Viedierīces

Topošais Google planšetdators draud «nogalināt» citus Android ierīču ražotājus

Jānis Rancāns,27.12.2011

Jaunākais izdevums

Interneta giganta Google topošais planšetdators var ievērojami samazināt citu Android ierīču ražotāju pārdošanas apjomus.

Pašlaik kompānijas Acer, ASUS, HTC, Samsung un Sony aktīvi sadarbojas ar Google, lai nākamgad laistu klajā planšetdatorus, kuri aprīkoti ar Android 4.0 Ice Cream Sandwich operētājsistēmu. Savukārt pats jaunais Google planšetdators būšot aprīkots ar Android 4.1 operētājsistēmu, atsaucoties uz avotiem nozarē, vēsta tehnoloģiju portāls DigiTimes. Tas nozīmē, ka lietotāji visticamāk izvēlēsies Google planšetdatoru un tas var «nogalināt» interneta giganta partneru produktus.

Tāpat Apple iPad nesagraujamā dominance, kā arī lētāku planšetdatoru, piemēram, Amazon Kindle Fire un Nook Tablet sekmes, liek atsevišķiem ierīču ražotājiem pārskatīt savus plānus, norāda portāls.

Db.lv jau vēstīja, ka Google vadītājs Ēriks Šmits nācis klajā ar paziņojumu, ka pēc sešiem mēnešiem dienas gaismu ieraudzīs kompānijas ražots planšetdators.

Google topošais planšetdators var radīt nopietnu konkurenci Apple ražotajiem produktiem. Ē. Šmits uzsvēra, ka cīņa starp Android un Apple būs «brutāla».

Tiek pieļauts, ka jauno Google ierīci varētu izstrādāt Motorola Mobility, par kuras pārņemšanu interneta gigants paziņoja augustā.

Iepriekš vētstīs, ka Motorola Mobility pārņemšana kompānijai Google izmaksās aptuveni 12,5 miljardus ASV dolāru. Interneta giganta izpilddirektors Lerijs Peidžs iepriekš uzsvēra, ka tas «superuzlādēs visu Android ekosistēmu». Tomēr darījumu ir aizkavējusi Eiropas Komisija, kas lūgusi papildus informāciju par plānoto pārņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvairītos no patentu tiesvedības, tehnoloģiju kompānija Samsung piekritusi maksāt Microsoft neatklātu summu par katru Android ierīci, kas tiks pārdota, ziņo pasaules mediji.

Kompānijas Microsoft un Apple jau vairākus mēnešus ir izdarījušas spiedienu uz Google un mobilo ierīču ražotājiem, kas izmanto Android, apgalvojot, ka Google operētājsistēma pārkāpj vairākus to patentus.

Kā norāda The Wall Street Journal – slēdzot šādu vienošanos, Samsung, kas ir Android ierīču lielākais ražotājs, atzinis, ka Microsoft prasībām ir pamats.

Microsoft un Samsung vienošanās varētu kaitēt arī Google, kura savu izstrādāto Android izplata bez maksas. Portāls Digital Trends norāda, ka «Google sapnis par bezmaksas atvērtā koda programmatūru drīz var pārvērsties ļaunā murgā». Google jauno Microsoft un Samsung darījumu jau nosaukusi par «izspiešanu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijas Prophet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestle pēdējā laikā saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google izstrādā mūzikas atskaņošanas sistēmu

Jānis Rancāns,10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google izstrādā mūzikas atskaņošanas ierīci, kas darbosies izmantojot bezvadu tīklus. Ierīces pārbaudes uzsāktas Google birojā Kalifornijā.

«Google izstrādā izklaides ierīci, kuru nepieciešams pārbaudīt ārpus laboratorijas apstākļiem,» norāda kompānija. «Ierīce pašlaik atrodas prototipa fāzē un tiks modificēta saskaņā ar pārbaužu rezultātiem,» uzsvēra Google.

Kompānija Google vēlas pastiprināt savas pozīcijas patēriņa elektronikas jomā, lai tādējādi samazinātu savu atkarību no interneta meklēšanas pakalpojumiem. Interneta gigants jau ir izstrādājis populāro mobilo ierīču operētājsistēmu Android, kā arī pērn pavēstīja par Android@Home sistēmas, kas ļaus dažādām ierīcēm komunicēt savā starpā, izstrādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google gatavo planšetdatoru cīņai ar iPad; plānos interneta veikals

Gunta Kursiša,30.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google gatavojas iesaistīties sīvā sāncesībā par planšetdatoru tirgus daļu ar Apple. Līdzīgi kā Apple un Amazon, plašāku klientu loka piesaistīšanai arī Google gatavojas atvērt interneta veikalu, vēsta pasaules mediji.

«Līdzīgi kā gadījumā ar viedtālruņiem Nexus One, ko, izmantojot Android bāzi, ražoja kompānija HTC, tiek paredzēts, ka dažiem Android atbalstītiem planšetdatoriem tiks dots arī Google vārds jeb veidots kopīgs zīmols. Kompānija plāno pārdot planšetdatorus no dažādiem ražotājiem, Google pati iekārtas neražos, un tās jau esošie partneri – tādi kā Samsung Electronics un Asus Computer – būs atbildīgi par planšetdatora detaļu ražošanu,» Wall Street Journal pauda anonīms, Google pietuvināts avots.

Vienu kopīgā zīmola planšetdatoru plāno laist klajā interneta veikalā jau šogad, un, visticamāk, tas būs tapis, sadarbojoties ar Taivānā bāzēto kompāniju Asus, norādīja avots. Projekta detaļas patlaban vēl nav pilnībā skaidras.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā apgabaltiesa aizliegusi Samsung planšetdatoru Galaxy Tab 10.1 tirgošanu ASV, kamēr tā sniegs galīgo lēmumu Apple un Samsung «patentu karā», vēsta pasaules mediji.

Jau vairākkārt vēstīts, ka ASV tehnoloģiju milzis Apple sūdzējies, ka Samsung pārkāpusi kompānijas patentu tiesības, kopējot tās populāro ierīci iPad. Daudzi nozares analītiķi sāncenšu Samsung planšetdatoru uzskata par lielāko Apple iPad konkurentu.

«Samsung ir tiesības konkurēt tirgū, tomēr kompānijai nav tiesību to darīt negodīgā ceļā, iepludinot tirgū «pārkāpjošus» produktus,» norādīja ASV Federālā apgabala tiesnese Lūsija Koha (Lucy Koh). Iepriekš viņa gan noraidīja Apple prasību Galaxy planšetdatoru aizliegumam, tomēr Federālā Apelāciju tiesa ieteica viņai šo lēmumu vēlreiz apdomāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google izstrādā spēļu konsoli, kas darbosies izmantojot Android operētājsistēmu, laikrakstam Wall Street Journal atklājuši situāciju pārzinoši anonīmi avoti.

Tāpat Google gatavojoties nākt klajā Android rokaspulksteni un Nexus Q izklaides platformu, kas apliecina, ka kompānija vēlas nostiprināties arī citās tirgus nišās un dot pretstatu Apple, kura arī nodarbojas ar dažādu, ārpus ierastā viedtālruņu un planšetdatoru segmenta, ierīču izstrādāšanu.

Avoti atklājuši, ka vienas no minētajām ierīcēm tirdzniecību Google plāno uzsākt jau šā gada rudenī. Izskanējušo informāciju Google atteikusies komentēt.

