Patlaban Norvik banka jau noslēgusi līgumus ar Salaspils un Liepājas pašvaldībām par Pilsētnieka kartes ieviešanu, preses konferencē informēja bankas valdes loceklis Igors Rozanovs.
Savukārt sarunas notiek ar Rēzeknes un Jelgavas pašvaldībām.
I. Rozanovs uzsver, ka banka vēlas padarīt sabiedriskā transporta lietošanu mūsdienīgāku, dodot iespēju cilvēkiem maksāt ar karti. Norvik banka arī priecātos, ja šai iniciatīvai pievienotos citas bankas, tādējādi karšu izmantošanu sabiedriskajā transportā padarot vēl populārāku, norāda bankas pārstāvji.
Norvik bankas konsultants Vladimirs Šalajevs norāda, ka banka vēlas, lai pirmās kartes skolēni varētu izmantot jau septembrī, tomēr pagaidām vēl nav zināms, kad tās varēs sākt izmantot. Tehnoloģiski process jau ir noslēgts, tādēļ banka patlaban uz sarunām aicina pašvaldības un transporta pārvadājumu kompānijas, lai vienotos par potenciālo sadarbību.
Banka iepriekš pieteica karti finanšu pakalpojumu uzņēmumā MasterCard un izstrādājusi nepieciešamās procedūras kartes ieviešanai. Tāpat ar MasteCard panākta vienošanās, ka maksājumi tiks apstrādāti vietējā maksājumu apstrādes sistēmā, nevis starptautiskajā, tādējādi samazinot izmaksas. MasterCard izvēlēts tādēļ, ka ar šo kompāniju sadarbība un sarunas rit raitāk nekā, piemēram, ar Visa.
Norvik bankas pārstāvji norāda, ka labprāt pakalpojumu piedāvātu arī Rīgas sabiedriskajā transportā. Etalona sistēmai nav ne vainas un tajā laikā, kad to ieviesa, tā bija labākā pašvaldības izvēle, tomēr tehnoloģijas visu laiku attīstās un patlaban ar banku piedāvāto tehnoloģiju palīdzību sistēmu ir iespējams būtiski uzlabos, norāda V. Šalajevs.
Pagaidām gan par potenciālo karšu pieprasījumu un maksājumu apgrozījumu bankas pārstāvji konkrētus ciparus atturas minēt.
Šā gada 31.martā valdības pieņemtie noteikumi par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus maršrutu tīkla maršrutos nosaka, ka mainīsies līdzšinējais braukšanas izdevumu kompensācijas piešķiršanas mehānisms, kad tiek finansēts pakalpojumu ņēmējs.
Norvik Banka pašlaik veic pārrunas arī ar vairākiem pašvaldībās strādājošajiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, lai vienotos par kartes darbības nosacījumiem. No pārvadātāju puses ir saņemts atbalsts jaunā mehānisma ieviešanai, jo pēc Latvijas Pasažieru Pārvadātāju asociācijas ekspertu aprēķiniem, zaudējumos nepamatoti izmaksātās kompensācijas par pasažieriem, kuri saņem valsts garantētos atvieglojumos maršrutu tīkla maršrutos, gadā veido līdz pat 5 miljoniem eiro, jeb 30% no visām tā saucamajām nulles biļetēm.
Valdība ir noteikusi pārejas periodu līdz 2017. gadam, lai norēķinu iestādes un pakalpojuma sniedzēji gan no valsts, gan uzņēmēju puses spētu veikt attiecināmos pasākumus, lai iesaistītos atvieglojumu administrēšanas sistēmā.
Pilsētnieka bankas karte ir pilnvērtīga, universāla MasterCard Debit maksājumu karte, ko banka izdod sadarbībā ar pašvaldībām. Karte ir piesaistīta atsevišķam kartes kontam. Tā ir universāla – var lietot gan kā parastu bankas karti, gan arī, lai saņemtu savas valsts un pašvaldības piešķirtos atvieglojumus braucieniem sabiedriskajā transportā, skolā vai citur.
Ar Pilsētnieka bankas karti ir iespējams veikt tā saucamos bezkontakta darījumus, proti, iepērkoties nevajadzēs ievadīt PIN-kodu, darījums notiek, pieskaroties ar karti bankas karšu pieņemšanas iekārtai.
Pilsētnieka bankas karte ļauj pašvaldībai apvienot skolēna apliecību vai iedzīvotāja karti ar parasto bankas karti, līdz ar to karte pašvaldībai kalpo arī kā identifikācijas apliecība.
Karti noformē klients, tā tiek izsniegta pēc pašvaldības pieprasījuma bankai. Karte var tikt izsniegta sadarbībā ar pašvaldību. Kartei ir ar attiecīgo pašvaldību saskaņots individuālais dizains.
Ja klientam ir piešķirti atvieglojumi no pašvaldības puses, klientam, norēķinoties par konkrēto pakalpojumu, kontā ir nepieciešama tikai līdzfinansējuma summa, proti, klientam nav nepieciešamas papildu darbības, jo atvieglojums tiek pārskaitīts automātiski un vienlaicīgi ar konkrētā pakalpojuma apmaksu, bez papildu dokumentu iesniegšanas.