Nesen Facebook piedāvāja savu kārtējo jaunumu – sponsorētās publikācijas (Promoted Posts). Tagad Facebook lapu (Facebook Page) īpašnieki var virzīt savas publikācijas par maksu. Un proti, par noteiktu samaksu Facebook garantē, ka publikāciju ievēros noteikts Lapas sekotāju skaits. Turklāt šis skaits būs lielāks, nekā gadījumā, kad kompānija savu materiālu publicēs līdzšinējā veidā, bez maksas.
Zem publikācijas izvietots «Promote Post» taustiņš. Nospiežot uz to, jums tiek piedāvāts izvēlēties budžetu un parādīts ziņas ekspozīciju skaits. Apmaksātā publikācija «apgrozībā» atradīsies trīs dienas. Tāpat būs pieejama tās statistika.
Līdz šī jauninājuma ieviešanai Facebook lapu īpašnieki publikāciju virzīšanā savu sekotāju vidū bija samērā ierobežoti. Tagad kompānijām parādījusies lieliska iespēja komunicēt ar saviem faniem un novirzīt viņiem nepieciešamo informāciju, piemēram, par akcijām, produktiem, informēt par pēdējiem jaunumiem utt. Vai tas ir labi vai slikti? Kompānijas to vērtē kā lielisku iespēju. Bet kāda pret to būs Facebook lapas sekotāju attieksme, kuri savā ziņu lentē aizvien biežāk saskarsies ar kompānijas visai uzbāzīgajiem reklāmas ziņojumiem? Veiciet eksperimentu. To var izdarīt par nieka 5 USD. Taču jau sākotnēji nav grūti iedomāties: jo biežāk kompānija šādā veidā virzīs savus produktus, jo vairāk sekotāju tā zaudēs. Jāsaprot, ka jūsu fani «Like» nospiež ne jau tāpēc, lai regulāri no jums saņemtu garlaicīgu reklāmu. Tāpēc kompānijām ļoti uzmanīgi jāizvēlas publikāciju tematika, kurus tā plāno virzīt savu fanu vidē.
Kāda veida publikācijas būtu ieteicams virzīt? Lūk, pieci iespējamie virzieni
- Facebook Offers
Ar Facebook Offers palīdzību kompānija savā ziņu lentē publicē super izdevīgus piedāvājumus (50% atlaides; pērc vienu preci, otru saņem bez maksas utt.). Komunikācijas pamatuzdevums šajā gadījumā ir iepazīstināt ar piedāvājumu pēc iespējas lielāku Facebook lapas sekotāju skaitu. Sponsorētās publikācijas savukārt ir lielisks veids, kā šo uzdevumu izpildīt.
- Diskusijas
Zīmola popularizācijas nolūkā, kā arī, lai Lapas sekotājus iesaistītu dialogā ar kompāniju, iespējams izveidot noteiktu diskusijas tēmu. Taču jāņem vērā problēma, ka šo diskusiju redz neliels jūsu fanu skaits un līdz ar to tēma tā arī neuzņem pietiekamus apgriezienus. Ar sponsorēto publikāciju palīdzību ekspozīcju skaitu iespējams ievērojami palielināt, tādā veidā diskusiju padarot ievērojami populārāku.
- Potenciālais «vīrusa» kontents
Jūs esat izveidojuši lielisku video, kurš var kļūt par «vīrusa» un izplatīties tīklā. Un jo vairāk apmeklētāju to ieraudzīs, jo vairāk cilvēku uzzinās par jūsu kompāniju. Taču video pats no sevis nekļūst par «vīrusa». Šinī nolūkā jāveic pirmais solis. Ar to, protams, iespējams bezgalīgi dalīties (share), taču tas pieder pie sliktā toņa. Šinī nolūkā labāk izmantot sponsorētās publikācijas. Tā ir lieliska iespēja.
- Parakstīšanās
Kompānija savā ziņu lentē var publicēt vērtīgu informāciju (pieņemsim, izvietot linku uz blogu), stimulējot un mudinot ieinteresētos lietotājus atstāt sava e-pasta adresi, lai turpmāk uz to saņemtu citu aktuālu informāciju (subscription). Viens no kompānijas mērķiem ir savākt pēc iespējas vairāk e-pastu, lai turpinātu komunikāciju ar interesentiem, kuri parakstījušies uz informācijas saņemšanu. Šo mērķi iespējams sasniegt, izmantojot sponsorētās publikācijas.
- Produktu pārdošana
Jā, šis punkts ir kā pēdējais. Jāsaprot, ka ar aktīvajām pārdošanām nedrīkst pārforsēt un tās nedrīkst izmantot ļaunprātīgi. Tas ir slikts tonis. Ar sponsorēto publikāciju palīdzību centieties virzīt vispopulārākos un iecienītākos produktus. Šiem produktiem jāģenerē vislielākais trafiks. Tāpat publikācijā iespējams pastāstīt par jūsu veikalā notiekošo izpārdošanu vai kādu citu super akciju. Taču, lai nezaudētu savus sekotājus, nedariet to pārlieku bieži.
Sponsorētās publikācijas pie mums, kā vienmēr, nonākušas ar nelielu nokavēšanos. Rietumu valstīs tās kādu laiku jau darbojas. Tas savā ziņā ir labi, jo mēs šajā gadījumā varam izmantot rietumu speciālistu pieredzi un noskaidrot viņu viedokli par šo jauninājumu. Apkopojot dažādu Facebook speciālistu pieejamos materiālus par šo tēmu, gribu atzīmēt, ka pārsvarā speciālistu attieksme pret sponsorētām publikācijām ir negatīva. Tiek norādīts uz lielu nepilnību skaitu statistikas apkopošanā (pretrunas). Tāpat minēti eksperimentu piemēri, kas liecina, ka konteksta reklāmas izmantošana (Facebook Ads) ir izdevīgāka nekā sponsorētās publikācijas (http://goo.gl/QeQ8O vai http://goo.gl/VnPvn). Pārbaudīsim!