Ventbunkera un Litasco konflikta dēļ Krievijas un Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām nākas samazināt ražošanas apjomus.
Par to Db.lv informēja Ventbunkers komunikāciju daļas direktors Aivars Gobiņš. Starp abām konfliktējošām pusēm Šveicē notikušas jau divas tikšanās, taču nekādu risinājumu nav izdevies rast un mazuts turpina bloķēt Ventbunkera termināli. Ventbunkers prasa kompānijai Litasco izvest mazutu no termināļa un atklāt 20 miljonu eiro atrašanās vietu par jau sniegtajiem Ventbunkers pakalpojumiem Litasco. Turklāt Ventbunkers nāca klajā ar iniciatīvu abām pusēm censties atrisināt visas radušās domstarpības, kā arī iesniegt Starptautiskās Tirdzniecības palātas šķīrējtiesā Parīzē visus tos jautājumus, kurus abas puses nevar atrisināt savstarpējās vienošanās ceļā. Šādā veidā mazuta eksports caur Latviju atkal īsā laikā tiktu atjaunots, kā arī ik dienu nebūtu jācieš milzīgi zaudējumi. Taču abu pušu nostājas ir tik pretrunīgas, ka nav izdevies pagaidām rast izlīgumu. DB jau rakstīja, ka pēdējo nedēļu laikā abu kompāniju savstarpējās problēmas sasniedza augstāko punktu, kad kuģis, kurā bija plānots pārkraut 120 tūkstošus metrisko tonnu Litasco piederošā mazuta, neieradās Ventbunkers terminālī, kā tas bija plānots – 2010. gada beigās. Tas izraisīja ķēdes reakciju. Latvijas dzelzceļš tika pārslogots ar tūkstošiem dzelzceļa cisternu papildu mazuta, kas bija nosūtītas pārkraušanai Ventbunkeram.
Ventbunkers plāno vērsties pie Latvijas valdības, lūdzot iejaukties šajā konfliktā, kas pēc saviem apmēriem jau ir skaitāms miljonos. Milzīgus zaudējumus cieš arī Latvijas dzelzceļš, jo caur Latviju ir bloķēts mazuta eksports.