Populārākais izmērs MoshMosh precēm ir S un M, bet t/p Alfa pircēji izrādījuši interesi pēc XL un XXL izmēriem, kas licis strauji atbildēt pieprasījumam
Viens no lielākajiem pārsteigumiem apģērbu zīmola MoshMosh radītājai Līgai Auziņai, piedaloties projektā Biznesa eskalators, bija tas, ka t/p Alfa apmeklētāji krietni vairāk interesējas par lielāka izmēra apģērbiem nekā līdz šim. «Tāds izmērs vienmēr ir bijis pieejams, bet lielie izmēri nekad nav bijuši pieprasīti. Tā ir laba iespēja pārbaudīt, cik ātri varam pielāgoties, un ļauj iet soli tuvāk patērētājam,» spriež L. Auziņa.
Ārpus komforta zonas
MoshMosh apģērbs ikdienā ir pieejams veikaliņā M50, kā arī izgatavots pēc pasūtījuma, reizēm mārketinga nolūkos L.Auziņa piedalās arī tirdziņos, festivālos.
Atšķirībā no tirdzniecības internetā vai preču realizācija skādā veikalā Alfā L. Auziņai bija iespēja satikt klientus aci pret aci, uzzināt viņu domas, ierosinājumus un iebildumus. «Dalība Biznesa eskalatorā ir vienreizēja pieredze, tā ir laba iespēja jebkuram jaunam uzņēmējam. Man pašai personīgi nokrita rozā brilles. Iepriekš man likās, ka lielie tirdzniecības centri, kur apgrozās daudzi cilvēki, ir vieta, kur var nopelnīt kaut vai ar mazu stendiņu. Jā, protams, var, bet ir jāsaprot sava kapacitāte, iespējas, izmaksas. Pastāvīgie tirdzniecības centru apmeklētāji zina katru veikalu tajos, un, lai piesaistītu viņu skatienu, lai viņi nepaietu garām, mūs nepamanot, stendam jābūt interesantam. Attiecīgi rodas jautājums – kā to panākt, kā piesaistīt sev uzmanību?» pieredzē dalās L. Auziņa. Viņai šis mēnesis deva apstiprinājumu, ka tirdzniecības centrs nav īsti piemērots MoshMosh koncepcijai. Iespējams, kādu dienu uzņēmējas domas mainīsies, bet pagaidām zīmolam piemērotāki esot nelieli, individuāli salonveikaliņi, kur cilvēki nāk meklēt ko īpašu, neredzētu. «MoshMosh nav un nekad nebūs tirdzniecības centra produkts. Tā ekskluzivitāte izpaužas gan cenā, gan izpildījumā, gan pievienotajā vērtībā. Tirdzniecības centrs ir piemērotāks plaša patēriņa produktiem. Taču tirdzniecība Alfā man bija ļoti laba iespēja satikt citu publiku, kas lika visu mazliet pārstrukturēt – krāsas, izmērus, stenda iekārtojumu. Sākumā tas izsit no komforta zonas,» atzīst L. Auziņa.
Iemācās uzticēties
«Esmu vēlreiz pārliecinājusies, cik svarīga ir laba komanda. Tas ir liels spēks, kas var izdarīt brīnumus. Ja komandas nav, viens pats vari darboties, bet nevari uzaudzēt kapacitāti, neko nevari paspēt un viss paliek nenopietnā līmenī. Laba komanda var paveikt daudz. Taču, lai tas notiktu, ir jāiemācās uzticēties. Pirmās dienas nevarēju pagulēt, jo raizējos, vai desmitos no rīta pārdevējs būs uz vietas un vai pareizi «noslēgs» dienu. Esmu pateicīga, ka man ir komanda un tā kļūst arvien labāka,» saka L. Auziņa. Biežāk nekā citas reizes viņai nācies izdomāt risinājumu dažādām situācijām, piemēram, ko darīt, ja astoņos no rīta piezvana pārdevēja, sacīdama, ka viņa ir slima? Šī pieredze ļāva trenēt elastību, pacietību, nervus un izturību. «Bija ļoti liela slodze. Ja pēc šāda maratona rokas nenolaižas un esi spējīgs no rīta celties un strādāt, tad viss ir kārtībā, tu esi īstajā vietā! Es nevaru sūdzēties, pieprasījums ir liels, uz svētkiem strādājām dienu un nakti,» atklāj L. Auziņa. Šobrīd lielākā problēma, ko vēlreiz apliecināja pieredze Alfā, ir ražošanas kapacitāte. «Visu laiku pret to atduros. Apjomi nevar palielināties, ja trūkst darbaroku, bet pie tā strādāju,» viņa norāda.
Vispārēji simboli
MoshMosh sortimentā ir krekliņi, legingi un džemperi ar stilizētiem latvju rakstiem, kas uz apģērba uzdrukāti sietspiedes tehnikā. Jūlijā uzņēmums piedalīsies festivālā Positivus, kur sola prezentēt jaunumu – kleitas.
Šobrīd vispopulārākais krāsu salikums ir tumši zils ar zeltu. «Šādas krāsu kombinācijas atrodamas arī mūsu tautastērpos – tumši zils ar zeltu, sudrabu vai vara krāsu. Šī kombinācija krāsu ziņā ir ļoti grezna, un cilvēki tai pievērš lielāku uzmanību. Tā patīk gan latviešiem, gan krieviem, gan ārzemniekiem. Tas pierāda, ka šīs krāsas un raksti nav tikai vienai vai otrai tautai raksturīgi. Kaut arī mēs vēlētos, lai tie būtu tikai mūsu raksti, tādi ir arī skandināviem, krieviem, ukraiņiem. Tie ir ļoti pasaulīgi,» spriež L. Auziņa.