Tehnoloģijas

Google gatavo planšetdatoru cīņai ar iPad; plānos interneta veikals

Gunta Kursiša,30.03.2012

Jaunākais izdevums

Kompānija Google gatavojas iesaistīties sīvā sāncesībā par planšetdatoru tirgus daļu ar Apple. Līdzīgi kā Apple un Amazon, plašāku klientu loka piesaistīšanai arī Google gatavojas atvērt interneta veikalu, vēsta pasaules mediji.

«Līdzīgi kā gadījumā ar viedtālruņiem Nexus One, ko, izmantojot Android bāzi, ražoja kompānija HTC, tiek paredzēts, ka dažiem Android atbalstītiem planšetdatoriem tiks dots arī Google vārds jeb veidots kopīgs zīmols. Kompānija plāno pārdot planšetdatorus no dažādiem ražotājiem, Google pati iekārtas neražos, un tās jau esošie partneri – tādi kā Samsung Electronics un Asus Computer – būs atbildīgi par planšetdatora detaļu ražošanu,» Wall Street Journal pauda anonīms, Google pietuvināts avots.

Vienu kopīgā zīmola planšetdatoru plāno laist klajā interneta veikalā jau šogad, un, visticamāk, tas būs tapis, sadarbojoties ar Taivānā bāzēto kompāniju Asus, norādīja avots. Projekta detaļas patlaban vēl nav pilnībā skaidras.

Tāpat izskanējuši plāni par to, ka Google šā gada vidū laidīs klajā tās Android operētājsistēmas jaunu versiju Jelly Bean.

Lai iekarotu interneta veikalus, Google plāno samazināt ražošanas izmaksas, lai cenas ziņā jaunais planšetdators varētu sacensties ar Amazon Kindle Fire.

Pirmie planšetdatori, kas darbojās, izmantojot Android operētājsistēmu – Motorola Xoom, tika laisti klajā pērnā gada februārī, aptuveni 11 mēnešus pēc pirmā iPad «debijas». Pēc Motorola sniegtajiem datiem, pērn tika pārdots aptuveni viens miljons šo planšetdatoru, kas ir mazāk nekā tika prognozēts.

Digitimes iepriekš vēstīja, ka topošais Google planšetdators tiks aprīkots ar septiņu collu skārienjūtīgu ekrānu un maksās mazāk nekā 200 ASV dolārus. Tādējādi tas būs tiešs konkurents Amazon Kindle Fire planšetdatoram.

Db.lv jau vēstīja, ka decembrī interneta giganta Google vadītājs Ēriks Šmits pavēstīja, ka kompānija tuvāko sešu mēnešu laikā laidīs klajā savu Android planšetdatoru. Tāpat Google vadītājs uzsvēra, ka cīņa starp Android un Apple būs «brutāla».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 piedāvā jauno iPad; LMT konkurentu nodēvē par zema līmeņa e-veikalu

Sanita Igaune,19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pirms pāris dienām bija informācija, ka jaunākais Apple planšetdators iPad Latvijā būs pieejams sākot no 27.aprīļa, mobilo sakaru operators Tele2 šo modeli saviem klientiem Latvijā piedāvā iegādāties no aprīļa sākuma, DB apliecina Tele2 sabiedrisko attiecību konsultante Egita Māliņa.

Tas skaidrojams ar to, ka Tele2 iegādājas jauno iPad valstīs, kur tas ir jau pieejams.

Lai arī planšetdators vairāk tiek uztverts kā ierīce personīgai lietošanai, kuras pamatfunkcija ir izklaide, Latvijā par jaunāko iPad vislielāko interesi izrāda tieši uzņēmumi, secinājis Tele2, tomēr precīzus pārdošanas apmērus operators nesniedz.

«Mūsuprāt tieši planšetdatoru segmentam ir lielākais tirgus potenciāls gan pasaulē kopumā, gan Latvijā. Lai arī pašlaik Latvijā tos lieto mazāk kā 1% iedzīvotāju, redzam, ka interese pakāpeniski pieaug gan no uzņēmumu, gan iedzīvotāju puses. Pieaugošais pieprasījums pēc planšetdatoriem ir skaidrojams gan ar mobilā interneta lietotāju skaita pieaugumu, gan pieejamākām cenām. Kopumā planšetdatoru lietošanā pieredzēsim līdzīgas izmaiņas kā mobilo telefonu jomā, kurā viedtelefons no ekskluzīva produkta ir kļuvis par plaša patēriņa preci,» DB skaidro Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Latvijā jauno iPad sāks tirgot aprīļa beigās

Gunta Kursiša,17.04.2012

Jaunākā iPad pirmajā tirgošanas dienā, 16. martā, garas rindas veidojās pie Apple veikaliem vairākās pasaules pilsētās. Attēlā redzamie cilvēki gaida Apple veikala atvēršanu Londonā, Lielbritānijā.

Foto: Reuters/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes sāksies ASV tehnoloģiju kompānijas Apple trešās paaudzes iPad tirgošana vēl 21 pasaules valstī, tostarp arī Latvijā.

Kompānija Apple paziņojusi, ka, sākot no 20. aprīļa jauno iPad varēs iegādāties Dienvidkorejas, Brunejas, Horvātijas, Kipras, Dominikānas Republikas, Salvadoras, Gvatemalas, Malaizijas, Panamas, Sanmartēnas, Uragvajas un Venecuēlas pircēji.

Latvijas tirgū jaunais iPad nonāks vēl pēc vienas nedēļas – 27. aprīlī. Līdztekus tirgošana sāksies arī Indijā, Izraēlā, Kolumbijā, Igaunijā, Lietuvā, Melnkalnē, Dienvidāfrikā un Taizemē.

Jaunā planšetdatora iPad tirgošanu desmit pasaules valstīs Apple sāka šā gada 16. martā. Pirmie, kas varēja iegādāties jaunākās paaudzes iPad bija ASV, Francijas, Kanādas, Austrālijas, Vācijas, Japānas, Singapūras, Šveices, Lielbritānijas un Ķīnas pircēji. Šajās valstīs Apple veikalos pirmajā iPad tirgošanas dienā veidojās garas rindas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Pirmajā dienā Apple varētu izdoties pārdot miljonu jauno iPad

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaunais Apple planšetdators vēl nav nonācis tirdzniecībā, analītiķi cenšas paredzēt, cik veiksmīgs tas būs. Atsevišķi nozares eksperti norāda, ka tirdzniecības uzsākšanas dienā, Apple varētu izdoties pārdot pat miljonu jauno iPad. Par to liecina arī milzīgā interese par ierīces iepriekšpasūtīšanu.

Piektdien paredzētajā tirdzniecības uzsākšanas dienā Apple izdosies pārdot vismaz vienu miljonu iPad planšetdatoru, uzskata ASV investīciju bankas Piper Jaffray analītiķis Džīns Munsters. Kad Apple debitēja planšetdatoru jomā – tās ierīci tirdzniecības pirmajā dienā tika iegādāti 300 tūkstošus šo ierīču, savukārt pirmajā dienā pārdoto iPad 2 skaitu kompānija nekad nav nodevusi atklātībai, vēsta Mashable.

Kopš pirmā iPad tirdzniecības uzsākšanas Apple izdevies pārdot kopumā 55 miljonus šo ierīču. Dž. Munsters salīdzināja jaunā iPad tirdzniecības uzsākšanu ar iPhone 4 nonākšanu pārdošanā pērn. Saskaņā ar Apple datiem – minēto viedtālruni pirmajās trīs dienās iegādājās 1,7 miljonus reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple nav no jauna izgudrojusi riteni, laižot klajā iPad Air, tomēr planšetdators ir jūtams uzlabojums starp konkurentu produktiem, atzinuši tehnoloģiju apskatnieki.

Apple savus jaunos produktus izvērtēšanai piešķir tikai atlasītu tehnoloģiju mediju pārstāvjiem, tādējādi nav pieejams plašs ierīces apskatu klāsts. Tomēr tie tehnoloģiju speciālisti, kas Apple iPad Air turējuši savās rokās, norāda uz dažādiem ierīces uzlabojumiem.

Wall Street Journal tehnoloģiju apskatnieks Volts Mosbergs norādījis, ka Apple iPad Air ir līdz šim labākais planšetdators, kuru viņam nācies redzēt. «Tas nav tikai tāpēc, ka tas ir padarīts tievāks un dizaina ziņā vienkāršāks, bet arī tāpēc, ka Apple piedāvā vairāk nekā 475 tūkstošus lietojumprogrammu, kas piemērotas planšetdatoriem. Tas ir daudz vairāk nekā piedāvā citi ražotāji,» raksta V. Mosbergs. Eksperts arī atzīmējis iPad Air baterijas darbības ilgumu, kas spējot darbināt ierīci vairāk nekā 12 stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju giganta Apple boss Tims Kuks (Tim Cook) Sanfrancisko, ASV, prezentēja jaunāko kompānijas planšetdatoru iPad. Lai arī kompānijas produktu cienītāji varētu būt stāvā sajūsmā par uzlaboto iPad, norises biržā liecina, ka investori nav pārāk lielā sajūsmā par jauno produktu, vēsta pasaules mediji.

Apple akcijas cena jaunā iPad prezentēšanas dienas tirdzniecības sesijas noslēgumā bija palielinājusies vien par nepilnu procenta desmitdaļu jeb 0,43 ASV dolāriem (līdz 530,69 dolāriem). Jāatgādina, ka pirms pāris dienām kompānijas akcijas cena bija pietuvojusies 550 ASV dolāru atzīmei.

Iespējams, investori bija cerējuši uz kaut ko vairāk par jau iepriekš izskanējušo informāciju – jaudīgāku jaunā iPad procesoru, uzlabotu kameru un augstāku ekrāna izšķirtspēju. Turklāt Apple šoreiz nav sekojis tendencei padarīt ierīci plānāku – tieši otrādi jaunais iPad ir kļuvis «resnāks».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Jaunajam iPad paredz spožu nākotni

Jānis Rancāns,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple jaunāko planšetdatoru iPad Mini tehnoloģiju nozares speciālisti vērtē piesardzīgi, tomēr norāda, ka kompānijai ierīci izdosies pārdot miljonos eksemplāru.

Eksperti norāda, ka Apple ierīce, kas saskaņā ar iepriekš izskanējošām prognozēm tika vērtēta kā tehnoloģiju milža ienākšana lētu un mazu planšetdatoru tirgus nišā, kur līdz šim dominēja Amazon un Google ierīces, nemaz tik maza un lēta, kā izrādās, nav, taču tās tirdzniecības apjomi būs ievērojami.

Db.lv jau vēstīja, ka Apple otrdien nāca klajā ar jaunāko iPad Mini, kas aprīkots ar 7,9 collu ekrānu, un tā vienkāršākais ASV variants maksās sākot no 329 dolāriem. Savukārt Apple konkurenti minētajā tirgus nišā ir lētāki un aprīkoti ar mazākiem ekrāniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņas dienas pēc Apple oficiālās prezentācijas Sanfrancisko Latvijā kļuvis pieejams ASV kompānijas jaunais iPad Air.

Sākot no 1. novembra, iPad Air pieejams arī citās Baltijas valstīs. Latvijā to oficiālā pārdošana notiks Capital un iDeal veikalos.

Planšetdators iPad Air aprīkots ar 9,7 collu Retina ekrānu, A7 procesoru un piecu megapikseļu aizmugurējo kameru. iPad Air svars ir 454 grami. iPad Air planšetdators ir pieejams sudraba un granītpelēkā krāsā.

Latvijā 16 gigabaitu (GB) bezvadu interneta (wi-fi) modelis ir pieejams par 349 latiem (492 eiro), bet 16 GB 4G+ bezvadu interneta (wi-fi) modelis maksās 439 latus (619 eiro).

Jau vēstīts, ka tehnoloģiju apskatnieki par jauno iPad Air esot sajūsmā. Wall Street Journal tehnoloģiju apskatnieks Volts Mosbergs norādījis, ka Apple iPad Air ir līdz šim labākais planšetdators, kuru viņš redzējis. «Tas nav tikai tāpēc, ka tas ir padarīts tievāks un dizaina ziņā vienkāršāks, bet arī tāpēc, ka Apple piedāvā vairāk nekā 475 tūkstošus lietojumprogrammu, kas piemērotas planšetdatoriem. Tas ir daudz vairāk nekā piedāvā citi ražotāji,» raksta V. Mosbergs. Eksperts arī atzīmējis iPad Air baterijas darbības ilgumu, kas spējot darbināt ierīci vairāk nekā 12 stundas. Laikraksts New York Times savā apskatā tikmēr izceļ planšetdatorā iebūvētās divas antenas, kas ļauj tam labāk uztvert Wi-Fi signālu, nekā iepriekšējām iPad sērijas ierīcēm. Vienlaikus tiek norādīts uz salīdzinoši augsto ierīces cenu. Sajūsmu par jaunāko Apple ierīci pauž interneta portāla Yahoo! tehnoloģiju vietne, kurā norādīts, ka «[iPad Air] ir fantastisks lēciens nākotnē, ja jūs pārejat no vecākas versijas vai arī jums līdz šim nekad nav piederējis planšetdators». Citu tehnoloģiju ekspertu atskats uz jauno ierīci pieejams šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Jaunais iPad Latvijā varētu parādīties pēc pāris nedēļām

Gunta Kursiša,16.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Latvija patlaban vēl nav iekļauta to valstu sarakstā, kurās drīzuma gaidāma jaunākā iPad parādīšanās, tiek prognozēts, ka jaunākais Apple sīkrīks Latvijas veikalu plauktos varētu būt atrodams jau pēc pāris nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Apple piegādes problēmu dēļ jaunais iPad Mini tirgū varētu nonākt tikai nākamgad

Jānis Rancāns,02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple, visticamāk, nespēs oktobrī tirdzniecībā plaši piedāvāt jaunāko iPad Mini planšetdatoru ar augstas izšķirtspējas retina (tīklenes) ekrānu, atklājuši anonīmi avoti ASV kompānijas piegādātāju uzņēmumos.

Tādējādi Apple būs neizdevīgākās pozīcijās, salīdzinot ar konkurentiem Google un Amazon, vēsta Reuters. Avoti Apple piegādātājos aģentūrai atklājuši, ka kompānija tikai tagad uzsāk iPad Mini retina ekrānu izgatavošanu, kas nozīmējot to, ka šīs ierīces šogad būs pieejamas ierobežotā daudzumā. Tādējādi Apple varētu palaist garām arī Ziemassvētku iepirkšanās sezonu, kas tradicionāli kompānijām ienes daudz naudas.

Jau izskanējis, ka Apple ar jauniem papildinājumiem iPad planšetdatoru klāstā varētu nākt klajā šomēnes. Izskanējis, ka jaunās ierīces būs plānākas un nedaudz mazākas nekā priekšgājēji. Tāpat tās varētu tikt aprīkotas ar jaudīgākiem procesoriem, labākām fotokamerām un augstas izšķirtspējas ekrāniem. Kompānija Apple atteikusies komentēt izskanējušo informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā uzsākta oficiāla jaunāko Apple produktu – iPad mini un ceturtās paaudzes iPad ar Retina ekrānu tirdzniecība.

Apple produktu tirdzniecība sākta Capital City un iDeal veikalos Rīgā un lielākajās tehnoloģiju tirdzniecības vietās.

32 gigabaitu (GB) iPad mini versija veikalā Capital maksā 308,50 Ls, bet 16 GB modelis – 237,99 Ls un 64 GB versija – 378,50 Ls. Savukārt iPad ar Retina ekrānu 16 GB modeļa cena ir 365,00 Ls, bet 32 GB ierīce – 428,00 Ls, novēroja Db.lv. Veikalā iDeal iPad 16 Gb, 32 Gb un 64 Gb modeļi maksā attiecīgi 239 Ls, 309 Ls un 379 Ls, bet iPad ar Retina ekrānu cena atkarībā no modeļa svārstās starp 359 Ls un 589 Ls.

Jau vēstīts, ka Apple ar jauno produktu iPad mini nāca klajā oktobra beigās. Jau pirmajās pārdošanas dienās jauno Apple ierīces tirdzniecības apjoms sasniedza trīs miljonus iPad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Barclays: Mazāks septiņu collu iPad varētu parādīties šoruden

Gunta Kursiša,16.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Apple jauns septiņu collu (aptuveni 17,7 centimetru) iPad varētu tik laists klajā jau šogad, citējot Barclays analītiķus, vēsta Business Insider.

«Nesenā izpēte liek mums domāt, ka Apple varētu laist klajā jaunāko septiņu collu iPad šā gada rudenī. Mēs uzskatām, ka šāda veida produkts varētu būt noderīgs kompānijas e-grāmatu virzības kampaņā,» norādīja analītiķi.

Tāpat Barclays pārstāvji pauda, ka, ņemot vērā jaunā iPad izmērus, tā laišana klajā varētu būt noderīga Apple spēļu attīstīšanas plānos. «Mēs nedomājam, ka mazāka izmēra un zemākas cenas planšetdators vājinās iPad zīmola vai iOS sistēmas kvalitāti, neņemot vērā no kompānijas iepriekš izskanējušos viedokļus,» uzskata Barclays analītiķi. Db.lv jau rakstīja, ka 2010. gadā Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss kritizēja neliela izmēra plašetdatorus, norādot, ka iPad 9,7 collu ekrāns ir «mazākais izmērs, kas iespējams, lai radītu lielisku planšetdatoru».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple nākusi klajā ar mazāku un lētāku iPad sērijas planšetdatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ampple prezentējis aizsargvāciņu-skaļruni, kas ar savu skaņas kvalitāti uzlabo mūzikas, spēļu un video skatīšanās pieredzi iPad Pro, iPad Air un iPad Mini planšetdatoros

Ampple nodrošina spēcīgu skaņu, izmantojot Coneq skaņas korekcijas algoritmu, inovatīvu akustisko dizainu un iekšējos skaņas kanālus. Papildināts ar t.s. zilzobja tehnoloģiju, Ampple aizsargvāciņš-skaļrunis var tikt savienots ne vien ar iPad ierīcēm, bet arī ar citām, kas izmanto šo tehnoloģiju. Ampple aprīkots ar 5000 mAh bateriju, kas darbojas līdz desmit stundām, tāpēc aizsagvāciņš neizmanto iPad jaudu.

Indiegogo pūļa finansējuma kampaņas mērķis ir 50 tūkstoši dolāri un Ampple cena ir, sākot no 95 dolāriem (https://www.indiegogo.com/projects/ampple-your-ipad-s-sound-amplified--3#/).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jaunākais iPad varētu maksāt sākot no 250 eiro

Jānis Rancāns,22.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple 23. oktobrī organizē pasākumu, kura laikā, visticamāk, plašāka sabiedrība tiks iepazīstināta ar jaunāko iPad sērijas planšetdatoru. Jaunā ierīce varētu maksāt sākot no 250 eiro.

Iepriekš vairākkārt izskanējis, ka Apple ar jauno iPad Mini plāno stiprināt savas pozīcijas lēto planšetdatoru tirgū, kur veiksmīgi darbojas Amazon un Google ar savām Kindle Fire un Nexus ierīcēm.

Atklātībā nonācis Vācijas elektropreču lielveikalu ķēdes Media Markt iekšējās uzskaites sistēmas dokuments, kurā norādīts, ka vienkāršākais iPad Mini 8GB modelis, kas aprīkots ar Wi-Fi varētu maksāt sākot no 249 eiro, bet dārgākais – 64Gb modelis varētu maksāt sākot no 549 eiro.

Tikmēr analītiķi aprēķinājuši, ka jaunās ierīces ražošana Apple izmaksā sākot no 195 ASV dolāriem. Kompānijas KGI Securities analītiķis Mings Či Kuo (Ming Chi Kuo) savā ziņojumā investoriem norāda, ka, ņemot vērā aptuveno sastāvdaļu cenu un ražošanas izdevumus, iPad Mini cena sāksies no 195 dolāriem par 16GB Wi-Fi modeli, līdz 254,5 ASV dolāriem par 64GB 4G LTE versiju, vēsta Apple Insider.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Latvijā jaunā iPad cena nodokļu dēļ varētu atšķirties 1,5% robežās

Gunta Kursiša,28.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas Apple produktu cenas, pērkot no kompānijas, Eiropas Savienībā (ES) ir aptuveni vienādas, tomēr, ņemot vērā nodokļu atšķirības, Latvijā šī cena var atšķirties 1,5% robežās, Db.lv stāstīja Capital Apple produktu līnijas vadītājs Hardijs Sametis.

Piemēram, Apple Store Somijā jaunākā iPad cena ir sākot no 479 eiro (aptuveni 336 lati), savukārt Lielbritānijā jaunais planšetdators, kura tirgošana tika uzsākta 16. martā, maksā sākot no 399 Lielbritānijas mārciņām (aptuveni 355 latiem) līdz 659 Lielbritānijas mārciņām (aptuveni 553 lati).

Savukārt datortehnikas veikals Bitcom.lv jau izziņojs jaunā iPad cenas, kas ir krietni augstākas nekā produkta cenas citur ES. Bitcom.lv jaunais iPad maksās sākot no 485 latiem par 16 GB modeli līdz 789 latiem par 4G 64 GB modeli.

ES jaunā iPad cenas ir līdzīgas, izņēmums ir Francija, kur nodokļi būtiski ietekmējuši jaunākā Apple sīkrīka cenu, kas ir par apmēram 20 eiro augstāka nekā pārējā ES, stāstīja H. Sametis.

Komentāri

Pievienot komentāru