Stresa pilnajā pirmssvētku laikā iPhone un iPad lietotājiem no šīs nedēļas ir pieejams jauns un tepat Rīgā radīts stresa novirzīšanas veids – sist, bliezt un šķaidīt pastkastes un atkritumu tvertnes ar beisbola nūju, braucot tām garām ar izvēlētu mašīnu un tēlu.
Par to ASV draud cietumsods, bet tagad esot iespēja to darīt bez bailēm.
Šo savdabīgo nodarbi ASV saucot par mailboxing, un tieši ar šādu nosaukumu šonedēļ dizaina birojs Asketic Riga laidis klajā savu pirmo iPhone/iPad spēli. Iepriekš Asketic pieteica sevi mobilo aplikāciju tirgū ar «pasaulē bezjēdzīgāko» aplikāciju Warning Lights.
Asketic ir dizaina birojs ar birojiem Rīgā un Sanfrancisko, bet Asketic komandai patīkot īstenot arī citas idejas, starp kurām ir tādi projekti kā tēju zīmols Kalniņa Mammas tējas, MIESAI ar jau atpazīstamajiem RĪGA krekliem, dizaina ziņu lapa Plikums.lv.
Mailboxing esot vizuāli tīra un dizainiski ieturēta 3D spēle, kur spēlētājs var izvēlēties vietējā rajona trakos varoņus, starp kuriem ir arī vecmāmiņa ar kaķīti, kura ir gatava braukt un sist pastkastes un atkritumu tvertnes, tādā veidā vācot punktus, bet paralēli izvairoties no policijas un dažādiem citiem šķēršļiem. Neskatoties uz to, ka spēles idejas iedvesmas avots ir ASV, Mailboxing esot pilnībā Latvijā veidota spēle.
Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja viens no spēles veidotājiem Krišjānis Jukumsons-Jukumnieks, ideja par Mailboxing spēli radusies neplānoti, apmēram pirms gada ejot no pusdienām atpakaļ uz biroju. «Paskatījāmies, ka šāda veida spēle vēl nebija tirgū, tādēļ pēc neilga laika, nespējot šo ideju aizmirst, mūsu komanda sāka to realizēt. Tā kā šo projektu pilnībā finansējām paši, strādājot paralēli ar klientu projektiem, nācās cīnīties par katru stundu, lai aizvestu šo projektu no idejas līdz realizācijai,» viņš sacīja.
«Pašreiz spēle ir izstrādāta iPhone un iPad lietotājiem un tiek izplatīta Apple App Store, kur katra aplikācija tiek izvērtēta no Apple puses un, ja kvalitātes kritēriji atbilst App Store standartiem, tad tālāk to var izplatīt AppStore. Tirgus ir ļoti piesātināts, ne tikai ar maksas, bet arī bezmaksas aplikācijām,» norādīja Jukumsons-Jukumnieks. App Store no katras pārdotās aplikācijas nopelna 30%, bet izstrādātāji – 70%. Jāatzīmē, ka Asketic Labs izstrādātā Mailboxing iPhone/iPad spēle lietotājiem ir pieejama par 0,99 ASV dolāriem jeb 0,53 latiem.
Spēles Mailboxing izstrāde aizņēmusi apmēram gadu, un visa procesā laikā iesaistītiti 12 cilvēki.
Šis Asketic bijis vairāk kā eksperimentāls projekts, kura laikā meklēti dažādi interesanti un inovatīvi risinājumi un gūta pieredze. Līdz šim projekts uzņēmumam ir izmaksājis apmēram 25 000 latu. Primārais mērķa tirgus ir ASV.
«Tā kā spēli tikai vakar palaidām, par tās konkrētāku pieprasījumu varēs spriest nedaudz vēlāk. Pašreiz par spēli ir izrādīta interese vairāk tieši no Anglijas un ASV,» atklāja Asketic pārstāvis.