Iepirkuma procedūra par informatīvu kampaņu veidošanu, lai veicinātu Latvijas iedzīvotājos lepnumu par Eiropas identitāti, tika pārtraukta, jo tika nolemts, ka šai komunikācijas kampaņai ne tikai jāveicina Latvijas iedzīvotāju lepnums par piederību ES, bet arī jāpalielina Latvijas iedzīvotāju zināšanas par savienību, Ārlietu ministrija (ĀM) skaidro iepirkumu procedūras pārtraukšanu, par kuru bija sašutuši sabiedrsko attiecību nozares speciālisti.
Jau vēstīts, ka Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācija (LSAKA) pauda viedokli, ka vairākkārtēja iepirkumu procedūru pārtraukšana liecina par ĀM darbinieku nekompetenci, turklāt nozarei radījusi aptuveni 20 tūkst. Ls zaudējumus.
ĀM šā gada martā izsludināja iepirkumu «Integrētās komunikācijas kampaņas plānošana, izstrāde un īstenošana ar mērķi veicināt Latvijas iedzīvotāju lepnumu par savu Eiropas identitāti», ko pārtrauca 2. martā, pēc tam, kad bija beidzies pieteikumu iesniegšanas termiņš. Līdzīgi tika pārtraukts ĀM iepirkumu konkurss par komunikācijas pakalpojumu sniegšanu arī 2011. gada augustā. Pērn ĀM izsludināja iepirkumu «Informatīvās kampaņas par aktuāliem ES jautājumiem plānošana, izstrāde un īstenošana», ko pretendenti apsstrīdēja, bet pēc tam – pērnā gada novembrī ministrija iepirkumu procedūru pārtrauca pavisam.
ĀM norādīja, ka minētie iepirkumi tika veikti Latvijas valdības un Eiropas Komisijas noslēgtā Vadības partnerības līguma ietvaros. Latvijas valdība Vadības partnerības deleģēšanas līgumu slēdza 2010. gada 19. martā.
«Vēlamies uzsvērt, ka Vadības partnerības ietvaros realizētie projekti notiek ciešā sadarbībā ar visām iesaistītajām institūcijām, gan izvēloties informatīvo kampaņu tēmas, gan izstrādājot iepirkuma procedūru tehniskās specifikācijas.» norādīja ĀM.
ĀM šī līguma izpratnē ir starpniekstruktūra, kura sadarbībā ar Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā un Eiropas Parlamenta Informācijas biroju nodrošina Vadības partnerības ietvaros komunikāciju ar sabiedrību par Eiropas Savienības jautājumiem, kuru īstenošanai finansējumu nodrošina Eiropas Komisija, teikts ministrijas paziņojumā.
Ministrija Db.lv skaidroja, ka šogad iepirkuma procedūra tika pārtraukta, jo institūciajs pieņēma kopīgu lēmumu, ka komunikācijas kampaņai «ne tikai jāveicina Latvijas iedzīvotāju lepnums par piederību Eiropas Savienībai, bet arī jāveicina Latvijas iedzīvotāju zināšanas par Eiropas Savienību». Tas būtiski mainījis iepirkuma specifikāciju. Ministrija norāda arī, ka Eirobarometra pētījumā, publicēts 3. aprīlī, trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka nav pietiekami informēti par ES.
Savukārt pērn iepirkuma procedūra tika pārtraukta, jo pēc konkursa noslēguma tā rezultāti tika apstrīdēti Iepirkuma uzraudzības birojā, tādēļ izveidojās situācija, ka Eiropas Komisijas piešķirtais finansējums nevar tikt piešķirts līdz gada beigām. Tādā gadījumā Latvijas valsts nesaņemtu līgumā paredzētos 60 tūkst. eiro projekta realizācijai no Eiropas Komisijas. Vadības partnerības koordinācijas darba grupa pieņēma lēmumu minēto finansējumu novirzīt projektiem masu medijos, kur nebija nepieciešams veikt iepirkumu procedūru, norādīja ministrija.
Db.lv jau vēstīja, ka LSAKA pieprasīja vairākām valdības institūcijām, tostarp ĀM skaidorjumu, kāpēc tika pārtraukti iepirkumi. Tāpat asociācijas padomes priekšsēdētājs Māris Plūme norādīja, ka «šādi nelietderīgi izsludināti un tad pēkšņi pārtraukti iepirkumu procesi šķērdē resursus gan valsts pārvaldei sagatavojot iepirkuma veikšanai nepieciešamo dokumentāciju, gan arī privātajam sektoram gatavojot piedāvājumus minētajiem iepirkumiem».
Viņš pauda, ka «pēc aptuvenām aplēsēm šādā veidā nelietderīgi iztērēts vairāk nekā 300 aģentūru personāla darba stundu un vairāk nekā 20 tūkst. latu, kā arī norādīja, ka iepirkumu pārtraukšana «radījusi aizdomas par ministrijas darbinieku nekompetneci».