Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pēdējā mēneša laikā saņēmis ievērojamu skaitu patērētāju sūdzību par Viasat – saistībā ar kanālu PBK, RENT TV un RTR televīzijas programmu retranslācijas pārtraukšanu.
Tāpēc 27.aprīlī PTAC tikās ar Viasat pārstāvjiem, kā rezultātā uzņēmums ir apņēmies klientiem piedāvāt kompensāciju – TV 1000 Premium vai Sporta paketi (Viasat Sport Baltic, Viasat golf, Viasat hockey) aprīlī bez maksas.
Savukārt, ja klientiem tieši konkrēto TV programmu uztveramība ir bijis būtisks priekšnosacījums Viasat pakalpojumu saņemšanā, ar klientiem tiek veiktas pārrunas, lai vienotos par nosacījumiem sadarbības turpināšanai.
Vienlaikus PTAC atzīmē, ka saskaņā ar likumdošanu, ja līguma darbības laikā tiek mainīti līguma noteikumi, tostarp mainīts pakalpojuma sastāvs, patērētājam ir tiesības vienpusēji lauzt noslēgto līgumu, nemaksājot līgumsodu.
Proti, Viasat bija pienākums konkrētajā situācijā informēt abonentus par līguma nosacījumu grozījumiem un tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms līguma nosacījumu grozījumu spēkā stāšanās dienas.
Tomēr ņemot vērā to, ka Viasat klienti netika informēti, PTAC uzskata, ka patērētāji iepriekš minētās tiesības var izmantot mēneša laikā no informācijas iegūšanas brīža par šīm tiesībām, bet ne vēlāk kā līdz brīdim, kad atslēgtās TV programmas tiek atjaunotas.
Vienlaikus PTAC piebilst, ka līguma laušanas gadījumā, Viasat ir tiesīga prasīt atlikušās naudas summas atmaksu par satelīta iekārtu.
PTAC ir uzsācis Viasat komercprakses izvērtēšanu saistībā ar radušos situāciju.