Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).
Jo sevišķi pēc Alibaba IPO Ņujorkas fondu biržā šoruden, kas ar 25 miljardu USD ieņēmumiem kļuva par lielāko vēsturē, aizvien aktuālāks ir jautājums, kas ir pati Yahoo un kas īsti ir tās pamatbizness? Paziņojums par video reklāmu platformas BrightRoll pārpirkšanu iezīmē kompānijas nākotnes vīziju tieši šai jomā.
Video laulība
Daļu no 6,3 miljardu USD peļņas pēc Alibaba IPO Yahoo ieguldīs 640 miljonu USD vērtajā darījumā ar BrightRoll. Tas kompānijai ir otrais lielākais pārpirkšanas darījums kopš mikroblogu un sociālās vietnes Tumblr pārpirkšanas par 1,1 miljardu USD 2013. gada maijā. Šai aprēķina laulībā Yahoo iegūs pamatīgu stiprinājumu savai video reklāmu platformai, bet BrightRoll vienā rāvienā iegūs krietni vairāk klientu, kas pašlaik ir Yahoo reklāmdevēji, darījuma loģiku preses relīzē skaidro Yahoo. Paredzams, ka BrightRoll neto ieņēmumi šogad pārsniegs 100 miljonus, kas tūdaļ pat cels arī Yahoo peļņas rādītājus.
Apvienoto kompāniju sinerģijas rezultātā paredzēts radīt lielāko digitālā video reklāmas platformu ASV.
Visu rakstu Yahoo plāno savu identitāti lasiet 13. novembra laikrakstā Dienas Bizness.