Citas ziņas

AS LAIMA REALIZĒTĀS PRODUKCIJAS APJOMS PIEAUDZIS PAR 20,3%

,17.07.2007

Jaunākais izdevums

RĪGA, 2007. gada 17. jūlijs - 2007. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2006. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, AS Laima realizējusi produkciju par 14,55 miljoniem latu, kas par 20,3% pārsniedz 2006. gada pirmā pusgada rezultātus. Realizētās produkcijas kopapjoms sasniedzis 7,25 miljonus kilogramus. Ievērojams pieaugums sasniegts arī Baltijas kaimiņvalstu tirgos. Realizācijas apjomi Lietuvā pieauguši par 63,6% un sasnieguši 1,91 miljonu latus. Arī Igaunijā panākts 54,7% pieaugums un realizēta produkcija par 1,95 miljoniem latu.

"Pirmais pusgads AS Laima ir bijis veiksmīgs. Sevišķi pozitīvi ir tas, ka esam spējuši palielināt premium klases produkcijas realizācijas apjomus, kas nozīmē, ka spējam audzēt produkcijas apgrozījumu ne tikai ar apjomu, bet arī ar tā pievienoto vērtību. Šeit liela nozīme ir Laima zīmola spēkam, kā arī mārketinga un realizācijas daļas neatlaidīgajam darbam," saka Normunds Ozoliņš, AS Laima valdes priekšsēdētājs.

"Zīmīgi, ka visstraujāk visās valstīs pieaugusi mūsu ražoto šokolādes tāfelīšu realizācija. Šis segments tradicionāli ir viens no konservatīvākajiem, tāpēc realizācijas apjomu pieaugums kaimiņvalstīs nozīmē to, ka esam iekarojuši lietuviešu un igauņu uzticību," uzsver Normunds Ozoliņš.

Selga joprojām ir pirktākie cepumi Baltijā

Visās Baltijas valstīs 2007. gada pirmajā pusgadā pieauguši arī iecienīto Selga cepumu realizācijas apjomi. Visstraujākais pieaugums sasniegts Igaunijā, kur realizēti cepumi par 461 tūkstoti latu, kas ir par 72,5% vairāk nekā pirms gada. Latvijā realizēti cepumi par 800 tūkstošiem latu, kas ir par 14,4% vairāk nekā pirms gada. Lietuvā Selga cepumi joprojām ir lielā cieņā, jo realizācijas apjomi tur pieauguši par 57%, sasniedzot 900 tūkstošus latu.

Par AS Laima

2006. gada auditētais AS "Laima" apgrozījums pieaudzis par 15% un sasniedzis 27,47 miljonus latu, tādējādi jau ceturto gadu pēc kārtas uzņēmuma apgrozījums ir pārsniedzis iepriekšējā gada apgrozījumu. 2006. gadā uzņēmuma produkcijas eksporta apjoms pieaudzis par 7%.

Normunds Ozoliņš,

A/S Laima valdes priekšsēdētājs

Papildinformācija:

Ingars Rudzītis, sabiedrisko attiecību konsultants,

T: 7814232; M: 2617 6688; E: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas un Staburadzes eksports pieaudzis par 22%

Sandra Dieziņa,22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī Latvijā lielāko saldumu ražotāju Laima un Staburadze produktu eksports pieaudzis par 22%, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Būtiskāko eksporta apjoma pieaugumu izdevies sasniegt Izraēlā, noslēdzot līgumu ar jaunu sadarbības partneri. Papildus jau esošajam Laima šokolādes produkcijas un Selga cepumu eksportam, uzsākta Laima zefīru un ar jauno eksporta zīmolu Laima Old Town Bakery (Laima Vecpilsētas Beķereja) produktu - Staburadze ražoto kūciņu un toršu - eksportēšana. Tā rezultātā eksports uz šo valsti palielināts 2,5 reizes. Turpmāku perspektīvu un izaugsmes iespējas dod arī saņemtie Košera sertifikāti Laima asorti septiņu veidu konfektēm, informē kompānija. Jau šobrīd tas devis rezultātu - Laima produktu paplašināta sortimenta pārdošanu arī Ben Guriona starptautiskajā lidostā Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tekstilmākslinieces Laimas Kaugures darbi ir atzīti par vienu no Latvijas mūsdienu dizaina vērtībām.

Laimas Kaugures vadītā Studija Naturals ir viena no vietām Rīgā, kas tik labprāt tiek rādīta ciemiņiem augstu valsts vizīšu laikā. Tradicionālā lina aušanas tehnika apvienojumā ar oriģinālo dizainu rada mūsdienīgus tekstilizstrādājumus, par kuriem sajūsminās daudzās pasaules valstīs. «Mēs cenšamies saglabāt roku darbu, vecmāmiņu tradīciju, to pasniedzot caur manu dizaineres skatījumu un pieredzi,» stāsta studijas vadītāja. Ar linu māksliniece strādā jau vairāk nekā desmit gadus. «Nebaidos teikt, ka šo lietu es esmu iepazinusi līdz mielēm. Es zinu, ko nozīmē šis materiāls un kā tas jāpasniedz. To apliecina gan publikācijas, gan profesionāļi - arhitekti un interjera dizaineri, kas apmeklē mūsu stendu lielajās starptautiskajās izstādēs Parīzē, Frankfurtē un Veronā, gan klienti, kuri veic pasūtījumus tepat Latvijā vai vienkārši atnāk pie mums uz studiju un saka, ka jūtas šeit labi. Pie komplimentiem es jau esmu pieradusi.» Studija Naturals ir dibināta 2000. gadā - pēc tam, kad ar individuālā uzņēmēja spēkiem vairs nepietika, lai izpildītu pieaugošo pasūtījumu skaitu. Klienti tika gūti mērķtiecīgā darbā, apliecina Laima Kaugure. «Jau no paša sākuma sapratu, ka ir jābrauc uz starptautiskajām profesionālajām mesēm un jādibina sava firma. Sāku piecas reizes gadā piedalīties labākajās starptautiskajās tekstildizaina izstādēs.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais saldumu ražotājs Laima izstādē Prodexpo 2013 prezentē jaunu darbības virzienu un jaunu eksporta zīmolu.

Laima savu darbību gadskārtējā Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 sāk pirmdien un tajā tiks prezentēts jauns darbības virziens: toršu un kūciņu eksporta iespējas. Šim nolūkam radīts jauns eksporta zīmols Laima Old Town Bakery jeb Laima Vecpilsētas Beķereja.

Uzņēmuma eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka, izmantojot Staburadzes konditorejas pieredzi un apvienojot tās ar inovāciju – īpašu sasaldēšanas tehnoloģiju eksporta tirgos tiks piedāvātas tortes un kūciņas. Jaunais Laima eksporta zīmols Old Town Bakery jau šobrīd piedāvā 12 produktus - svaigus vai saldētus, tostarp tortes Cielaviņa un Roko. Šogad zīmols tiks papildināts vēl ar trim jauniem produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pieaugot par 19,1%, AS Laima koncerns sasniedz 33,3 miljonu apgrozījumu

,02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada auditētais AS Laima apgrozījums pieaudzis par 15% un sasniedzis 27,47 miljonus latu, tādējādi jau ceturto gadu pēc kārtas uzņēmuma apgrozījums ir pārsniedzis iepriekšējā gada apgrozījumu.

2006. gadā uzņēmuma produkcijas eksporta apjoms pieaudzis par 7%. Salīdzinot ar 2005. gadu, AS Laima auditētā bruto peļņa palielinājusies par 15% un sasniegusi 7,17 miljonus latu. Uzņēmums 2006. gadu pabeidzis 1,35 miljoni latu lielu neto peļņu.

“2006. gads mums ir bijis veiksmīgs. Daudz investēts attīstībā, tirgū iepazīstināti jauni produkti, atvērti un apgūti jauni eksporta tirgi. Ikdienā aizvien vairāk tiek strādāts pie tā, lai Laima un tās meitas uzņēmumi Baltijas un Centrāleiropas reģionā attīstītos un sadarbotos kopā ar citiem NP Confectionary AB koncerna uzņēmumiem,” saka Normunds Ozoliņs, AS Laima valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laimai laba izaugsme Lietuvā un Igaunijā

,17.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2006. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, AS Laima realizējusi produkciju par 14,55 miljoniem latu, kas par 20,3% pārsniedz 2006. gada pirmā pusgada rezultātus. Realizētās produkcijas kopapjoms sasniedzis 7,25 miljonus kilogramus, Db.lv informēja A/S Laima valdes priekšsēdētājs Normunds Ozoliņš.

