Positivus festivāls, kas šovasar Salacgrīvā norisinājās jau septīto gadu, bet pirmo reizi piedāvāja programmu trīs dienu garumā, nav bijis tālu, lai būtu izpārdots, tādēļ festivāla organizētājs Ģirts Majors cer, ka jau drīz pienāks diena, kad festivāls būs izpārdots.
Ģ. Majors stāstīja, ka ir apmierināts ar 30 tūkst. apmeklētāju skaitu šajā vasarā. Šovasar festivālā tika sasniegts tāds apmeklētāju skaits, kāds tika prognozēts, un tas ir aptuveni tāds pats, kāds bija pagājušajā gadā.
«Skatītāju skaits nav mazāks. Skaits, uz ko mēs skatāmies, ir dienas un kopējais festivālu dienu apmeklētāju skaits. Lielākā daļa cilvēku biļetes pirka uz visām festivāla dienām - tā tas bija divu dienu festivālam, un tā tas ir arī trīs dienu festivālam. Cilvēku apmeklējums visās festivāla dienās bija līdzīgs, piektdienā un svētdienā bija nedaudz mazāk, bet sestdienā bija visvairāk,» sacīja festivāla rīkotājs, pieminot, ka līdzīgi ir pasākumos jebkurā valstī.
Positivus festivāla rīkotāji jau diezgan sen ir definējuši, ka festivāla teritorija un formāts nepieļauj milzīgi lielu masu pasākumu. Ģ. Majors cer, ka drīz pienāks diena, kad festivāls būs izpārdots, jo pēdējos gados festivāls ir bijis tam ļoti tuvu. «Tajā brīdī mēs, iespējams, varēsim atļauties palielināt vidējo biļešu cenu, kas savukārt atkal ļautu bagātināt saturu un aicināt vēl vairāk grupu. Tas ir veids, kā mēs redzam festivāla izaugsmi. Attīstība plānota ne tik ļoti uz apmeklētāju skaita pieaugumu, kā varbūt nākotnē tas varētu būt uz vidējās biļešu cenas rēķina, kur mums ir milzīgs potenciāls. Positivus festivāls ar savu piedāvāto programmu ir lētākais festivāls Eiropā, kur var redzēt šādu saturu, mūziķu un mākslinieku piedāvājumu,» minēja Ģ. Majors.
Kas attiecas uz to, cik tuvu festivāls ir izpārdotam pasākumam, tad Ģ. Majors skaidroja, ka runa varētu būt par aptuveni 1000 biļetēm.
Taujāts, vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai, biļešu cenas paaugstināsies, viņš skaidroja, ka tās nepieaugs tik strauji kā festivāla izmaksas, it sevišķi kā šogad, kad festivāls kļuva par trīs dienu pasākumu. Izmaksas šogad auga daudz straujāk, nekā rīkotāji varēja atļauties palielināt biļešu cenu.
Ģ. Majors cer, ka šogad būs izdevies kaut ko arī nopelnīt, taču tas nebūs tik daudz kā 2012. gadā, kas Positivus no finansiālā viedokļa laikam bija līdz šim veiksmīgākais festivāls. Rīkotājiem šogad galvenais bija nezaudēt naudu un neciest zaudējumus, jo, pārvēršot festivālu par trīs dienu pasākumu, izmaksas aug. Ieguldīto naudu festivāla rīkotāji cer atkal atpelnīt ilgākā laika posmā, kā to ir darījuši visus iepriekšējos gadus.