Ap 40% no visām biļetēm uz festivāliem tiek pirktas pasākumu nedēļas nogalē, ta intervijā DB pielikumam B Kods atzīst šonedēļ Salacgrīvā notiekošā festivāla Positivus organizators Ģirts Majors.
Pieņemot, ka festivālu apmeklē 20 līdz 25 tūkstoši cilvēku, 40% ir milzīgs skaitlis. Jāņem vērā, ka noorganizēt tualetes, apsardzi un tamlīdzīgas lietas izmaksā ļoti dārgi. Jebkurš pasākuma organizators ir ļoti piesardzīgs, un neviens neprognozē puses pasākuma apmeklētāju pieaugumu pēdējā brīdī. Pat tad, ja šis rādītājs variētu 5% ietvaros, izmaksu atšķirība būtu mērāma tūkstošos, un tā ir liela problēma, norāda Positivus idejas autors.
Savukārt attiecībā uz šā gada Positivus dalībnieku izvēli, viņš norāda, ka pirmām kārtām jautājums ir par to – ir vai nav šajā gadā konkrētajai grupai koncerttūre. «Nevarat jūs kādu vienkārši izraut no mājām, pasakot – brauciet uzspēlēt mums koncertu! Grupa nevar uztaisīt šovu, ja tā nav tūres sastāvdaļa. Sigur Ros Latvijā daudz ko nozīmē, viņiem šeit jau ir bijis veiksmīgs koncerts, turklāt tā bija grupas, kas pati ļoti gribēja spēlēt mūsu valstī. Veiksme bija tā, ka izdevās viņus nobukot tieši uz festivālu, kas ir daudz grūtāk, nekā vienoties par vienu atsevišķu koncertu, jo ir konkrēti datumi, laiki, kurus nevar mainīt. Vēl ņemot vērā, ka vasarās Eiropā nedēļas nogalēs notiek daudz dažādi festivāli, dabūt pie sevis labas grupas ir grūti,» tā Ģ. Majors.
Viņš arī atzīst, ka ļoti lielu mākslinieku, kas prasa miljonus, koncertus Latvijā nav iespējams noorganizēt, turklāt viena vienīga iemesla dēļ – te nav vietas, kur varētu ietilpt 50 līdz 70 tūkstoši apmeklētāju. «Ir mākslinieku, kuriem varētu samaksāt pat divus miljonus latu un šo naudu atpelnīt, ja vien Latvijā būtu vieta, kur to darīt,» piebilst Ģ. Majors.
Interviju lasiet šodien laikrakstā Dienas bizness, pielikumā B kods.