Ievērojams pieaugums sasniegts arī Baltijas kaimiņvalstu tirgos. Realizācijas apjomi Lietuvā pieauguši par 63,6% un sasnieguši 1,91 miljonu latus. Arī Igaunijā panākts 54,7% pieaugums un realizēta produkcija par 1,95 miljoniem latu.

"Pirmais pusgads AS Laima ir bijis veiksmīgs. Sevišķi pozitīvi ir tas, ka esam spējuši palielināt premium klases produkcijas realizācijas apjomus, kas nozīmē, ka spējam audzēt produkcijas apgrozījumu ne tikai ar apjomu, bet arī ar tā pievienoto vērtību. Šeit liela nozīme ir Laima zīmola spēkam, kā arī mārketinga un realizācijas daļas neatlaidīgajam darbam," saka Normunds Ozoliņš, AS Laima valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere,19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Laima valdes atzinums

,05.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Laima valde ir izvērtējusi akcionāra NP Confectionary AB izteikto AS Laima galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu un secinājusi, ka tas atbilst normatīvo aktu prasībām. Valde uzskata, ka akciju koncentrēšana viena akcionāra rokās uzlabos AS Laima darbības efektivitāti un turpmāko attīstību, tai skaitā arī veicinās ieguldījumu pieplūdi.

Valde uzskata, ka NP Confectionary AB izteiktas galīgais akciju atpirkšanas piedāvājums un tā īstenošana pozitīvi ietekmēs AS Laima un tās nodarbinātības politiku, jo akcionāra NP Confectionary AB definētie stratēģiskie plāni attiecībā uz AS Staburadze sakrīt ar AS Laima valdes viedokli.

AS Laima valde pozitīvi vērtē to, ka piedāvātājs nav paredzējis veikt izmaiņas AS Staburadze valdes un padomes sastāvā, kā arī to, ka AS Laima

darbinieki saglabā darba vietas saskaņā ar noslēgtajiem darba līgumiem. AS Laima valde apstiprina, ka jau 2006.gadā ir uzsākts projekts, kas paredz AS Laima ražošanas telpas pārcelt uz Rīgas rajonu, projektu plānots izstrādāt un realizēt līdz 2009.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ostu darbībā pieaugums

,04.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gadā Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir palielinājies. 2007. gadā kravu apgrozība ostās bija 62.4 milj. t kravu, kas ir par 4.9 % vairāk nekā 2006. gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

No ostām 2007. gada 12 mēnešos nosūtīja 55.2 milj. t kravu, kas ir par 4 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – decembrī.

Pieaudzis no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms. 2007. gada janvārī – decembrī no ostām nosūtīja 21.1 milj. t naftas produktu, kas ir par 7.1 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – decembrī. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007. gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri – decembri, ir palielinājies par 3.4 % un tas bija 1.2 milj. t. Arī no ostām nosūtīto minerālmēslu apjoms ir pieaudzis. No ostām nosūtīja 5.2 milj. t minerālmēslu – par 1.1 % vairāk nekā 2006. gada attiecīgā periodā, kā arī 4.6 milj. t kokmateriālu un 14.6 milj. t ogļu, kuru apjoms palicis 2006. gada līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ķelnē vilina ar produktu līnijām Desserts by Laima un Moments by Laima

Lelde Petrāne,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrika Laima starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē ISM 2015 prezentējusi jauno produkciju eksporta tirgiem. Šonedēļ Laima kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās starptautiskajā izstādē Gulfood 2015 Dubaijā, AAE un Prodexpo 2015 izstādē Maskavā.

Ieva Jonsone, Laima eksporta direktore, stāsta: «Šis ir Laimas jubilejas gads, līdz ar to, piedaloties starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē, vēlējāmies klientiem piedāvāt ko jaunu un interesantu, prezentējot ne tikai jauno eksporta produktu sortimentu, bet arī atklājot Laimas šokolādes radīšanas 145 gadus seno vēsturi. Dalība šādās izstādēs ir būtiska uzņēmuma eksporta attīstības veicināšanai. Par to liecina arī tas, ka pērn, aktīvi strādājot lielākajās pasaules saldumu un pārtikas izstādēs, izdevies eksportu palielināt par 11%, salīdzinot ar 2013.gadu.»

