Tehnoloģijas

Papīra grāmatas piekāpjas e-grāmatu priekšā

Jānis Rancāns,18.06.2012

Jaunākais izdevums

Šā gada pirmajā ceturksnī e-grāmatu pārdošanas ieņēmumi ASV pārspējuši cietos vākos iesietu grāmatu ieņēmumus, liecina Amerikāņu izdevēju asociācijas (AAP) apkopotie dati.

Kopumā asociācija apkopojusi datus par 1,2 tūkstošiem izdevēju, tajos gan nav iekļauti dati par bērnu grāmatām. Kopumā gada pirmajos trijos mēnešos ieņēmumi no e-grāmatu pārdošanas bijuši 282,3 miljonu apmērā, kas gada griezumā ir pieaugums 28,4% apmērā.

Savukārt ieņēmumi no cietos vākos iesietu grāmatu pārdošanas bija 229,6 miljonu ASV dolāru apmērā, kas gada griezumā ir pieaugums 2% apmērā.

E-grāmatu popularitātes pieaugumu ASV eksperti skaidro ar e-grāmtu lasīšanas ierīču daudzveidību – sākot ar populāriem planšetdatoriem un viedtālruņiem, beidzot ar pazīstamiem e-grāmatu lasītājiem.

Starp e-grāmatu popularitātes kāpuma iemesliem analītiķi min Amazone Kindle ierīču popularitāti ASV, kā arī to, ka Apple izdevies piesaistīt lasītājus, kuriem interesē jaunākās tehnoloģiskās iespējas.

Tomēr e-grāmatām joprojām nav izdevies pārspēt mīkstajos vākos iesieto grāmatu popularitāti, ieņēmumi no kuru pārdošanas ieņēmumi gada pirmajos trijos mēnešos bija 299,8 miljoni ASV dolāru.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītajā gadā Amazon nāca klajā ar planšetdatoru Kindle Fire, kura cena veido 199 ASV dolārus, kas ir ievērojami mazāk nekā Apple iPad. Amazon tādējādi cer sekmīgi iespiesties planšetdatoru tirgū. Amazon norāda, ka trijās nedēļās, kas sekojušas pēc jauno Kindle ierīču prezentēšanas, tā saņēmusi par 44% vairāk pasūtījumi nekā tas bijis ar iepriekšējo Kindle sēriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Amazon uzsāk cenu karu; nav zināms, kad tas nonāks līdz Latvijai

Jānis Rancāns,07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon nākusi klajā ar jauniem papildinājumiem savu ierīču rindās, kā arī ievērojami samazinājusi cenas esošajām, tādējādi piesakot cenu karu tirgus līderiem.

(Papildināta ar 9. rindkopu)

Kompānija samazinājusi sava pērn radītā planšetdatora Kindle Fire cenu no 199 ASV dolāriem līdz 159 dolāriem. Salīdzinājumam – Apple jaunākais iPad maksā aptuveni 500 ASV dolāru.

Tāpat Amazon nākusi klajā ar jaunu planšetdatoru Kindle Fire HD, kurš būs pieejams trijās versijās un maksās, sākot no 199 ASV dolāriem par vienkāršāko septiņu collu versiju, beidzot ar 599 dolāriem par 8,9 collu 4G versiju. Planšetdatori aprīkoti ar HD displeju, divkodolu procesoriem (1,2 GHz 7 collu versijai un 1,5 Ghz 8,9 collu versijai) un Android operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon varētu iemēģināt roku arī viedtālruņu jomā

Jānis Rancāns,06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon izstrādā viedtālruni, kuram būs jākonkurē ar Apple produktiem, atsaucoties uz anonīmiem nozares avotiem, vēsta Bloomberg.

Ierīce tiks integrēta ar Amazon tiešsaistes veikalu, tādējādi kompānija cerot, ka palielināsies elektronisko grāmatu, mūzikas un filmu pārdošana.

Jau vēstīts, ka Amazon aizvadītā gada nogalē laida klajā veiksmīgu planšetdatoru Kindle Fire, kura cena bija, sākot no 200 dolāriem. Kopš Kindle Fire ieraudzīja dienas gaismu, nopirkti jau četri miljoni šo ierīču. Ar topošo viedtālruni kompānija varētu mēģināt atkārtot šādu biznesa modeli.

