Pērn Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) saņēmis un izskatījis 114 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem, kas ir 0,24 % no kopējā apdrošināšanas gadījumu skaita. No saņemtajām sūdzībām 54 gadījumos jeb 47% LTAB sniedzis atzinumu, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir bijis nepamatots, Db.lv informēja LTAB sabiedrisko attiecību konsultante Inese Ozoliņa.
Kopš 1999.gada LTAB (agrāk Satiksmes birojs) kopā saņēmis 1643 sūdzības (tajā skaitā par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem). No kopējā apdrošināšanas gadījuma skaita šo gadu laikā saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem veido 0,42% (pērn tikai 0,24%).
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saņemto sūdzību īpatsvars par apdrošinātāju jau pieņemtajiem lēmumiem norāda uz OCTA sistēmas kvalitāti. Jāatzīst, ka Latvijā šis īpatsvars ir ļoti mazs attiecībā pret kopējo apdrošināšanas gadījumu skaitu. Turklāt sūdzību, kas atzītas par pamatotām, īpatsvars ir bijis 0,1%-0,2% robežās no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Tas norāda uz Latvijas apdrošinātāju profesionalitāti, pieņemot lēmumus par zaudējumu atlīdzināšanu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Protams, jāņem vērā, ka vispirms neapmierinātās personas par apdrošinātāja lēmumu vēršas pie paša apdrošinātāja un tikai tad, ja neizdodas savstarpēji vienoties, iesniedz sūdzību mums."
LTAB pērn izskatījis kopā 217 sūdzības par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā. No tām gandrīz puse jeb 114 sūdzības bija par apdrošināšanas sabiedrību jau pieņemtajiem lēmumiem. Galvenie sūdzību iemesli ir atteikums apdrošināšanas atlīdzību izmaksai, cietušais nav apmierināts ar novērtētā zaudējuma apmēru, cietušais pats ir atzīts par daļēji līdzatbildīgu zaudējumu nodarīšanā, cietušais ilgstoši nav saņēmis apdrošināšanas atlīdzību.
Kaut arī Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā noteikts, ka LTAB lēmumam ir tikai rekomendējošs raksturs, vairumā gadījumu, kad apdrošinātāja lēmums atzīts par nepamatotu, apdrošinātāji LTAB viedokli ņēmuši vērā un iepriekš pieņemto lēmumu pārskatījuši.
Juris Stengrevics: "Vēlos uzsvērt, ka LTAB sūdzību izskatīšanā darbojas kā no apdrošinātājiem neatkarīga institūcija, kas pieņem lēmumus, rūpīgi izvērtējot notikumu apstākļus. Atzinumu sniegšanā tiek pieaicināti arī kompetenti eksperti. Kaut arī LTAB lēmums apdrošinātājiem nav saistošs, lielākoties apdrošinātāji ņem vērā LTAB sniegto ekspertu atzinumu. Ja apdrošinātājs tomēr nemaina savu lēmumu, cietušais mūsu ekspertu sniegto atzinumu var izmantot tiesā."
Cietušo personu vai transportlīdzekļu īpašnieku iesniegtās sūdzības tiek izskatītas Tehnisko ekspertu komisijā, kas izvērtē sertificēto ekspertu veiktās transportlīdzekļu ekspertīzes, ceļu satiksmes negadījumu apstākļu izpētes un transporta trasoloģijas ekspertu komisijā, kas analizē un pēta satiksmes negadījumus un ar tiem saistītos apstākļus, kā arī Juridiskajā un Personai nodarīto zaudējumu izvērtēšanas ekspertu komisijā.
LTAB izskata visas birojā saņemtās sūdzības un uz katru no tām sniedz atbildi un savu vērtējumu par situāciju. Sūdzību izskatīšana un LTAB vērtējuma sniegšana ir bezmaksas.