Vislielāko interesi un novērtējumu izstādes ISM 2015 apmeklētāju vidū ieguva jaunās produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, kas sākotnēji tika radītas tieši ASV tirgum, taču šobrīd to plānots piedāvāt arī citās valstīs. Papildu tam Laimai bija iespēja izstādīt savu produkciju speciālos izstādes organizētāju piedāvātos stendos Additional Theme Area, kur varēja parādīt arī jauno kategoriju produktus. Laima prezentēja sasaldēto torti Lukss un jauno kakao krēmu Lukss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima Krievijā saņem sudraba medaļas

Gunta Kursiša,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu ražotājs Laima Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 ieguvis trīs sudraba medaļas un atzinības diplomu par izcilu produktu kvalitāti izstādes ietvaros notiekošajā degustācijas konkursā «Labākais produkts».

Sudraba medaļa piešķirta jaunā eksporta zīmola «Laima Old Town Bakery» (Laima Vecpilsētas Beķereja) kūciņām «Skudru pūznīši» Šos saldumus Laima drīzumā plāno piegādāt Krievijas tirgum.

Sudraba medaļu saņēmusi Laima ekskluzīvo konfekšu sērija: Exclusive marcipāna šokolādes konfekšu izlase un Exclusive Sirdskārba.

Laima Exclusive šokolāde ar zaļo tēju un avenēm ieguvusi atzinības rakstu.

Konkursā piedalās ap 200 dalībnieku, tādēļ Laima eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka saņemtie apbalvojumi ir ļoti augsts novērtējums, kas iegūts sīvā konkurencē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima nav savlaicīgi pieprasījis B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju, kas arī novedis komersantu pie paaugstināta dabas resursu nodokļa nomaksas.

To DB pauž Valsts Vides dienesta Juridiskā departamenta direktore Laura Rozenberga. Viņa informē, ka a/s Laima pērn 16.novembrī izbeidzās B kategorijas piesārņojošas darbības atļauja un tā vietā, lai normatīvajos aktos noteiktajā termiņā - 30 dienas (ja nemainās tehnoloģijas) vai 60 dienas (ja mainās tehnoloģijas) pirms atļaujas derīguma termiņa - vērstos ar lūgumu Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālajā vides pārvaldē ar iesniegumu, Laima to izdarījusi 5 dienas pēc atļaujas derīguma termiņa izbeigšanās. Lielrīgas reģionālā vides pārvalde nesaskatīja iespēju īslaicīgi pagarināt jau spēkā neesošu atļauju, par ko informēja Laimu divu dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

«Kā top?»: Laimas zefīrs

Gunta Kursiša,19.08.2013

Pirms ienākšanas ražošanas telpās galvā jāliek cepurīte un jāapģērbj arī speciāls halāts, lai ražotnē neienestu mikrobus un baktērijas. Process sākas tā dēvētajā «virtuvē», kur tiek gatavots sīrups, kas sastāv no cukursīrupa, glukozsīrupa, olbaltuma. Sākumā tiek sagatavots šķīdums, un tad tas tiek putots. Vēl kāda svarīga zefīra sastāvdaļa ir želejviela - agars, kas tiek sagatavots no jūras zālēm. A/s Laima to iepērk Igaunijā. Agars esot labvēlīga viela cilvēku organismam, ko izmanto želatīna vietā, un agara masu vāra vaļējā traukā ar slēgtu tvaika apsildi. Visas izejvielas tiek pirktas Eiropas Savienībā, savukārt šokolādi ražo pati Laima – sākot no pupiņas līdz īstai šokolādei.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls Db.lv uzsāk jaunu rubriku «Kā top?», katru nedēļu piedāvājot ieskatīties Latvijas produktu ražošanas procesā, cik vien to ļauj uzņēmuma receptes un ražošanas noslēpums. Rubriku sākam, ielūkojoties a/s Laima ražotnē, precīzāk, telpās, kur top zefīrs Maigums un dažādu garšu krējuma zefīri.

