Zviedrijas-Šveices inženiertehnoloģiju kompānija ABB atzinusi, ka apsvērusi domu sazināties ar laikrakstu redaktoriem, lai lūgtu viņus pārtraukt izmantot tās nosaukumu, saīsinot masu slepkavas Andersa Beringa Breivīka (Anders Behring Breivik) vārdu, ziņo thelocal.se.
Dažu stundu laikā pēc diviem 22. jūlija uzbrukumiem, kuru rezultātā Norvēģijā tika nogalināti 77 cilvēki, laikraksti un sociālo mediju lietotāji, atsaucoties uz slepkavu, sākuši izmantot šos trīs burtus - ABB, jo viņa pilnais vārds šķitis nepiemērots virsrakstiem un Twitter ziņojumiem.
ABB vadība šādu rīcību uztvērusi ar nepatiku, tomēr tā galu galā izlēmusi nereaģēt, rakstījis norvēģu laikraksts Stavanger Aftenblad.
«Ir kaitinoši, kad laikraksti izmanto ABB, attiecinot uz teroristu, un mūsu domas ir, ka tiem vajadzētu būt piesardzīgākiem,» sacījusi ABB pārstāve Helēne Gintere Merga.
«Neskatoties uz to, mēs nolēmām, lai viss rit savu gaitu. Būtu bijis neiespējami ierobežot saīsinājuma izmantošanu sociālajos medijos,» viņa norādījusi.
Brendinga eksperti, ar kuriem sazinājies Stavanger Aftenblad, uzskata, ka kompānijai šajā gadījumā nav jāuztraucas par savu reputāciju, jo tas nav uzņēmums, kas vērsts uz parasto patērētāju.
ABB nav vienīgā kompānija, kurai «galvassāpes» sagādājis slepkava Breivīks. Populārais Francijas apģērbu zīmols Lacoste pagājušā gada septembrī lūdza policijai novērst to, ka Breivīks turpina valkāt džemperi, uz kura ir ikoniskais zīmola logo - krokodils. Sarkanajā Lacoste džemperī, uz kura labi pamanāms populārais logo, Breivīks pastāvīgi ieradās tiesā un šīs fotogrāfijas bija redzamas medijos.