Jaunākais izdevums

Valsts policijas Iekšējās drošības birojā (IDB) ir pabeigta pārbaude sakarā ar G.Saknīša sūdzībām Ministru prezidentam, Valsts policijas priekšniekam, LR iekšlietu ministram, LR Ģenerālprokuroram, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, par viņa 2007.gada 4.janvārī veiktās aizturēšanas apstākļiem, informē Valsts policijas Preses un sabiedrisko attiecību birojs.

Tās pamatotību un likumību, konkrēti par G.Saknīša apgalvojumiem par Operatīvās darbības likuma pārkāpumu no VP Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes (GKrPP) Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldes (ONAP) priekšnieka L.Bogdanova un viņa padoto darbinieku puses un Valsts policijas pretterorisma vienības "Omega" darbinieku darbībām.

2007.gada 27.februārī tika apstiprināts dienesta pārbaudes slēdziens, pēc kura secinājumiem ir atzīts, ka dienesta pārbaudes ietvaros nav iegūti un nav iespējams iegūt objektīvu un pietiekošu pierādījumu tam, ka L.Bogdanovs, kā ONAP priekšnieks, pieļāvis neobjektivitāti vai personisko ieinteresētību lietas ierosināšanas vai kriminālprocesa izmeklēšanas gaitā pret G.Saknīti.

Izvērtējot pretterorisma vienības "Omega" darbības aizturēšanas vietā un laikā, atzīts - ņemot vērā, ka viena no vienības funkcijām ir sniegt atbalstu tiesību aizsardzības iestādēm sevišķi smagu un smagu noziegumu atklāšanā, aizdomās turēto personu aizturēšanā, kā bija šajā konkrētajā gadījumā, vienības dalība operatīvajā pasākumā bija pamatota un likumīga.

Par pieļauto likuma pārkāpumu G.Saknīša automašīnas apskates laikā 2007.gada 4.janvārī, 2007.gada 31.janvārī tika ierosināta disciplinārlieta pret Valsts Pplicijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes (ONAP vecāko inspektori, un turpinās tās izmeklēšana).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji audzis sūdzību skaits par aviopakalpojumiem un distances līgumiem

Žanete Hāka,20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pirmajos 9 mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izskatījis 2383 patērētāju sūdzības un sniedzis 29 165 konsultācijas, informē PTAC.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu (1829 sūdzības), izskatīto sūdzību skaits ir palielinājies par 544 sūdzībām, jeb 30,3%. Šajā periodā visvairāk sūdzības (1241) ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem. Par iegādātā līguma noteikumiem neatbilstošām precēm saņemtas 555 sūdzības un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 237 sūdzības. Izskatot saņemtās sūdzības, 465 lietās rasts pozitīvs risinājums patērētājiem.

Pakalpojumu segmentā 2017.gada pirmajos 9 mēnešos saņemtas par 89,76% vairāk sūdzības nekā iepriekšējā gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami ir audzis sūdzību skaits par avio pakalpojumiem- 568 sūdzības, kas ir par 210,38%, jeb 385 sūdzībām vairāk nekā pagājušajā gadā šajā laika periodā. Tik lielam sūdzību skaita kāpumam PTAC var minēt vairākus iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saknītis tuvu bankrotam, sieva – joprojām optimiste

,30.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušā miljonāra un lielākā zemes īpašnieka Gata Saknīša parāds Rietumu bankai ir vismaz 12.46 miljoni latu.

Ģimenes īpašumi, kas piederēja G. Saknītim , viņa sievai Evijai un tuviniekiem, pa daļām tiek izpārdoti izsolē. Neraugoties uz to, G. Saknīša sieva nezaudē optimismu.

Jāatgādina, ka augustā izsolē nokļuva desmitiem G. Saknīša nekustamo īpašumu, bet pagājušās nedēļas nogalē zem izsoles āmura nokļuva arī sievas Evijas Ādažos esošie nekustamie īpašumi, bet oktobrī un novembrī gaidāmas G. Saknīša un viņa vecāku īpašumu izsoles, raksta Privātā dzīve.

