Tehnoloģijas

No kartona, plastmasas pudelēm un vecām riepām rada deviņus dolārus vērtu velosipēdu

Jānis Rancāns,26.06.2013

Jaunākais izdevums

Izraēlietis Izars Gafni nolēmis no jauna izgudrot velosipēdu – iztērējot tikai deviņus ASV dolārus, viņš radījis videi draudzīgu un izturīgu divriteni. Lai izgudrojums varētu nonākt pie plašāka cilvēku skaita, interneta vietnē Indiegogo uzsākta ziedojumu vākšanas kampaņa.

Velosipēds, kuram vēl nav izdomāts nosaukums, tapis izmantojot pārstrādātu kartonu, plastmasas pudeles un vecas riepas. Braucamrīks ir pietiekami izturīgs, lai noturētu par sevi divdesmit reizes smagāku braucēju. Lai gan prototipa izveidošana izmaksājusi nelielu naudas summu, sērijveida ražošanai esot nepieciešami divi miljoni ASV dolāru, kurus iecerēts savākt ar ziedojumu palīdzību.

Izraēlietis iecerējis, ka velosipēdu varētu izmantot nabadzīgo pasaules valstu iedzīvotāji. Braucamrīku, piemēram, Āfrikā varētu ne tikai pārdot, bet arī ražot uz vietas, tādējādi nodrošinot ar darbu vietējos iedzīvotājus, bet ražotnes veidošanā nav nepieciešami lieli ieguldījumi. Velosipēda radītājs arī uzsver, ka divriteņa ražošanas process ir vienkāršs un tā laikā netiek piesārņota apkārtējā vide. Ziedojot Indiegogo vietnē 290 ASV dolārus iespējams tikt pie pirmajiem velosipēdiem.

Izaram Gafni ideja par šādu velosipēdu radās 2008. gadā, kad viņš strādāja pie granātābolu sulu spiedes izgatavošanas. Patlaban braucamrīks ir saņēmis dažādas dizaina atzinības un žurnāla Popular Sciences labāko 2013. gada izgudrojumu balvu.

Velosipēda radītājs iecerējis arī izmantot savu metodi, lai izgatavotu ratiņkrēslu, kas pārvietoties palīdzētu daudz vairāk cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas galvaspilsētā Viļņā Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs Ikea uzsācis tiešsaistes pasūtījumu piegādes uz mājām, izmantojot kravas velosipēdu, kas darbojas ar tīru saules enerģiju.

Tas ir pasaulē pirmais šāda tipa kravas velosipēds, un Ikea ir pirmais zīmols Baltijas valstīs, kas testē šo inovāciju.

Saules enerģijas kravas velosipēds Ikea sniegs ilgtspējīgu transportēšanas risinājumu. Tas samazina CO₂ emisijas par 95 % salīdzinājumā ar kravas mašīnām un par 65–70 % salīdzinājumā ar citiem tirgū pieejamiem kravas velosipēdiem.

“Mūsu mērķis – videi draudzīga uzņēmējdarbība – nosaka arī mūsu darba principus un iekārtu izvēli. Tāpēc meklēt videi draudzīgas inovācijas pēdējā preču piegādes posmā bija loģisks solis. Piegādājot pasūtījumus ar saules enerģijas kravas velosipēdu, mēs ne tikai rūpējamies par tīrāku vidi, bet varam arī vieglāk pārvietoties pilsētas centrā un būt pieejamāki vēl vairāk cilvēkiem,” saka Mindaugas Černius, Ikea Preču aprites nodaļas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais franču dizaineris Filips Starks (Phillipe Starck) radījis ielu velosipēdu Pibal, kas ir īpaši piemērots manevrēšanai sastrēgumos.

Velosipēdam līdzīgi kā motorolleriem ir centrālā platforma, kuru var izmantot veiksmīgākai manevrēšanai sarežģītas satiksmes apstākļos. Tāpat velosipēds aprīkots ar fluorescējošām riepām, tādējādi to padarot pamanāmāku sliktas redzamības apstākļos. Velosipēds tapis sadarbībā ar Francijas autobūves kompāniju Peugeot.

