Jaunākais izdevums

Meklēšanas pārlūka programma Ask.com jeb zīmols Ask Jeeves pēc trīs gadu klusēšanas atgriežas ar grandioziem plāniem, ziņo brandrepublic.com.

Rakstnieka P.G Vudhauza radītais tēls sulainis Džīvzs atgriežas, jo Ask.com pētījums atklāja, ka ļaudīm pietrūkstot šīs programmas «draudzīguma un cilvēcīguma». Tāpat Ask paziņojuši, ka ir gatavi atņemt tirgus daļu tādām pārlūka programmām kā Google, Yahoo un MSN.

Interneta lietotāji jau no šīs nedēļas varēs lietot pārlūka programmu caur ask.com, ask.co.uk, askjeeves.com un askjeeves.co.uk.

Džīvza tēls tika patriekts no zīmola Ask 2006. gadā, jo kompānija vēlējās attālināties no priekšstata, ka tā ir radījusi dīvainu mazu mājaslapu, kurā var uzdot jautājumus.

Jauno Džīvza tēlu radījusi animācijas un vizuālo efektu aģentūra Framestore. Rezultātā Džīvzs atgriežas kā trīsdimensiju tēls, kurš valkā Gieves & Hawkes īpaši radītu uzvalku.

Tāpat Džīvzam būs savs Twitter un Facebook profils, kurā tiks publicēti dienas jautājumi, bildes, video un dienasgrāmata.

YouGov veiktais pētījums liecina, ka vairums aptaujāto vēlas Džīvza atgriešanos. Aptaujā tika konstatēts, ka 72% respondentu zina, kas ir Ask.com, turpretī 83% atpazina zīmolu Ask Jeeves.

Par Džīvza atgriešanos tiks vēstīts televīzijā, presē, radio un internetā. Piemēram, akcija paredz, ka televīzijas kanāla Channel 4 ēdienu gatavošanas raidījuma laikā «Hell's Kitchen», viņš vaicās: «Kāpēc sīpoli izraisa asaras?»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalībnieki no Latvijas pārdevuši savas populārā sociālā tīkla Ask.fm daļas starptautiskam digitālo mediju uzņēmumam IAC, ziņo britu raidkorporācija BBC.

Darījuma summa netiek izpausta. Izmaiņas uzņēmuma vadībā pagaidām nekādi tā darbu Latvijā neietekmēšot, skaidroja Ask.fm ārējo komunikāciju vadītāja Līva Biseniece.

IAC solīja ieguldīt miljonus pretrunīgi vērtētā sociālā tīkla attīstībā un drošības pasākumu pastiprināšanā.

Ask.fm dibinātāji uzņēmumu pametīs, teikts IAC paziņojumā.

IAC pieder virkne populāru interneta zīmolu, tostarp Dictionary.com, Investopedia, Match, OkCupid, Tinder, Ask.com un Vimeo.

Kā liecina Firmas.lv informācija, par 60% Ask.fm daļu īpašnieku ir kļuvis Nīderlandē reģistrēts uzņēmums IAC Search Europe B.V., kas pieder plašam digitālo mediju koncernam IAC. Šis Ņujorkā bāzētais uzņēmums dibināts 1995.gadā, un to patlaban vada Berijs Dillers, kurš iepriekš bijis Paramount pictures, Fox Broadcasting un USA Broadcasting vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

ask.fm: Pašnāvībā dzīvi beigusī pusaudze naidīgos komentārus sev rakstījusi pati

LETA,12.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašnāvībā dzīvi beigusī britu pusaudze Hanna Smita vairumu naidīgo komentāru savā profilā sociālo komunikāciju vietnē ask.fm rakstījusi pati, vēsta laikraksts Daily Telegraph.

Kompānija arī paziņojusi par juristu un mediju speciālistu nolīgšanu neatkarīga audita veikšanai, lai uzlabotu portāla drošību.