„Es esmu optimiste. Lai vai kā – es neskumstu naudas vai kādu mantu trūkuma dēļ. Dzīvē ir daudz kā skaista, ko nemaz nevar nopirkt par naudu,” tā situāciju komentē E. Saknīte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz piektā daļa Latvijas lielāko privāto zemes īpašnieku - fizisko personu pēdējā gada laikā ir šķīrušies no ievērojamas daļas savu zemes platību.

Saknīša vietā - Uļmans

Mainījies ir pēdējo gadu vislielāko privāto zemes platību īpašnieks - no pazīstamā skandalozā uzņēmēja Gata Saknīša lielāko daļu viņa īpašumu iegādājies Mono holdinga saimnieks Mihails Uļmans. Vēl pirms gada G. Saknītim personiski piederēja 4253 hektāri zemes, turklāt viņa reāli kontrolēto zemes platību apjoms bija vēl ievērojami lielāks: tām bija jāpieskaita uz viņa mātes Agras Saknītes vārda reģistrētie 2610 hektāri, kā arī A. Saknītei oficiāli piederošo uzņēmumu GS Nekustamie īpašumi un Aģentūra GS attiecīgi 803 un 2699 hektāri, līdz ar ko kopējais zemes platību apjoms bija vairāk nekā 10 tūkstoši hektāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PTAC pirmajā pusgadā visvairāk sūdzību saņēmis par SEB banku

LETA,30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemta 161 rakstveida sūdzība par finanšu pakalpojumiem, no tām desmit saņemtas par AS SEB banka darbību, informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Deviņas sūdzības PTAC bija saņēmis par AS Citadele Banka un AS Swedbank. Kopumā par kredītiestāžu darbību PTAC saņēma 68 sūdzības, no tām par netaisnīgiem līguma noteikumiem cilvēki ir sūdzējušies 23 gadījumos, bet par negodīgu komercpraksi saņemtas piecas sūdzības.

Tikmēr par apdrošinātāju darbību kopumā saņemtas desmit sūdzības, no tām visvairāk - trīs - sūdzību iesniegts par AAS Baltikums darbību. Divas sūdzības saņemtas arī par apdrošinātājiem AAS ERGO Latvija un BTA Insurance Company SE, tostarp par netaisnīgiem līguma noteikumiem sūdzība iesniegta vienā gadījumā.

Kā skaidroja PTAC, par negodīgu komercpraksi sūdzības nav saņemtas, toties par citām problēmām - apdrošināšanas atlīdzības izmaksas atteikumu, apdrošināšanas atlīdzības lietas izskatīšanas novilcināšanu - bija iesniegtas deviņas sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saknīša kukuļa lieta atlikta

,08.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krimināllietas, kurā kādreiz viens no lielākajiem zemes īpašniekiem Latvijā Gatis Saknītis apsūdzēts par 40 latu kukuļa došanu ceļu policistam, izskatīšana tiesā atlikta līdz oktobrim.

Tieša Db.lv uzzināja, ka lietas izskatīšana atlikta, jo uz tiesas sēdi nav varējusi ierasties tiesas piesēdētāja.

G. Saknītis par ātruma ierobežojumu neievērošanu tika aizturēts 2007.gada 4.janvārī. Tiesas gaitā atklājās, ka G. Saknīša aizturēšana bijusi speciāli organizēta valsts policijas operācija, kuras realizācijai tika izmantota arī videokamera. VP norāda, ka apdzīvotā vietā – Baltezerā uzņēmējs ar savu mašīnu braucis par 17 kilometriem ātrāk nekā tas atļauts.

Sākotnēji uzņēmējs policijas darbiniekam devis 20 latus, taču, kad tie atdoti atpakaļ, summu dubultojis. Pēc tam uzņēmējs tika aizturēts.

G. Saknīša aizstāvība gan noliedz, ka uzņēmējs būtu devis kukuli. Tiek apšaubīts arī fakts, ka radara ierīcē fiksētais ātrums 67 kilometri stundā ir attiecināms uz G. Saknīša vadīto auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gadā Lielbritānijas reklāmas standartu administrācijas (Advertising Standards Authority) saņēmusi 26 433 sūdzības par 15 556 reklāmām, ziņo Guardian.