Velosipēds prezentēts Bordo pilsētā un pārdošanā parādīsies šā gada septembrī. Francijas dizaineris atpazīstamību izpelnījies ar dažādiem nestandarta produktiem un risinājumiem, kā, piemēram, ar Parīzes viesnīcas MamaShelter dizaina un koncepcijas radīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss Original biznesa procesu vadībai izvēlējies Latvijas IT kompānijas Norgate izveidoto inovatīvo biznesa vadības sistēmu Online Trader, kas ļauj efektīvi pārraudzīt uzņēmuma biznesa procesus tiešsaistē no jebkuras vietas pasaulē.

Ērenpreiss Original ir unikāls Latvijas uzņēmums, kas atjaunojis velosipēdu ražošanas tradīcijas Latvijā un ar saviem izcilajiem dizaina braucamrīkiem iekaro velobraucēju sirdis gan Latvijā, gan ārpus tās robežām. Lai pārraudzītu savus apjomos pieaugošos biznesa un ražošanas procesus, uzņēmums lieto kompānijas Norgate izveidoto biznesa vadības risinājumu Online Trader, kurš, tāpat kā Ērenpreiss velosipēdi, ļauj tā lietotājiem kļūt daudz mobilākiem, turklāt ir unikāls Latvijā radīts produkts.

“Pašā sākumā, kā jau visi mazi uzņēmumi, strādājām bez īpašām uzskaites programmām, lietojot ekseli un paši izrakstot pavadzīmes”, stāsta SIA Ērenpreiss Original projektu vadītājs Ansis Bergmanis. “Bet drīz sapratām, ka mums ar to nepietiek, jo pietrūkst uzskaites - ir grūti pārraudzīt reālo situāciju, uztaisot inventarizāciju divreiz gadā”. Palielinoties ražošanas apjomam un darījumu skaitam, uzņēmumam bija nepieciešama sistēma, kurā uzskaitīt gan saražotās preces, noliktavas saturu un rezerves daļas, gan klientus un veiktos darījumus. “Mēs izmēģinājām vairākas programmas, bet nebija viegli atrast kādu vienkāršu, ātri apgūstamu, intuitīvu un viegli lietojamu risinājumu. Un tad mēs atradām Norgate, kas arī ir neliels uzņēmums, kuru piedāvātā datorprogramma Trader ir izstrādāta tepat Latvijā, turklāt tai ir plašas personalizācijas iespējas, kas ļauj programmu elastīgi piemērot klienta vēlmēm un vajadzībām”, atzīst Ansis Bergmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne,02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņos veidos transformējamais koka velosipēds bērniem varētu radīt apvērsumu savā produktu nišā

Iespaidojoties no Latvijā nopērkamajiem koka līdzsvara velosipēdiem, dizaineris Egons Garklāvs radījis velosipēdu, kuru ir iespējams pārveidot astoņos veidos un pielāgot dažāda vecuma bērniem.

Līdz šim aptuvenās investīcijas produkta izstrādē, ražošanas nodrošināšanā, mārketinga un pārdošanas attīstībā veido 250 tūkst. eiro, stāsta produkta radītāja, SIA Shaman inventions pārstāve Kristīne Žuga.

Mārketings pa priekšu

Velosipēdam dots nosaukums Leg&Go. Produkta izveidē uzņēmums ir atkāpies no ierastās prakses. Proti, tika radīts prototips, kam ar laiku pielāgotas jaunas velosipēda pārveides iespējas. Līdz šim pasaulē nav bijis nopērkams velosipēds, kas pārklātu tik plašu vecuma amplitūdu. Lai gan velosipēda ražošana vēl nav sākta, tas jau radījis lielu interesi. Ar savu produktu uzņēmums ir piedalījies vairākās izstādēs, piemēram, Eurobike 2015, kur saņemta arī uzvarētāja balva. Jautāta, vai šoreiz ir attaisnojies apgrieztais princips, ka pa priekšu ražošanas sākšanai ir mārketinga aktivitātes, K. Žuga norāda, ka, iespējams, vajadzējis pagaidīt kādu pusgadu un tad sākt izrādīt velosipēdu plašākai publikai. Šobrīd ir liels spiediens uz ražošanas termiņiem. Uzņēmums ir apsolījis, ka pirmie 300 velosipēdi tirgū nonāks jau ap Ziemassvētkiem. «Paša bērnu riteņa ideja man radās pērnā gada beigās, viss pārējais laiks ir aizgājis produkta testēšanai. Viena lieta ir radīt ideju, bet cita lieta – to dabūt dzīvotspējīgu. Tagad ir melnais darbs,» neslēpj E. Garklāvs. Process ievilcies, jo ir grūti atrast ražošanas partnerus. Savukārt pēc tam jātrāpa arī cenu nišā, lai produkts būtu pieejams patērētājam. K. Žuga teic, ka aptuvenā sākuma cena varētu būt 239 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaiste starptautiskā pārrobežu projektā «Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos (MARA)» ļaus Vidzemē testēt jaunu mobilitātes risinājumu – koplietošanas elektrisko velosipēdu sistēmu tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem gan pārvietošanās nolūkos, gan arī nelielu kravu pārvadājumiem, informē projekta autori.

Šobrīd plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē. Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju.

Daudz teritoriju Vidzemes plānošanas reģionā ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības. Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas, tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību, skaidro projekta pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Ļauj ieskatīties Latvijas velosipēdu rūpniecības attīstībā

Žanete Hāka,15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas vēsturē.

Muzeja kolekcija veidota vairāk nekā 40 gadus un atspoguļo Latvijas velosipēdu rūpniecību no 19.gadsimta beigām līdz otrajam pasaules karam. Kopumā muzejā patlaban atrodas aptuveni 60 velosipēdu, taču daļa vēl tiek restaurēti un kolekcija regulāri tiek papildināta. «Viss, kas atrodas muzejā, ir savākts Latvijā. Mēs cenšamies saglābt vēl to, kas palicis pāri no milzīgās velosipēdu industrijas, kas iepriekš pastāvēja Latvijā. Daudzi zina Ērenpreisu, taču tas ne tuvu nebija vienīgais uzņēmums, un mazajā Latvijā reiz strādāja vairāk nekā 30 uzņēmumu, kas izgatavoja velosipēdus gan vietējam tirgum, gan eksportam,» stāsta Guntis Seregins, kurš kopā ar tēvu Jāni vada muzeju, kā arī blakus muzejam piedāvā velonomas un velosipēdu remonta pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rada salokāmu elektrisku kravas velosipēdu

Db.lv,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmos Latvijā radītos salokāmos elektriskos kravas velosipēdus “Vezums” plānots piedāvāt tirgū jau 2025. gadā.

“Vezums” mērķis ir eksportēt gan salokāmos mehāniskos, gan salokāmos elektriskos kravas velosipēdus, kā pirmās izvēloties riteņbraucējiem un velotransportam draudzīgākās valstis – Nīderlandi, Dāniju, Vāciju, Lielbritāniju u.c.

Ar ideju par salokāmiem kravas velosipēdiem, kas būtiski atvieglotu ikdienu kopienās, kam īpaši rūp pilsētvide, “Vezums” komanda – Jēkabs Ozols, Oskars Kotello un Emīls Krišjānis – startēja konkursā “Ideju kauss 2023”. Konkursā iegūtais atbalsts deva papildu stimulu ķerties pie darba, lai šādi velosipēdi nonāktu Latvijas un pasaules tirgū.

“Pašreiz daudzviet Eiropā kravas velosipēdi kļuvuši ļoti populāri, piemēram, Londonā, to iekļaušana pilsētvidē, tādējādi, atslogojot satiksmi, tiek pat īpaši atbalstīta. Kravas velosipēdi ir dažādu meistaru, kā santehniķu, elektriķu u.tml. braucamais, jo viņi kravas kastē var ievietot instrumentus un doties pie klienta. Tāpat vecāki bieži vien šādi pārvietojas pilsētā kopā ar saviem mazajiem bērniem. Mums bija skaidrs, ka kravas velosipēdu loma pilsētvidē pieaugs ne tikai siltajā gadalaikā, bet arī ziemā, turklāt tie spēj paveikt gandrīz tikpat daudz kā vieglā automašīna, vienlaikus esot videi un veselībai draudzīgāki,” stāsta J. Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Japāna velonovietņu problēmu atrisina, ieviešot pazemes «stāvvietas»

Gunta Kursiša,26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānā velosipēds ir kļuvis par izplatītu transportlīdzekli, tādēļ aktuāls kļuvis jautājums par pilsētas telpas, ko pašlaik aizņem velosipēdi, atbrīvošanu citām vajadzībām. Kā risinājumu Japāna atradusi pazemes velonovietnes, vēsta culturejapan.jp.

Eco Cycle ir kompānijas Giken Seisakusho Co., Ltd. izveidota automatizēta 11,64 metrus dziļa pazemes stāvvieta, kurā var novietot 204 velosipēdus. Viena divriteņa novietošana Eco Cycle aizņem aptuveni 13 sekundes. Velonovietnē novietoto velosipēdu svars gan nedrīkst pārsniegt 30 kg.

Arī pazemē novietne neaizņem daudz vietas, jo velosipēdi tiek sakārtoti aplī cits virs cita. Šī apļa diametrs ir 8,55 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Velosipēdu zādzību skaits audzis par trešdaļu

Žanete Hāka,19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā ceturksnī parasti visstraujāk aug velosipēdu zādzību skaits, liecina Ergo dati.

To apstiprina arī Valsts policijas statistika, kas liecina, ka šā gada pirmajos trīs mēnešos kopā nozagti jau 167 velosipēdi, un tas ir par 33% vairāk nekā šajā pašā laika periodā gadu iepriekš. Daļēji tas skaidrojams ar to, ka šogad ziema bijusi neierasti silta un īsa, tāpēc velosipēdi lietoti aktīvāk un pieprasījums pēc tiem bijis lielāks. Taču arī apdrošināšanas sabiedrībā Ergo novērots, ka, kopš īpašumu apdrošināšanas polisē iekļauta velosipēdu apdrošināšana, ik gadu tieši pavasarī sāk pieteikt to zādzības.

Velosipēdu zādzības visaktīvāk tiek pastrādātas tieši sezonas sākumā — aprīlī un maijā, jo pēc tiem ir vislielākais pieprasījums un nozagto pārvietošanās līdzekli iespējams ātri realizēt. Valsts policijā atgādina, ka visbiežāk tiek zagti nepieslēgti velosipēdi vai tie, kas ir saslēgti ar nepietiekami kvalitatīvu saslēgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājā ražotos elektrodivriteņus primāri redz kā ļoti labu eksporta preci

Lelde Petrāne,26.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Blue Shock Bike, kas ražo elektrodivriteņus, ieguldot bankas Citadele izsniegto 150 tūkstošu eiro finansējumu ražošanas attīstībā un mārketinga pasākumos eksporta veicināšanai, plāno par trešdaļu palielināt apgrozījumu un šogad pārdot vismaz 500 elektrodivriteņus.

«Elektrodivriteņu tirgus tendences pasaulē liecina, ka katru gadu tiek pārdots par 20% vairāk elektrodivriteņu nekā iepriekšējā sezonā,» saka Blue Shock Bike attīstības direktors Neils Kalniņš.

Blue Shock Bike elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties industriālām vajadzībām, piemēram, pasta un policijas dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem. Uzņēmums tuvāko piecu gadu laikā ražošanu plāno kāpināt līdz trim tūkstošiem vienību gadā: «Šogad mēs plānojam pārdot vismaz 500 divriteņus, un tad soli pa solim kāpināt pārdošanas apjomus. Latvijā elektrovelosipēdi popularitāti gūst galvenokārt uzņēmumu un pašvaldību vidū. Valmierā, Saldū un Gulbenē ir pirmās pašvaldības, kur elektrodivriteņi ir izvēlēti kā vieni no iestādes darbinieku pārvietošanās līdzekļiem. Elektroriteni kā uzņēmuma transportlīdzekli ir izvēlējušies arī tādi uzņēmumi kā energouzņēmums Fortum, starptautisks auto nomas uzņēmums Hertz, autostāvvietu apsaimniekotājs Europark, kā arī Ceļu satiksmes un drošības direkcija un citas kompānijas. Līdz ar to var teikt, ka sapratne par elektrotransportu un tā priekšrocībām pamazām sāk veidoties, tomēr Latvijā ievērojamus pārdošanas apjomus neprognozējam. Savu produktu primāri redzam kā ļoti labu Latvijas eksporta preci,» norāda Neils Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Blue Shock Bike vadītājs: Pensijā varēšu iet, kad tikšu līdz elektriskā lidojošā paklāja ražošanai

Žanete Hāka,25.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrovelosipēdu ražošanas uzņēmuma Blue Shock Bike optimisms galvenokārt balstās uz divām lietām, jaunākajā Citadele Index pētījuma prezentācijā sacīja kompānijas vadītājs Neils Kalniņš.

