Bioloģiskās lauksaimniecības tirgus eksperti norāda, ka šobrīd augošais pieprasījums ievērojami pārsniedz patērētājiem tirdzniecībā pieejamo produktu piedāvājumu.
Tā secināts 2008.gada nogalē veiktajā pētījumā, kura mērķis bija novērtēt Latvijas Bioloģiskās Lauksaimniecības asociācijas (LBLA), Eiropas Savienības (ES) un Latvijas Zemkopības Ministrijas (ZM) 2007. un 2008. gadā īstenotās programmas „Bioloģiskās lauksaimniecības produktu tirgus attīstība” efektivitāti un ietekmi uz bioloģiskās lauksaimniecības produktu tirgus attīstību.
Pēdējo gadu laikā pieprasījums un arī pārdošanas apjomi gandrīz visās bioloģiskās lauksaimniecības produktu (BLP) kategorijās ir pieauguši un turpina augt. Arī ražošana pēdējo gadu laikā ir ievērojami attīstījusies - apjomi kopumā ir palielinājušies. Lielākā daļa no pētījuma dalībniekiem norāda, ka BLP sortiments aug, to attiecinot gan uz bioloģiskās lauksaimniecības produktiem kopumā, gan uz sevis pārstāvētajām nozarēm un ražotajiem produktiem. Tomēr tiek atzīts, ka sortiments joprojām ir pārāk niecīgs un neapmierina pieprasījumu.
Eksperti uzsver, ka BLP sortiments ir plašs, taču ne vienmēr tas nonāk līdz patērētājam.
Lielākā respondentu daļa atzīst, ka ir pieaudzis patērētāju iepirkšanās biežums un izdotās summas un domājams, ka šī tendences turpināsies. Vidējais BLP „grozs” ekspertu vērtējumos izmaksu ziņā ir ļoti atšķirīgs un svārstās no Ls 5 līdz Ls 20. Bioloģiskos produktus cilvēki lielākoties iegādājas ikdienas patēriņam un maltīšu gatavošanai.
Eksperti atzīst, ka BLP pircējam ir jābūt pietiekami maksātspējīgam, tomēr norāda, ka tie nav obligāti cilvēki ar ļoti augstiem, bet drīzāk vidēji augstiem ienākumiem. Patērētāji meklē optimālus risinājumus kā nodrošināt maksimāli pilnvērtīgu ekoloģisko produktu „grozu”, izmantojot dažādus produktu ieguves kanālus. Vērtējot bioloģiskās lauksaimniecības produktu cenu, regulārie patērētāji atzīst, ka tā ir augsta, tomēr lielākoties atbilstoša produktu vērtībai. Cenu starpība respondentiem šķiet loģiska un argumentēta.
Eksperti norāda, ka produktu kvalitāte un patērētāju apmierinātība ir galvenie priekšnoteikumi, kādēļ cilvēki lieto bioloģiskos lauksaimniecības produktus arvien regulārāk un iesaka tos citiem.