Lietuvas valdība trešdien nolēma atjaunot nojaukto Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu, kā arī uzdeva valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» pārsūdzēt Eiropas Komisijas (EK) noteikto gandrīz 28 miljonu eiro sodu par šī dzelzceļa posma nojaukšanu, lai panāktu naudassoda atcelšanu vai summas samazināšanu.
Papildināta 1., pievienota 2.un 3.rindkopa
«Nolemts uzdot «Lietuvos geležinkeliai» vērsties [tiesā], lai atceltu vai samazinātu sodu. Bet saistībā ar [dzelzceļa] posma uz Reņģi funkcionēšanas atjaunošanu - pirmām kārtām, «Lietuvos geležinkeliai» ir jāsagatavo projekts, jāsaskaņo tas ar Eiropas Komisiju, bet valdībai ir jāizlemj, kur ņemt finanses,» pēc Lietuvas valdības sēdes žurnālistiem Viļņā teica satiksmes ministrs Roks Masjulis.
Viņš uzsvēra, ka Lietuvai esot argumenti par labu soda atcelšanai vai tā iespējamai samazināšanai.
EK 2.oktobrī paziņoja, ka nosaka Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu, nojaucot šo sliežu ceļa posmu.
Iepriekš Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška sacījis, ka «Lietuvos geležinkeliai» ES Tiesā pārsūdzēs EK noteikto naudassodu, mēģinot panākt tā samazināšanu un vienlaikus aizstāvēt savu reputāciju, taču arī norādījis, ka uzņēmums tuvākajā laikā varētu sākt atjaunot pirms gandrīz desmit gadiem noārdīto dzelzceļa posmu starp Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā, lai tādējādi novērstu pārkāpumu.
LASI ARĪ:
PKN Orlen atzinīgi vērtē Lietuvas dzelzceļa uzņēmuma solījumu atjaunot Mažeiķu-Reņģes posmu
EK soda Lietuvu, Latvija grib sliedes
Papildināta - Lietuvas dzelzceļam par Mažeiķu-Reņģes posma noārdīšanu jāmaksā teju 28 miljoni eiro
2008. gadā izpostītais dzelzceļa posms Mažeiķi – Reņģe: Lietuvieši ietur stilu