Smitas vecāki 14 gadus vecās meitenes novešanā līdz pašnāvībai vaino pazemojošos un naidīgos komentārus viņas profilā Latvijā tapušajā un pretrunīgi vērtētajā sociālo komunikāciju portālā ask.fm.

Kā vēsta britu mediji, atsaucoties uz avotiem kompānijā ask.fm, 98% naidīgo komentāru meitenes profilā ievietoti no tās pašas IP adreses kā Smitai, bet tikai četri komentāri ierakstīti no citām IP adresēm.

«Hannas gadījumā kompānija pārbaudīja visu [komentāru autoru] identitāti. IP adreses ir izsekojamas. Anonīmos komentārus viņa rakstīja pati. Visi dati ir nodoti policijai,» laikrakstam The Sunday Times sacīja informēta persona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītajam jautājumu un atbilžu sociālajam tīklam Ask.fm mēnesī ir 37 miljoni unikālo apmeklētāju. Tādējādi latviešu radītais Ask.fm ir pamatīgi apsteidzis ASV konkurentu Formspring, kuram mēnesī ir 19 – 20 miljoni unikālo apmeklētāju, vēsta IT medijs techcrunch.com.

Tomēr ASV sociālais tīkls joprojām ir vadībā ar reģistrēto lietotāju skaitu. Formspring reģistrējušies 29,5 miljoni lietotāju, bet Ask.fm – astoņi miljoni. Tomēr Ask.fm katru dienu reģistrējas 60 tūkstoši jaunu lietotāju.

Ask.fm ir jautājumu un atbilžu sociālais tīkls, kur ikviens var pajautāt jebko kādam citam. Ask.fm ir pielāgots 25 valodās, bet vislielākais tā lietotāju skaits ir Argentīnā, Krievijā, Ukrainā, Saūda Arābijā, Turcijā un Spānijā.

Lai gan populārs ārvalstīs, Ask.fm lietotāju skaits Latvijā pašlaik ir ļoti stabils, iepriekš sarunā ar DB atzina Ask.fm mākslinieks Klāvs Sinka. «Iespējams, tas saistīts ar to, ka pagaidām auditorija šeit ir samērā jauna. Piemēram, Latvijā Ask.fm lielākoties izmanto jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, Krievijā 17-19 gadu veci jaunieši, savukārt Saūda Arābijā tie ir 19 līdz 21 gadu veci cilvēki,» pieļāva Ask.fm pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu izstrādāto, pusaudžu vidū populāro Ask.fm vaino kārtējā pusaudzes pašnāvībā

Dienas Bizness,17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā kādā ģimenē notikusi traģēdija – pusaudze Aurora Cerullo atņēmusi sev dzīvību, izlecot pa sestā stāva dzīvokļa logu. Kā iemesls tiek minēta ņirgāšanās latviešu izstrādātajā interneta vietnē Ask.fm, līdz ar to atkal aktualizējot jautājumu par vietnes slēgšanu, vēsta Irish Mirror.

Kāds anonīms lietotājs meitenei uzrakstījis: «Nogalini sevi. Tu esi suns», vēsta Baltic Ireland.

Iepriekš arī divas īru pusaudzes Ciara Pogslija (Ciara Pugsley) un Ērina Galagara (Erin Gallagher), kā arī britu jauniete Hanna Smita (Hannah Smith) izdarīja pašnāvības pēc uzbrukumiem šajā pašā vietnē, raksta Īrijas medijs Irish Mirror, uzdodot retorisku jautājumu – «cik bērniem vēl būtu jāmirst, lai Ask.fm slēgtu?»

Ask.fm ļauj lietotājiem uzdot jautājumus anonīmi, iebiedēšanas un terorizēšanas līmenis tajā, šķiet, ir daudz dziļāks, nekā citos sociālajos medijos. Portāla izveidotāji Marks un Iļja Terebini apgalvo, ka šāda situācija ir izveidojusies tikai saistībā ar Īrijas un Lielbritānijas pusaudžiem, kuri esot cietsirdīgāki nekā citās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Britu policija atzīst, ka pašnāvībā dzīvi beigusī pusaudze naidīgos komentārus ask.fm, visticamāk, rakstījusi pati

LETA,14.02.2014

Lietotāju skaits pieaug ik sekundi un šobrīd sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā savulaik rakstīja Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas policija atzinusi, ka pagājušā gada vasarā pašnāvībā dzīvi beigusī britu pusaudze Hanna Smita vairumu naidīgo komentāru savā profilā sociālo komunikāciju vietnē ask.fm, visticamāk, rakstījusi pati, vēsta britu mediji.

Smitas vecāki 14 gadus vecās meitenes novešanā līdz pašnāvībai vaino pazemojošos un naidīgos komentārus viņas profilā Latvijā tapušajā sociālo komunikāciju portālā ask.fm.

Kaut arī ask.fm jau sākotnēji pavēstīja, ka teju visus naidīgos komentārus savā profilā Smita anonīmi rakstījusi pati, britu prese uzkurināja pamatīgu skandālu, kura iespaidā pat Lielbritānijas premjerministrs Deivids Kemerons aicināja interneta lietotājus boikotēt «tādas zemiskas tīmekļa vietnes», kā ask.fm, kurās ļaudis tiek pazemoti.

Meitenes tēvs Deivids Smits noraidīja iespēju, ka pusaudze naidīgos komentārus rakstījusi pati, apsūdzot ask.fm vadību mēģinājumā izvairīties no atbildības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satieciet brāļus, kas stāv aiz tīmekļa vispretrunīgākā sociālā tīkla, tā savu interviju ar Latvijā radītās interneta vietnes Ask.fm dibinātājiem piesaka medijs Time.

Šī ir pirmā plašā intervija ar Ask.fm dibinātājiem kopš tīkls guvis plašu popularitāti pasaulē. Savulaik viņus intervēja arī laikraksts Dienas Bizness.

Ask.fm ir viens no interneta lielākajiem sociālajiem tīkliem, taču arī viens no visvairāk kritizētajiem saistībā ar cilvēku iebiedēšanu un pat pašnāvībām. Kopš tā dibināšanas 2010. gadā vietne izaugusi līdz 120 miljoniem reģistrēto lietotāju visā pasaulē. ASV vien skaits sasniedz 15 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Atlaista Yahoo priekšniece Kerola Barca

Gunta Kursiša,07.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu ilga darba no amata atstādināta interneta pakalpojumu sniedzēja Yahoo galvenā izpilddirektore Kerola Barca (Carol Bartz) vēsta pasaules mediji.

Kompānija pavēstījusi, ka lēmumu par K. Barcas atlaišanu pieņēma Yahoo direktoru padome. Turpmāk K. Barcu aizvietos Yahoo finanšu direktors Tims Morss (Tim Morse).

Yahoo sīvākie konkurenti ir Google un Facebook.

Dažas stundas pēc ziņām par K. Barcas atlaišanu kompānijas akciju vērtība bija pieaugusi par 6%.

K. Barca sāka vadīt Yahoo 2009. gada sākumā, nomainot Yahoo līdzdibinātāju Džeriju Jangu (Jery Yang). C-net tehnoloģiju analītiķis Lerijs Medžids (Larry Magid) norādīja, ka K. Barca vadības laikā Yahoo nepiedzīvoja ievērojamas pārmaiņas. «Gan sociālais tīkls Facebook, un pat Google sociālo tīklu attīstības ziņā ir vairākkārtīgi priekšā Yahoo,» norādīja Dž. Jangs. «Yahoo nav paveicis neko tādu, kas palielinātu kompānijas ieņēmumus ilgtermiņā. Yahoo ir lieliski informācijas avoti un ziņas, bet tas nav tas, kas kompānijai nesīs peļņu,» viņš norādījis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ask.fm dibinātājs saistībā ar pašnāvībām: problēmas sakne ir jāmeklē kaut kur dziļāk

Dienas Bizness,05.11.2012

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā martā vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Masu mediji klauvē pie nepareizajām durvīm,» savā profilā sociālajā platformā ask.fm norādījis viens no tās dibinātājiem Marks Terebins. Mediji viņa viedokli neveiksmīgi centās iegūt pēc divām Īrijā notikušajām pusaudžu pašnāvībām, kas tiek saistītas ar Latvijā radītajā ask.fm piedzīvoto psiholoģisko teroru, vēsta laikraksts Diena.

Arī skolas direktors Frenks Dūlijs - viņa vadītajā skolā mācījās viena no mirušajām pusaudzēm - brīdinājis, ka ir jābūt piesardzīgiem, pirms šajā nāvē vaino internetu, atsaucoties uz independent.ie, norāda Diena.

Laikraksts iepriekš ziņoja, ka ask.fm tiek saistīts ar divām pusotra mēneša laikā notikušām īru pusaudžu pašnāvībām. Piecpadsmitgadīgās Kiaras Pagslijas vecāki ir pārliecināti, ka vienīgais meitas nāves iemesls ir ask.fm piedzīvotais psiholoģiskais terors, jo nekas nav liecinājis par viņas nodomu. Savukārt trīspadsmit gadu vecās Erinas Galageres nāvi saista ar ask.fm, jo 24 stundas pirms pašnāvības izdarīšanas viņa par to paziņoja portālā. Ask.fm pamatā ir princips, ka ikviens, arī anonīmi lietotāji, profilu īpašniekiem var uzdot jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Centra rajona tiesa šodien sanāca uz trešo tiesas sēdi ASK Rīga maksātnespējas lietā un ar šā gada 24. aprīli atzina biedrību par maksātnespējīgu.

Jau vakar (8. jūnijā) Rīgas Centra rajona tiesa sanāca uz otro sēdi, kurā administratore lietai pievienoja ziņojumu ar pazīmēm, kas varētu liecināt par biedrības ASK Rīga maksātnespēju, ziņo esports.lv. Tāpat kļuva zināms, ka biedrības parādsaistības būtiski pārsniedz aktīvus. Kopējie ASK Rīga parādi šobrīd ir 1.4 miljoni latu. Visas lietā iesaistītās puses atzina, ka ir pazīmes par kluba maksātnespēju, un tiesa noteica, ka lēmums šajā lietā tiks paziņots trešdien.

Šodien Rīgas Centra rajona tiesā tika paziņots lēmums šajā lietā, biedrību ASK Rīga atzīstot par maksātnespējīgu ar 2009. gada 24. aprīli. Tāpat tiesa lēma, ka biedrībai jāsamaksā valsts nodeva (100 Ls) abiem prasītājiem - Gatim Jahovičam un ceļojumu aģentūrai Airtour.lv. Aprīlī tiesā tika iesniegti divi pieteikumi par kluba maksātnespējas procesa ierosināšanu. Vienu iesniedza bijušais šī kluba spēlētājs Gatis Jahovičs, otru ceļojumu aģentūra Airtour.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu radītais Ask.fm iekaro pasauli

Anda Asere,20.03.2012

Lietotāju skaits pieaug ik sekundi un šobrīd sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītam sociālam tīklam ask.fm mēnesī jau ir 21 miljons unikālo lietotāju.

Ask.fm ir sociālais tīkls, kur ikviens var pajautāt jebko kādam citam. Tas pielāgots 24 valodās un visvairāk lietotāju ir Argentīnā, Krievijā, Ukrainā, Saūda Arābijā, Turcijā un Spānijā.

Ir valstis, kas ask.fm ir «noķērušas» daudz spēcīgāk nekā Latvijā, kur produkts ir dzimis. Iespējams, tas saistīts ar to, ka pagaidām auditorija šeit ir samērā jauna. Piemēram, Latvijā ask.fm lielākoties izmanto jaunieši vecumā no 15 līdz 18 gadiem, Krievijā 17-19 gadīgi jaunieši, savukārt Saūda Arābijā tie ir 19 līdz 21 gadu veci cilvēki.

Pamatā ask.fm auditorija ir 16-25 gadus veci cilvēki, kas arī tiek uzskatīta par pašu atraktīvāko interneta lietotāju grupu, kas visu pamana pirmie. «Tāpat kā Twitter un Facebook – vispirms to noķēra jaunieši,» teic Klāvs Sinka, ask.fm mākslinieks. Novērots, ka tad, ja ask.fm reģistrējas valstī populāri cilvēki, strauji pieaug lietotāju skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visapmeklētākais visās Baltijas valstīs ir Google resurss – gan katrai valstij atšķirīgie meklētāji, gan ar paplašinājumiem com un ru. Augstas vietas ieņem arī Google piederošie produkti – youtube.com un orkut.com.

Šāds apmeklējuma sadalījums sakrīt arī ar vispasaules tendencēm. Tāpat Baltijas valstīs ļoti populāras ir starptautiskās un nacionālās mājas lapas, kurās var virtuāli komunicēt – draugiem.lv, draugas.lt, odnoklassniki.ru, facebook.com u.c. tamlīdzīgas, kā arī bezmaksas e-pasta serveri – Inbox, mail.ru.

Nozīmīgu vietu meklētāko mājas lapu sarakstā ieņem vietnes, kurās iespējams lejupielādēt filmas, mūziku u.c. failus. TOP 50 ir atrodamas tādas mājas lapas kā filebase.ws, torrents.ru, thepiratebay.org u.c. Līdz ar to populāra ir arī International Movie Data Base vietne, kurā var pasmelties informāciju par jebkuru pasaules filmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Yahoo ķeras pie pārbaudītiem pasākumiem, lai gūtu papildus ienākumus

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam, Yahoo sociālo portālu iesūdzējis tiesā par patentu pārkāpumiem, tādējādi uzbrūkot brīdī, kad kompānija ir visievainojamākā, vēsta Reuters.

Līdzīgu stratēģiju Yahoo piekopusi arī agrāk. 2004. gadā interneta gigants Google deviņas dienas pirms akciju publiskā piedāvājuma piekrita Yahoo rīcībā nodot daļu savu akciju apmaiņā par patentu licencēm.

Yahoo uzsver, ka vēlas no Facebook saņemt licences maksas par patentu izmantošanu un ka citas kompānijas šādiem darījumiem ir piekritušas. «Diemžēl jautājumi, kas saistīti ar Facebook, saglabājas neatrisināti, un mēs esam spiesti vērsties federālajā tiesā,» norāda Yahoo.

Savukārt Facebook atzīst, ka šāda Yahoo rīcība ir bijusi pārsteigums. «Mēs esam vīlušies, ka YahooFacebook ilglaicīgs partneris un kompānija, kura ir daudz ieguvusi no sadrabības ar Facebook, lēmusi par labu tiesvedībai,» norādīja sociālā portāla pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Divu Īrijas pusaudžu pašnāvībās vecāki vainojot Latvijā radītu, «ļoti bīstamu» portālu

Dienas Bizness,02.11.2012

Sociālais tīkls ask.fm ir pārspējis tā radītāju cerības. Tāpēc Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka šajā projektā saskata lielas perspektīvas. Tā martā vēstīja laikraksts Dienas bizness.

Foto: Elīna Kursīte, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidotajai sociālajai platformai ask.fm savā pasaules iekarošanās gājienā ir gadījies paklupt - trešdien Īrijā apglabāja jau otro pusaudzi, kuras pašnāvība tiek saistīta ar portālā piedzīvoto psiholoģisko teroru, vēsta laikraksts Diena.

Trīspadsmit gadu vecā meitene, iepriekš par to paziņojot ask.fm, nolēma izdzēst savu dzīvību tikai sešas nedēļas pēc tam, kad līdzīgos apstākļos to bija izdarījusi piecpadsmitgadīgā Kiara Pagslija. Izmeklēšana par abu pašnāvību apstākļiem neesot beigusies, bet pirmās mirušās pusaudzes vecāki esot pārliecināti, ka viņas nāvē vainojami šajā portālā saņemtie anonīmie uzbrukumi, norāda laikraksts.

Ask.fm pamatā ir princips, ka ikviens, arī anonīmi lietotāji, profilu īpašniekiem var uzdot jautājumus.

Ask.fm izveidotāji uz Dienas zvaniem un e-pastiem ceturtdien nav atbildējuši, bet aptaujātie sociālo mediju eksperti un bērnu tiesību aizstāvji norādījuši, ka portāls notikušajā nevar būt galvenais atbildīgais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Yahoo par jauno izpilddirektoru izvēlējusies Marisu Maijeri (Marissa Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

M. Maijere bija divdesmitais interneta giganta Google pirmsākumos nolīgtais darbinieks, kā arī pirmā kompānijas inženiere sieviete. M. Maijere vadījusi daudzas Google struktūrvienības un ir viena no Google meklētāja dizaina veidotājiem, vēsta Reuters.

Jaunā Yahoo izpilddirektore pastāstīja, ka bijusi ļoti priecīga un pagodināta, saņemot kompānijas piedāvājumu. Pēdējā gada laikā M. Maijere jau kļuvusi par trešo cilvēku, kas ieņem Yahoo izpilddirektora amatu.

Izskanējušas baumas, ka M. Maijere pieņēmusi Yahoo piedāvājumu tāpēc, ka tikusi atstumta no lēmumu pieņemšanas kompānijā Google, kad par interneta giganta izpilddirektoru kļuva Lerijs Peidžs. Šos pieļāvumus noliedzis Google padomes priekšsēdētājs Ēriks Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta meklētāju tirgus līderim Google ir lielākā uzticība starp saviem lietotājiem, turklāt katru mēnesi Google meklētāja lietotāji biežāk veic meklēšanas internetā nekā Yahoo! un Microsoft tehnoloģiju piekritēji kopā, ziņo BBC.

Izpētes kompānijas comScore dati liecina, ka Google lietotāji katru mēnesi veic vidēji 54.4 meklēšanas, kamēr Yahoo! un Microsoft meklētāju lietotāji veic vidēji 26.9 meklēšanas mēnesī.

Noskaidrots arī, ka kompānijai Google ir lojālākie klienti, kas 70% gadījumu savus meklējumus internetā veic tieši Google piederošās mājas lapās. Tajā pat laikā Yahoo! un Microsoft pieritēju 33% gadījumu veic meklēšanu Yahoo! un Microsoft mājas lapās, turklāt šie cilvēki arī lielā mērā izmanto Google meklētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ask.fm uzsāk PR vadītāja medības

Jānis Rancāns,17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītais jautājumu un atbilžu sociālais tīkls Ask.fm izvietojis darba sludinājumu, kurā tiek meklēts sabiedrisko attiecību (PR) vadītājs, liecina interneta vietnē CV Online publicēts sludinājums.

Ask.fm sabiedrisko attiecību vadītājam būs nepieciešams cieši sadarboties ar sociālā portāla Ask.fm PR aģentūru. Viņam būs arī jāattīsta un jāizpilda portāla sabiedrisko attiecību stratēģija, jākomunicē ar medijiem, jāsniedz informācija par kompānijas attīstību un plāniem, kā arī jāizmanto tādi informācijas kanāli kā sociālie mediji.

Kandidātiem izvirzīto prasību vidū minēta izglītība un iepriekšēja pieredzē šajā jomā, spējas strādāt starptautiskā vidē, lai sadarbotos ar ārvalstu medijiem, labas rakstītās un verbālās komunikācijas prasmes, kā arī plašs mediju kontaktu loks.

Topošajam sabiedrisko attiecību speciālistam tiek piedāvāta starptautiska pieredze, strādājot globālā kompānijā, profesionālas izaugsmes iespējas un interesanti uzdevumi, kā arī moderns birojs un draudzīga komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas SIA Ask.fm valdē, kā arī mainījies kapitāldaļu sadalījums īpašnieku starpā, liecina Lursoft dati.

Nesen tika ziņots, ka Latvijā veidotā sociālā tīkla Ask.fm īpašnieka kontrolpaketi iegādājies Nīderlandē reģistrētais IAC Seach Europe B.V. Tagad uzņēmumam pieder 73% SIA Ask.fm kapitāldaļu, bet Kiprā reģistrētam RubyLight Technologies Limited vien 26%.

Būtiskas izmaiņas skārušas Ask.fm valdi, kopš šā gada 27. augusta savu darbu uzņēmuma valdē beiguši Ask.fm sākotnējie dibinātāji. Valdes priekšsēdētāja amatā Iļja Terebina vietā stājies ASV pilsonis Daniels Duglass Līds, savukārt līdzšinējo valdes locekļu Marka Terebina un Oskara Liepiņa vietā – ASV pilsonis Džo Elizabets Makmillans.

Lursoft pieejamā informācija liecina, ka Ask.fm apmaksātais pamatkapitāls uz šo brīdi ir 24,159 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Nozog 400 tūkstošus Yahoo paroļu; populārākās - 123456 un password

Jānis Rancāns,13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeru grupējums D33D Co. uzlauzis interneta vietni Yahoo un publiskojis 400 tūkstošu lietotāju paroles, kā arī citus pieejas datus. Zādzība arī var ietekmēt citu interneta vietņu lietotājus, vēsta Reuters.

Datu speciālisti, pēc publiskotās informācijas analīzes, secinājuši, ka nozagta informācija ne tikai par Yahoo lietotājiem, bet arī par Gmail, AOL, Hotmail, Comcast, MSN, SBC Global, Verizon, BellSouth un Live.com. Tā, piemēram, starp publiskotajiem datiem160 tūkstoši esot Gmail lietotāju paroļu, 55 tūkstoši – Hotmail un 25 tūkstoši – AOL.

Yahoo izplatījusi atvainošanos par notikušo datu zādzību, kas ir kārtējais satricinājums dažādu nedienu nomāktajai kompānijai. Tikmēr eksperti asi kritizējuši Yahoo, norādot, ka tik lielai interneta kompānijai kā Yahoo nepieciešams vairāk uzmanības pievērst datu drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pēc Yahoo izpilddirektora atkāpšanās palielināsies Third Point ietekme

Gunta Kursiša,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc līdzšinējā kompānijas Yahoo izpilddirektora Skota Tomsona «skaļās» atkāpšanās no amata kompānijas valdē trīs vietas tiks piešķirtas vieniem no Yahoo investoriem Third Point, tādējādi ievērojami palielinot investoru ietekmi Yahoo.

Kompānijas Yahoo līdzšinējais izpilddirektors Skots Tomsons (Scott Thompson) atkāpās no amata svētdien, 13. maijā, sekojot skandālam par viņa falsificēto universitātes diplomu datorzinātnēs. Nepatiesas ziņas par akadēmisko izglītību IT nozarē tika iekļautas arī viņa dzīves gājumā (CV). Tāpat pasaules mediji ziņo, ka viņa atkāpšanu ietekmēja arī pirms neilga laika uzstādītā vairogdziedzera vēža diagnoze. Pēc S. Tomsona atkāpšanās viņa vietā iecelts Ross Levinsons (Ross Levisohn), kompānijas mediju vadītājs.

Jautājumam par S. Tomsona neptieso dzīves gājumu pievērsās Daniels Loebs (Daniel Loeb) – viena no lielākajiem Yahoo investoriem Third Point pārstāvis. Third Point pieder 5,8% Yahoo daļu, un tagad tas būtiski palielinās savu ietekmi kompānijā, turklāt paredzams, ka Third Point turpmāk varēs būtiski ietekmēt uzņēmuma stratēģiju, vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru