Vērojot Miera ielas attīstību vairāku gadu garumā, rodas iedvesma atvērt savu veikalu
Miera ielas republikas veikaliņš M50 nesen nosvinēja savu pirmo dzimšanas dienu. Te nopērkami īpašnieču Elīnas Berklavas un Kristīnes Plaudes darināti apģērbi ar zīmolu M50, kas papildināti ar tautiskiem akcentiem. Līdzās tiem ir arī citu zīmolu apģērbs un aksesuāri.
Vietējo preču veikali pēdējā laikā ir arvien vairāk. «Visiem veikaliem ir sava klase, niša, atrašanās vieta. Mums ir Miera iela, raidošais kvartāls ar lielu potenciālu. Mums ir demokrātiskāka atrašanās vieta, kas nodrošina citus ikdienas izdevumus. Komunālo un īres pakalpojumu cenu līmenis nav salīdzināms ar centru vai Vecrīgu, tāpēc varam atļauties saprātīgu uzcenojumu,» stāsta E. Berklava.
M50 sortimentā ir dažādi apģērbi un aksesuāri, kas varētu likties piemērotāki jauniešu ikdienas stilam, bet pastāvīgo klientu vidū ir dažādu gadagājumu cilvēki. «Mūsu pastāvīgie klienti nāk un skatās, ko jaunu esam atradušas. Visu laiku ir jāstrādā, lai būtu kas jauns. Mums ir azarts to darīt,» teic E. Berklava. Daudzi piesakās arī paši, un viņa novērojusi, ka lielai daļai nav nekādas pieredzes sadarbībā ar kādu veikalu, tāpēc bieži vien jaunie ir jāizglīto, piemēram, par cenu veidošanos.
Veikals ir E. Berklavas sirdslieta. «Es vairāk draudzējos ar sirdi, nevis biznesu. Izrādās, ka jārēķina arī savs laiks, degviela utt. Šķiet, ka tad, ja ir enerģija un vēlēšanās, visu var izdarīt, bet beigās savas nezināšanas dēļ nākas pārdot par stipri mazāku cenu, nekā it kā vajadzētu,» viņa dalās pieredzē. Tajā pašā laikā, nolemjot sākt savu biznesu, viņa pārdeva nelielu lauku īpašumu, kā rezultātā bija konkrēts naudas summa, kas tika rezervēta veikala attīstībai un izaugsmei. «Bija aprēķināts tā, lai gadu ģimene varētu iztikt bez maniem iepriekšējiem ienākumiem. Bija iespēja strādāt, skatīties, kā kas notiek. Tagad jāaudzē kapacitāte un jānes nauda atpakaļ. Patīkami skatīties, ka kopš Ziemassvētkiem ar katru mēnesi apgrozījums arvien aug. Tas dod gandarījumu un azartu skatīties, sekot līdzi, rūpīgi «štukot», lai izdotos,» saka E. Berklava.
Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness!