Jaunākais izdevums

Dizaina preču veikals M50 no radošās Mieras ielas tālākā gala ir pārcēlies tuvāk pircējiem – uz telpām ielas sākumposmā, kas ir krietni aktīvāks, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mūsu mērķis bija nokļūt otrpus Tallinas ielai. Parādījās iespēja, un mēs to veiksmīgi izmantojām,» stāsta Kristīne Plaude, veikala M50 līdzīpašniece. Viņas biznesa partnere un otra uzņēmuma īpašniece Elīna Berklava teic, ka no iepriekšējām telpām veikaliņš «izauga». Jaunajā vietā M50 atrodas kopš šī gada aprīļa. «Šeit mēs sākām sadarbību ar vēl vairākiem Latvijas apģērbu māksliniekiem, un apģērbu sortiments ir audzis. Lielā mērā uzņēmumu ir veidojis klients, vaicājot pēc konkrētiem zīmoliem. Esam sapratušas, ka tie ir jāuzrunā. Veikalā esam sakoncentrējušas tās lietas, ko daudzi mākslinieki pārdod tirdziņos vai darbnīcās. Vēl viena nozīmīga preču kategorija ir rotas un aksesuāri, ko bieži vien pērk dāvanām,» uzņēmuma saimniecību raksturo Elīna. Vaicātas, vai reizēm nenākas tirgot kaut ko, kas pašām īsti nepatīk, Kristīne teic, ka tādas preces ir grūtāk pārdot, turklāt veikals piesaista pircējus, kuriem ir līdzīga gaume, savukārt tie, kam ir citas vēlmes un intereses, iet uz citām tirdzniecības vietām.

Pašlaik veikalam ir vairāk apmeklētāju, nekā to bijis, kad uzņēmums apdzīvojis Miera ielas 50. namu. «Te ir lielāka plūsma, ienāk arī garāmgājēji, bet uz iepriekšējo atrašanās vietu cilvēki gāja speciāli. Te ir gan mērķtiecīgie, gan nejaušie pircēji,» saka Kristīne.

Ar vēlmi atšķirties

M50 ir dizaina preču veikals, kur nopērkams apģērbs, aksesuāri un rotas. Piedāvājumā galvenokārt ir Latvijas dizaineru preces, taču uzņēmums «draudzējas» arī ar lietuviešiem un igauņiem.

Visu rakstu Pārceļas tuvāk pircējiem lasiet 13. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes preču veikals M50 sper soli ārpus sava pamatbiznesa un atver M50 Dizainbāru, kur apvienots bārs un interjera lietu veikals, ceturtdien, 21.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Te var nopirkt krūzīti, kurā pasniedzam kafiju, un dzejas grāmatu, ko cilvēks lasa, kamēr gaida svaigi pildīto kruasānu,» stāsta Elīna Berklava, M50 Dizainbārs īpašniece. Bārs saistīts ar tam blakus esošo veikalu M50, kura aizsākumi meklējami pirms septiņiem gadiem. Pirms trim gadiem veikalam sākās jauns dzīves posms, jo tas pārcēlās uz citām telpām Miera ielas sākumā. Elīna teic, ka jau ilgāku laiku bija zināms, ka M50 veikalam un zīmolam nepieciešama paplašināšanās.

M50 Dizainbāra vadītāja Dita Miska agrāk strādāja veikalā, un abām ar Elīnu bija skaidrs, ka kādā dzīves posmā viņas atkal vēlētos strādāt kopā. «Gada sākumā Dita man deva ziņu, ka atbrīvojas telpas, kur agrāk bija DAD Cafe. Sapratām, ka šis ir tas brīdis, ko gaidījām, pēc kā ilgojāmies. Šī ir mūsu iespēja. Bija jāizlemj zibenīgi, jo mēs nebijām vienīgās, kas bija gatavi te nākt. Taču, tā kā esam tepat blakus, bijām zināmas «Miera ielas republikā» kā savējās, nelielajā konkursā uzvarējām,» stāsta Elīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Bāram pielikts punkts; veido Latvijas modes un interjera lietu dižveikalu

Linda Zalāne, speciāli DB,23.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rosīgu, komunikablu un smaidīgu – tādu pašmāju zīmolu veikala M50 īpašnieci Elīnu Berklavu visbiežāk sastop tie, kuri atvēruši nelielā veikaliņa durvis. Viņa sevi dēvē par Miera ielas patrioti un savu veikalu citā Rīgas adresē pat iedomāties nespēj

Par spīti radošās republikas popularitātes kāpumiem un kritumiem, veikals M50 iesakņojies Miera ielā uz palikšanu. Elīna prognozē, ka līdz ar vairākiem nekustamā īpašuma projektiem, kas tiek attīstīti šajā ielā, un rosību Tallinas ielas kvartālā rajons atdzimst jau jaunā kvalitātē un M50 sēž vilciena pirmajā vagonā. Turklāt veikals šajā rudenī piedzīvos lielu transformāciju, paplašinoties uz blakus esošajām telpām, kurās gadu Elīna ar komandu iemēģināja roku bāra biznesā. Elīna teic, ka pieredze bija vērtīga un neaizmirstama, bet skaitļi ir nepielūdzami, un tie rāda, ka jāmaina prioritātes, dodot modei vairāk vietas. Un tā tiks dota, izveidojot Latvijas modes un interjera lietu dižveikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piejūras pilsētās biznesa sezona ir tikpat īsa, cik saulainā vasara, bet Dagnis Bricis un Elīna Berklava no tā nebaidās un ir atvēruši vasaras un pludmales lietu veikalu "Vilnis".

E. Berklava un D. Bricis ir pazīstami sen un jau vairākus gadus viņam piederošajā kafejnīcā "Spinout Surf Cafe" Latvijas vasaras galvaspilsētā piedāvājumā ir bijuši E. Berklavai piederošā Latvijas dizaina veikala "M50" apģērbi.

"Šajā vasarā mums radās iespēja tikt pie telpām galvenajā promenādē pie kolosālās kafejnīcas "Laiva". Dagnis piedāvāja paplašināt to, ko darījām iepriekš "Spinout Surf Cafe" – ar dubultu jaudu un plašāku klāstu. No "M50" puses tie ir latviešu dizaineru apģērbi un aksesuāri, no pašas pieredzes – pārbaudītas kvalitātes bērnu pludmales mantas un grāmatas. Savukārt Dagnis sadarbībā ar saviem piegādātājiem rūpējas par sportisko sadaļu un piedāvā visu jūras priekiem. Šobrīd tas ir kā "pop-up" formāta vasaras veikals," stāsta E. Berklava, kas ir veikala "Vilnis" (SIA "Spinout") idejas līdzautore un veikala vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No Austras koka neatsakās, bet izmēģina citas formas

Anda Asere,24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu zīmola MoshMosh firmas zīme ir krekliņi ar Austras koku, tomēr šobrīd tā radītāja Līga Auziņa eksperimentē arī ar apģērbiem, kas nav apdrukāti

«Es neatmetu sietspiedi, jo tā man ir mīļa tehnika, bet izmēģinu arī jaunas lietas. Šobrīd spēlējos ar apģērba formu un piegriezumu, lai padarītu to interesantāku,» saka Līga. Viņai patīk latviešu zīmju grafiskais dizains, un Līga sava zīmola apģērbos joprojām izmanto Austras koku. «Es joprojām nepagurdama tos drukāju, jo cilvēkiem tie patīk un reizēm viņi atgriežas jau pēc trešā krekliņa. Turklāt to pērk ne vien latvieši, bet arī ārzemnieki. Es lepojos un priecājos par to, ko daru un kā esmu iedzīvinājusi šīs zīmes valkājamā produktā. Taču mani kaitina, ka cilvēki ir nonivelējuši šīs zīmes un liek tās uz katra «štrunta» – sākot no auskariem, beidzot ar virtuves dēlīti. Tā zūd visa zīmju jēga,» viņa uzskata. Tomēr Līga piebilst, ka pircēji ir gudri un izglītoti un tirgus visu noliks savās vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Zīmola June9 apavi

Monta Glumane,10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Andris Runcis pirms aptuveni astoņiem gadiem pašmācības ceļā uzsāka apavu šūšanu, pirms pusotra gada Cēsīs izveidoja sev darbnīcu, bet pirms gada atvēra veikalu, kurā iespējams iegādāties zīmola June9 produkciju.

«Man tas bija kā Golgāta ceļš, emocionāli smags, jo ļoti daudz kas tika izmests ārā, bija kaudzēm jautājumu, uz kuriem nebija atbilžu. Mūsu valstī nav skolu, kurās māca apavu izgatavošanu, visu apguvu pašmācības ceļā, staigājot no viena kurpnieka pie otra pēc padoma. Vēlāk sapratu, ka vajadzēja aizbraukt kaut kur uz Eiropu un pamācīties, piemēram, Ungāriju, Spāniju, Itāliju vai Portugāli. Tad tas ceļš būtu bijis īsāks un efektīvāks. Latvijā šobrīd ir palikuši uz roku pirkstiem saskaitāmi meistari, kas kaut ko saprot no apavu darināšanas,» saka A.Runcis.

Apavu meistars uz dzīvi Cēsīs kopā ar sievu Kristīni pārcēlies pirms sešiem gadiem. Iepriekš apavi tapa šim darbam nepiemērotās telpās VEF kvartālā, vēlāk - ģimenes mājā Cēsīs. A.Runcis stāsta, ka 2014.gadā bijis liels individuālo pasūtījumu pieaugums. «Sapratu, ka man nepieciešama jau nopietnāka vieta. Astoņi kvadrātmetri darbam bija par maz,» viņš saka. Ar laiku parādījās arī dažādas iekārtas, kurām nepietika vietas esošajās telpās. 2015.gada vidū tika sameklētas telpas darbnīcai un veikalam. Ateljē izveidošanā investēti gan pašu līdzekļi, gan Cēsu pilsētas piešķirtais grants uzņēmējdarbības uzsākšanai, kas veido aptuveni 2000 eiro, gan aizdevums no Altum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas Modes federācija apkopojusi informāciju par vietām Rīgā, kur iespējams iegādāties vietējo dizaineru - šīs sezonas Rigas Fashion Week (RFW) dalībnieku - radītos tērpus.

Rīgā atrodami vairāki daudzzīmolu modes veikali, kuri piedāvā vietējo dizaineru kolekcijas. Konceptveikalā BOLD Concept Store var atrast tādus zīmolus kā Natalija Jansone, Iveta Vecmane un One Wolf. Baltijas dizaina konceptveikalā Awake atrodams One Wolf, Baiba Ladiga un bērnu modes zīmols Rock and Mouse. Soyka Secret Garden piedāvājuma klāstā atrodami tādi latviešu zīmoli kā Soyka, Antistar, Savibijoux, Pasdemarque. Zīmola One Wolf tērpus piedāvā arī konceptveikals Bang Bang.

Kvartālā «Berga bazārs» ir iespēja atrast tādus zīmolus kā Bergs Prive, Narciss, Anna Led un Ameri. Salonā «6. Septembris» tiek piedāvātas Katya Katya London kleitas. M50 atrodami Baibas Ladigas tērpi, bet veikalā Public Image – zīmola Public Makes Image tērpi, NONAME PlaceNONAME Atelier kolekcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 7. aprīļa durvis saviem pircējiem vēra aptuveni 9 000 tirdzniecības vietu visā Latvijā, kas vairākus mēnešus bija slēgtas vai preces pārdeva ar tiešsaistes rīku starpniecību.

Arī mazie tirgotāji jau pirms atvēršanās ieviesa drošas tirdzniecības principus savos veikalos. Tirgotāji praksē īstenojuši daudzus drošas tirdzniecības principus – pircēju plūsmas kontroli un ierobežošanu, dezinfekcijas līdzekļu pieejamību, gaisa kvalitātes uzraudzību un vēl daudz citus piesardzības pasākumus, informē Ekonomikas ministrijā.

“No 7. aprīļa tika pielikts punkts preču sarakstiem, ļaujot cilvēkiem iegādāties tik vajadzīgās preces klātienē. Tirgotāji vairākkārt pierādījuši, ka ir gatavi ievērot visas drošas tirdzniecības prasības, un tagad tas ir novērojams praksē. Lai gan šajās dienās pie veikaliem ne reti novērojamas cilvēku rindas, analizējot Valsts policijas pārbaužu rezultātus tirdzniecības vietās, secināts, ka gan tirgotāji, gan pircēji noteikumus ievēro apzinīgi, saprotot, ka tikai tā mēs varam turpināt nodrošināt ikdienai nepieciešamo un nenonākt situācijā, kad jāievieš vēl stingrāki drošības pasākumi,” par pirmo nedēļu stāsta ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru