Tehnoloģiju kompānija Amazon nākusi klajā ar jauniem papildinājumiem savu ierīču rindās, kā arī ievērojami samazinājusi cenas esošajām, tādējādi piesakot cenu karu tirgus līderiem.
(Papildināta ar 9. rindkopu)
Kompānija samazinājusi sava pērn radītā planšetdatora Kindle Fire cenu no 199 ASV dolāriem līdz 159 dolāriem. Salīdzinājumam – Apple jaunākais iPad maksā aptuveni 500 ASV dolāru.
Tāpat Amazon nākusi klajā ar jaunu planšetdatoru Kindle Fire HD, kurš būs pieejams trijās versijās un maksās, sākot no 199 ASV dolāriem par vienkāršāko septiņu collu versiju, beidzot ar 599 dolāriem par 8,9 collu 4G versiju. Planšetdatori aprīkoti ar HD displeju, divkodolu procesoriem (1,2 GHz 7 collu versijai un 1,5 Ghz 8,9 collu versijai) un Android operētājsistēmu.
Amazon prezentējusi arī jaunāko Kindle Paperwhite e-grāmatu lasītāju, kura cena noteikta 119 ASV dolāru apmērā, kā arī samazinājusi populārā Kindle Touch cenu līdz 69 ASV dolāriem.
Analītiķi Amazon rīcību saista ar vēlmi iegūt ievērojamu daļu planšetdatoru tirgus, piedāvājot lētākas ierīces. «Amazon dara to, kas ir jāizdara, lai spēkotos ar Apple, Google un citiem planšetdatoru ražotājiem. Tas noteikti izraisīs spiedienu uz viņiem, galvenokārt uz ierīču cenām,» laikrakstam Wall Street Journal sacīja Robert W. Baird & Co analītiķis Kolins Sebastians.
Jauno produktu prezentācijas pasākumā Amazon izpilddirektors Džefs Bezos (Jeff Bezos) pat norādīja, ka iesākumā viņa vadītā kompānija, piekopjot šādu cenu taktiku, naudu varētu zaudēt, tomēr, laikam, ejot tā tikšot atpelnīta – tirgojot dažādus pakalpojumus un lietojumprogrammas, kas paredzētas jaunajām ierīcēm. «Mēs vēlamies pelnīt tad, kad cilvēki lieto mūsu ierīces, nevis tad, kad tās tiek nopirktas,» klāstīja Amazon vadītājs.
Tomēr patlaban nav zināms, cik sekmīga izrādīsies Amazon zemo cenu taktika. Lai gan pērn iesākumā Kindle Fire tika uzņemts ar entuziasmu, ierīce tomēr nav spējusi cīnīties ar iPad. Aizvadītajā gadā iPad piederēja 68% planšetdatoru tirgus, savukārt, Amazon – tikai 5%, atsaucoties uz tirgus analīzes kompānijas IDC datiem, raksta WSJ.
Jau vēstīts, ka nākamajā nedēļā ar jaunām ierīcēm gatavojas nākt klajā tehnoloģiju milzis Apple. Tiek pieļauts, ka Apple iepazīstinās arī ar mazāka iPad planšetdatora versiju, lai tādējādi pievērstos šim tirgus segmentam. Analītiķi norāda, ka Amazon ar savu prezentāciju, iespējams, jau pamanījusies no Apple nozagt šo tirgus daļu un tehnoloģiju gigantam nāksies pamatīgi piepūlēties.
Kā Db.lv pastāstīja a/s Capital Tirdzniecības direktors Aigars Bērziņš, patlaban esot grūti pateikt, kad cenas varētu samazināties Amazon ierīcēm, kas tiek pārdotas Latvijā. Šobrīd neesot arī oficiālas informācijas par to, no kura brīža veikalam būs iespēja Kindle Touch par pazemināto cenu piedāvāt klientiem.
Kā novēroja Db.lv, Amazon ierīces par jaunajām cenām jau pieejamas kompānijas internetveikalā.