Kopumā Latvijā gadā tiek saražotas aptuveni 500 – 600 tonnas zefīru. Tādējādi var teikt, ka Latvijā dzīvo lielākie zefīrmīļi, norāda a/s Laima pārstāve Rita Vornokova, piebilstot, ka Latvijā zefīra ražošanas apjomi visā zefīra ražošanas gaitā ir tikai pieauguši. Viņa stāsta, ka Igaunijā šā gada sešos mēnešos tika apēstas 46 tonnas a/s Laima zefīra Maigums, bet ārpus Baltijas lielākie Laimas zefīrmīļi dzīvo Vācijā – sešos mēnešos vācieši apēduši 37,7 tonnas zefīra, kā arī Izraēlā – pirmajā pusgadā šajā valstī apēstas 26 tonnas a/s Laima ražotā zefīra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Palielinājies ostās pārkrauto kravu apjoms

,29.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 9 mēnešos Latvijas ostās pārkrauto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo laika periodu, ir palielinājies. 2007. gada janvārī – septembrī kravu apgrozība ostās bija 47,2 milj. t kravu, kas ir par 4,1 % vairāk nekā 2006. gada 9 mēnešos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

No ostām 2007. gada 9 mēnešos nosūtīja 41,4 milj. t kravu, kas ir par 1,7 % vairāk nekā 2006. gada janvārī – septembrī. Pieaudzis no ostām nosūtīto minerālmēslu apjoms. 2007. gada deviņos mēnešos no ostām nosūtīja 4 milj. t minerālmēslu – par 14,7 % vairāk nekā 2006. gada attiecīgā periodā. No ostām nosūtītās jēlnaftas apjoms 2007. gada janvārī – septembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri – septembri, ir palielinājies 1,5 reizes un tas bija 1 milj. t. Arī no ostām nosūtīto naftas produktu apjoms 2007. gada janvārī – septembrī ir palielinājies un tas bija 16,2 milj. t, kas ir par 4,6 % vairāk nekā 2006. gada janvārī - septembrī. Bez tam 2007. gada 9 mēnešos no ostām nosūtīja arī 3,6 milj. t kokmateriālu, kas ir par 2,8 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. No ostām nosūtīto ogļu apjoms 2007. gada 9 mēnešos bija 10,4 milj. t, kas ir par 9,3 % mazāk nekā 2006. gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laima ekskluzīvās produkcijas ražošanu palielinās četras reizes

Sandra Dieziņa,16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā a/s Laima šokolādes produkcijas ražošanā tiks realizētas investīcijas 200 000 EUR apjomā iekārtu iegādei un telpu renovācijai.

Tā kā eksporta attīstību plānojam arī Ķīnā, Japānā, kā arī Brazīlijā, tad uz šīm valstīm trīs gadu laikā ekskluzīvās produkcijas eksports varētu pieaugt 35 - 50%. Jauno sortimentu Compliments sāksim piedāvāt eksporta valstīs Lielbritānijā, Īrijā, Vācijā un Slovākijā, kur Laima produktiem ir liela piekrišana,” plānoto raksturo Ieva Jonsone, eksporta direktore. Jau aprīlī jaunā produkcija būs pieejama Latvijā, Laima zīmola veikalos un Lidostā. Šobrīd norit sarunas par produkcijas izplatīšanu arī veikalu tīklos SKY, STOCKMANN, RIMI un MAXIMA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes ražotājai a/s Laima par formālu pārkāpumu piemērots sods - dabas resursu nodoklis aprēķināts desmitkāršā apmērā.

Šis sods Laimai piemērots par pagājušā gada pēdējo ceturksni un šā gada pirmo ceturksni un pieaudzis no 1300 Ls līdz 13 000 Ls, informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis. Soda iemesls - uzņēmums par pāris dienām nokavējis iesnieguma iesniegšanu par B kategorijas piesārņojošas darbības atļaujas pagarināšanu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka dabas resursu nodokļa (DRN) aprēķināšana desmitkāršā apmērā ir nekorekta, jo Laima līdz šim ieguldījusi nozīmīgas investīcijas vides aizsardzības procesu uzlabošanā, šogad kopējie ieguldījumi sasniegs ap četriem miljoniem eiro, tostarp energoefektivitātes uzlabošanā. Turklāt no dabas resursu izmantošanas viedokļa savā darbībā kompānija nekādas izmaiņas nav ieviesusi un neplānoja ieviest, līdz ar to nekāds apdraudējums apkārtējai videi netika radīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par AS Laima zvērināta revidenta pārbaudītajiem 2006.gada pārskatiem

,02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Laima (vienotais reģ. nr. 40003020441, juridiskā adrese:

Sporta iela 2, Rīga, LV - 1145) valde informē, ka zvērināta revidenta pārbaudītā AS Laima 2006.gada pārskatā un 2006.gada konsolidētajā pārskatā tīrā peļņa atšķiras no nerevidēto 2006.gada pārskata un 2006.gada konsolidētā pārskata tīrās peļņas par vairāk nekā 10 %.

Zvērināta revidenta pārbaudītā 2006.gada pārskatā AS Laima tīrā peļņa ir vairāk kā par 10 % augstāka nekā norādīts nerevidētajā 2006.gada pārskatā, jo tika precizētas atliktā ienākuma nodokļa summa un procentu ieņēmumu summa.

Savukārt, zvērināta revidenta pārbaudītajā 2006.gada konsolidētajā pārskatā AS Laima tīrā peļņa ir vairāk kā par 10 % zemāka nekā norādīts nerevidētajā 2006.gada pārskatā Tā pamatā ir izmaiņas, kas saistītas ar ieguldījumu pārvērtēšanu meitas uzņēmumos, jo laika posmā starp neauditēto pārskatu iesniegšanu Rīgas Fondu biržā 28.februārī un gada pārskatu sagatavošanu zvērinātu revidentu slēdziena saņemšanai AS Laima meitas uzņēmuma SIA Euro Food 2006.gadā iegādātais meitas uzņēmums OU Aston Food (Igaunija), iesniedza pieteikumu par maksātnespējas procesa uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Laimai un NP Foods aizdomas par reiderisma mēģinājumiem; apķīlāti vairāki uzņēmumu konti

LETA,17.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājas AS Laima un citu NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

(Ziņa papildināta ar Miķelsona komentāru.)

Kā informēja Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova, pret nacionālā mēroga uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns, kurš arī vairākkārt iesaistījies reiderismā.

Miķelsona vārds iepriekš izskanējis vairākiem Latvijā pazīstamiem arhitektu birojiem piederošās SIA Latvijas Projektēšanas sabiedrība lietā. 2010.gadā šim uzņēmumam nelikumīgi ievēlēta jauna valde, kas pusotra mēneša laikā noslēgusi vairākus līgumus, tostarp ieķīlāja īpašumus, uzlika komercķīlu uz visiem aktīviem, deva aizdevumus, mēģinot panākt maksātnespēju, faktiski nodarbojoties ar «reiderismu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada auditētais AS Laima apgrozījums pieaudzis par 15% un sasniedzis 27,47 miljonus LVL, tādējādi jau ceturto gadu pēc kārtas uzņēmuma apgrozījums ir pārsniedzis iepriekšējā gada apgrozījumu, liecina AS Laima sniegtā informācija Rīgas Fondu biržā.

“2006. gads mums ir bijis veiksmīgs. Daudz investēts attīstībā, tirgū iepazīstināti jauni produkti, atvērti un apgūti jauni eksporta tirgi. Ikdienā aizvien vairāk tiek strādāts pie tā, lai Laima un tās meitas uzņēmumi Baltijas un Centrāleiropas reģionā attīstītos un sadarbotos kopā ar citiem NP Confectionary AB koncerna uzņēmumiem,” saka Normunds Ozoliņs, AS Laima valdes priekšsēdētājs.

AS Laima koncerns, kurā ietilpst arī uzņēmuma meitas uzņēmumi, 2006. gadā savu apgrozījumu palielinājis par 19,1% un tas sasniedzis 33,3 miljonus LVL.

Ņemot vērā koncerna investīcijas Lietuvas un Igaunijas tirgu tālākā apguvē, 2006.gads noslēgts ar 35,4 tūkstošus LVL lieliem zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

A/s Laima piedāvā pirmos Latvijā ražotos enerģijas batoniņus Hooper

,23.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RĪGA, 2007. gada 23. aprīlis - AS Laima tirgū iepazīstina pirmos Latvijā ražotos enerģijas batoniņus Hooper ar lazdu riekstiem un zemesriekstiem. Tie ir pirmie un vienīgie Latvijā ražotie šokolādes enerģijas batoniņi, kas var līdzvērtīgi konkurēt ar ārvalstu ražojumiem.

Hooper enerģijas batoniņi domāti mūsdienu aktīvajiem jauniešiem, kuru steidzīgajam dzīvesveidam bieži vien nepieciešams ātrs enerģijas avots un spēcinoša uzkoda,” saka Normunds Ozoliņš, AS Laima valdes priekšsēdētājs.

“Jau sen ražojam dažādas lielkonfektes, taču Hooper ir pirmie Latvijā ražotie enerģijas batoniņi, kas droši nostāsies blakus starptautisko firmu ražojumiem.”

Hooper enerģijas batoniņi ar riekstiem Jaunie batoniņi tiek piedāvāti divos veidos - ar lazdu riekstiem un zemesriekstiem. Batoniņu sastāvā ir šokolāde, aromātiska nugas masa un garda karamele, kā arī 25% drupinātu zemes riekstu un 26% drupinātu lazdas riekstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Foods valdes priekšsēdētāju Rolandu Gulbi

Lelde Petrāne,21.11.2014

Tuksneši - Rietumsahārā, Marokā un Tunisijā. R.Gulbis uz tiem ar draugiem brauc katru gadu jau vairākus gadus no vietas.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Rolands Gulbis, SIA NP Foods valdes priekšsēdētājs. NP Foods ir vadības un attīstības uzņēmums, kas Latvijas un Baltijas līmenī nodrošina administratīvās, pārdošanas un mārketinga funkcijas vairāku uzņēmumu grupai. Starp NP Foods uzņēmumiem Latvijā ir AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Staburadzes konditoreja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk radīt. Bērnībā vēlējos kļūt ar auto dizaineri – radīt automašīnu modeļus. Taču dzīvē viss plūst un mainās, man tika dota iespēja strādāt pārtikas nozarē un radīt pārtikas produktus ar pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atkārtoti meklē būvnieku Laimas ražotnei Ādažos; plānotā līgumcena - deviņi miljoni eiro

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotāja «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par «Laima» šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša skaidroja, ka pērn «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību. «Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām,» skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka «Laimas» ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājā vareni aug rūpniecības apjomi

Vēsma Lēvalde,27.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012.gada deviņos mēnešos Liepājas apstrādes rūpniecības uzņēmumu rūpniecības preču izlaides apjoms naudas izteiksmē sasniedz 99.4% no visa 2011.gada apstrādes rūpniecības preču izlaides apjoma.

Savukārt realizēto preču apjoms šajā laika periodā ir par 8.4 milj. Ls jeb par 2.5% vairāk nekā 2011.gadā kopā realizēto preču apjoms.

2012.gada deviņos mēnešos Liepājā rūpniecības produkcija saražota par 328.3 milj. Ls (10.3% no Latvijas kopapjoma). Salīdzinot ar 2011.gada deviņu mēnešu periodu, rūpniecības produkcijas izlaides apjoms palielinājies par 75.9 milj. Ls jeb par 30.1%.

Liepājā aug rūpniecība

Liepājas apstrādes rūpniecības uzņēmumu rūpniecības preču izlaides apjoms naudas izteiksmē šā gada deviņos mēnešos sasniedz 99.4% no visa 2011.gada apstrādes rūpniecības preču izlaides apjoma.

Realizētās rūpniecības produkcijas apjoms 2012.gada deviņos mēnešos bija 344.2 milj. Ls (10.6% no Latvijas kopapjoma). Salīdzinot ar 2011.gada deviņiem mēnešiem, realizētās rūpniecības produkcijas apjoms palielinājies par 86.7 milj. Ls jeb par 33.6%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rūpniecība Liepājā augusi par 50 miljoniem latu

Vēsma Lēvalde,26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpniecības produkcijas izlaides apjoms Liepājā šā gada pirmajā pusgadā palielinājies par 50,4 milj. Ls jeb par 29,5%, salīdzinot ar 2011.gada pirmo pusgadu.

Rēķinot uz vienu iedzīvotāju, Liepāja apstrādes rūpniecības produkcijas ražošanā un realizācijā sasniegusi augstāko līmeni starp septiņām lielākajām Latvijas pilsētām.

Realizētās rūpniecības produkcijas apjoms 2012. gada pirmajā pusgadā Liepājā bija 213,8 milj. Ls (10,2% no Latvijas kopapjoma). Salīdzinot ar 2011. gada pirmo pusgadu, realizētās rūpniecības produkcijas apjoms palielinājies par 25,6 milj. Ls jeb par 13,6%. Bet, salīdzinot ar 2012. gada pirmo ceturksni, š.g. otrā ceturkšņa rūpniecības produkcijas realizācijas apjomi palielinājušies par 23,6 milj. Ls jeb par 24,9%.

2012. gada pirmajā pusgadā vietējā tirgū realizētas pašražotās preces par 20,7 milj. Ls, kas ir 9,7% no Liepājā saražotajām precēm jeb 2,7% no Latvijā saražotajām un vietējā tirgū realizētajām precēm. Savukārt eksportam realizētas pašražotās preces par 193 milj. Ls, kas ir 90,3% no Liepājā saražotajām precēm jeb 14,4% no kopējā Latvijā saražoto preču eksporta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ražošanas kritums Liepājai neatņem līdera statusu

Vēsma Lēvalde, Db,05.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā šā gada pirmajā ceturksnī, rēķinot vidēji uz vienu iedzīvotāju, rūpniecības produkcija saražota 687 Ls apmērā un realizēta 769 Ls apmērā, kas ir augstākie rādītāji starp septiņām lielākajām pilsētām.

Lai gan saražotās rūpniecības produkcijas realizācijas apjoms naudas izteiksmē 1. ceturksnī Liepājā samazinājies par 2.7%, tas ir zemākais kritums starp septiņām lielākajām Latvijas pilsētām, rāda pašvaldības apkopotie statistikas dati.

2009.gada 1.ceturksnī salīdzinājumā ar 2008.gada 4.ceturksni saražotās rūpniecības produkcijas apjomi naudas izteiksmē samazinājies gan Latvijā kopumā, gan visās septiņās lielākajās Latvijas pilsētās. Liepājā šā gada 1.ceturksnī saražota rūpniecības produkcija par 58.2 milj. Ls (6.6% no Latvijas kopapjoma). Salīdzinot ar 2008.gada 1.ceturksni, rūpniecības produkcijas izlaides apjoms samazinājies par 35.8 milj. Ls, jeb par 38.1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā ražo uz pusi mazāk

Vēsma Lēvalde, Db,04.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā aizvadītā gada deviņos mēnešos saražota rūpniecības produkcija par 173.5 milj. Ls jeb 6.7% no Latvijas kopapjoma. Salīdzinot ar 2008.gada deviņiem mēnešiem, rūpniecības produkcijas izlaides apjoms samazinājies par 174.6 milj. Ls jeb par 49.7%.

Tajā pašā laikā Liepāja saglabā līderpozīcijas Latvijā eksporta apjomos no kopējā saražoto preču apjoma – 2009. gada deviņos mēnešos eksportēto preču īpatsvars bijis 85.4%, liecina Liepājas domes apkopotie statistiskas dati. Realizētās produkcijas apjoms 2009. gada deviņos mēnešos bijis 188 milj. Ls (7.1% no Latvijas kopapjoma). Pērnā gada trijos ceturkšņos realizētās produkcijas apjoms naudas izteiksmē ir bijis lielāks nekā saražotās produkcijas apjoms, kas norāda par iepriekšējos periodos izveidoto uzkrājumu realizāciju, uzskata domes ekonomikas nodaļas speciāliste Inga Žuravska.

Pastāvot šādai situācijai, izveidotie uzkrājumi palēnām iet uz beigām, tāpēc var prognozēt nelielu ražošanas aktivitātes pieaugumu, pieļauj Žuravska. Izvērtējot 2009.gada trīs ceturkšņus, redzams, ka rūpniecības produkcijas izlaides apjomi tomēr ar katru ceturksni nedaudz palielinājušies (2. ceturksnī saražots par 1.75 vairāk nekā 1.ceturksnī, bet 3. ceturksnī par 0.05% vairāk nekā 2.ceturksnī). Savukārt realizētās rūpniecības apjomi ar katru ceturksni samazinājušies (2.ceturksnī rūpniecības produkcija realizēta par 3.9% mazāk nekā 1.ceturksnī un 3.ceturksnī par 1.9% mazāk nekā 2.ceturksnī). Liepājā eksportam deviņos mēnešos realizētas pašražotās preces par 160.5 milj. Ls, kas ir 85.4% no Liepājā saražotajām precēm jeb 14 % no kopējā Latvijā saražoto preču eksporta. 2009. gadā ar katru ceturksni Liepājas uzņēmumu eksportēto preču īpatsvars palielinājies – 1.ceturksnī 84.3%, 2.ceturksnī - 85.3% un 3.ceturksnī – 86.4%. 2009.gada 9 mēnešos vietējā tirgū realizētas pašražotās preces par 27.5 milj. Ls, kas ir 14.6% no Liepājā saražotajām precēm jeb 1.8% no Latvijā saražotajām un vietējā tirgū realizētajām precēm.

Komentāri

Pievienot komentāru