Dalībnieki no Latvijas pārdevuši savas populārā sociālā tīkla Ask.fm daļas starptautiskam digitālo mediju uzņēmumam IAC, ziņo britu raidkorporācija BBC.
Darījuma summa netiek izpausta. Izmaiņas uzņēmuma vadībā pagaidām nekādi tā darbu Latvijā neietekmēšot, skaidroja Ask.fm ārējo komunikāciju vadītāja Līva Biseniece.
IAC solīja ieguldīt miljonus pretrunīgi vērtētā sociālā tīkla attīstībā un drošības pasākumu pastiprināšanā.
Ask.fm dibinātāji uzņēmumu pametīs, teikts IAC paziņojumā.
IAC pieder virkne populāru interneta zīmolu, tostarp Dictionary.com, Investopedia, Match, OkCupid, Tinder, Ask.com un Vimeo.
Kā liecina Firmas.lv informācija, par 60% Ask.fm daļu īpašnieku ir kļuvis Nīderlandē reģistrēts uzņēmums IAC Search Europe B.V., kas pieder plašam digitālo mediju koncernam IAC. Šis Ņujorkā bāzētais uzņēmums dibināts 1995.gadā, un to patlaban vada Berijs Dillers, kurš iepriekš bijis Paramount pictures, Fox Broadcasting un USA Broadcasting vadītājs.
Pagaidām ar SIA Ask.fm pārstāvjiem portālam Nozare.lv sazināties nav izdevies.
2010.gadā izveidoto un Latvijā bāzēto vietni Ask.fm reģistrēto lietotāju skaits pārsniedz 100 miljonus, bet ikdienā apmeklē aptuveni 13,2 miljoni lietotāju. Tā ir devītā populārākā sociālās saziņas vietne pasaulē, liecina interneta statistikas uzņēmuma comScore jūnijā publicētie dati.
Ask.fm īpašnieki līdz šim bija Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs, Klāvs Sinka un investīciju aģentūra RubyLight Technology Limited, kam pieder arī tādas pazīstamas lapas kā One.lt un Odnoklassniki.ru.
SIA Ask.fm 2013.gadā apgrozījusi 9 149 663 eiro, kas ir 3,15 reizes vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bijis 2 903 856 eiro. Sociālajam tīklam pamatīga izaugsme vērojama arī peļņas rādītājos - pērn tas spējis nopelnīt 3 031 670 eiro, kas ir par 2,92 reizēm vairāk nekā 2012.gadā, kad peļņa bija 1 037 410 eiro apmērā. Kopumā šis Ask.fm ir otrais gads, kad uzrādīta peļņa.
Vadības ziņojumā Ask.fm veiksme skaidrota ar portāla popularitātes pieaugumu, kas palielinājis ieņēmumus no reklāmām, kā arī pieaugošus ieņēmumus no īsziņām.
Nākotnē uzņēmums plāno palielināt darbinieku skaitu, kā arī kāpināt apgrozījumu.
Vietne Ask.fm ļauj lietotājiem izveidot publisku profilu ar savu fotogrāfiju un vārdu, taču citu lietotāju profilos atļauts ievietot anonīmus komentārus un jautājumus. Tomēr ikviens lietotājs var izvēlēties nesaņemt jautājumus no anonīmiem lietotājiem.
Vairums uzdoto jautājumu ir nevainīgi, par mīļākajiem mācību priekšmetiem vai mūzikas grupām, taču daļa portāla lietotāju saskārusies ar lamām, nievām un pazemošanu, pusaudžiem uzdoti tieši jautājumi par seksu, citi jaunieši mudināti pašgraizīties vai pat izdarīt pašnāvību.
Vairāku pusaudžu pašnāvības gadījumi pēc pazemošanas sociālo komunikāciju vietnē izraisījuši plašas diskusijas vairākās angliski runājošās valstīs, kur izskanējuši arī aicinājumi bloķēt pieeju Ask.fm.
Lai arī sociālā tīkla darbinieki publicēja ziņojumu, ka Smitai adresētie apvainojumi ir nākuši no viņas pašas datora, tomēr pēc šī notikuma plašā atspoguļojuma medijos Ask.fm lapā savas reklāmas publicēt pārtrauca tādi uzņēmumi kā eBay, Vodafone, BT Group, kā arī starptautiskā labdarības organizācija Save The Children.
Neskatoties uz Rietumu presē uzkurināto negatīvo publicitāti, Ask.fm reģistrēto lietotāju skaits marta sākumā pārsniedza 100 miljonus, no kuriem vairums ir pusaudži.