Piektdien, 19. septembrī atklāta atjaunotā Tallinas lidosta, kurā gandrīz divus gadus ilgušo attīstības darbu rezultātā ir ticis būtiski paplašināts pasažieru termināls un rekonstruēta gaisa satiksmes zona. Abu projektu kopējās celtniecības darbu izmaksas ir gandrīz 1.2 miljr. kronu. No šīs summas aptuveni 830 milj. kronu ir bijis Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums.
Tallinas lidostas atjaunošanai ir saņemts līdzfinansējums, sindicētais kredīts 32 milj. EUR apmērā ar 11 gadu atmaksas termiņu, ko nodrošinājusi Nordic Investment Bank. „NIB tas ir būtisks ieguldījums Igaunijas reģionālās konkurētspējas veicināšanai Eiropā, tā kā modernizētā lidosta padarīs mūsu valsti daudz pievilcīgāku biznesam un brīvā laika pavadīšanai. Tas ir arī lielākais lidostas infrastruktūras attīstības projekts, kādu NIB ir finansējusi tās astoņās dalībvalstīs”, pauž NIB viceprezidents Gunnars Okks (Gunnar Okk).
Tallinas lidostas rekonstrukcijas projekts ir izstrādāts sadarbojoties starptautiskā līmenī. Arhitektūras plāna uzmetumu un specifiskās termināla sistēmas izstrādāja Francijas kompānija Sofreavia SA (tagad Egis Avia), savukārt galveno arhitektoniskā risinājuma daļu sagatavoja arhitektūras un inženiertehniskā kompānija A/S EA Reng. Projektēšanas darbus gaisa satiksmes zonas rekonstrukcijai veica Vācijas inženierpakalpojumu kompānija Rademacher GmbH.
Lidostas pasažieru terminālam pievienoti aptuveni 14 000 kvadrātmetru lietderīgās platības. Celtniecības darbu veikšanas laikā termināla ēka tika modernizēta un paplašināta par 18 metriem gan ziemeļu, gan dienvidu virzienā, termināla ēkas centrā izveidojot 200 metru garu un 27 metrus platu galeriju, kura savieno visus vārtus, piešķirot terminālam T-burta formu. Jaunajā šķērsojuma ēkā ir septiņi jauni un divi rekonstruēti pasažieru tilti un galerija, kura ļauj nodrošināt starptautisko pasažieru kustību divos līmeņos. Termināla galos izveidotie paplašinājumi ir izmantojami kā papildtelpas lidojumu reģistrācijai un ienākošās bagāžas nogādāšanai, būtiski ir palielināta arī reģistrācijas zona, un izveidots jauns VIP komplekss. Ir izveidotas atsevišķas atpūtas telpas pasažieriem, kuri ceļo gan Šengenas gan arī ārpus-Šengenas zonā.
Atjaunotā lidosta piedāvā arī vairāk iespēju ieturēties un iepirkties. Lidostas lielākais veikals Euroshop, veikals Hugo Boss, grāmatu un komapktdisku veikals, ko pārvalda Apollo un R-Kiosk, kā arī Igaunijas produktu un suvenīru veikaliņš ir izvietoti pasažieru termināla vidējā daļā. Jaunajā galerijā pasažieri var iepirkties Joop boutique, Heinemann accessories veikalā un ceļojumu veikalā, kurā tiek piedāvātas rotaļlietas, ceļasomas kā arī citas ceļojumiem nepieciešamas lietas. Pasažieriem ar bērniem jaunajā lidostā izveidots arī bērnu rotaļlaukums.
Lai nodrošinātu pasažieru ēdināšanu, tagad lidostā ir divas jaunas kafejnīcas, kuras pārvalda ēdināšanas uzņēmums Fazer Amica, viena no tām atrodas Šengenas zonā, bet otra ne-Šengenas zonā; paplašināts ir arī jau iepriekš esošais bistro Liivi. Lidostas publiskajā sektorā izveidota jauna telpa nomniekiem – tūrisma operatoriem: Novatours, Horizon Travel, TEZ Tour, Toptours un Germalo Reisid.
Celtniecības darbus lidostas termināla attīstības projekta ietvaros īstenoja Skanska EMV A/S, inženiertehniskos pakalpojumus nodrošināja A/S Telora-E un Ramboll Finland Oy konsorcijs. Gaisa satiksmes rekonstrukcijas projektu realizēja konsorcijs, kura sastāvā ietilpst A/S Talter, Lemminkäinen Oyj, A/S Eesti Ehitus, A/S Aspi un A/S Teede REV-2. Inženiertehniskos pakalpojumus sniedza Ramboll Finland Oy, A/S Teede Tehnokeskus un A/S Telora-E konsorcijs.