Piedāvājam aplūkot dažas no nemīlētākajām reklāmām Lielbritānijā.Britus šokējušās reklāmas img src="http://www.db.lv/gfx/movico1.png" / img src="http://www.db.lv/gfx/fotoico1.png" /

1. Barnado's reklāma. 840 sūdzības. Reklāmas mērķis ir palielināt Lielbritānijas iedzīvotājiem izpratni par bērnu izmantošanu.

2. Volkswagen reklāma. 743 sūdzības. Lielbritānijas iedzīvotāji ir uztraukušies par suņa veselību reklāmas filmēšanas laikā, kā arī par to, ka tiek pārkāpts ceļu satiksmes drošības likums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) visvairāk sūdzību saņēmis par Swedbank, informēja PTAC pārstāvji.

Kopumā PTAC šogad saņēmis 135 sūdzības par kredītiestāžu rīcību, no kurām vairāk nekā puse jeb 70 sūdzības ir par netaisnīgiem līguma noteikumiem patērētāju kreditēšanas līgumos, bet 15 sūdzības – citu finanšu pakalpojumu līgumos. Par negodīgu komercpraksi no banku klientiem saņemtas sešas sūdzības.

Ar citām lietām neapmierināti bijuši 44 banku klienti, sūdzības iesniedzot par kredītiestādes atkāpšanos no kredītlīguma, maksātspējas grūtībām, soda naudas un komisijas maksas apmēru, kļūdaini veiktu maksājumu neatmaksāšanu un citiem jautājumiem.

No kredītiestādēm visvairāk sūdzības ir saņemtas par Swedbank darbību – 22, AS ABLV Bank darbību – 20 sūdzības, Nordea Bank Finland PLC Latvijas filiāles darbību – 14 sūdzības un SEB bankas darbību – 13 sūdzības, kā arī par Hipotēku bankas un Citadele bankas darbību, par kurām ir saņemtas attiecīgi 12 sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visvairāk sūdzību pērn par Balvu

Žanete Hāka,16.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 47 apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzības, informē FKTK.

Pēc visu saņemto klientu sūdzību izskatīšanas, FKTK ir pieprasījusi apdrošināšanas sabiedrībām sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Nevienā no 47 sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nav konstatējusi normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas. Izskatot 34 sūdzībās minēto tika konstatēts civiltiesisks strīds, 6 sūdzības novirzītas izskatīšanai Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja speciālistiem, savukārt par 7 sūdzībās minēto ir panākti citi rezultāti, piemēram, sniegta pieprasītā informācija vai skaidrojums, atsaukta regresa prasība, sūdzība pārsūtīta citai kompetentai iestādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Samazinājies sūdzību skaits par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu pakalpojumiem

Žanete Hāka,16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un sniedza atbildes uz 27 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu, informē SPRK. Salīdzinot ar 2013. gadu, sūdzību skaits ir samazinājies par 51%.

Par ūdenssaimniecības pakalpojumiem regulators 2014. gadā saņēma 21 rakstveida sūdzību un piecus elektroniskos sūtījumus. Savukārt par sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem regulators 2014.gadā ir saņēmis vienu rakstveida sūdzību.

Ūdenssaimniecības nozarē 26% jeb septiņas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcību saistībā ar noslēgtajiem līgumiem. Pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, secināms, ka piecās sūdzībās skartie jautājumi nav Regulatora kompetencē. Ūdenssaimniecības nozarē 19% jeb piecas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par iesniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektos iekļauto izmaksu pozīciju pamatotību. Lietotāju sūdzībās minētos faktus Regulators ir izvērtējis un secinājis, ka sabiedrisko pakalpojumu lietotājus neapmierina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju aprēķinātais tarifs par ūdenssaimniecības pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2013.gadu, saņemto sūdzību skaits ir samazinājies par 11 sūdzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Visvairāk sūdzību finanšu jomā saņemtas par kredītiestāžu rīcību

Sanita Igaune,21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) pirmajā ceturksnī saņemtas 104 rakstveida sūdzības par finanšu pakalpojumiem, no tām septiņas pretenzijas bija par apdrošinātāju rīcību, par kredītiestāžu rīcību saņemtas 58 sūdzības, par personu, kas neatbilst kredītiestādes statusam, rīcību bija 25 pretenzijas, bet par parādu piedziņas sabiedrībām – 14 sūdzības.

PTAC dati liecina, ka no kredītiestādēm visvairāk sūdzības ir saņemtas par AS Swedbank darbību – astoņas, AS SEB banka darbību – septiņas, kā arī par AS ABLV Bank, AS Citadele Banka un BIGBANK AS Latvijas filiāle darbību, par kurām ir saņemtas attiecīgi sešas sūdzības. Par personām, kuras neatbilst kredītiestādes statusam visvairāk sūdzības, t.i., trīs ir saņemtas par AS GE Money.

No parādu piedziņas sabiedrībām visvairāk sūdzību 2012.gada pirmajā ceturksnī ir saņemts par SIA PAUS KONSULTS – piecas, kā arī par UAB Gelvora filiāli Latvijā – četras sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saknīša lietā iesaistītais policists bijis apsūdzēts izspiešanā

Vēsma Lēvalde, Db,13.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas rajona tiesā skatītā lieta, kurā vienu no Latvijas lielākajiem zemes īpašniekiem Gati Saknīti apsūdz kukuļdošanā policistam, ieguvusi negaidītu pavērsienu, raksta laikraksts Telegraf.

Jau vēstīts, ka uzņēmējam Gatim Saknītim izvirzīta apsūdzība kukuļdošanā. Autovadītājs G. Saknītis, lai policists viņam nerakstītu administratīvo protokolu, devis kukuli 40 latu apmērā. Gadījums noticis 2008. gada janvārī. Policija apturēja Saknīša auto Toyota Land Cruiser uz Rīgas – Ainažu šosejas.

Tiesā ticis uzrādīts oficiāls paziņojums par spriedumu ceļu policistiem, kuri apsūdzēti kukuļa izspiešanā. Policisti atzīts par vainīgu 200 latu liela kukuļa izspiešanā no apturēta autovadītāja 2008. gadā. Kā laikrakstam norādījis G. Saknīša advokāts Jurijs Močuļskis, starp šiem policistiem bijis arī Saknīša lietā iesaistītais policists.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas tiesā šodien pirmajā izsolē pārdots uzņēmējam Gatim Saknītim piederošs īpašums Roņi Jelgavas rajona Sidrabenes pagastā, Db pastāstīja zvērināta tiesu izpildītāja Indra Andrejeva.

Gatis SaknītisDarījuma summu un īpašuma pircēju viņa gan neatklāja. Īpašumu veido divi zemesgabali, kuru kopējā platība ir 62. hektāri. Īpašuma novērtējums ir 72 900 latu.

Kā iepriekš ziņoja Db.lv, izsolē pērn rudenī bija grūtības pārdot uzņēmēja Gata Saknīša sievai Evijai piederošo automašīnu 2006. gada Bentley Continental GT, kuras novērtējums ir 100 000 latu.

Db.lv arī ziņoja, ka bijušajam lielākajam privātajam zemes īpašniekam valstī G. Saknītim izdevies iekļūt lielāko valsts nodokļu parādnieku sarakstā gan kā privātpersonai, gan kā GS Nekustamie Īpašumi pietuvinātai personai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada otrajā pusē par 50% palielinājušās lielāko ārpus Rīgas un Jūrmalas esošo nekustamo īpašumu darījumu summas. Nekustamo īpašumu eksperti šo tendenci skaidro ar faktu, ka, nekustamo īpašumu cenām Rīgā un Jūrmalā tuvojoties saprātīgajiem griestiem un vairs nesolot kādreizējo superpeļņu, investori – gan pašmāju, gan ārvalstu – sāk aizvien nopietnāk raudzīties uz interesantiem un perspektīviem objektiem citur Latvijā, 19. aprīļa laikrakstā raksta Dienas bizness.

"Mazās pilsētas ir perspektīvas, jo, pieaugot nekustamā īpašuma cenām un būvniecības izmaksām, daudzi attīstītāji sāk skatīties uz mazajām pilsētām, kur ir salīdzinoši lētākas būvniecības izmaksas, ievērojami zemākas zemes cenas, kā arī vienkāršāk saskaņot projektus," laikrakstam Dienas bizness norāda SIA Balsts valdes priekšsēdētājs Aigars Zariņš. Pēc viņa domām, pieprasījums turpinās augt 100 kilometru rādiusā ap Rīgu, jo palielinās to iedzīvotāju skaits, kas vēlas dzīvot ārpus galvaspilsētas: "Sigulda, Tukums, Ogre, Bauskas virziens, varbūt pat Valmiera – tie kļūs arvien pieprasītāki."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesa apmierinājusi Gata Saknīša mātes prasību par 170 000 latu piedzīšanu no dēla bijušā advokāta Viktora Tihonova, Db.lv informēja Rīgas apgabaltiesas preses sekretāre Evita Naglinska.

Rīgas apgabaltiesa šodien apmierināja Agras Saknītes prasību pret viņas dēla Gata Saknīša bijušo advokātu Viktoru Tihonovu. Tiesa atzina par spēkā neesošu 2005. gadā noslēgto pirkšanas-pārdošanas līgumu, kā arī nolēma piedzīt no Tihanova 170 000 latu, kas ir starpība starp summu, par kuru Tihanovs ieķīlājis dzīvokli bankā (250 000) un summu, par kuru viņš dzīvokli iegādājies no Gata Saknīša (80 000).

Šodien pasludināto spriedumu būs iespējams pārsūdzēt Augstākajā tiesā no 6. februāra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Palielinājies sūdzību skaits par elektroapgādes pakalpojumiem

Žanete Hāka,02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) par dabasgāzes apgādes, siltumapgādes un elektroapgādes pakalpojumiem saņēma 57 sūdzības, kas kopumā ir par 27% jeb par 21 sūdzību mazāk nekā 2013. gadā, informē SPRK.

Dabasgāzes apgādē aizvadītajā gadā saņemtas 13 sūdzības, kas ir par 40% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt siltumapgādē saņemtas piecas sūdzības, kas ir par 74% mazāk nekā 2013.gadā. Elektroapgādes nozarē 2014.gadā vērojams neliels sūdzību skaita pieaugums – SPRK saņēma 39 sūdzības, kas, salīdzinot ar 2013.gadu, ir par 5% vairāk.

«Daļēji siltumapgādē saņemto sūdzību skaita samazinājums izskaidrojams ar piemērojamo siltumapgādes tarifu samazinājumu, pateicoties dabasgāzes tirdzniecības cenas samazinājumam. Vienlaikus tiek veikts plašs izskaidrošanas darbs, kā veidojas maksa par siltumu un kādi jautājumi ir Regulatora kompetencē, un kādi jautājumi attiecas uz dzīvojamo māju pārvaldīšanu, jo, līdzīgi kā iepriekš, pretenzijas visbiežāk ir par dzīvokļu īpašumos saņemtajiem pakalpojumiem, kas saskaņā ar Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumu un Dzīvokļa īpašuma likumu ir dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbības,» norāda SPRK Enerģētikas departamenta Siltumenerģijas nodaļas vadītājs Kaspars Koncevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visvairāk sūdzas par SEB banku, DNB banku un 4finance

Žanete Hāka,13.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 90 sūdzības par finanšu pakalpojumiem, liecina PTAC dati.

No tām piecas sūdzības saņemtas par apdrošinātāju rīcību, par kredītiestāžu rīcību saņemtas 36 sūdzības, par personu, kas neatbilst kredītiestādes statusam, rīcību saņemtas 32 sūdzības, savukārt par parādu piedziņas sabiedrībām saņemtas 24 sūdzības.

No kredītiestādēm visvairāk sūdzības ir saņemtas par SEB bankas un DNB bankas darbību – piecas par katru, kā arī par Citadele banka un Nordea Bank Finland Plc Latvijas filiāle darbību, par kurām ir saņemtas attiecīgi četras sūdzības.

Par personām, kuras neatbilst kredītiestādes statusam visvairāk sūdzības (9) ir saņemtas par AS 4finance darbību, kā arī par SIA Inserviss Group darbību (4 sūdzības).

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Klienti aprīlī sūdzējušies par banku komisijas maksām

Ieva Mārtiņa,07.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprīlī Finanšu un kapitāla tirgus komisija saņēmusi 28 sūdzības par 10 bankām, tostarp visvairāk klienti sūdzējušies par bankas komisijas maksu ieturēšanu un soda naudas procentu aprēķināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Sūdzību skaits par bankām pieaug, visvairāk iebilst par klientu anketēšanu

Zane Atlāce - Bistere,18.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku un apdrošinātāju klientu sūdzību un iesniegumu skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir nedaudz pieaudzis, informē Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK).