Medijs norāda, ka spēles, kas radītas Android operētājsistēmai, ir kļuvušas ārkārtīgi populāras un izaugsme šajā jomā ir daudz straujāka nekā konkurentu, piemēram, Microsoft vai Sony, sistēmās. Tas licis elektrotehnikas ražotājiem izstrādāt dažādas ierīces, kas piemērotas speciāli Android operētājsistēmai. Gan Sony, gan Microsoft nesen nākušas klajā ar savu spēļu konsoļu jaunākajām versijām. Tirdzniecībā šīs ierīces nonāks gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stīvs Džobss rakstniekam, kas sagatavoja viņa biogrāfiju, pavēstījis, ka vēlas iznīcināt Google radīto operētājsistēmu Android un, lai to panāktu, viņš ziedos visu kompānijas Apple naudu un, ja tas būs nepieciešams, arī savu pēdējo elpas vilcienu, raksta BBC.

Pilns saturs, kurā Apple nu jau mūžībā aizgājušais līdzdibinātājs pauž savu niknumu pret Google izstrādāto operētājsistēmu, tiks atklāts gaidāmajā S. Džobsa biogrāfijā. Tās autoram Valteram Īzaksonam (Water Isaacson) Apple līdzdibinātājs atklāj, ka viņš uzskata Android līdzību Apple izstrādātajai iOS operētājsistēmai par «grandiozu zādzību».

Patlaban Apple tiesājas ar vairākiem viedtālruņu ražotājiem, kas darbojas ar Android operētājsistēmu.

Saskaņā ar V. Īzaksona grāmatu, kuras izdevējs būs Asociated Press, S. Džobss ir teicis: «Es iznīcināšu Android, jo tas ir zagts produkts. Par to esmu gatavs uzsākt kodoltermālo karu.» Grāmatā Apple līdzdibinātājs citēts, sakot: «Es cīnīšos līdz pēdējam elpas vilcienam un iztērēšu katru Apple peniju no tā 40 miljardu bagātībām, lai cīnītos par savu taisnību.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Viedtālruņu pasaulē turpinās tiesas saceltā panika - iesaistās Adroid ražotājs; Samsung izsūta paziņojumu darbiniekiem

Gunta Kursiša,27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu un planšetdatoru operētājsistēmas Android ražotāja Google nevēlas, ka ASV tiesas spriedums «patentu karā» ierobežotu lietotāju pieeju Android operētājsistēmas ierīču izmantošanai, savukārt kompānija Samsung saviem darbiniekiem nosūtījusi ziņojumu, kurā pausts, ka ASV tiesas lēmums nav bijis taisnīgs, raksta BBC.

Samsung ziņojumā saviem darbiniekiem skaidrots, ka Samsung esot vēlējusies risināt nesaprašanos patentu jautājumos ar Apple, kas ir viens no Samsung nozīmīgākajiem klientiem, mierīgā sarunu ceļā, taču konkurenti uzstājuši, ka kompānijām jātiesājas. Tāpat paziņojumā norādīts, ka ASV tiesas lēmums stipri kontrastē ar lēmumiem šajā lietā citās valstīs, ieskaitot Lielbritāniju, Vāciju un Nīderlandi.

«Vēsture ir rādījusi, ka līdz šim nav pastāvējusi tāda kompānija, kas būtu ieguvusi patērētāju sirdis un prātus un sasniegusi nemainīgu izaugsmi, ja tā būtu ļaunprātīgi izmantojusi patentu likumu, nevis ieviesusi inovācijas,» pausts Samsung paziņojumā darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Google nodrošinās vienu miljardu dolāru no Apple peļņas

Jānis Rancāns,12.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp tehnoloģiju kompānijām Apple un Google valda gan naidīgas attiecības, gan arī dziļa savstarpējā sadarbība. To apliecina jaunākās analītiķu kompānijas Morgan Stanley aplēses - Google 2014. gadā varētu maksāt vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru, lai turpinātu būt par galveno iOS ierīču interneta meklētāju.

Vēl pirms dažiem gadiem – 2009. – Google par šādu privilēģiju maksāja tikai 82 miljonus ASV dolāru, un šī darījuma vērtība turpina pieaug, atsaucoties uz Morgan Stanley, vēsta Tech Crunch.

Analītiķi aprēķinājuši, ka no katra dolāra, kuru Google nopelna no reklāmas interneta meklētājā iOS ierīcēs, Apple saņem 75 centus. Summa turpina pieaugt, jo palielinās iOS ierīču pārdošanas apjomi.

Lielākais ieguvējs no šāda darījuma ir Google, uzskata analītiķi, norādot uz to, ka kompānija kontrolē aptuveni 95% mobilā interneta meklēšanas tirgus. Gadījumā, ja Apple izlemtu atteikties no Google interneta meklētāja, līdzīgi, kā tas noticis ar Google Maps karšu pakalpojumu, sekas interneta gigantam būtu visai jūtamas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Topošais Google planšetdators būšot lēts un mazs

Jānis Rancāns,06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošais Google planšetdators tiks aprīkots ar septiņu collu skārienjūtīgu ekrānu un maksās mazāk nekā 200 ASV dolārus. Tādējādi tas būs tiešs konkurents Amazon Kindle Fire planšetdatoram, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Digitimes.

Medijs arī norāda, ka Google, iespējams, plāno ar planšetdatoru nākt klajā martā, vai arī aprīlī un tas ir mērķēts uz zemāku cenu kategoriju. Iepriekš izskanēja ziņas, ka Google galvenais konkurents būs Apple.

Db.lv jau vēstīja, ka decembrī interneta giganta Google vadītājs Ēriks Šmits pavēstīja, ka kompānija tuvāko sešu mēnešu laikā laidīs klajā savu Android planšetdatoru. Tāpat Google vadītājs uzsvēra, ka cīņa starp Android un Apple būs «brutāla».

Tiek pieļauts, ka jauno Google ierīci varētu izstrādāt Motorola Mobility, par kuras pārņemšanu interneta gigants paziņoja augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Android operētājsistēma planšetdatoriem aug uz Apple iOS rēķina

Gunta Kursiša,26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google Android operētājsistēmas daļa pasaules planšetdatoru tirgū ir krasi pieaugusi, un tas ir noticis galvenokārt uz sāncenšu Apple izstrādātās operētājsistēmas iOS rēķina, atsaucoties uz Strategy Analytics pētījumu, vēsta BBC.

Pērnā gada pēdējos trīs mēnešos Android operētājsistēma aizņēma 39% no planšetdatoru tirgus, kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Savukārt Apple operētājsistēmas tirgus daļa gada laikā samazinājusies no 68% līdz 58%. Google izstrādāto operētājsistēmu Android izmanto vairāki planšetdaotru ražotāji, tostarp Amazon un Samsung.

Microsoft operētājsistēmu daļa pasaules planšetdatoru tirgū saglabājās 1,5% apmērā.

«Pieprasījums pēc planšetdatoriem ir saglabājies spēcīgs,» norāda Strategy Analytics pārstāvis Pīters Kings (Peter King).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Android aktivizāciju skaits sasniedzis 700 tūkstošus dienā

Jānis Rancāns,21.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru dienu pasaulē tiek aktivizēti 700 tūkstoši ierīču, kas aprīkotas ar Android operētājsistēmu, paziņojis Google mobilo ierīču struktūrvienības viceprezidents Endijs Rubins (Andy Rubin).

Šā gada maijā Google pavēstīja, ka aktivizāciju skaits dienā pārsniedzis 400 tūkstošus, bet jūnijā – 500 tūkstošus. E. Rubins norādīja, ka aktivizāciju skaits nedēļā pieaug par 4,4%.

Kompānija Apple, kas ir Android galvenais konkurents mobilo iekārtu tirgū, oktobrī ziņoja, ka ierīču, kuras aprīkotas ar iOS, aktivizācijus skaits dienā sasniedz 275 tūkstošus.

Decembra sākumā Google vadītājs Ēriks Šmits norādīja, ka Android «dzīves» laikā kopumā ir aktivizēti vairāk nekā 200 miljoni ierīču. Savukārt Apple izdevies pārdot 250 miljonus iOS ierīču.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskaitāmiem cilvēkiem visā pasaulē tehnoloģiju kompānija Google «atcēlusi» Ziemassvētkus. Tas noticis Google operētājsistēmas Android jaunākās versijas kļūdas dēļ.

Darbības kļūda ieviesusies Google People lietotnē, kas Android 4.2 viedtālruņu īpašniekiem ļauj ierīces kalendārā atzīmēt dažādus svarīgus notikumus. Pēc kārtējā lietojumprogrammas atjauninājuma no lietotnes kalendāra «izgaisis» viss decembris, un pēc novembra seko 2013. gada janvāris, raksta androidpolice.com.

Android Police norāda, ka Android izstrādātājiem ir zināms par problēmām un tuvākajā laikā tās tiks novērstas. Google tikmēr atteikusies sniegt komentārus.

Kompānija Google ar Android operētājsistēmas jaunāko versiju Android 4.2 nāca klajā oktobra beigās. Par pirmajām ierīcēm, kas aprīkotas ar jaunāko operētājsistēmas versiju, kļuvis viedtālrunis Nexus 4 un planšetdatori Nexus 7 un Nexus 10.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

HarmonyOS tik drīz Android neaizvietos; Latvijā prezentē jaunu Huawei tālruni ar Android

Lelde Petrāne,24.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei pašu izstrādātā operētājsistēma HarmonyOS tik drīz netiks izmantota jaunos Ķīnas tehnoloģiju giganta viedtelefonos, atsaucoties uz Ķīnas medijos Huawei pārstāvju pausto, ziņo tehnoloģiju portāls TechRadar. Tikmēr Latvijā uzņēmuma pārstāvniecība prezentējusi vairākus jaunus produktus, tostarp tālruni NOVA 5T, kuru darbina Android operētājsistēma.

Jāatgādina, ka 2019. gadā Huawei bizness rietumvalstīs piedzīvoja vairākus satricinājumus – pēc tam, kad ASV sankciju dēļ Huawei jaunajos tālruņos tika liegts izmantot Android operētājsistēmu, Ķīnas tehnoloģiju ražotājs laida klajā HarmonyOS – pašu radītu operētājsistēmu. Pasaules mediji izteica minējumus, ka drīz vien HarmonyOS varēs redzēt jaunajos Huawei tālruņos, taču patlaban izskatās, ka jaunajā Huawei P40 sērijā jaunās operētājsistēmas nebūs, raksta TechRadar, atsaucoties uz Huawei prezidentu pasaules mediju un komunikācijas jomā Džoi Tanu (Joy Tan). Saskaņā ar viņa pausto, «lai izveidotu dzīvotspējīgu alternatīvu Android operētājsistēmai, būs nepieciešami gadi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google laidis klajā jaunu pakalpojumu Google Play, kas vienuviet apvieno Android Market, Google Music un Google eBookstore.

Jaunais Google Play ir izveidots izmantojot mākoņdatošanas principus un ļauj piekļūt failiem gan no datoriem, gan arī Android ierīcēm. Google uzsver, ka vēlas jauno pakalpojumu padarīt īpaši baudāmu Android lietotājiem.

Interneta giganta mākoņdatošanas pakalpojumā lietotāji varēs bez maksas uzglabāt 20 tūkstošus mūzikas failu un iegādāties miljoniem jaunu dziesmu, kā arī lejupielādēt vairāk nekā 450 tūkstošus Android lietojumprogrammu, lasīt grāmatas un iznomāt filmas.

Jaunais pakalpojums ļaus sinhronizēt lietotāju iegādāto saturu starp vairākām ierīcēm – piemēram, ja lietojumprogramma ir nopirkta ar galda datoru, to var izmantot arī ar lietotāja rīcībā esošo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru