Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.
Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.
Pastāv vairākas stratēģijas, kā izmantot sociālo tīklu savā labā, un autors iepazīstina ar piecām no tām.
1. Uz reklāmu bāzēta e-komercija
Uzņēmums var sasniegt ļoti plašu auditoriju, par reklāmas platformu izvēloties Facebook. Reklāmas, kas tīkla lietotāju aizved «pa tiešo» uz e-komercijas lapu, var tikt skatītas un tikpat ātri aizmirstas, bet tajā pašā laikā tās var nekavējoties nest peļņu. Kā piemēru autors min Vamplets.com – mājas lapu, kurā tiek pārdotas plīša vampīru rotaļlietas bērniem –, izmantojot reklāmu, kas veda tieši uz viņu interneta veikalu, viena mēneša laikā uzņēmums sasniedza 300% ROI jeb reklāmā ieguldīto līdzekļu atdevi.
2. Fanu mārketings
Fanu mārketings ir pārdošana, ievietojot informāciju Facebook lietotāja, kas atzīst sevi par uzņēmuma fanu, lapā. Fani ir daudz labvēlīgāk noskaņoti pret reklāmām. Kā «pelnošus» piemērus B. Kārters min uzņēmumus Baseball Roses, Rosehall Kennel, WUSLU un SuperHeroStuff. Baseball Roses internetā pārdod mākslīgas rozes, kas darinātas no īstām beisbola bumbiņām. Kompānijas dibinātājs Marks Elingsons (Mark Ellingson) norādīja, ka Google AdWords viņu gadījumā nebija veiksmīgs risinājums, jo neviens speciāli nemeklēja viņu inovatīvo produktu, jo par to nekas nebija zināms. Savukārt 473% ROI (aktivitātēs ieguldīto investīciju atdevi) uzņēmums sasniedza, reklamējot sevi Facebook faniem.
3. Reklāmas Facebook un e-pastā
Reklāmas Facebook var tikt novērtētas, ņemot vērā 16 dažādus kritērijus, ieskaitot klienta vecumu, dzimumu, intereses, atrašanās vietu, darba vietu, izglītības līmeni un citus. Izmantojot Facebook lapu, var piesaistīt vairāk cilvēku, kas vēlas saņemt e-pastus ar uzņēmuma jaunumiem. Izsūtot e-pastus, kas savienoti ar sociālo tīklu, kompānija var sasniegt pat to, ka viena piektdaļa no to e-pastu saņēmējiem kļūst arī par Facebook lapas faniem, stāsta Fortune 500 konsultējošās mārketinga aģentūras JB Chicago direktors.
4. Facebook reklāmas un īsziņu rakstīšana
Īsziņu rakstīšana nav kļuvusi par uzņēmumu plaši izmantotu rīku, tomēr 24% no tiem, kas iekļāvuši īsziņu sūtīšanu savā mārketinga «ieroču» klāstā, apgalvo, ka ir bijuši apmierināti ar aktivitātēs ieguldīto investīciju atdevi – aptuveni 4% īsziņu saņēmēju ir iegādājušies reklamēto pakalpojumu vai produktu. Kāds uzņēmums, kura vārds netiek atklāts, saviem Facebook faniem sociālajā tīklā nosūtīja informāciju par atlaižu kuponiem. Fani, kas pieteicās kupona saņemšanai mobilajā telefonā, šādu kuponu saņēma katru dienu viena mēneša garumā. Šis mārketinga pasākums uzņēmumam sagādāja 65 tūkstošos ASV dolāru ieņēmumu.
5. Skatījumu apjomu palielināšana
Autors iesaka savu Facebook lapu radīt tiem, kas nodarbojas ar blogošanu vai cita veida publikāciju rakstīšanu. Shēma darbojas šādi - sociālā tīkla platformā tiek pulcināts arvien vairāk fanu, tie savukārt, klikšķinot uz ievietotajām saitēm, nonāk reklamētajā mājas lapā, bet tur viņi savukārt iepazīstas arī ar mājas lapā izvietotajām reklāmām.