2016. gadā FKTK saņēmusi 161 banku un 42 apdrošinātāju klientu sūdzības. Gadu iepriekš par kredītiestāžu darbību tika saņemtas 154 klientu sūdzības un iesniegumi.

No 2016. gada 1. janvāra līdz 31. decembrim FKTK saņēmusi 161 kredītiestāžu klientu sūdzību par 17 bankām ( t.sk. 105 sūdzības no fiziskām personām un 56 sūdzības no juridiskām personām). No 161 saņemtajām sūdzībām 32 gadījumos iesniedzēji FKTK vērsušies par Citadele banka darbību, 27 reizes par Swedbank. Pa 15 sūdzībām saņemtas no DnB banka, Nordea Bank AB Latvijas filiāle un SEB banka klientiem.

Izskatot 144 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, 12 sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Izskatot piecās sūdzības minēto, FKTK konstatējusi trūkumus kredītiestādes operacionālā riska pārvaldīšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) saņēmis un izskatījis 114 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem, kas ir 0,24 % no kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita. No saņemtajām sūdzībām 54 gadījumos jeb 47% LTAB sniedzis atzinumu, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir bijis nepamatots, Db.lv informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Inese Ozoliņa.

Kopš 1999.gada LTAB (agrāk Satiksmes birojs) kopā saņēmis 1643 sūdzības (tajā skaitā par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem). No kopējā apdrošināšanas gadījuma skaita šo gadu laikā saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem veido 0,42% (pērn tikai 0,24%).

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saņemto sūdzību īpatsvars par apdrošinātāju jau pieņemtajiem lēmumiem norāda uz OCTA sistēmas kvalitāti. Jāatzīst, ka Latvijā šis īpatsvars ir ļoti mazs attiecībā pret kopējo apdrošināšanas gadījumu skaitu. Turklāt sūdzību, kas atzītas par pamatotām, īpatsvars ir bijis 0,1%-0,2% robežās no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Tas norāda uz Latvijas apdrošinātāju profesionalitāti, pieņemot lēmumus par zaudējumu atlīdzināšanu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Protams, jāņem vērā, ka vispirms neapmierinātās personas par apdrošinātāja lēmumu vēršas pie paša apdrošinātāja un tikai tad, ja neizdodas savstarpēji vienoties, iesniedz sūdzību mums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PNB banka vērsusies tiesā pret akcionāriem saistībā ar aizdevumiem

LETA,24.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgā "PNB banka" vērsusies tiesā pret akcionāriem, kuri ieguva līdzdalību bankas kapitālā īsi pirms "PNB banka" tika atzīta par maksātnespējīgu, saistībā ar viņiem izsniegtajiem aizdevumiem, apstiprināja bankas maksātnespējas administrators Vigo Krastiņš.

Viņš norādīja, ka prasības ir saistītas ar bankas akcionāriem izsniegtajiem aizdevumiem, taču, tā kā tās ir bankas un klientu jeb kredītņēmēju attiecības, banka aizdevumu summu nevar izpausts. "Saskaņā ar Kredītiestāžu likumu tā ir neizpaužama informācija," teica Krastiņš.

Viņš informēja, ka kopumā bankai ir astoņas šādas lietas, kur katrā viens no jaunajiem akcionāriem ir kā kredītņēmējs, bet pārējie ir kā līdzatbildīgie.

"Pagaidām visas lietas ir atliktas, jo atbildētāji ir nolīguši Latvijā advokātus, kuri tikai tagad iesaistījās šajās lietās," piebilda Krastiņš.

Viņš arī informēja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa 8.septembrī plānoja skatīt prasību pret Rodžeru Edvardu Tamrazu, kurā līdzatbildētāji ir Antuāns Baaklini, Dollija Huri, Žoržs Mgalobišvili, Marks Žanluī D'Ombrs, Mišels Fajads, Nikolajs Paskalajevs un Saīds Meraiks. Taču lietas izskatīšana atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visvairāk sūdzas par Swedbank un Citadele banku

Žanete Hāka,22.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 129 kredītiestāžu klientu sūdzības, liecina FKTK dati.

Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK ir pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 116 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, sešās sūdzībās minēto komisija izmantos uzraudzības vajadzībām un septiņās sūdzībās konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs.

No 129 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 34 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par Swedbank darbību, 19 sūdzības tika saņemtas par Citadele bankas darbību, 14 sūdzības par DNB, 11 par SEB , 10 par Nordea Bank Latvijas filiāli un 8 sūdzības par Norvik banku. Pa 6 sūdzībām FKTK saņēmusi par ABLV un GE Money Bank, kā arī visām Latvijas bankām. Piecas sūdzības tika iesniegtas par Privatbank, pa trīs sūdzībām par Eesti Krediitipank un Latvijas Hipotēku un zemes banku. Pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no Baltikums Bank, Rietumu banka, Danske Bank filiāles Latvijā un BigBank klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par pasta pakalpojumiem sūdzas vairāk

Žanete Hāka,14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par pasta pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2016. gadā, informē SPRK.

Aizvadītajā gadā sūdzību skaits pretēji citiem gadiem ir palielinājies – SPRK kopumā ir saņēmis 27 sūdzības. Līdz ar e-tirdzniecības attīstību, strauji pieaudzis sūdzību skaits par dažādu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 15 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - 10 sūdzības. Divas sūdzības saņemtas par vispārīgiem jautājumiem.

17 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, 8 – par eksprespasta pakalpojumiem. Regulatoram tieši adresētas 24 sūdzības, savukārt 3 pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra. Salīdzinot ar 2015.gadu, Regulatorā iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par 11.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā Finanšu un kapitāla tirgus komisija kopumā saņēmusi 27 sūdzības par 11 bankām un trīs sūdzības nenorādot konkrētu banku, tostarp līdzīgi kā iepriekšējā mēnesī, visvairāk sūdzību saņemtas no lielāko banku - Swedbank un SEB klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pērn visvairāk sūdzību par kreditēšanu; visvairāk pretenziju par Swedbank

Žanete Hāka,16.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada laikā Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) kopā saņēmusi 172 kredītiestāžu klientu sūdzības, liecina FKTK dati.

Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK ir pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 148 sūdzībās minēto FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, 11 sūdzībās minēto komisija izmantos uzraudzības vajadzībām un 13 sūdzībās konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

51 sūdzība saņemta par kreditēšanas pakalpojumiem, 47 bijuši dažādi citi iemesli, 26 sūdzības – par noguldījumiem un kontu apkalpošanu, 15 – par sadarbības jautājumiem, 10 – par maksājumiem, deviņas – par komisijas maksu, astoņas par maksājumu kartēm, bet sešas par finanšu instrumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apdrošinātāju asociācijā biežāk sūdzas par nepilnībām līguma noteikumos

Žanete Hāka,05.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo trīs gadu laikā sūdzību skaits par apdrošināšanas pakalpojumiem ir sarucis, informē Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) vadītājs Jānis Abāšins.

«Apdrošināšana ir samērā sarežģīts finanšu pakalpojums, tādēļ klientiem vajadzētu vairāk laika atvēlēt apdrošināšanas noteikumu izlasīšanai pirms polises iegādes,» norāda LAA pārstāvis. «Tas noteikti samazinātu konfliktsituāciju skaitu pie atlīdzību izmaksas. Tajā pat laikā gribētos piebilst, ka mūsu apdrošinātājiem vēl patālu līdz vienkāršiem un viegli saprotamiem apdrošināšanas noteikumiem; darba šajā jomā pietiek.»

LAA ombuds, kurš izskata fizisku personu sūdzības par apdrošināšanas atlīdzību, pērn saņēma deviņas klientu sūdzības (2012. gadā – 12, 2011. gadā – 16). Iesniegto sūdzību pamatā visbiežāk bijušas nepilnības apdrošināšanas līguma noteikumos, nepietiekama to izskaidrošana klientam vai atšķirīga interpretācija, kā arī domstarpības par aprēķināto atlīdzības apmēru. Galvenokārt sūdzības iesniegtas KASKO un īpašuma apdrošināšanā. No visām ombudā iesniegtajām sūdzībām (kopš 2004. gada) aptuveni 60% atzītas par nepamatotām, bet 40% ir apmierinātas.

Komentāri

Pievienot komentāru