Jaunākais izdevums

Interneta kompānija Yahoo par jauno izpilddirektoru izvēlējusies Marisu Maijeri (Marissa Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

M. Maijere bija divdesmitais interneta giganta Google pirmsākumos nolīgtais darbinieks, kā arī pirmā kompānijas inženiere sieviete. M. Maijere vadījusi daudzas Google struktūrvienības un ir viena no Google meklētāja dizaina veidotājiem, vēsta Reuters.

Jaunā Yahoo izpilddirektore pastāstīja, ka bijusi ļoti priecīga un pagodināta, saņemot kompānijas piedāvājumu. Pēdējā gada laikā M. Maijere jau kļuvusi par trešo cilvēku, kas ieņem Yahoo izpilddirektora amatu.

Izskanējušas baumas, ka M. Maijere pieņēmusi Yahoo piedāvājumu tāpēc, ka tikusi atstumta no lēmumu pieņemšanas kompānijā Google, kad par interneta giganta izpilddirektoru kļuva Lerijs Peidžs. Šos pieļāvumus noliedzis Google padomes priekšsēdētājs Ēriks Šmits.

M. Meijere ieguvusi maģistra grādu datorzinātnēs Stenfordas universitātē un tiek slavēta par saviem centieniem tehnoloģiju jomai piesaistīt vairāk sieviešu. Tajā pašā laikā viņa ir pazīstama arī ar dažādu ballīšu organizēšanu.

Iepriekšējais Yahoo vadītājs Skots Tompsons pēc skandāla saistībā ar nepatiesas informācijas sniegšanu CV, kompāniju pameta maijā. Savukārt aizvadītā gada septembrī Yahoo atlaida iepriekšējo izpilddirektori Kerolu Barcu.

Db.lv jau vēstīja - aprīlī Yahoo paziņoja, ka paredzējusi atlaist 2 000 darbinieku jeb 14% kompānijas darbaspēka, lai tādējādi ietaupītu 375 miljonus ASV dolāru gadā.

Yahoo ir viens no interneta veterāniem un tās ietekme uz tīmekļa vēsturi ir ievērojama, tomēr laika gaitā tā ir samazinājusies, pieaugot sociālo mediju, viedierīču un augstākajā mērā personalizētas reklamēšanas nozīmei.

Iepriekš izskanēja vēstis, ka Google apsver iespēju finansēt kādu kompāniju vai to grupu, kuras varētu iegādāties Yahoo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Yahoo ķeras pie pārbaudītiem pasākumiem, lai gūtu papildus ienākumus

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam, Yahoo sociālo portālu iesūdzējis tiesā par patentu pārkāpumiem, tādējādi uzbrūkot brīdī, kad kompānija ir visievainojamākā, vēsta Reuters.

Līdzīgu stratēģiju Yahoo piekopusi arī agrāk. 2004. gadā interneta gigants Google deviņas dienas pirms akciju publiskā piedāvājuma piekrita Yahoo rīcībā nodot daļu savu akciju apmaiņā par patentu licencēm.

Yahoo uzsver, ka vēlas no Facebook saņemt licences maksas par patentu izmantošanu un ka citas kompānijas šādiem darījumiem ir piekritušas. «Diemžēl jautājumi, kas saistīti ar Facebook, saglabājas neatrisināti, un mēs esam spiesti vērsties federālajā tiesā,» norāda Yahoo.

Savukārt Facebook atzīst, ka šāda Yahoo rīcība ir bijusi pārsteigums. «Mēs esam vīlušies, ka YahooFacebook ilglaicīgs partneris un kompānija, kura ir daudz ieguvusi no sadrabības ar Facebook, lēmusi par labu tiesvedībai,» norādīja sociālā portāla pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pēc Yahoo izpilddirektora atkāpšanās palielināsies Third Point ietekme

Gunta Kursiša,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc līdzšinējā kompānijas Yahoo izpilddirektora Skota Tomsona «skaļās» atkāpšanās no amata kompānijas valdē trīs vietas tiks piešķirtas vieniem no Yahoo investoriem Third Point, tādējādi ievērojami palielinot investoru ietekmi Yahoo.

Kompānijas Yahoo līdzšinējais izpilddirektors Skots Tomsons (Scott Thompson) atkāpās no amata svētdien, 13. maijā, sekojot skandālam par viņa falsificēto universitātes diplomu datorzinātnēs. Nepatiesas ziņas par akadēmisko izglītību IT nozarē tika iekļautas arī viņa dzīves gājumā (CV). Tāpat pasaules mediji ziņo, ka viņa atkāpšanu ietekmēja arī pirms neilga laika uzstādītā vairogdziedzera vēža diagnoze. Pēc S. Tomsona atkāpšanās viņa vietā iecelts Ross Levinsons (Ross Levisohn), kompānijas mediju vadītājs.

Jautājumam par S. Tomsona neptieso dzīves gājumu pievērsās Daniels Loebs (Daniel Loeb) – viena no lielākajiem Yahoo investoriem Third Point pārstāvis. Third Point pieder 5,8% Yahoo daļu, un tagad tas būtiski palielinās savu ietekmi kompānijā, turklāt paredzams, ka Third Point turpmāk varēs būtiski ietekmēt uzņēmuma stratēģiju, vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo valdē turpinās pārmaiņas

Gunta Kursiša,08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kņada ap Yahoo nenorimst, un šoreiz Yahoo pametis tā vadītājs un trīs citi valdes locekļi, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Nozog 400 tūkstošus Yahoo paroļu; populārākās - 123456 un password

Jānis Rancāns,13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeru grupējums D33D Co. uzlauzis interneta vietni Yahoo un publiskojis 400 tūkstošu lietotāju paroles, kā arī citus pieejas datus. Zādzība arī var ietekmēt citu interneta vietņu lietotājus, vēsta Reuters.

Datu speciālisti, pēc publiskotās informācijas analīzes, secinājuši, ka nozagta informācija ne tikai par Yahoo lietotājiem, bet arī par Gmail, AOL, Hotmail, Comcast, MSN, SBC Global, Verizon, BellSouth un Live.com. Tā, piemēram, starp publiskotajiem datiem160 tūkstoši esot Gmail lietotāju paroļu, 55 tūkstoši – Hotmail un 25 tūkstoši – AOL.

Yahoo izplatījusi atvainošanos par notikušo datu zādzību, kas ir kārtējais satricinājums dažādu nedienu nomāktajai kompānijai. Tikmēr eksperti asi kritizējuši Yahoo, norādot, ka tik lielai interneta kompānijai kā Yahoo nepieciešams vairāk uzmanības pievērst datu drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo pārtraucis darbību Ķīnā

Žanete Hāka,02.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Yahoo pārtraukusi ziņu un sabiedrisko pakalpojumu portāla darbību Ķīnā. Tas noticis mēnesi pēc tam, kad kompānija izbeidza sniegt e-pasta pakalpojumus šajā valstī, raksta BBC.

Patlaban Yahoo Ķīnas portālā atrodama atvadu ziņa, kura pārsūta interneta lietotāju uz vienu no kompānijas Alibaba mājaslapām, kas nodrošināja Yahoo darbību Ķīnā.

Atvadu ziņā Yahoo skaidro, ka tā «pielāgo savu darbības stratēģiju». Tāpat paziņojumā tiek skaidrots, ka darbinieki, kas nodrošināja Yahoo darbību Ķīnā, turpinās darbu kompānijā Alibaba. Yahoo arī pateicas lietotājiem par atbalstu.

Jāpiebilst, ka Ķīnas tirgū uzņēmumam ir asa konkurence. Ķīnā ļoti populāri ir citi sociālie tīkli, piemēram, Twitter līdzīga platforma, ko piedāvā Weibo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi 18 gadu laikā kopš kompānijas dibināšanas interneta kompānija Yahoo lēmusi par labu logotipa maiņai, vēsta uzņēmuma pārstāvji.

«Mēs vēlējāmies logo, kas paliek uzticīgs mūsu «saknēm», tomēr parāda mūsu produktu evolūciju,» teikts Yahoo paziņojumā.

Lai piesaistītu lielāku uzmanību vizuālajām pārmaiņām, 30 dienu laikā ik dienas Yahoo savā interneta vietnē prezentēja kādu no jaunā logotipa variantiem.

Jaunais logotips ir tikai viena no pārmaiņām, ko piedzīvo Yahoo Inc., kopš par uzņēmuma vadītāju pirms 14 mēnešiem kļuva Marisa Meiere (Maris Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

Kopš M. Meieres ienākšanas kompānijā jau ir «uzposta» Yahoo mājas lapa, e-pasta un Flickr fotogrāfiju dalīšanās pakalpojums, kā arī strādāts pie mobilo telefonu lietotāju piesaistes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Yahoo par 1,1 miljardu gatavojas pirkt «ieroci» cīņai pret Google un Facebook

Jānis Rancāns,20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta kompānijas Yahoo valde atbalstījusi plānu par 1,1 miljardu dolāru iegādāties tiešsaistes blogu servisu Tumblr. Paredzams, ka tas varētu kļūt par lielāko kompānijas darījumu kopš 2012. gada jūlija, kad par izpildirektori kļuva Marisa Meijere.