Bloomberg arī norāda, ka pašlaik Amazon aktīvi uzpērk dažādus bezvadu komunikācijas patentus, lai tādējādi aizsargātu savu topošo ierīci no līdzīgām tiesvedībām, kā tās, kurās iegrimuši konkurenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Planšetdatoru pārdošana Amazon peļņu nenesīs

Gunta Kursiša,12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākā planšetdatora Kindle Fire un e-lasīšanas sīkrīku pārdošana kompānijai Amazon peļņu nenesīs, citējot uzņēmuma vadības pausto, raksta BBC.

«Pārdodot pašas ierīces par esošo cenu, mēs nepelnām. Mēs vēlamies gūt peļņu no tā, ka cilvēki lieto mūsu ierīces – tad, kad esat iegādājušies Kindle Fire, jūs to varat lietot, lai iegādātos grāmatas, spēles, filmas utt. Tādējādi turpinās mūsu attiecības ar klientu,» intervijā medijam norādīja Amazon izpilddirektors Džefs Bezoss (Jeff Bezos).

Šis uzņēmuma vadītāja skaidrojums izskanējis neilgi pēc tam, kad kompānija Amazon laidusi klajā savu e-lasītāju Paperwhite un 18 centimetru planšetdatoru Kindle Fire HD, kuru tirdzniecība Eiropā sāksies 25. oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Amazon ieviesusi savu virtuālo valūtu, kuru iespējams izmantot ar Kindle Fire planšetdatoru iegādājoties lietojumprogrammas un spēles Amazon Appstore programmatūras veikalā.

Planšetdatoru Kindle Fire īpašniekiem Amazon arī piešķīrusi 500 virtuālo monētu, kuras vienas vērtība ir līdzvērtīga ASV centam. Tādējādi planšetdatoru īpašnieki var iegādāties saturu piecu ASV dolāru vērtībā.

Kompānijas virtuālo naudu iespējams arī iegādāties – 500 monētu maksā piecus, 1000 monētu desmit un 10 tūkstošu monētu – 100 ASV dolāru. Amazon norāda, ka, ja monētas tiek pirktas lielos apmēros, tiks piemērota atlaide 10% apmērā.

Kompānija uzskata, ka virtuālā valūta lietotājiem atvieglos lietojumprogrammu iegādi. Ieviešot virtuālo naudu, Amazon cer arī palielināt lejupielāžu skaitu, kā arī pārliecināt izstrādātājus, ka Amazon Appstore spēj izaicināt Google Play Store un Apple App Store, skaidro ABC News. Programmatūras izstrādātāji turpinās saņemt 70% ienākumu no tirdzniecības, kas veikta izmantojot Amazon Coins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple gatavojas izmēģināt jaunu planšetdatoru ar mazāku ekrānu

Gunta Kursiša,14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nosargātu savu tirgus daļu, Apple, iespējams, plāno paplašināt produktu klāstu, un patlaban sadarbojas ar Āzijas piegādātājiem, lai drīzumā izmēģinātu jaunu planšetdatoru ar mazāku ekrānu, atsaucties uz anonīmu Apple piegādātāju teikto, vēsta Wall Street Jounal.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Topošais Google planšetdators būšot lēts un mazs

Jānis Rancāns,06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošais Google planšetdators tiks aprīkots ar septiņu collu skārienjūtīgu ekrānu un maksās mazāk nekā 200 ASV dolārus. Tādējādi tas būs tiešs konkurents Amazon Kindle Fire planšetdatoram, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Digitimes.

Medijs arī norāda, ka Google, iespējams, plāno ar planšetdatoru nākt klajā martā, vai arī aprīlī un tas ir mērķēts uz zemāku cenu kategoriju. Iepriekš izskanēja ziņas, ka Google galvenais konkurents būs Apple.

Db.lv jau vēstīja, ka decembrī interneta giganta Google vadītājs Ēriks Šmits pavēstīja, ka kompānija tuvāko sešu mēnešu laikā laidīs klajā savu Android planšetdatoru. Tāpat Google vadītājs uzsvēra, ka cīņa starp Android un Apple būs «brutāla».

Tiek pieļauts, ka jauno Google ierīci varētu izstrādāt Motorola Mobility, par kuras pārņemšanu interneta gigants paziņoja augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rakstnieka Ļeva Tolstoja apjomīgā grāmata Karš un Miers kļuvusi par upuri karā starp Amazone Kindle un Barnes & Noble Nook e-grāmatu lasītājiem.

Amerikānis Filips Hovards izlēma, ka Karš un Miers ir pārāk smaga grāmata, lai to nēsātu mugursomā, tāpēc iegādājās Barnes & Noble elektronisko grāmatu lasītājam domāto versiju. Tomēr, sākot lasīt grāmatu, viņš atklāja, ka kāds iepriekš izlēmis izrediģēt krievu rakstnieka darbu, vai precīzāk – tā tulkojumu angļu valodā, vēsta Daily Mail.

Kā skaidro pats Filips Hovards, lasot grāmatu, viņš sastapies ar vārdu «nookd». No sākuma viņam tā likusies kā vienkārša pareizrakstības kļūta. Taču, kad vārds «nookd» grāmatā parādījies aizvien biežāk, viņš sameklējis Kara un Miera papīra oriģinālu un atklāja, ka «nookd» vietā angļu valodas tulkojuma tekstā ir jābūt «kindled» (kindle latviski nozīmē – aizdegties, uzliesmot). Tādējādi visā Barnes & Nooble lasītājam izdotajā Kara un Miera e-grāmatas versijā vārds «aizdedzināt» aizstāts ar «nookd».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google gatavo planšetdatoru cīņai ar iPad; plānos interneta veikals

Gunta Kursiša,30.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google gatavojas iesaistīties sīvā sāncesībā par planšetdatoru tirgus daļu ar Apple. Līdzīgi kā Apple un Amazon, plašāku klientu loka piesaistīšanai arī Google gatavojas atvērt interneta veikalu, vēsta pasaules mediji.

«Līdzīgi kā gadījumā ar viedtālruņiem Nexus One, ko, izmantojot Android bāzi, ražoja kompānija HTC, tiek paredzēts, ka dažiem Android atbalstītiem planšetdatoriem tiks dots arī Google vārds jeb veidots kopīgs zīmols. Kompānija plāno pārdot planšetdatorus no dažādiem ražotājiem, Google pati iekārtas neražos, un tās jau esošie partneri – tādi kā Samsung Electronics un Asus Computer – būs atbildīgi par planšetdatora detaļu ražošanu,» Wall Street Journal pauda anonīms, Google pietuvināts avots.

Vienu kopīgā zīmola planšetdatoru plāno laist klajā interneta veikalā jau šogad, un, visticamāk, tas būs tapis, sadarbojoties ar Taivānā bāzēto kompāniju Asus, norādīja avots. Projekta detaļas patlaban vēl nav pilnībā skaidras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Jaunajam iPad paredz spožu nākotni

Jānis Rancāns,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple jaunāko planšetdatoru iPad Mini tehnoloģiju nozares speciālisti vērtē piesardzīgi, tomēr norāda, ka kompānijai ierīci izdosies pārdot miljonos eksemplāru.

Eksperti norāda, ka Apple ierīce, kas saskaņā ar iepriekš izskanējošām prognozēm tika vērtēta kā tehnoloģiju milža ienākšana lētu un mazu planšetdatoru tirgus nišā, kur līdz šim dominēja Amazon un Google ierīces, nemaz tik maza un lēta, kā izrādās, nav, taču tās tirdzniecības apjomi būs ievērojami.

Db.lv jau vēstīja, ka Apple otrdien nāca klajā ar jaunāko iPad Mini, kas aprīkots ar 7,9 collu ekrānu, un tā vienkāršākais ASV variants maksās sākot no 329 dolāriem. Savukārt Apple konkurenti minētajā tirgus nišā ir lētāki un aprīkoti ar mazākiem ekrāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple nākusi klajā ar mazāku un lētāku iPad sērijas planšetdatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Apple piegādes problēmu dēļ jaunais iPad Mini tirgū varētu nonākt tikai nākamgad

Jānis Rancāns,02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple, visticamāk, nespēs oktobrī tirdzniecībā plaši piedāvāt jaunāko iPad Mini planšetdatoru ar augstas izšķirtspējas retina (tīklenes) ekrānu, atklājuši anonīmi avoti ASV kompānijas piegādātāju uzņēmumos.

Tādējādi Apple būs neizdevīgākās pozīcijās, salīdzinot ar konkurentiem Google un Amazon, vēsta Reuters. Avoti Apple piegādātājos aģentūrai atklājuši, ka kompānija tikai tagad uzsāk iPad Mini retina ekrānu izgatavošanu, kas nozīmējot to, ka šīs ierīces šogad būs pieejamas ierobežotā daudzumā. Tādējādi Apple varētu palaist garām arī Ziemassvētku iepirkšanās sezonu, kas tradicionāli kompānijām ienes daudz naudas.

Jau izskanējis, ka Apple ar jauniem papildinājumiem iPad planšetdatoru klāstā varētu nākt klajā šomēnes. Izskanējis, ka jaunās ierīces būs plānākas un nedaudz mazākas nekā priekšgājēji. Tāpat tās varētu tikt aprīkotas ar jaudīgākiem procesoriem, labākām fotokamerām un augstas izšķirtspējas ekrāniem. Kompānija Apple atteikusies komentēt izskanējušo informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Grāmatas bērēm negatavojas

Raivis Bahšteins,01.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

101 gadu vecais uzņēmums Jānis Roze arvien audzē apgrozījumu un paplašina jēdzienu «grāmatnīca», trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

1914. gadā dibinātā uzņēmuma tiesību pārņēmēja SIA Jānis Roze ir viens no lielākajiem uzņēmumiem savā nozarē, gadu no gada turoties līdzīgā līmenī ar SIA Apgāds Zvaigzne ABC. Pērn sīvākais konkurents apgrozīja 12,9 milj. eiro, kamēr Jānis Roze kopā ar SIA Jāņa Rozes apgāds – par 1,3 milj. eiro vairāk. «Lai arī grāmatu apglabāt vēl nevajag, tik un tā bažījamies, ka pērk mazāk. Un tas nav tikai tāpēc, ka mazāk lasa. Iedzīvotāju skaits samazinās,» saka uzņēmuma valdes locekle un līdzīpašniece Ināra Beļinkaja.

E-grāmatas neaizstās

«Grāmata ir un būs,» pārliecināta I. Beļinkaja. «Pirmkārt, tāpēc, ka tā ir vērtība pati par sevi. Vienubrīd runāja, ka drukātā grāmata paliks tikai feinšmekeriem kā vājprātīgi smalki iesiets luksus priekšmets. Dzīve pierādījusi, ka straujā elektronisko grāmatu augšupeja ir nomierinājusies. E-grāmatas nekur nepazudīs, bet noteikti neapēdīs «dzīvo» grāmatu. Amerikā ir vislielākais īpatsvars elektroniski lasošo, jo viņiem ir Amazon un Kindle. Vācijā elektroniskās grāmatas aizņem 7% no grāmatu pārdošanas kopējā apgrozījuma, bet Latvijā pagaidām – smieklīgi maz,» vērtē I. Beļinkaja. «Investīcijas, kas jāiegulda e-grāmatu veidošanā latviski, nevar atmaksāties,» piebilst leģendārā grāmatizdevēja Jāņa Rozes mazdēls, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ainārs Roze. Pirms neatkarības atgūšanas par Rozes ģimeni un Rozes bodi runāja paklusām, taču valsts iekārtas maiņa pavēra necerētu iespēju atjaunot savulaik nozīmīgo grāmatniecības uzņēmumu, atceras A. Roze. Viņš savu vectēvu nekad nav saticis, jo piedzima četrus gadus pēc viņa nāves – 1942. gadā lēģerī Sibīrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Pirmajā dienā Apple varētu izdoties pārdot miljonu jauno iPad

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaunais Apple planšetdators vēl nav nonācis tirdzniecībā, analītiķi cenšas paredzēt, cik veiksmīgs tas būs. Atsevišķi nozares eksperti norāda, ka tirdzniecības uzsākšanas dienā, Apple varētu izdoties pārdot pat miljonu jauno iPad. Par to liecina arī milzīgā interese par ierīces iepriekšpasūtīšanu.

Piektdien paredzētajā tirdzniecības uzsākšanas dienā Apple izdosies pārdot vismaz vienu miljonu iPad planšetdatoru, uzskata ASV investīciju bankas Piper Jaffray analītiķis Džīns Munsters. Kad Apple debitēja planšetdatoru jomā – tās ierīci tirdzniecības pirmajā dienā tika iegādāti 300 tūkstošus šo ierīču, savukārt pirmajā dienā pārdoto iPad 2 skaitu kompānija nekad nav nodevusi atklātībai, vēsta Mashable.

Kopš pirmā iPad tirdzniecības uzsākšanas Apple izdevies pārdot kopumā 55 miljonus šo ierīču. Dž. Munsters salīdzināja jaunā iPad tirdzniecības uzsākšanu ar iPhone 4 nonākšanu pārdošanā pērn. Saskaņā ar Apple datiem – minēto viedtālruni pirmajās trīs dienās iegādājās 1,7 miljonus reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Desmit ASV mīlētākie zīmoli

Gunta Kursiša,12.07.2013

10. Cheerios. Šis ir pārtikas preču zīmols brokastu pārslām, un šā gada sākumā Cheerios sāka piedāvāt arī jaunus produktus, tostarp zemesriekstu sviestu. Cheerios nesen atzinību izpelnījās par savu reklāmu, kurā attēlota dažādu rasu pārstāvju ģimene. Lai arī sociālajos medijos daži klienti pauda neapmierinātību, kompānija General Mills, zīmola īpašniece, pavēstīja, ka reklāma atspoguļo to, kā mainās ASV sabiedrība.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi ASV tehnoloģiju milži – Apple un Google – zaudējuši savas pozīcijas ASV desmit labāko zīmolu topā, liecina tirgus izpētes firmas YouGov BrandIndex apkopotie dati.

Abu kompāniju kritumu zīmolu izvērtējumā var uzskatīt par pārsteigumu, ņemot vērā, ka Apple produkti vēl aizvien ir labi novērtēti patērētāju apmierinātības kontekstā, savukārt Google Android pārliecinoši dominē operētājsistēmu segmentā, vēsta Business Insider.

Tikmēr kompānija Amazon topā atrodama pat divas reizes – saistībā ar uzņēmuma zīmolu kopumā, kā arī atsevišķi – ar e-grāmatas un planšetdatoru Kindle zīmolu.

YouGov BrandIndex novērtējis zīmolus, ik dienas aptaujājot aptuveni piecus tūkstošus cilvēku, kas pārstāv atšķirīgus ASV iedzīvotāju sociālos slāņus. Kopuma gadā tika veikti aptuveni 1,2 miljoni interviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jaunākais iPad varētu maksāt sākot no 250 eiro

Jānis Rancāns,22.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple 23. oktobrī organizē pasākumu, kura laikā, visticamāk, plašāka sabiedrība tiks iepazīstināta ar jaunāko iPad sērijas planšetdatoru. Jaunā ierīce varētu maksāt sākot no 250 eiro.

Iepriekš vairākkārt izskanējis, ka Apple ar jauno iPad Mini plāno stiprināt savas pozīcijas lēto planšetdatoru tirgū, kur veiksmīgi darbojas Amazon un Google ar savām Kindle Fire un Nexus ierīcēm.

Atklātībā nonācis Vācijas elektropreču lielveikalu ķēdes Media Markt iekšējās uzskaites sistēmas dokuments, kurā norādīts, ka vienkāršākais iPad Mini 8GB modelis, kas aprīkots ar Wi-Fi varētu maksāt sākot no 249 eiro, bet dārgākais – 64Gb modelis varētu maksāt sākot no 549 eiro.

Tikmēr analītiķi aprēķinājuši, ka jaunās ierīces ražošana Apple izmaksā sākot no 195 ASV dolāriem. Kompānijas KGI Securities analītiķis Mings Či Kuo (Ming Chi Kuo) savā ziņojumā investoriem norāda, ka, ņemot vērā aptuveno sastāvdaļu cenu un ražošanas izdevumus, iPad Mini cena sāksies no 195 dolāriem par 16GB Wi-Fi modeli, līdz 254,5 ASV dolāriem par 64GB 4G LTE versiju, vēsta Apple Insider.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Android aktivizāciju skaits sasniedzis 700 tūkstošus dienā

Jānis Rancāns,21.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru dienu pasaulē tiek aktivizēti 700 tūkstoši ierīču, kas aprīkotas ar Android operētājsistēmu, paziņojis Google mobilo ierīču struktūrvienības viceprezidents Endijs Rubins (Andy Rubin).

Šā gada maijā Google pavēstīja, ka aktivizāciju skaits dienā pārsniedzis 400 tūkstošus, bet jūnijā – 500 tūkstošus. E. Rubins norādīja, ka aktivizāciju skaits nedēļā pieaug par 4,4%.

Kompānija Apple, kas ir Android galvenais konkurents mobilo iekārtu tirgū, oktobrī ziņoja, ka ierīču, kuras aprīkotas ar iOS, aktivizācijus skaits dienā sasniedz 275 tūkstošus.

Decembra sākumā Google vadītājs Ēriks Šmits norādīja, ka Android «dzīves» laikā kopumā ir aktivizēti vairāk nekā 200 miljoni ierīču. Savukārt Apple izdevies pārdot 250 miljonus iOS ierīču.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Dell cer atgūt tirgus daļu ar skārienjūtīgiem personāliem datoriem

Gunta Kursiša,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju ražotājs Dell cer, ka tā jaunie skārienjūtīgie produkti, kas darbosies, izmantojot Windows 8 operētājsistēmu, palielinās kompānijas ieņēmumus, vēsta BBC.

ASV kompānijas Dell ieņēmumi no klēpjdatoriem un citām mobilajām ierīcēm pēdējo trīs mēnešu periodā, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, ir samazinājušies par 10%. Tajā tiek vainota pieaugusī konkurence, ko sagadā attīstības valstu uzņēmumi, piedāvājot produktus par zemāku cenu. Savukārt Dell akciju vērtība ir samazinājusies par 13%.

Uzņēmuma peļņa šā gada pirmajā ceturksnī ir samazinājusies līdz 635 miljoniem ASV dolāru, kas ir 33% kritums, salīdzinot ar pērnā gada sniegumu. Savukārt kompānijas ieņēmumi ir sarukuši par 4% līdz 14,4 miljardiem ASV dolāru.

Dell arī šajā ceturksnī neparedz ievērojamu ieņēmumu vai peļņas kāpumu, tomēr kompānijas dibinātājs un izpilddirekotrs Maikls Dells (Michael Dell) pavēstījis analītiķiem, ka viņš paredz ievērojamu pieprasījuma kāpumu šā gada otajā pusē, kad Microsoft laidīs klajā savu uzlaboto programmatūru. Tā nodrošinās arī skārienjūtīgumu, un M. Dells norāda - lai lietotu jauno programmatūru, «neizbēgami būs vajadzīgs jauns dators» – vai tas ir planšetdators vai skārienjūtīgs klēpjdators. Viņaprāt, tas varētu daudziem likt nomainīt savu līdzšinējo personālo datoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Topošais Google planšetdators draud «nogalināt» citus Android ierīču ražotājus

Jānis Rancāns,27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta giganta Google topošais planšetdators var ievērojami samazināt citu Android ierīču ražotāju pārdošanas apjomus.

Pašlaik kompānijas Acer, ASUS, HTC, Samsung un Sony aktīvi sadarbojas ar Google, lai nākamgad laistu klajā planšetdatorus, kuri aprīkoti ar Android 4.0 Ice Cream Sandwich operētājsistēmu. Savukārt pats jaunais Google planšetdators būšot aprīkots ar Android 4.1 operētājsistēmu, atsaucoties uz avotiem nozarē, vēsta tehnoloģiju portāls DigiTimes. Tas nozīmē, ka lietotāji visticamāk izvēlēsies Google planšetdatoru un tas var «nogalināt» interneta giganta partneru produktus.

Tāpat Apple iPad nesagraujamā dominance, kā arī lētāku planšetdatoru, piemēram, Amazon Kindle Fire un Nook Tablet sekmes, liek atsevišķiem ierīču ražotājiem pārskatīt savus plānus, norāda portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par gada lielāko izgāšanos mārketinga jomā atzīti astoņgadīgu meiteņu peldkostīmi

Jānis Rancāns,30.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizejošā gada lielākās mārketinga izgāšanās bijuši peldkostīmi astoņgadīgām meitenēm ar krūšu palielināšanas efektu, RIM nesekmīgais mēģinājums ielauzties planšetdatoru tirgū, kā arī Disney plāns izveidot nākamo 3D grāvēju.

2011. gada mārketinga lielākās izgāšanās apkopojusi vietne Daily Finance.

Šā gada martā apģērba ražošanas kompānija Abercrombie & Fitch laida klajā peldkostīmu līniju meitenēm Ashley. Peldkostīma augšdaļai bija iestrādāts push up efekts (krūšu apmēra palielināšana). Peldkostīms tika piedāvāts meitenēm vecumā no astoņiem līdz 14 gadiem.

Kompānijas izveidotais peldkostīms saskārās ar spēcīgu vecāku grupu un bērnu attīstības ekspertu kritiku. Vēlāk apģērba ražotājam nācās mainīt rekomendējošo vecumu.

Septembrī kompānija Netflix paziņoja, ka nodalīs savu tiešsaistes video servisu un DVD piegādes pakalpojumu. Tiešsaistes video vajadzēja turpināt strādāt, izmantojot Netflix zīmolu, savukārt DVD piegādēm tiktu izmantots jaunradīts zīmols Qwikster.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Google prezentē savu pirmo planšetdatoru; nākamgad gaidāmas arī superbrilles

Gunta Kursiša,28.06.2012

Google pirmais planšetdators Nexus 7, kas darbojas, izmantojot Android jaunāko versiju Jelly Bean.

Avots: Google Play

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple iOS sīvākās sāncenses operētājsistēmas Android izstrādātājs Google laidis klajā savu pirmo planšetdatoru Nexus 7. Tāpat Google turpina iekarot tehnoloģiju tirgu, uzsākot pieņemt pasūtījumus paplašinātās realitātes brillēm, kas varētu nonākt pārdošanā nākamgad, vēsta BBC.

Google planšetdatoru Nexus 7 ražojusi Taivānas kompānija Asus, un ierīce darbojas, izmantojot Android jauno versiju Jelly Bean.

Astoņu gigabaitu (GB) un septiņu collu (17,8 centimetru) planšetdatora versija tiks tirgota par 199 ASV dolāriem sākot no jūlija vidus. Paredzams, ka Google sīkrīks kļūs par nozīmīgu konkurentu Amazon Kindle Fire. Planšetdatora izmēri ir līdzīgi sāncenšu Samsung Galaxy Tab 2 7.0, kas arī darbojas, izmantojot Android sistēmu, bet tā ekrāna lielums ir ievērojami mazāks nekā Apple labāk pārdotajam 9,7 collu (24,6 centimetru) iPad. Nexus 7 sver 340 gramus. Nexus 7 ir pirmā ierīce, kas izmanto Google Chrome kā noklusējuma pārlūku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Apple izcīna svarīgu uzvaru «patentu karā» ar Samsung

Jānis Rancāns,25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung pārkāpis četrus Apple piederošu intelektuālā īpašuma patentus, atzinis ASV Starptautiskās tirdzniecības komisijas tiesnesis. Tādējādi Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānija cietusi sakāvi svarīgā patentu kara kaujā.

Patenti, kurus Samsung pārkāpis, saistīti ar iPhone priekšējo izskatu un skārienekrāna tehnoloģijām. ASV Starptautiskā tirdzniecības komisija var bloķēt Samsung ierīču importu ASV, tāpēc tās atzinums Dienvidkorejas kompānijai var kļūt par tik pat pamatīgu triecienu, līdzīgu kā augustā ASV Kalifornijas štata nolemtais par kompensāciju maksāšanu Apple, vēsta BBC.

Tiesneša Tomasa Pendera (Thomas Pender) atzinums vēl jāizskata pašai komisijai, kas galīgo lēmumu pavēstīs nākamā gada sākumā.

Tikmēr analītiķi norāda, ka minētie patenti nav izmantoti Samsung jaunākajās ierīcēs, tāpēc iespējams importa un tirdzniecības aizliegums, dienvidkorejiešiem var neizrādīties tik sāpīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Sagrīļojušās Apple pozīcijas planšetdatoru tirgū

Jānis Rancāns,06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojami samazinājusies ASV tehnoloģiju kompānijai Apple piederošā planšetdatoru tirgus daļa. Tikmēr Dienvidkorejas Samsung piedzīvojis strauju izaugsmi.

Šā gada trešajā ceturksnī Apple kontrolēja 50,4% planšetdatoru tirgus daļas, salīdzinot ar 65,4% iepriekšējā ceturksnī, liecina analītiķu kompānijas IDC apkopotie dati. Apple planšetdatoru tirgus daļu veiksmīgi iekarojusi kompānija Samsung, kurai to izdevies gandrīz dubultot.

Šā gada trešajā ceturksnī Samsung piederēja 18,4% planšetdatoru tirgus daļas. Savukārt vēl gada otrajā ceturksnī Samsung kontrolēja 9,4% planšetdatoru tirgus.

Trešajā vietā planšetdatoru tirgū palikusi Amazon, kura ar saviem Kindle Fire planšetdatoriem kontrolē 9% tirgus. Ceturtajā iekļuvusi kompānija Asus (8,6%), bet piektajā – Lenovo (1,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju giganta Apple boss Tims Kuks (Tim Cook) Sanfrancisko, ASV, prezentēja jaunāko kompānijas planšetdatoru iPad. Lai arī kompānijas produktu cienītāji varētu būt stāvā sajūsmā par uzlaboto iPad, norises biržā liecina, ka investori nav pārāk lielā sajūsmā par jauno produktu, vēsta pasaules mediji.

Apple akcijas cena jaunā iPad prezentēšanas dienas tirdzniecības sesijas noslēgumā bija palielinājusies vien par nepilnu procenta desmitdaļu jeb 0,43 ASV dolāriem (līdz 530,69 dolāriem). Jāatgādina, ka pirms pāris dienām kompānijas akcijas cena bija pietuvojusies 550 ASV dolāru atzīmei.

Iespējams, investori bija cerējuši uz kaut ko vairāk par jau iepriekš izskanējušo informāciju – jaudīgāku jaunā iPad procesoru, uzlabotu kameru un augstāku ekrāna izšķirtspēju. Turklāt Apple šoreiz nav sekojis tendencei padarīt ierīci plānāku – tieši otrādi jaunais iPad ir kļuvis «resnāks».

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

WSJ: iPad Mini jau nonācis ražošanā

Jānis Rancāns,03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pasaulē vēl nav noplakusi iPhone 5 saceltā ažiotāža, Āzijas elektroierīču kompānijas jau uzsākušas jauna iPad montāžu, kas paredzēts mazāks nekā patlaban tirgū pieejamie Apple planšetdatori, atsaucoties uz anonīmiem avotiem nozarē, vēsta Wall Street Journal.

iPad Mini planšetdators būs aprīkots ar 7,85 collu šķidro kristālu ekrānu, kas strādās zemākā izšķirtspējā nekā kompānijas martā klajā laistais iPad planšetdators. Standarta iPad ir aprīkots ar 9,7 collu ekrānu, kas nav mainījies kopš 2010. gada, kad tirgū parādījās pirmais Apple planšetdators.

Nozares pārstāvji norāda, ka iPad Mini varētu tikt aprīkots arī ar iOS 6 operētājistēmu, viena GHz divkodolu A5 procesoru, 512 megabaitu operatīvo atmiņu. Ierīces cena varētu sasniegt 250 ASV dolārus.

Apple tuvākie konkurenti plašetdatoru tirgū jau piedāvā mazākas un lētākas ierīces – Google jūlijā nāca klajā ar planšetdatoru Nexus 7, kurš aprīkots ar septiņu collu ekrānu, bet Amazon aizvadītajā mēnesī prezentēja jaunākos Kindle Fire planšetdatorus, kuru cena sākas no 159 ASV dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Asus nākusi klajā ar diviem Android planšetdatoriem – ar septiņu collu skārienjūtīgu ekrānu aprīkoto MeMO Pad HD 7 un desmit collu ekrānu aprīkoto MeMO Pad FHD 10.

MeMO Pad HD 7 aprīkots ar ARM Cortex A7 četrkodolu procesoru, 1GB RAM un 5 megapikseļu aizmugurējo kameru. Planšetdators būs pieejams 8GB un 16GB versijās, bet tā sākumcena noteikta 129 ASV dolāru apmērā. Tikmēr MeMO Pad FHD aprīkots ar 1,6 GHz Intel Atom Z2560 procesoru, piecu megapikseļu aizmugurējo kameru un būs pieejams 16GB un 32GB versijās. Ierīces sākumcena vēl nav zināma.

Paredzēts, ka abi planšetdatori tirdzniecībā nonāks jūlijā un to īpašniekiem Asus piešķirs noteikta izmēra vietu savā mākoņskaitļošanas pakalpojumā, dažādu failu uzglabāšanai.

Android planšetdatoru ražotāji savām ierīcēm ar mazākiem ekrāniem samazina cenas. Gada sākumā Acer nāca klajā ar Iconia A1 plašetdatoru, kurš maksā 169 ASV dolārus, bet kompānija Hewlett-Packard ar 149 ASV dolārus vērto Slate 7. Savukārt populārie Google Nexus 7 un Amazon Kindle Fire tiek pārdoti par 199 ASV dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru