Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.
[Papildināts 8. - 11. rindkopa]
Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.
Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.
Analītiķi norāda, ka Facebook esot vērojis Twitter veiksmīgo darbu ar hashtag konceptu un nolēmis, ka varētu daļu no šīm idejām pārņemt sev. «Hashtag ir populāri arī reklāmdevēju vidū, un ir ceļš, kādā pastiprināt reklāmas uzrunāšanas spēju,» sarunā ar BBC atklāja konsultantu kompānijas Gartner sociālo mediju analītiķis Andrevs Frenks (Andrew Frank).
Pagaidām vēl Facebook, atšķirībā no Twitter, neļauj reklāmdevējiem iegādāties kādu noteiktu hashtag, taču nozares speciālisti norāda, ka tas varētu mainīties, ja sociālā vietne gribēs piesaistīt «reālā laika» mārketinga kompānijas, kas izmanto dažādus rīkus, lai pētītu klientu rīcību.
«Cilvēki [Facebook lietotāji] sarunājas par tādām lietām kā Supekausa izcīņa vai Oskara balvu pasniegšanas ceremonijas, bet lielākā daļa no šiem ziņojumiem nav pieejami publiski, liedzot reklamētājiem izpētīt visus patērētāju signālus,» savukārt sacīja žurnāla Advertising Age tehnoloģiju eksperts Kotons Delo (Cotton Delo).
Paredzēts, ka hashtag izmantošanu visi Facebook lietotāji varēs uzsākt tuvāko nedēļu laikā.
Digitālās aģentūras Wrong sociālo mediju projektu vadītājs Vilhelms Meisters Facebook lēmumu pievienot hashtag atbalstu vērtē kā interesantu attīstības soli, kuru sperot, sociālais medijs mēģina pārņemt daļu Twitter funkcionalitātes un kļūt par vēl veiksmīgāku platformu sarunām.
«Ja šobrīd Facebook diskusijas visbiežāk notiek salīdzinoši šaurā draugu lokā, tad hashtag ieviešana ļautu sarunām notikt daudz plašākā mērogā. Līdz šim Facebook primāri ir bijis rīks, kurā sazināties ar draugiem, paziņām un ģimeni, bet līdz ar šo soli kļūs vieglāk mēģināt uzrunāt visu pasauli,» skaidroja eksperts.
Wrong sociālo mediju projektu vadītājs norāda, ka hashtag pievienošana pavērs jaunas iespējas arī zīmoliem – ja līdz šim privātuma dēļ ir bijis grūti izsekot lietotāju ierakstiem, tagad tiem būs iespējas aicināt radīt jaunu saturu vai izvērst diskusiju, pievienojot konkrētus hashtag. V. Meisters atzīst, ka no uzņēmumu komunikācijas skatpunkta hashtag ieviešana noteikti ir daudzsološa.
«Grūti prognozēt, kā Facebook savienos hashtag funkcionalitāti ar privātuma iestatījumiem - ja lietotājs izvēlējies ziņas rādīt tikai draugiem, arī pēc hashtag pievienošanas ziņa neradīs papildus vērtību. Tomēr gana daudz Facebook lietotāju ir izvēlējušies savas ziņas rādīt plašākai publikai, tāpēc hashtag ieviešana jebkurā gadījumā vērtējama kā pozitīvs solis,» sacīja Wrong sociālo mediju projektu vadītājs.