Noskaidroti biznesa ideju sacensību Firmas noslēpums finālisti, kas turpinās cīņu par galveno balvu – 10 000 latu starta kapitālu.
Raidījuma finālā ceturtdien, 12. janvārī, pulksten 21.15 LTV1 piedalīsies Artis Žentiņš ar ideju Velo seifs, Andris Lūsis ar ideju Trīsritenis pieaugušajiem Matilde, kā arī Indra Gora ar biznesa projektu Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava.
Finālisti tika izvēlēti, saskaitot visu piecu žūrijas locekļu individuālos vērtējumus, kas katrs par sevi varēja atšķirties no kopējā rezultāta. «Finālistu izvēle tika veikta ļoti neatkarīgi vērtējot katra pretendenta veikumu,» žūrijas izvēli komentē tās pārstāvis Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) docents Jānis Caune. Tāpat žūrjā bija arī biznesa ideju sacensību galveno organizatoru Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols, uzņēmuma Lienama Alūksne vadītāja Gundega Sauškina, SIA Autonams vadītājs Edvīnds Panders un Lattelecom mārketinga direktors Toms Ābele.
Uzvarētāju ceturtdien noteiks telefonbalsojums fināla laikā kopā ar žūrijas novērtējumu.
Andra Lūša trīsritenis pieaugušajiem Matilde no žūrijas puses tiek atzinīgi vērtēts kā produkts ar augstu prakstiku vērtību. «Matildes ideja ir ar sociālu ievirzi, turklāt idejas autors mērķtiecīgi iet uz rezultātu un prot veidot komandu un uzklausīt citu viedokļus,» viņu slavē žūrijas locekle G. Sauškina. Turpretī Edvīns Panders atzīst, ka A. Lūsis nav bijis viņa fināla kandidāts: «Projekts ir labs, taču trūkst vērienīguma un plašuma. Tas nešķiet liels bizness, bet nodarbe, kas var nodrošināt peļņu ģimenei. Taču tas noteikti ir dzīvotspējīgs projekts.»
Ar velosportu saistīts arī projekts Velo seifs, un šīs biznesa idejas autors A. Žentiņš ir BMX sportists. G. Sauškina atzīst, ka Velo seifa projekta autors pārraides laikā ir ļoti audzis. «Jau sākumā man ļoti patika viņa ideja, bet finansu aprēķini bija vāji. Tagad jau viņš saprot, cik maksā produkts un kā to virzīt tirgū,» viņa norāda. E. Panders ir kritisks, paužot viedokli, ka «tīri emocionāli projekts šķiet nepieciešams un vajadzīgs – es pats kā aktīvs velobraucējs šādas novietnes izmantotu, tomēr, manuprāt, šis nav biznesa projekts».
I. Gora ar biznesa projektu Mobila notekūdeņus pašfiltrējoša automazgātava pēc žūrijas domām, ir viena no tiem dalībniekiem, kuri sacensību laikā attīstījušies visvairāk. «Viņa priekšplānā nevirza izteikti radošu pieeju, drīzāk skrupulozu viena virziena izstrādi un izmanto maksimāli visas iespējas, ko deva raidījums,» atzīst J. Caune. «Automazgātuve nav apjomīgs projekts, taču tam ir potenciāla eksportspēja. Varēja redzēt, ka projekts raidījuma gaitā auga un rādījās aizvien spējīgāks,» piebilst Edvīns Panders.
Pirmspēdējā raidījumā finālā iekļuva Linda Lakstiņa-Lakstīgala ar ideju par stiprinājumu sistēmu HugLock un Annija Voiteka ar ideju par Annie The Raincoats lietusmēteļiem.
Sacensību Firmas noslēpums mērķis ir parādīt Latvijas biznesa ideju potenciālu un atspoguļot biznesa uzsākšanas procesu no idejas līdz gatavam biznesa plāna, kā arī iedrošināt arī citus sākt savu uzņēmējdarbību. Astoņu raidījumu cikla ietvaros dalībnieku uzdevums bija pārliecinoši pasniegt savu biznesa ideju, attīstīt uzņēmējdarbības prasmes, apgūt jaunas zināšanas, kā arī pārliecināt žūriju.
Raidījuma finālā sacensību uzvarētējs saņems 10 000 latu starta kapitālu savas idejas īstenošanai.
Raidījuma pirmajā kārtā piedalījās 29 dalībnieki no dažādām Latvijas pilsētām un reģioniem.
Db.lv lasītājiem ir iespēja nobalsot par to biznesa ideju, kuru viņi uzskata par labāko. Db.lv lasītāju balsojuma uzvarētājs iegūs īpašu simpātiju balvu no laikraksta Dienas Bizness, kā arī laikraksta abonementu gadam.