Lai gan iespējamo darījumu neviena no iesaistītajām pusēm nav komentējusi, tiek pieļauts, ka saskaņā ar darījuma noteikumiem, Tumblr turpinās darbu kā neatkarīga struktūrvienība, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Wall Street Journal. Paredzams, ka kompāniju turpinās vadīt tās dibinātājs Deivids Karps.

Analītiķi uzskata, ka, iegādājoties Tumblr, Yahoo iegūs lielāku ietekmi sociālo mediju nozarē, ko izmantos, lai piesaistītu jauniešu auditoriju, cīnoties ar tādiem milžiem kā Google un Facebook.

Gadījumā, ja Tumblr iegāde notiks kā plānots, tas būs lielākais sociālo mediju kompānijas pārņemšanas darījums pēdējo gadu laikā, pārsniedzot arī Facebook viena miljarda ASV dolāru lielo Instagram iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo par vairākiem desmitiem miljonu nopirkusi filmu veidošanas start-up

Gunta Kursiša,03.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija iegādājusies start-up Qwiki, kas izstrādājis lietojumprogrammu, ar kuras palīdzību fotogrāfijas, mūzikas ierakstus un videoklipus var automātiski pārvērst nelielās «filmās», ziņo BBC.

Yahoo neatklāj Qwiki iegādes izmaksas, taču tiek lēsts, ka darījums varētu būt 40 – 50 miljonu ASV dolāru apjomā.

Yahoo patlaban lūko pēc jaunām iespējām, kas ļautu kompānijai pārspēt sāncenšus Google un Facebook. Nesen Yahoo iegādājās arī blogošanas vietni Tumblr un Bignoggings Productions, kas izstrādā lietojumprogrammas iPhone viedtālruņiem.

Yahoo ir viena no pirmajām kompānijām, kas apguva interneta tirgu un, tam uzplaukstot, Yahoo savulaik piedzīvoja ziedu laikus. Taču pēdējo gadu laikā, pieaugot konkurencei starp tehnoloģiju uzņēmumiem un arvien nozīmīgākiem kļūstot sociālajiem medijiem, Yahoo nozīme nozarē būtiski samazinājusies. Šā gada pirmajā ceturksnī Yahoo gan atkal uzrādījis peļņas kāpumu par 38%, un šā gada pirmajos trīs mēnešos kompānija nopelnīja 390 miljonus ASV dolāru. Uzņēmuma apgrozījums gan krities par 6,6% un pirmajā ceturksnī veidoja 1,14 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta kompānija Yahoo pirmdien paziņoja, ka mainīs nosaukumu uz Altaba, bet tās vadītāja Marisa Meiere atstās uzņēmuma padomi pēc tam, kad tiks pabeigts darījums ar telekomunikāciju kompāniju Verizon.

No Yahoo padomes aizies vēl pieci tās locekļi. Meiere tomēr arī pēc padomes pamešanas turpinās vadīt Yahoo.

Yahoo ir noslēgusi vienošanos par savas pamatdarbības aktīvu pārdošanu Verizon. Darījuma summa ir 4,83 miljardi ASV dolāru (4,59 miljardi eiro).

Yahoo jaunais nosaukums būs Altaba. Kompānijas galvenie atlikušie aktīvi būs 15% akciju Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijā Alibaba un 35.5% akciju Yahoo Japan.

Darījuma pabeigšana tomēr ir apdraudēta pēc tam, kad Yahoo pērn atklāja, ka piedzīvojusi hakeru uzbrukumus, kuros nozagti lietotāju dati.

Pastāv iespēja, ka Verizon var atteikties no darījuma vai samazināt tā cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Yahoo palielina akciju atpirkšanas programmu par diviem miljardiem dolāru

LETA,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Yahoo valsts regulatoriem paziņojis, ka tērēs vēl divus miljardus dolāru (1,8 miljardus eiro), lai atpirktu savas akcijas.

Jaunā akciju atpirkšanas programma, kuru apstiprinājusi kompānijas direktoru valde, ilgs līdz 2018.gada martam, teikts "Yahoo" iesniegumā ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai (SEC).

Yahoo norāda, ka iepriekšējā akciju atpirkšanas programmā, kas tika apstiprināta 2013.gada beigās un kuras apjoms veido piecus miljardus dolāru, atlikuši vēl aptuveni 726 miljoni dolāru, un kompānija tos iztērēs līdz nākamā gada beigām.

Uzņēmuma vadītāji jau vairākkārt uzsvēruši uz savu ieceri atpirkt akcijas un akckonāriem izmaksāt dividendes, izmantojot ienākumus, kas gūti no investīcijām Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijā Alibaba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Yahoo otrdien paziņoja, ka plāno atdalīt sev piederošo 15% Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijas Alibaba akciju daļu jaunā uzņēmumā, tādējādi akcionāriem ietaupot vairākus miljardus dolāru nodokļu maksājumos.

Jaunajam uzņēmumam ar nosaukumu SpinCo piederēs visi Yahoo 384 miljoni Alibaba akciju, kuru pašreizējā vērtība veido 40 miljardus dolāru.

Savukārt SpinCo akcijas tiks sadalītas starp Yahoo akcionāriem. Šos pasākumus paredzēts īstenot šā gada ceturtajā ceturksnī.

Yahoo 2005.gadā iegādājās 40% Alibaba akciju, par tām samaksājot vienu miljardu dolāru. Deviņus gadus vēlāk Alibaba īstenoja debiju Ņujorkas fondu biržā, realizējot pasaulē visu laiku lielāko akciju sākotnējo piedāvājumu (IPO).

Kopš tā laika akcionāri, jo sevišķi Ņujorkā bāzētais hedžfonds Starboard Value mudinājis Yahoo dalīties gūtajos ienākumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlijā Yahoo kļuvusi par apmeklētāko ASV mājaslapu, pārspējot Google, citējot comScore datus,raksta usatoday.com.

Pagājušajā mēnesī Yahoo apmeklēja 196,6 miljoni unikālo apmeklētāju, salīdzinot ar 192,3 miljoniem Google apmeklētāju.

Šī ir pirmā reize, kad Yahoo atgriezas pirmajā vietā ASV kopš 2011. gada maija.

Apmeklētāju skaitā netiek iekļauti dati no Tumblr, ko Yahoo šajā gadā iegādājās par vienu miljardu ASV dolāru.

Yahoo atgriešanās pirmajā vietā ir vēl viena jaunās uzņēmuma vadītājas Marisas Meijeres uzvara. Kopš viņas stāšanās amatā Yahoo vērtība ir gandrīz dubultojusies.

Apmeklētāko lapu pieciniekā iekļuvusi arī Microsoft properties, Facebook un AOL.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook par pusmiljardu stiprina savas pozīcijas

Jānis Rancāns,24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook no Microsoft par 550 miljoniem ASV dolāru iegādāsies vairākus simtus kompānijas AOL patentu. Darījums ir viens no pēdējiem Facebook centieniem pastiprināt savas pozīcijas patentu cīņā ar Yahoo, vētsa Reuters.

Patentu darījums, kurš notiek tikai dažas dienas pirms Facebook akciju sākotnējā piedāvājuma, nodrošinās, ka sociālais tīkls tiks pie 650 AOL patentiem. Iepriekš lielāko daļu AOL patentu iegādājās Microsoft, maksājot par to vienu miljardu ASV dolāru.

Nozares analītiķi norāda, ka šāds darījums vērtējams arī kā divu tehnoloģijas jomas nopietnāko spēlētāju tuvināšanās, lai varētu izrādīt pretestību Google.

Db.lv jau iepriekš vēstīja, ka Facebook, gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam, Yahoo sociālo portālu iesūdzējis tiesā par patentu pārkāpumiem, tādējādi uzbrūkot brīdī, kad kompānija ir visievainojamākā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tumblr dibinātājs saņems 110 miljonus dolāru, lai paliktu kompānijā

Jānis Rancāns,09.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija Yahoo maksās tiešsaistes blogu servisa Tumblr dibinātājam Deividam Karpam 110 miljonus lielu kompensāciju naudā un akcijās, ja viņš turpinās vadīt Tumblr vēl nākamos četrus gadus.

Vienošanās par kompensāciju iekļauta miljards ASV dolāru vērtajā darījumā, ar kuru maijā Yahoo pārņēma Tumblr. Yahoo vadītāja Marisa Meijere solījusi, ka pēc Tumblr pārņemšanas, tajā netiks veiktas radikālas izmaiņas, lai tādējādi neaizbaidītu lietotājus, kas bijuši visai skeptiski noskaņoti par darījumu. Tādējādi Tumblr turpinās baudīt plašu autonomiju un to vadīs iepriekšējā vadība.

Informācija par D. Krapa apjomīgo kompensāciju atklāta darījuma aprakstā, kas iesniegts ASV Vērtspapīru un biržu komisijas izskatīšanai. Vienlaikus iesniegtajos dokumentos minēts, ka pārņemšanas brīdī Tumblr rīcībā bijuši tikai 16,6 miljoni ASV dolāru, liecinot par to, ka tā atradusies uz zaudējumu ciešanas sliekšņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru