Vācijas autobūves uzņēmums «Audi» apturējis jaunākā «A6» modeļa piegādes saistībā ar aizdomām, ka tajos varētu atrasties kaitīgo izmešu datu manipulēšanas programmatūra, otrdien vēsta vācu mediji.
Apstiprinot žurnālā «Der Spiegel» pausto informāciju, Vācijas Transporta ministrija norāda, ka tā veic izmeklēšanu saistībā ar jaunas neatļautas programmatūras izmantošanu aptuveni 60 000 «Audi» automobiļu, no kuriem puse pārvietojas pa Vācijas ceļiem.
«Der Spiegel» raksta, ka jaunākie «Audi A6» modeļi aprīkoti ar programmatūru, kas apzināti palēnina īpaša izmešu attīroša šķidruma izmantošanu pēdējos tā 2400 ekspluatācijas kilometros, lai autovadītājiem starp apkopēm nebūtu jāpapildina tā dēvētais «AdBlue» šķidrums.
Taču «AdBlue» funkcijas samazināšana arī ievērojami pasliktina tā efektivitāti kaitīgo dzinēja radīto slāpekļa oksīdu neitralizēšanā, šajā laikā padarot ar dīzeļdzinējiem aprīkotus automobiļus videi krietni kaitīgākus.
«Oficiāla vismaz Vācijā reģistrēto »Audi« automašīnu atsaukšana ir maz ticama. Taču tajā pat laikā šī modeļa ražošana tikusi apturēta,» vēsta «Der Spiegel».
Krāpšanās ar «AdBlue» šķidruma lietošanu gan atšķiras no tā dēvētā dīzeļgeitas skandāla, kas aptvēris Vācijas autobūves koncernu «Volkswagen», kurš 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Problēma tika konstatēta V6 TDI Gen2 evo EU6 (200kW) dīzeļdzinēju vadības programmatūrā, kas tika izmantota iepriekšējās C7 paaudzes Audi A6 un A7 modeļu ražošanā. Šo modeļu ar konkrētajiem dzinējiem piegāde visā pasaulē šobrīd ir apturēta. Savukārt jauno Audi A7 Sportback un Audi A6 modeļu (C8) programatūras atbilst visiem augstākās kvalitātes standartiem un ražošana nav ietekmēta, informē uzņēmuma pārstāvji.