Raksti

Biznesa eskalators: Uzzina savu pielāgošanās ātrumu

Anda Asere
,01.07.2014

Jaunākais izdevums

Populārākais izmērs MoshMosh precēm ir S un M, bet t/p Alfa pircēji izrādījuši interesi pēc XL un XXL izmēriem, kas licis strauji atbildēt pieprasījumam

Viens no lielākajiem pārsteigumiem apģērbu zīmola MoshMosh radītājai Līgai Auziņai, piedaloties projektā Biznesa eskalators, bija tas, ka t/p Alfa apmeklētāji krietni vairāk interesējas par lielāka izmēra apģērbiem nekā līdz šim. «Tāds izmērs vienmēr ir bijis pieejams, bet lielie izmēri nekad nav bijuši pieprasīti. Tā ir laba iespēja pārbaudīt, cik ātri varam pielāgoties, un ļauj iet soli tuvāk patērētājam,» spriež L. Auziņa.

Ārpus komforta zonas

MoshMosh apģērbs ikdienā ir pieejams veikaliņā M50, kā arī izgatavots pēc pasūtījuma, reizēm mārketinga nolūkos L.Auziņa piedalās arī tirdziņos, festivālos.

Atšķirībā no tirdzniecības internetā vai preču realizācija skādā veikalā Alfā L. Auziņai bija iespēja satikt klientus aci pret aci, uzzināt viņu domas, ierosinājumus un iebildumus. «Dalība Biznesa eskalatorā ir vienreizēja pieredze, tā ir laba iespēja jebkuram jaunam uzņēmējam. Man pašai personīgi nokrita rozā brilles. Iepriekš man likās, ka lielie tirdzniecības centri, kur apgrozās daudzi cilvēki, ir vieta, kur var nopelnīt kaut vai ar mazu stendiņu. Jā, protams, var, bet ir jāsaprot sava kapacitāte, iespējas, izmaksas. Pastāvīgie tirdzniecības centru apmeklētāji zina katru veikalu tajos, un, lai piesaistītu viņu skatienu, lai viņi nepaietu garām, mūs nepamanot, stendam jābūt interesantam. Attiecīgi rodas jautājums – kā to panākt, kā piesaistīt sev uzmanību?» pieredzē dalās L. Auziņa. Viņai šis mēnesis deva apstiprinājumu, ka tirdzniecības centrs nav īsti piemērots MoshMosh koncepcijai. Iespējams, kādu dienu uzņēmējas domas mainīsies, bet pagaidām zīmolam piemērotāki esot nelieli, individuāli salonveikaliņi, kur cilvēki nāk meklēt ko īpašu, neredzētu. «MoshMosh nav un nekad nebūs tirdzniecības centra produkts. Tā ekskluzivitāte izpaužas gan cenā, gan izpildījumā, gan pievienotajā vērtībā. Tirdzniecības centrs ir piemērotāks plaša patēriņa produktiem. Taču tirdzniecība Alfā man bija ļoti laba iespēja satikt citu publiku, kas lika visu mazliet pārstrukturēt – krāsas, izmērus, stenda iekārtojumu. Sākumā tas izsit no komforta zonas,» atzīst L. Auziņa.

Iemācās uzticēties

«Esmu vēlreiz pārliecinājusies, cik svarīga ir laba komanda. Tas ir liels spēks, kas var izdarīt brīnumus. Ja komandas nav, viens pats vari darboties, bet nevari uzaudzēt kapacitāti, neko nevari paspēt un viss paliek nenopietnā līmenī. Laba komanda var paveikt daudz. Taču, lai tas notiktu, ir jāiemācās uzticēties. Pirmās dienas nevarēju pagulēt, jo raizējos, vai desmitos no rīta pārdevējs būs uz vietas un vai pareizi «noslēgs» dienu. Esmu pateicīga, ka man ir komanda un tā kļūst arvien labāka,» saka L. Auziņa. Biežāk nekā citas reizes viņai nācies izdomāt risinājumu dažādām situācijām, piemēram, ko darīt, ja astoņos no rīta piezvana pārdevēja, sacīdama, ka viņa ir slima? Šī pieredze ļāva trenēt elastību, pacietību, nervus un izturību. «Bija ļoti liela slodze. Ja pēc šāda maratona rokas nenolaižas un esi spējīgs no rīta celties un strādāt, tad viss ir kārtībā, tu esi īstajā vietā! Es nevaru sūdzēties, pieprasījums ir liels, uz svētkiem strādājām dienu un nakti,» atklāj L. Auziņa. Šobrīd lielākā problēma, ko vēlreiz apliecināja pieredze Alfā, ir ražošanas kapacitāte. «Visu laiku pret to atduros. Apjomi nevar palielināties, ja trūkst darbaroku, bet pie tā strādāju,» viņa norāda.

Vispārēji simboli

MoshMosh sortimentā ir krekliņi, legingi un džemperi ar stilizētiem latvju rakstiem, kas uz apģērba uzdrukāti sietspiedes tehnikā. Jūlijā uzņēmums piedalīsies festivālā Positivus, kur sola prezentēt jaunumu – kleitas.

Šobrīd vispopulārākais krāsu salikums ir tumši zils ar zeltu. «Šādas krāsu kombinācijas atrodamas arī mūsu tautastērpos – tumši zils ar zeltu, sudrabu vai vara krāsu. Šī kombinācija krāsu ziņā ir ļoti grezna, un cilvēki tai pievērš lielāku uzmanību. Tā patīk gan latviešiem, gan krieviem, gan ārzemniekiem. Tas pierāda, ka šīs krāsas un raksti nav tikai vienai vai otrai tautai raksturīgi. Kaut arī mēs vēlētos, lai tie būtu tikai mūsu raksti, tādi ir arī skandināviem, krieviem, ukraiņiem. Tie ir ļoti pasaulīgi,» spriež L. Auziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Biznesa eskalators: Joprojām vājākā vieta – pārdošana


Anda Asere
,01.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no tirgošanās brīvdabas pasākumos iepirkšanās centrā potenciālie klienti ir mazāk sagatavoti un ar tiem ir vairāk jākomunicē par savu zīmolu un produktu

Projekta Biznesa eskalators eksperti par jūnija dalībniekiem apzināti izvēlējās jaunos uzņēmējus MoshMosh ar legingiem un T-krekliem ar latvju rak­stiem un Mimu ar pirts un mājas lietām un svārkiem ar etnogrāfiskiem rakstiem. «Jūnijs ir zīmīgs ar Līgo svētkiem un mums likās, ka šis mēnesis būs piemērots laiks ļaut izpausties šiem uzņēmumiem. Analizējot tirdzniecības rādītājus, redzams, ka svētku nedēļa bija ļoti veiksmīga, jo mūsu apmeklētājs ir izteikts latvietis un bija priecīgs iegādāties preces ar etnogrāfiskām zīmēm. Ar to mēs trāpījām desmitniekā,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja. Pirmās nedēļas gan neesot bijušas tik veiksmīgas. Viņas skatījumā klupšanas akmens bija pasīvs pārdevēju darbs. Turpmāk L. Apine abiem uzņēmumiem iesaka būt aktīvākiem pārdošanas darbā, jo produkti ir gana specifiski un orientēti uz konkrētu mērķa grupu, tāpēc jāiegulda lielākas pūles skaidrojot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No Austras koka neatsakās, bet izmēģina citas formas

Anda Asere,24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu zīmola MoshMosh firmas zīme ir krekliņi ar Austras koku, tomēr šobrīd tā radītāja Līga Auziņa eksperimentē arī ar apģērbiem, kas nav apdrukāti

«Es neatmetu sietspiedi, jo tā man ir mīļa tehnika, bet izmēģinu arī jaunas lietas. Šobrīd spēlējos ar apģērba formu un piegriezumu, lai padarītu to interesantāku,» saka Līga. Viņai patīk latviešu zīmju grafiskais dizains, un Līga sava zīmola apģērbos joprojām izmanto Austras koku. «Es joprojām nepagurdama tos drukāju, jo cilvēkiem tie patīk un reizēm viņi atgriežas jau pēc trešā krekliņa. Turklāt to pērk ne vien latvieši, bet arī ārzemnieki. Es lepojos un priecājos par to, ko daru un kā esmu iedzīvinājusi šīs zīmes valkājamā produktā. Taču mani kaitina, ka cilvēki ir nonivelējuši šīs zīmes un liek tās uz katra «štrunta» – sākot no auskariem, beidzot ar virtuves dēlīti. Tā zūd visa zīmju jēga,» viņa uzskata. Tomēr Līga piebilst, ka pircēji ir gudri un izglītoti un tirgus visu noliks savās vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Biznesa Eskalators jaunajiem uzņēmējiem dos iespēju tirgoties Latvijas lielākajā tirdzniecības centrā

Dienas Bizness,30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem sākas pieteikšanās projektam Biznesa Eskalators, ko rīko tirdzniecības parks Alfa sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Projekta mērķis ir, nonākot reālā tirdzniecības vidē, dot iespēju Latvijas jaunajiem uzņēmējiem pārliecināties par radītā produkta dzīvotspēju.

«Latvijā ir daudz uzņēmīgu cilvēku, kas gatavi riskēt un kļūt nevis par darbiniekiem, bet par darba devējiem. Populāra kļūst mazo uzņēmumu atvēršana un mājražošana, un arvien biežāk pircējiem tiek piedāvātas nestandarta preces – dažādi dizaina priekšmeti, Latvijā ražoti mājas aksesuāri un apģērbi. T/p Alfa vienmēr ir ieinteresēts saviem klientiem piedāvāt aizvien jaunus produktus un pakalpojumus, un šāda konkursa īstenošana mums kā tirdzniecības centram ir lieliska iespēja piesaistīt tirgotājus, kas, iespējams, citādāk līdz mums nenonāktu. Lai palīdzētu vietējiem uzņēmumiem attīstīties, jau trešo gadu pēc kārtas perspektīvākajiem jaunajiem uzņēmējiem dodam iespēju vienu mēnesi tirgot savu produkciju t/p Alfa speciāli radītā stendā. Šī ir lieliska iespēja pārbaudīt sava biznesa jaudu vienā no lielākajiem tirdzniecības centriem, gūt atsauksmes no klientiem un saprast sava produkta stiprās un vājās puses lielas konkurences apstākļos,» stāsta t/p Alfa vadītāja Liene Apine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Bērni iedvesmo biznesam

,08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.septembra lielākajā tirdzniecības parkā Alfa īpašā stendā tirdzniecību uzsāks divi entuziasma pilni jauni zīmoli – Sēklu Muss un Smuklietas. Šāda iespēja radusies, pateicoties dalībai projektā Biznesa Eskalators, ko t/p Alfa jau trešo gadu rīko sadarbībā ar Latvijā vadošo biznesa laikrakstu Dienas Bizness. Jaunajiem uzņēmējiem bez pieredzes tirdzniecības centros šī būs iespēja izmēģināt savas pārdošanas prasmes, kā arī pārbaudīt produkta konkurētspēju intensīvas tirdzniecības apstākļos.

Zīmols Sēklu Muss šobrīd piedāvā 2 veidu produktus – sēkliņu un žāvētu augļu trifeles un batoniņus. Produkts ir īpašs un konkursa Biznesa Eskalators žūriju pārliecināja ar to, ka tā sastāvā netiek pievienots cukurs, milti un olas, kā arī tas nesatur glutēnu. Tā pagatavošanā tiek ievēroti svaigēšanas principi.

«Savus veselīgos produktus īpaši iesakām sportistiem, vegāniem, veģetāriešiem, grūtniecēm, barojošām māmiņām, bērniem, svara vērotājiem, celiakijas slimniekiem. Tas ir lielisks našķis katram, kas ievēro veselīgu dzīvesveidu, uzturā vēlas lietot vitamīniem un minerālvielām bagātu pārtiku,» stāsta veselīgo trifeļu Sēklu Muss radītāja Agnese Nazareca, kuru biznesam iedvesmojusi vēlme radīt veselīgus našķus sev un bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru