Vismaz 11 miljoni cilvēku izdzēsuši savus profilus sociālajā tīklā Facebook, tādējādi reaģējot uz bažām par ASV specdienestu veiktajām novērošanām internetā.
«Virtuālās pašnāvības» izdarījuši deviņi miljoni Facebook lietotāju ASV un divi miljoni Lielbritānijā, liecina pētījums, kas publicēts žurnālā Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking.
ASV specdienestu veiktās novērošanas internetā, kuras plašākai sabiedrībai kļuva zināmas pēc tam, kad informāciju par tām atklāja Edvards Snoudens, bijis raksturīgākais iemesls cilvēku aiziešanai no Facebook. «Tādu gadījumu dēļ, kā masu medijos plaši atspoguļotā ASV dienestu veiktā novērošana internetā, cilvēki kļūst aizvien piesardzīgāki jautājumos par privātumu tiešsaistē,» norādījusi minētā žurnāla redaktore Brenda Vaiderholda.
Facebook lietotāji nobažījušies ne tikai par ASV dienestu veiktajām novērošanām, bet arī par paša sociālā portāla privātuma politikas izmaiņām. Vienas no tādām izmaiņām ir iespēja, ka lietotāja profila informācija varētu tikt izmantot reklāmas nolūkos. Tāpat Facebook saņēmis daudz kritikas par plānoto jaunieviesumu, kas spēs atpazīt lietotājus pēc to sociālajā portālā izvietotajām fotogrāfijām, norāda Reuters.
Vienlaikus žurnālā publiskoti arī līdzīga pētījuma rezultāti, kurus veikusi Vīnes universitāte. Saskaņā ar tā datiem, cilvēki Facebook sociālo portālu 48,3% gadījumu pamet bažījoties par savu privāto dzīvi internetā. Savukārt 13,5% no tiem, kas izdzēsuši portālā savus profilus, kā iemeslu šādai rīcībai norādījuši vispārēju neapmierinātību ar servisu.
Kā citi iemesli aiziešanai no Facebook atzīmēta nevēlēšanās iesaistīties seklās un neauglīgās sarunās, kā arī bailes kļūt atkarīgam no sociālā portāla. Tāpat lietotāji ir noguruši no «sociāli uzspiestās» nepieciešamības pievienot aizvien jaunus draugus. Pētījumā arī secināts, ka visbiežāk Facebook pamet vecāka gadagājuma cilvēki un vīrieši.
Jau vairākkārt vēstīts, ka šovasar atklājies, ka ASV specdienests NSA īstenojis speciālu izlūkošanas programmu, kuras ietvaros tika ievākta informācija par tādu pakalpojumu lietotājiem, kā Microsoft, Yahoo, Google, Facebook, Skype, YouTube u. c.
Vēstīts arī, ka Facebook otro ceturksni noslēdza ar ceturkšņa peļņu 333 miljonu ASV dolāru apmērā. No reklāmas iespējām mobilajās ierīcēs trīs mēnešos no aprīļa līdz jūnijam Facebook guvusi ieņēmumus 655,6 miljonu ASV dolāru apmērā. Tas ir vairāk nekā 41% no kopumā 1,6 miljardiem ASV dolāru, ko tā guvusi no reklāmas.