Jaunākais izdevums

Otru gadu pēc kārtas ASV īsziņu rakstīšanas čempionātā uzvarējis 16. gadus vecais Ostins Vierške (Austin Wierschke). Kā pirmās vietas ieguvējs viņš balvā saņēmis 50 tūkstošus ASV dolāru.

Sacensības aizritējušas trīs kārtās – dalībniekiem vajadzējis rakstīt īsziņas ar aizsietām acīm, turot rokas aiz muguras un censties atminēties uz īsu brīdi demonstrētu frāzi.

Īsziņu rakstīšanas čempionātā piedalījās vienpadsmit dalībnieku no visas ASV. Dalībniekiem vajadzējis izmantot vienādus telefonus un tikušas vērtētas trīs īsziņu rakstīšanas prasmes – ātrums, precizitāte un veiklība.Uzvarētājs 149 simbolu garu īsziņu, ievērojot visus pareizrakstības noteikumus, uzrakstījis 39 sekundēs.

Ostins Vierške par ASV īsziņu rakstīšanas čempienu kļuva jau pagājušajā gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvijas Mobilā telefona (LMT) vadītājs Juris Binde televīzijas intervijā centās noliegt spam īsziņu (sms) par tarifu plāna Brīvība izplatīšanu, apgalvojums, ka lietotāji paši izsūtīja šīs īsziņas neiztur kritiku, DB norāda Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

(Papildināts ar LMT viedokli - 7. rindkopa)

«Pirmkārt, vairāk nekā 210 tūkst. lietotājiem īsziņas izsūtot tās nebūtu identiskas, un otrkārt, mums ir aizdomas, ka vēsturiskā operatora mājas lapu nemaz tik daudz klientu dienā neapmeklēja, cik bija izsūtītas īsziņas. Esam pārliecināti ka Datu valsts inspekcija šo gadījumu izmeklēs objektīvi un dos slēdzienu jau tuvākajā laikā,» uzsvēra V. Vancovičs.

Līdzīgu viedokli pauž Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks, kurš norāda, ka J. Bindes paziņotais, ka LMT neizsūtīja spam sms un tās izsūtīja cilvēki no LMT mājas lapas, nav patiess.

Teksts izsūtītās sms bija vienāds, tādējādi, saskaņā ar LMT teikto, tas nozīmētu to, ka vairāki desmiti tūkstoši apmeklēja LMT mājas lapu un nolēma uzrakstīt identiskas sms, kuras nosūtīt citiem, neizpratnē jautā F. Renčaks, norādot, ka ir vairāk nekā skaidrs, ka tās bija mārketinga, nevis sms no vienas personas otrai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 un Bite: klientu sms saturam mums piekļuves nav un nedrīkst būt

Sanita Igaune,11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Protams, ka klientu sms saturam mums piekļuves nav un nemaz nedrīkst būt. Mēs runājam par klientiem un darbiniekiem, kas paši pie mums ir vērsušies,» Db norādīja Bite Latvija Sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņa atzīmēja, ka klientu sms saņemšanas laiks par Latvijas Mobilais telefons (LMT) tarifu plānu Brīvība sakrīt, tad secinājumi ir nepārprotami.

«Gan mūsu darbinieki, gan arī mūsu klienti vērsās pie mums ar jautājumu kāpēc LMT viņus spamo ar savām reklāmām, turklāt vēl uzdodas par «draugu». Šo klientu un darbinieku saņemtās īsziņas bija pilnīgi identiskas. Un arī dienas, kad cilvēki bija saņēmuši šīs īsziņas pilnībā sakrīt ar īsziņu tūkstošiem, kas konkrētajā laikā tika sūtītas uz Bites tīklu no LMT. Šādu reklāmas īsziņu sūtīšana bez cilvēku piekrišanas ir pretlikumīga,» skaidroja L. Grafa.

Arī Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs DB apliecināja, ka Tele2 ir saņēmis klientu sūdzības par vienveidīgu spamu, kā arī pusei Tele2 darbinieku ir sūtītas identiskas reklāmas īsziņas, tādēļ arī operators izdara secinājumus par vienādu spam sms tekstu sūtīšanu. «Tele2 sms saturs nav pieejams, varam tikai noteikt, cik klientu ir saņēmuši īsziņas no konkrēta avota,» tā V. Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Ergo: klienti pagaidām nav gatavi apdrošināt ceļojumus ar īsziņas palīdzību

Jānis Rancāns,19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums klientu Latvijā vēl nav gatavi iegādāties ceļojuma apdrošināšanu ar īsziņas starpniecību, tomēr ņemot vērā straujo tehnoloģiju un telekomunikāciju attīstību, šādas apdrošināšanas iespējas attīstības potenciāls nākotnē vērtējams kā augsts.

Tā liecina apdrošinātāja Ergo novērojumi trīs gadus ilgajā laika posmā kopš kompānija Latvijas tirgū ieviesa apdrošināšanas pakalpojumu, piedāvājot iegādāties ceļojuma apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Kompānija norāda, ka patlaban klienti izvēlas ceļojumu apdrošināt, izmantojot tiešsaistes pakalpojumus, jo šāds veids esot ērtāks, tomēr nākotnē populāra kļūs arī ceļojumu apdrošināšana ar īsziņas palīdzību. Ergo norāda, ka pēdējo gadu laikā arī apdrošinātāji izveidojuši dažādus e-risinājumus klientu ērtībām: e-polišu pārdošana, e-atlīdzību pieteikšana utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

LNT raidījuma 900 sekundes aptaujātie mobilo sakaru operatori komentējot to, kāpēc latviski rakstīta īsziņa ir mazāk ietilpīga, sniedza atšķirīgas versijas.

«Ja tie ir latīņu burti – tie ir 160 simboli, bet ja jūs rakstāt ar garuma vai mīkstinājuma zīmēm vai krievu valodā, tad jūs varat sastādīt arī vienu teikumu no kādiem 10 simboliem, bet īsziņas aizies divas,» sacīja BITE Latvija uzziņu dienestā. Savukārt Tele 2 uzziņās skaidroja, ka garumzīme ir atsevišķs simbols, kas tiek sūtīts papildus. Tas gan nenozīmējot, ka nākies uzreiz dubultā maksāt – ja īsziņa ir īsa un, ja simboli kopā nepārsniedz 160 (vienā īsziņa ietilpstošu simbolu skaits), tad esot viena īsziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Krāpnieki izmanto Angry Birds, lai viedtālruņus pārvērstu par «spama» ierīci

Jānis Rancāns,19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki sākuši izmantot bezmaksas spēles, ieskaitot Angry Birds, lai Android viedtālruņus pārvērstu par surogātpasta izsūtīšanas ierīcēm. Programmatūras, kas izsūtīja surogātpastu, kods bija apslēpts daudzās populārās spēlēs.

Pēc spēles uzstādīšanas kods tika aktivizēts un programmatūra sazinājās ar kādu interneta serveri, kurš uzturēja tālruņu numuru datubāzi, un sāka sūtīt surogātpastu, vēsta BBC. Medijs norāda, ka noziedznieki izmantojuši arī tādas populāras spēles kā Angry Birds Space, Need for Speed Most Wanted u. c.

Vispirms noziedznieki centušies izveidot surogātpasta izplatīšanas tīklu, cilvēkiem izsūtot tūkstošiem ziņojumu, kas piedāvājuši populāru Android spēļu bezmaksas versijas, noskaidrojusi interneta drošības kompānija Cloudmark.

Inficētās bezmaksas spēļu kopijas bijušas izvietotas uz servera Ķīnā un nav bijušas pieejamas oficiālajā Google Play tiešsaistes veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Binde: LMT spam īsziņas uz citiem tīkliem nesūta

Dienas Bizness,03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais telefons (LMT) nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele 2 klientiem, norāda LMT prezidents Juris Binde, skaidrojot, ka tarifu plāns Brīvība ir tik populārs, ka, iespējams, šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti.

Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Binde sacīja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.

Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši, izmantojot Angry Birds popularitāti, izkrāpj tūkstošus

Ritvars Bīders,24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādai latviešu firmai piespriests 50 tūkstoš britu mārciņu liels sods pēc tam, kad atklājies šī firma bija izstrādājusi populāru lietojumprogrammu – Angry Birds, Cut The Rope, Assassin’s Creed – viltojumus, ar kuru palīdzību tika izkrāpta nauda no šo viltojumu lietotājiem Lielbritānijā.

Lietojumprogrammu viltojumi bija pieejami Google izstrādātajā Android tirgū (Google Play), kur tie lietotājiem tika pasniegti kā bezmaksas produkti ar atpazīstamiem nosaukumiem, ieskaitot populāro spēli Angry Birds, vēsta BBC.

Kad lietotājs lejupielādē programmatūru un mēģina to palaist, tā šķietami nedarbojas, tajā pat laikā uz konkrētā lietotāja tālruni tiek nosūtītas trīs paaugstinātas maksas īsziņas – katra piecu britu mārciņu apmērā. Šādas īsziņas tiek saņemtas ikreiz, kad lietotājs cenšas atvērt šķietami neejošo lietojumprogrammu. Turklāt īsziņas lietotājs neredz, tāpēc nepatīkamais pārsteigums atklājas vien brīdī, kad tiek saņemts kārtējais rēķins no operatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Finanšu nozares asociācijas apkopotie dati, krāpnieku darbības apmērs šī gada janvārī bijis īpaši augsts – no Latvijas iedzīvotājiem mēģināts izkrāpt teju 3 miljonus eiro.

No tiem izdevies novērst krāpšanu 1,4 miljonu eiro apmērā, savukārt 1,5 miljonus eiro atgūt nav bijis iespējams un cilvēki pašiem apstiprinot krāpnieciskos maksājumus, krāpnieki piekļuvuši līdzekļiem. Asociācija, Latvijas Banka, Valsts ieņēmumu dienests (VID) un CERT.LV brīdina – martā un aprīlī iedzīvotājiem jābūt īpaši vērīgiem un uzmanīgiem, jo prognozējama vēl lielāka krāpnieku aktivitāte kibertelpā.

Finanšu nozares asociācijas padomniece Laima Letiņa stāsta: “Redzam, ka janvārī atkal ļoti aktīvi ir uzdarbojušies telefonkrāpnieki, kuri zvana un sūta īsziņas, uzdodoties par kādas valsts iestādes darbiniekiem un cenšoties iebiedēt iedzīvotājus, tādējādi izkrāpjot ievērojamus naudas apmērus. Tieši telefonkrāpšanas gadījumus bankām novērst ir visgrūtāk, jo bieži vien iedzīvotāji labprātīgi nosauc savus bankas piekļuves datus, steigā apstiprina maksājumus. Šādos brīžos banku iespējas atgriezt naudu kļūst minimālas, tāpēc redzam, - lai krāpniecības apmēri mazinātos, ir nepieciešama lielāka iedzīvotāju modrība un kritiskā domāšana situācijās, kam un kāpēc tiek nodota piekļuve savai naudai, kā arī, protams, mobilo operatoru iesaiste noziedznieku identificēšanai.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

SMS mārketings: Nav iespējams neizlasīt

Anda Asere,19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.

SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Priedaines caurlaižu punkta izvietotas pirmās automātiskās iebraukšanas nodevas samaksas kontroles izmēģinājuma sistēmas, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Kūrortpilsēta tuvāko gadu laikā plāno ieviest pilnībā automatizētu iebraukšanas nodevas kontroli. Šobrīd iebraukšanas maksas kontroli nodrošina pašvaldības policija iebraukšanas posteņos un pilsētā.

Pilotprojekta ietvaros Priedainē uzstāda iekārtas un tehniskos risinājumus, kas automātiski kontrolēs iebraukšanas nodevas samaksu. Četri uzņēmumi – SIA BISS, SIA Komerccentrs DATI grupa, SIA ITC Traffic un SIA KleinTech Services – iebraukšanas punktā Priedainē izvieto videonovērošanas un numuru atpazīšanas kameras. Pilotprojekta nākamajā posmā plānots pārbaudīt iespējas automātiski kontrolēt iebraukšanas nodevas samaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Telekomunikāciju asociācija par dārgajām sms latviešu valodā: arī 70 zīmes ir daudz

Dienas Bizness,02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teorētiski varētu uzrakstīt arī tādu kodu, kas būtu ekskluzīvi piemērots latviešu valodai, taču īsziņu ietilpības jautājumu vispār nav vērts cilāt, jo arī 70 zīmes vienai īsziņas ir daudz.

Šādu uzskatu laikrakstam Neatkarīgā paudis Latvijas Telekomunikāciju asociācijas vadītājs Jānis Leils, sakot: «Jo kas tad ir īsziņa? Tas ir īss ziņojums.»

Db.lv jau ziņoja, ka īsziņu rakstīšana, izmantojot latviešu valodas diakritiskās zīmes, var izmaksāt pat dubultā. Tas notiek tāpēc, ka šādas īsziņas kods ir garāks un tādējādi samazinās ierakstāmā teksta daudzums.

Pēc valodas lietošanas ekspertu domām, šis korektai latviešu valodai piemērotais ierobežojums netieši veicina valodas noplicināšanu. Latviešu valodas aģentūras lingviste Mairita Purviņa skaidro: «Vienai mazai zīmītei latviešu valodā ir būtiska satura nozīme. Kaza un kāzas nav viens un tas pats. Tas ir absurds, ka par dzimtās valodas lietošanu mums ir jāpiemaksā!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 1. oktobra, tiek atcelta iebraukšanas maksa rudens un ziemas periodā Jūrmalā, informē Jūrmalas pilsētas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece Zane Leite.

Iebraukšana Jūrmalas pilsētā būs bez maksas līdz 2015. gada 31.martam.

Iebraukšanas maksas noteikumi kūrortpilsētā pērn mainīti, lai veicinātu tūristu skaita pieaugumu, sekmētu pakalpojumu uzņēmumu attīstību un vasaras sezonā mazinātu tranzīta transporta plūsmu pilsētā un līdz ar to vides piesārņojumu. Maksa par iebraukšanu Jūrmalā atcelta periodā no 1. oktobra līdz 31. martam, un noteikta 2 eiro apmērā no 1. aprīļa līdz 30. septembrim.

Ieņēmumi, ko pašvaldība iegūst no samaksātās iebraukšanas nodevas, tiek izlietoti tranzīta satiksmes ierobežošanai, tūrisma un kūrorta attīstībai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī citiem pilsētvides uzturēšanas pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank brīdina par krāpniekiem, kuri bankas vārdā izsūta SMS

Zane Atlāce - Bistere,04.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" rīcībā nonākusi informācija, ka krāpnieki bankas vārdā klientiem izsūta viltus īsziņas (SMS).

Īsziņās tiek sūtītas krāpnieciskas interneta saites, kuras atverot, klienti tiek novirzīti uz viltus "Swedbank" interneta bankas lapu.

Banka aicina klientus neuzķerties uz krāpšanas mēģinājumu, jo banka nekad nesūtīs interneta saites SMS veidā. Ievadot pieejas kodus "Swedbank" internetbankā, jāpievērš uzmanība mājas lapas adresei. Ja tā nav www.swedbank.lv, šādā lapā pieejas kodus ievadīt nedrīkst.

Banka atgādina nenodot trešajām personām arī savus internetbankas piekļuves datus - kodu kalkulatoru vai Smart-ID pieejas kodus. Banka vai Smart-ID tehniskais dienests nekad nezvanīs klientiem un nelūgs apstiprināt savus pieejas kodus, tā vietā bankas darbinieki palūgs klientam pašam sazināties ar banku, kas ir drošs saziņas veids.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” drošības pakalpojums “Interneta Drošība” aizvadītā gada decembrī novērsis 5,7 milj. potenciālo krāpniecības gadījumu digitālajā vidē, kas ir rekordskaits.

Salīdzinot ar novembri, novērsto krāpniecības mēģinājumu skaits palielinājies par 50%.

Lielākoties novērsti tādi gadījumi kā inficētu saišu un interneta mājas lapu atvēršana, kā arī ļaunatūras darbības jeb ļaunprātīgu programmatūru uzbrukumi.

“Drošības jautājumi digitālajā vidē šobrīd ir aktuālāki kā jebkad un nevienam nav ilūziju par to, ka krāpnieki savas aktivitātes varētu samazināt, ņemot vērā, ka cilvēki digitālajā vidē pavada arvien vairāk laika,” saka “Tele2” drošības nodaļas vadītājs Mārtiņš Melnis.

“Tieši tādēļ arī mēs esam ieviesuši vairākus risinājumus, lai klientus aizsargātu. Piemēram, ieviesuši pakalpojumu “Interneta Drošība”, kas tagad ir integrēts ar CERT.LV datu bāzēm, kas ļauj vēl precīzāk un straujāk reaģēt uz visjaunākajiem apdraudējumiem Latvijas teritorijā. Tāpat “Tele2” klienti, saņemot aizdomīga rakstura īsziņas, var tās pārsūtīt uz bezmaksas numuru 1677, lai tās bloķētu un citi klienti šīs īsziņas vairs nesaņemtu.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Ar mobilajiem telefoniem visbiežāk maksā par sociālajiem portāliem

Jānis Rancāns,05.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visbiežāk lietotais finanšu pakalpojums, kas tiek veikts, izmantojot mobilās iekārtas, ir sociālo tīklu piedāvāto pakalpojumu apmaksa vai piekļuve medijiem ar ierobežotu saturu.

To liecina mazumtirdzniecības zīmola Trodeks aptaujas dati. Pakalpojumu apmaksu ar īsziņas starpniecību veic 42% aptaujāto respondentu, bet par pakalpojumu vai precēm, izmantojot mobilajā telefonā esošo internetu, maksā gandrīz katrs piektais jeb 19% lietotāju.

Tāpat pētījuma dati apliecina, ka tikai 10% lietotāju iegādājas aplikācijas vai spēles App Store, Google Play vai Nokia Store. Lai gan ar mobilajām iekārtām tiek veikta samaksa arī par biļetēm uz dažādiem pasākumiem, kā arī par auto stāvvietām un taksometru pakalpojumiem, tomēr to lietošanas īpatsvars vēl joprojām ir ļoti zems.

«Ir divi galvenie virzītāji, kas pēdējo gadu laikā ir veicinājuši finanšu pakalpojumu izmantošanu ar mobilajām iekārtām. Lielu pienesumu šajā jomā viennozīmīgi ir nesis sociālais tīkls draugiem.lv, kas, attīstot dažādus pakalpojumus, ir pieradinājis mobilā telefona lietotāju veikt samaksu. Savukārt otrs virzītājs ir televīziju organizētās labdarības akcijas, kuru laikā cilvēki ziedo, zvanot uz paaugstinātas maksas numuriem,» skaidro Trodeks Tirdzniecības dienesta direktors Rinalds Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VIP līmeņa mobilā tālruņa numurs labdarības izsolē Apvienotajos Arābu Emirātos, Abū Dabī pārdots par vairāk nekā diviem miljoniem dolāru (aptuveni 1,50 miljoniem eiro), ziņo BBC.

Numurs 777-7777 un tam līdzi nākošā pakalpojumu pakete no mobilo sakaru kompānijas Etisalat pārdots par 7 877 777 dirhamiem (2,1 miljonu ASV dolāru). Turklāt vārdā nenosauktajam pircējam šis numurs faktiski nepiederēs, jo visi numuri pieder valdībai.

Tā vietā izsoles uzvarētājs iegūst divu gadu līgumu ar Etisalat, kas ietver 22 500 sarunu minūtes, 22 500 īsziņas un 100GB datu mēnesī. Tas ir tas pats, kas 12 stundas sarunu un 725 īsziņas katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sadales tīkls gatavojas salam; atgādina iedzīvotājiem sagatavot ģeneratorus un uzlādēt telefonus

LETA,20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā prognozes par nedēļas nogalē un Ziemassvētku laikā gaidāmo salu, AS Sadales tīkls pastiprināti uzraudzīs nepārtrauktas elektroapgādes nodrošināšanu, taču kompānija aicina arī iedzīvotājus sagatavot ģeneratorus un uzturēt uzlādētus mobilos telefonus.

Lai sals neizjauktu svētku pavadīšanu, Sadales tīkls aicina aukstajā laikā iedzīvotājus parūpēties par drošības pasākumiem. Tajās saimniecībās, kurās ir ģeneratori elektroapgādes nodrošināšanai avārijas atslēguma laikā, vēlams laicīgi sagādāt degvielu to darbībai. Savukārt, lai nodrošinātu savlaicīgu saziņu, ieteicams uzlādēt mobilo telefonu akumulatorus.

Kā skaidro Sadales tīkls, elektroapgādes kvalitātei kritiskā robeža sākas no mīnus 25 grādiem pēc Celsija, kas var atstāt iespaidu uz gaisvadu elektrolīnijām ar alumīnija vai alumīnija-dzelzs vadiem un elektroiekārtām, jo lielā aukstumā gaisvadu līnijas nospriegojas. Zemās temperatūras ietekmē var būt traucēta apakšstaciju elektroiekārtu darbība un ir apgrūtināts tehniskā personāla darbs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smsvinjetes.lv (SIA Baltic Tools) tirgū ienāk, piedāvājot iespēju par autoceļu lietošanas nodevu norēķināties ar īsziņas starpniecību

Uzņēmums piedāvā jaunu tehnoloģisku risinājumu, kas ļauj ar īsziņu veikt apmaksu par Latvijas autoceļu lietošanas vinjeti. Apmaksu iespējams veikt attālināti.

Vinjetes var iegādāties internetā, uz robežas un degvielas uzpildes stacijās. «Man šķita muļķīgi, ka ir jāapstājas, jātērē laiks, katru reizi jāsauc mašīnas parametri – cik asis, cik sver, kāda ir emisijas klase utt. Vienas vinjetes iegādei tiek patērētas vismaz piecas minūtes internetā līdz pat pusstundai degvielas uzpildes stacijā. Transporta kompānijai tas ir laiks un nauda. Šoferiem nepatīk stāvēt, jo viņiem algu maksā par to, ka viņš brauc, nevis ka stāv,» stāsta Ģirts Zariņš, smsvinjetes.lv (SIA Baltic Tools) vadītājs. Turklāt šoferiem no sākuma jāiegulda sava nauda un vēlāk čeki jānes uz uzņēmuma grāmatvedību, kam jāiegrāmato katrs norēķins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Bite un Tele2 pārmet LMT masveida spam īsziņu sūtīšanu

Sanita Igaune,28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši Latvijas Mobilā telefona (LMT) sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.

«Tā kā spamošanas apjomi ir mērāmi n-tajos tūkstošos, tad nu tas visai nepārprotami norāda, ka spamu sūtīšana ir automatizēta,» DB norāda Bite Latvija sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Bite Latvija ir vērsusies Datu valsts inspekcijā ar lūgumu izvērtēt šo gadījumu.

«Savstarpēja sazināšanās ar īsziņām daudziem mobilo sakaru lietotājiem gadu gaitā kļuvusi par ieradumu, dabisku rīcību. Lietotāji nosūta vairāk nekā vienu miljonu īsziņu dienā. Kopš LMT septembra sākumā sāka piedāvāt pieslēgumu Brīvība, to izvēlējušies jau gandrīz simts tūkstoši cilvēku, un to skaits arvien pieaug. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka šis pieslēgums ir tieši tas, kas lietotājiem nepieciešams, un par ko lietotāji vēlas painformēt arī savus draugus un paziņas,» pārmetumiem iebilst LMT preses sekretārs Jānis Vēvers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT uzņēmums: Krāpnieki biežāk uzbrūk Apple ierīcēm, pieņemot, ka to īpašnieki ir turīgāki

LETA,21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki arvien biežāk par saviem upuriem izvēlas Apple ierīču lietotājus, jo uzskata, ka viņiem, visticamāk, ir lielāki ienākumi, norāda antivīrusu programmu izstrādātāja eScan eksperti.

Kā norāda uzņēmuma eksperti, nesen Lielbritānijā konstatēts jauns krāpšanas veids, kurā Apple lietotāji saņem īsziņas šķietami no Apple uzņēmuma ar brīdinājumu par to, ka beigām tuvojas Apple ID termiņš. Īsziņas saņēmēji tiek aicināti uzspiest uz īsziņā norādītās saites, kas ved uz neīstu Apple vietni, un tur ievadīt savus Apple ID pieslēgšanās datus.

Ievadot Apple ID pieslēgšanās datus, krāpnieku vietnē parādās uzraksts, ka lietotāja ID ir bloķēts un tā atbloķēšanai nepieciešams atklāt vairāk datu, piemēram, tālruņa numuru, adresi un kredītkartes datus. Turklāt cietušajiem tiek pieprasīts norādīt atbildes uz papildu drošības jautājumiem, piemēram, par mātes pirmslaulību uzvārdu, vai arī atklāt autovadītāja apliecības vai personas identifikācijas kartes numuru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paātrinot vienkāršo pārrobežu sīkpaku piegādi, «Latvijas Pasts» sācis aicinājumus par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā sūtīt uz klienta norādīto mobilā tālruņa numuru, informē «Latvijas Pasta» Sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Lai paātrinātu un vienkāršotu pasta sūtījumu piegādes procesu, «Latvijas Pasts» sācis ieviest jaunu aicinājumu piegādes sistēmu vienkāršajām pārrobežu sīkpakām, kuras izmēra dēļ nav iespējams ievietot adresāta pastkastītē. Līdz šim adresāti aicinājumus par šādiem sūtījumiem saņēma pastkastītēs, savukārt turpmāk, ja uz sūtījuma būs precīzi norādīts adresāta mobilā tālruņa numurs, aicinājums tiks nosūtīts īsziņas formātā.

Tāpēc «Latvijas Pasts» aicina klientus, noformējot sūtījumus ārvalstu interneta veikalos, parūpēties, lai adresāta sadaļā tiktu norādīts arī mobilā tālruņa numurs – pretējā gadījumā aicinājums tiks piegādāts adresāta pastkastītē tradicionālajā papīra formātā. Ja adresāts sīkpaku neizņems septiņu dienu laikā kopš īsziņas nosūtīšanas datuma, astotajā dienā tiks piegādāts aicinājums adresāta pastkastītē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas iedzīvotāji var sākt iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023.gadu, lai atgūtu nodokļu pārmaksu, aģentūru LETA informēja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka jau līdz ar pusnakti iedzīvotāji lielā skaitā metas pirmajā dienā iesniegt deklarācijas, šādi nereti izraisot VID IT sistēmu pārslodzi un darbības pārtraukumus.

VID uzsver, ka ar ienākumu deklarāciju iesniegšanu nav jāsteidzas. Brīvprātīgi, attaisnoto izdevumu atgūšanai, deklarāciju iespējams iesniegt trīs gadu garumā. Savukārt iedzīvotājiem, kam deklarācija jāsniedz obligāti, tas jāizdara līdz 1.jūnijam vai, ja kopējie ienākumi pērn bijuši lielāki par 78 100 eiro, līdz 1.jūlijam.

Brīvprātīgi iesniegt gada ienākumu deklarāciju, lai atgūtu pārmaksāto nodokli par saviem un savu ģimenes locekļu attaisnotajiem izdevumiem, var ikviens cilvēks, par kura ienākumiem tiek maksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Attaisnotie izdevumi ir izdevumi par ārstniecības un zobārstniecības pakalpojumiem, par augstāko izglītību un kvalifikācijas celšanu, kā arī par bērnu interešu izglītību jeb pulciņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei Watch ir viens no izskatīgākajiem un nopietnāko iespaidu radošajiem viedpulksteņiem

Lai gan daudzsološās valkājamās tehnoloģijas šā gada otrajā ceturksnī pirmo reizi piedzīvojušas pārdošanas apjomu kritumu, viedpulksteņu tirdzniecībai pasaulē sarūkot par trešdaļu, šīs preces nav palikušas mazāk iekārojamas. Tomēr pircējus var saprast – kvalitatīvie gudrie laikrāži maksā pat vairāk nekā vidusmēra viedtelefons, tādēļ tie vairākumam patērētāju ir faktiski nesasniedzami. Tas attiecas arī uz šī apskata varoni Huawei Watch.

Dizains

Ar šo pulksteni gigantiskā ķīniešu korporācija neapšaubāmi mērķējusi uz biznesa auditoriju. Par Huawei Watch piederību elitei signalizē pat glītā iepakojuma kastīte ar ādai līdzīga materiāla apdari iekšpusē, nemaz nerunājot par pašu ierīci. Viedpulkstenis pieejams dažādās krāsās un ar dažādu dizainu ādas un metāla siksniņām. DB rīcībā bija melnā versija ar melnu nerūsējoša tērauda aproces tipa stiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru