Paradoksāli, taču britu luksuszīmola jaunais Bentley Bentayga Diesel ir ne tikai ātrākais, bet arī videi draudzīgākais modelis, kādu jebkad Bentley ir saražojis
Tehniski Bentayga Diesel izmanto to pašu V8 «superdīzeli» ar 435 ZS lielu jaudu un 900 ņūtonmetru lielu griezi, kas tiek lietots Audi SQ7 vajadzībām. Tas pats dīzelis ar diviem klasiskajiem atgāzu turbokompresoriem, kam piespēlēts vēl trešais – EPC (electric powered compressor) jeb elektriskais kompresors ar 48 voltu sprieguma apakšsistēmu. Saņemot šo agregātu, Bentayga Diesel tehniskajā pasē ir ieraksts, ka kaitīgo CO2 izmešu daudzums ir tikai 210 g/km. Bentley vēsturē līdz šim neviens modelis nav bijis tik saudzīgs pret apkārtējo vidi. Būtiski ir uzsvērt, ka Bentley un Audi inženieru kopīgiem spēkiem veidotais motors un citi tehniskie komponenti Bentley Bentayga Diesel gadījumā ir ar pilnīgi atšķirīgu uzstādījumu un regulējumiem. Ja Audi gadījumā astoņcilindru motors tandēmā ar astoņpakāpju automātu ir krietni asāks un uz sportu orientēts braucamais, tad Bentayga Diesel atbilstoši savam zīmola tradīcijām ir daudz mierīgāks un nosvērtāks. Vēl jau jāpatur prātā, ka Bentayga Diesel pret SQ7 ir arī miesās brangāks, proti, SQ7 pašmasa ir 2270 kilogrami, četrvietīgā Bentayga Diesel svars būs 2499, bet piecvietīgā versija - jau 2506 kilogrami. Tas gan neliegs Bentayga Diesel ar pilnu bāku norikšot līdz 1000 kilometru lielu attālumu, kā Db pārliecinājās, vidēji uz 100 kilometriem apēdot līdz 10 litriem dīzeļdegvielas.
Visu auto apskatu Visu laiku zaļākais Bentley lasiet 27. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.