Audi Q8 quattro ir krosoverkupeja, ko ieraugot, aizraujas elpa. Diemžēl to nevar teikt par pagaidām vienīgā dīzeļmotora spējām
Uzticīgākā Audi fanu auditorija varētu būt sašutusi par šādu apgalvojumu. Kā tad tā? Trīs litru V6 dīzelis ar 286 ZS lielu jaudu un 600 ņūtonmetru lielu griezes momentu uz papīra izskatās vairāk nekā iespaidīgi. Tas tiesa, bet stāsts ir par to, kā šie Q8 vienīgā dīzeļmotora zirgspēki un ņūtonmetri izpaužas reālajā dzīvē. Q8 quattro parādītais sniegums plašpatēriņa modelim būtu vērtējams kā izcils, taču premium saimes krosoveram, par kuru pieprasa 100 tūkst. eiro, gribētos, lai motora spēku varētu sajust, jau pieskaroties akseleratora pedālim. Taču tā nav. Momentālā reakcija, iespiežot gāzes pedāli grīdā, ir apzināti kavēta. Tehnika, nevis pilots, izlemj, kurā brīdī automobilim paātrināties. Caurmērā tas notiek ar divu sekunžu aizturi, un tas viss ar mērķi ekonomēt degvielu un uzlabot kaitīgo izmešu rādītājus. Kad elektroniskie vagari ir devuši savu svētību un atļauj 286 zirgu ganāmpulkam kopā ar astoņpakāpju tiptronic automātu izpausties, tālāk jau viss noris tā, kā tam vajadzētu būt.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Secinājums: joprojām ir jūtamas t.s. dīzeļgeitas sekas. Tam veltītie pasākumi, lai pārrakstītu programmatūru, kā arī vieglo transportlīdzekļu jaunās testa procedūras WLTP stāšanās spēkā ir sabojājusi Audi dīzeļmotoru sniegumu. Turklāt tā nav tikai Q8, bet arī jauno Audi A6 vai Audi A7 Sportback dīzeļversiju ēnas puse. Atgādināsim, ka WLTP jeb Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure daudz precīzāk ataino degvielas patēriņa un izmešu daudzumu nekā vecie NEDC mērīšanas standarti. Starp citu, kopš 2018. gada 1. septembra, reģistrējot visus jaunos transportlīdzekļus, WLTP standartiem atbilstošu rādījumu uzrādīšana ir obligāta prasība.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Pat neraugoties uz dīzeļmotora diskutablo veiktspēju, Audi Q8 ir fascinējošs. Tas ir žilbinoši skaists un žilbinoši moderns auto. Atlētiskā stāja un ikkatrs virsbūves vai salona milimetrs liks sajust šajā mākslas darbā nākotnes auto spēku. Audi Q8 kosmisko izskatu izcels gan dinamisko pagrieziena rādītāju LED diožu virtenes priekšā un aizmugurē, gan arī savienotā aizmugurējo lukturu sekcija. Tie, kuri jau ir paspējuši iepazīt jaunos Audi A6 vai A7 Sportback salona iekārtojumus, tieši to pašu ainu ieraudzīs arī Audi Q8 interjerā. Daudz skārienjutīgu ekrānu, daudz iespēju, kā visu šo personalizēt, izgaismot, sajust, izbaudīt. Jebkurā gadījumā Q8 eksterjera dizains daudz precīzāk saskanēs ar to, ko ieraudzīsim automašīnas salonā. Auto, kas magnetizēs apkārtējos pat tad, ja tas būs salīdzinoši neuzkrītošā virsbūves krāsojumā. Pilota darba vieta uzmundrinās ar saturīgu un ērtu krēslu, kas patiks arī augumā garajiem. Perfekts pirkums tiem Audi faniem, kuri nevēlas būt starp daudzajiem Audi Q7 modeļa lietotājiem, bet gan pirmie, kas iekāps pilnīgi jaunas koncepcijas, izskata un arī modeļa numerācijas auto.
Par šo prieku vajadzēs arī attiecīgi piemaksāt, jo vismaz pagaidām jaunais Q8 būs krietni dārgāka rotaļlieta par Q7. 70 500 eiro ir atskaites punkts, lai uzdrošinātos raudzīties Audi Q8 virzienā.
Visu rakstu Kad dinamika netiek līdzi izskatam lasiet 2. novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!