Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic lidojumu galamērķu skaits saruks, tomēr atsevišķos maršrutos lidojumi būs biežāki. Tā jauno airBaltic stratēģiju intervijā Vācijas un Baltijas tirdzniecības kamerai iezīmē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.
Oficiāli to paredzēts prezentēt 7. martā, tomēr jau tagad iezīmējas kopējā lielās taupīšanas programmas tendence. Labā ziņa ir tā, ka uz lielākajām Eiropas pilsētām airBaltic lidos vairākas reizes dienā, tostarp arī uz Vīni un Minheni, bet uz Cīrihi - septiņas reizes nedēļā. Paredzēts arī atsākt lidojumus maršrutā Viļņa - Tallina, ko airBaltic pagājušajā vasarā pārtrauca. Toreiz šo maršrutu gandrīz momentā pārņēma Estonian Air, kas Baltijas aviācijas tirgū sola ienākt strauji un ambiciozi, un no 25. marta 17 reizes nedēļā lidos arī no Rīgas uz Tallinu.
airBaltic gan vēl arvien saskata sevi kā spēcīgāko Baltijas aviokompāniju, pie sava mājastirgus pieskaitot gan Lietuvu, gan Igauniju, kur bez galvaspilsētām airBaltic lido arī uz Kauņu un Palangu.
Kā DB norādīja airBaltic viceprezidents ārējo sakaru jautājumos Ginters Solingers, par Rīgas nākotni aviobiznesā šaubu nav, ja vien lietas tiks sakārtotas pareizi. «Eiropas lielās lidostas ir pārpildītas līdz galējai robežai, līdz ar to, ja tās gribēs turpināt savu izaugsmi, tām būs jālūkojas pēc sekundāriem tranzīta mezgliem. Rīga tam der lieliski. Taču tai ir jābūt spēcīgai vietējai lidsabiedrībai, kas var apkalpot citu aviokompāniju atvestos starpkontinentālo reisu pasažierus. Tieši pasažieru distribūcijā ir lokālās aviosabiedrības loma,» tā G. Solingers, piebilstot, ka šajā jomā airBaltic varētu veiksmīgi startēt īpaši tad, ja izdotos piesaistīt kādu stratēģisko investoru, piemēram, no Āzijas.