Lai uzņēmējs varētu būt optimistisks, viens no pamatnosacījumiem ir kompetence, bet ne tikai tāda, kas izpaužas velosipēdu ražošanā, bet sapratnē, kādēļ elektrodivritenis ir neatņemama sastāvdaļa modernā pilsētas vidē. «Es pats savu misiju šajā biznesā esmu noteicis: tad, kad es tikšu līdz personīgi lietojamam elektriskajam lidojošajam paklājam, tad es varēšu iet pensijā,» viņš saka.

Ideja ražot elektrovelosipēdus izaugusi no N. Kalniņa līdzšinējās darbības – viņš pēdējos 15 gadus nodarbojies ar pilsētvides konsultācijām – pilsētvides attīstību, transporta problēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ja neesi Vecrīgā, tad nav biznesa

Linda Zalāne,15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas velosipēdu nomas Rīgā orientējas uz ārvalstu tūristu apkalpošanu, līdz ar to savus nomas punktus izvietojušas vecpilsētā

RigaBicycle darbojas kopš 2011. gada, bet pirms diviem gadiem uzņēmuma vadības grožus no iepriekšējā firmas īpašnieka pārņēma Māris Rodins. «Nopirku biznesu no iepriekšējās īpašnieces, jo saskatīju potenciālu, proti, ka ar salīdzinoši nelielu investīciju varētu gūt peļņu. Šis ir mans papildu bizness, ikdienā strādāju diezgan lielā starptautiskā uzņēmumā. Ikdienas operatīvās lietas velonomā uzrauga un organizē divas darbinieces. Klientus neuzskaitām, bet skatos, lai varam strādāt rentabli, netiecamies pēc kvantitātes,» stāsta RigaBicycle (SIA Street Rent) īpašnieks. Viņa vadītā kompānija atrodas Vecrīgā, un līdzās tai vairākus gadus darbojas vēl divas citas velo nomas. M. Rodins atzīst, ka atrašanās vieta ir viens no veiksmes formulas elementiem un Vecrīga ir vieta, kur dzīve mutuļo. Šādu biznesu uzturēt kādā no Rīgas mikrorajoniem būtu nerentabli. RigaBicycle ikdienā operē ar 25 braucamajiem, un šis skaits esot optimāls ikdienas pieprasījumam. Turklāt nākas rēķināties ar faktu, ka Vecrīgā esošajās telpās ir ierobežota platība un nav vietas, kur savietot vairāk divriteņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta ekipējuma novietnes ražojošais skolēnu mācību uzņēmums Wheelift Latvia atzīts par šajā mācību gadā labāko skolēnu kompāniju Latvijā

Ideja par šādu novietni radās Alisei Šneibahai, kura dzīvoja nelielā dzīvoklītī un saskārās ar problēmu, ka velosipēds mājās vienmēr maisījās pa kājām – aizņēma vietu koridorā, apgāzās. Viņa to nevēlējās atstāt kāpņutelpā, jo itin bieži divriteņi tiek nozagti. Mēģinot saprast, kā atrast vietu dzīvoklī velosipēdam, viņa meklēja risinājumu. Nespējot tirgū atrast piemērotu variantu, kas nodrošinātu visas nepieciešamās funkcijas, skolasbiedrenes sanāca kopā un izdomāja izveidot novietni un skolēnu mācību uzņēmumu.

Kitija Koroševska teic, ka ceļš līdz pirmajam produktam bija ilgs. Izaicinājums bija atrast ražotāju, kas būtu gatavs sadarboties ar skolēnu mācību uzņēmumu. Pirmais prototips radās no aizkaru stangas, kas bija gana labs risinājums, lai to attīstītu tālāk un meklētu iespējas to uzlabot. Attīstot produktu, bijis daudz amizantu momentu, bet šobrīd viņām pašām šķiet, ka produkts ir tik labs, ka nav kauns to pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī pandēmijas dēļ smagi ciešot izklaides industrijai, SIA “Wolftrike” un Drifta halles dibinātājs Klāvs Ašmanis sapratis, ka jādomā, kā esošo pieredzi ar elektriskajiem Wolftrike spēkratiem izmantot citā virzienā.

Tā tapusi doma par militāriem mērķiem paredzēta skrejriteņa radīšanu. Šos elektriskos skrejriteņus varēs izmantot gan patrulēšanai, gan arī militāro bāžu un pagaidu lidostu iekšējai mobilitātei. Tā funkcionalitāti uzsver tas, ka skrejritenim būs iespēja pieslēgt speciāli aprīkotu piekabi ar augstu kravnesību, ar kuru pārvietot cilvēkus un tehniku.

Mana pieredze: Pārdod braukšanas prieku 

Latvijā radītie tricikli Wolftrike vispirms izturējuši trieciena pārbaudi pašmāju drifta hallē...

Mosphera elektriskais skrejritenis tiek izstrādāts, projektēts un ražots Latvijā, orientējoties uz plašo pasaules tirgu. Tas būs iegādājams arī personīgām vajadzībām, tā ražošanas tiks uzsākta 2021. gada janvārī, bet pirmie eksemplāri pie klientiem nonāks maijā.

Projekta iedīgļi tapa sadarbībā ar Liepājas viedo un zaļo tehnoloģiju klasteri, radot pirmo prototipu civilajām vajadzībām. Tomēr iepriekšēja dalība akumulatoru risinājumu izstrādē kādam militāram projektam ļāva pielāgot šo unikālo elektrisko skrejriteni militārām, robežsardzes un policijas vajadzībām Eiropas Savienības un NATO dalībvalstīs ar Latvijas Drošības un aizsardzības klastera atbalstu.

Iedvesmas avots Mosphera skrejritenim ir MTB velosipēds un krosa motocikls, no abiem paņemot labāko, bet vienlaikus nezaudējot skrejriteņa kompaktos izmērus. Braucamais piemērots, lai pārvietotos ne vien pa gludu asfaltu, bet arī nelīdzenu segumu un bezceļiem. Ar pilnu akumulatoru var nobraukt 100 kilometrus, bet ir iespējams pievienot vēl vienu tāda paša izmēra akumulatoru, divkāršojot ar vienu uzlādi iespējamo nobraukumu.

Interesi par universālo elektrisko skrejriteni jau esot izrādījuši lauksaimnieki gan no Latvijas, gan citām Eiropas valstīm.

Šobrīd projekts ir noslēdzošā prototipa stadijā, bet jau janvārī tiks uzsākts ražošanas process pirmajiem pasūtījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad koki aiz loga sāk krāsoties dzeltenīgi sārtos toņos, ir skaidrs, ka pienācis rudens. Lai atjaunotu spēkus un atpūstos, arī rudenī nedēļas nogalēs jācenšas izrauties no mājām. Turklāt zelta rudens spēj pārsteigt ar brīnišķiem dabas skatiem un aizraut elpu kā lielam, tā mazam. Šeit varat smelties ierosmi aktīvām un veiksmīgām rudens brīvdienām.

Rudenīgi velobraucieni

Riteņbraukšana, iespējams, ir tā nodarbe, kas spēj sagādāt prieku ikvienam. Ar velosipēdu varat doties braucienā pa rudenīgo Siguldu vai aplūkot Abavas rumbu. Turklāt tagad velosipēdu var ērti pārvadāt vilcienā, tāpēc šādu velobraucienu varat īstenot arī tad, ja nedzīvojat Siguldā vai kādā citā “zelta rudens pilsētā”.

Nekavējieties un aiciniet ģimeni vai draugus doties aktīvā velobraucienā zeltainajā lapkritī. Ja nu gadījumā vecais velosipēds nav darba kārtībā, rudens ir laiks, kad jauniem velosipēdiem tiek piedāvātas izdevīgas cenas. Piemēram, Bikko velosipēdiem pieejami rudens piedāvājumi ainaviskiem velobraucieniem. Ieskaties!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velonovietne, kurā velosipēds tiek ievietots iekšā un reizē pieslēgts gan priekšējais ritenis, gan velosipēda rāmis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ērenpreiss izrāda jauno velosipēdu kolekciju

Dienas Bizness,12.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Latvijā vienīgais velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šodien nācis klajā ar 2013. gada sezonas velosipēdiem.o

«Pēc pirmās kolekcijas panākumiem izlēmām neapstāties pie sasniegtā un nu jau otro gadu varam piedāvāt jaunus velosipēdus,» braucamrīku prezentācijas laikā saka zīmola Ērenpreiss radītāja Gustava Ērenpreisa brāļa mazdēls un tagadējās Ērenpreiss velodarbnīcas vadītājs Toms Ērenpreiss.

Viņš skaidro, ka ir attīstīti jau četri esošie velo modeļi, kā arī radīti divi pilnīgi jauni modeļi, kas gan arī, spriežot pēc izskata un nosaukuma, ir būvēti uz esošo velosipēdu bāzes, atšķiroties vien krāsai.

Vadoties pēc pieprasījuma, Ērenpreiss radījis līdz šim popularākos velosipēdu modeļus Paula un Gustav jaunās krāsās. Līdz šim braucamrīki bija pieejami zilā (Gustav) un ziloņkrāsā (Paula). Tagad velosipēds Paula pieejams arī sarkanā, bet Gustav – pelēkā krāsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Koka velosipēdi piesaista ne tikai hipsteru uzmanību

Dienas Bizness,11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizains un neatkārtojams stils būs tas, kas ļaus tirgū, kur patlaban jau pieejamie velosipēdi ir viegli, ātri, ērti, konkurēt velosipēdiem ar koka rāmjiem, vēsta laikraksts Diena.

Līdz šim jau ir redzēti no bambusa izgatavoti divriteņu rāmji un ļoti plašā variāciju spektrā – no koka. Līdz ar to var teikt, ka Artjoms Prokopiško, aizvietojot divriteņa metāla caurules ar virpota līmētā ozola detaļām nav izgudrojis neko jaunu. Un tomēr ir. Jo tāds velosipēds ir tikai viens. Citiem ir citādi, vēsta Diena.

Artjoms stāsta, ka sākumā gribējis izmantot finieri, veidot tā saucamo sandwichbike, bet tad atklājis, ka tādus jau ražo Nīderlandē. Tāpēc izvēlējās citu risinājumu – virpotas līmētā koka detaļas metāla cauruļu vietā. Rāmim izmanto līmēto sarkanā un parastā ozola koksni, stūrei – bērzu un ozolu. Koka detaļas izgatavotas pēc pasūtījuma pie galdnieka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No retro uz fikso

Renāte Priede, speciāli DB
,03.02.2015

Jāņa Stepiņa SIA JE Corporation biznesa virzieni joprojām ir vairāki

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņa Stepiņa SIA JE Corporation biznesa virzieni joprojām ir vairāki, tostarp tā turpina attīstīt velo biznesu, ziemā gan lielāks uzsvars ir uz mājaslapu izveidi , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms pāris gadiem iesāktā darbošanās ar riteņiem no Holandes un veloservisu Bike Bazar Andrejsalā tagad ir pārtapusi jaunā kvalitātē – 2014.gada rudenī Jāņa komandas puiši nolēma pievērsties fiksētās rumbas velosipēdu izgatavošanai.

Vairums no uzņēmuma darbības jomām ir izteikti sezonālas, septembrī bija aktīvi jādomā, ko tālāk darīt ar velosipēdiem, stāsta Jānis. Puiši eksperimentēja ar sludinājumiem SS.lv un citviet, atklāja, ka cilvēki aktīvi interesējas par t.s. fiksīšiem. «Pasaulē gan šobrīd par tiem interese jau mazinās, bet Latvijā vēl ir maksimumā, sapratām, ka jādarbojas šajā virzienā, un sākām no mūsu rīcībā palikušajiem Holandes riteņiem konstruēt fiksīšus – pārtaisījām rāmi, uzbūvējam no nulles, cilvēkiem iepatikās,» stāsta Jānis. Interesanti bija tas, ka arī meitenes vēlas šādus velosipēdus, tāpēc piedāvājumā ir slīpa stanga. Impulsu tam devusi kāda meitene, kura nekur nav varējusi rāmi atrast.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2.oktobra līdz 4.oktobrim Ķīpsalā norisinās Rīgas starptautiskā dizaina izstāde Design Isle 2015. Izstāde notiek jau trešo gadu un šogad pulcē vairāk nekā 190 dizainerus no visas Baltijas, informē rīkotāji.

Izstādē var aplūkot gan ierastās lietas, gan iepazīt inovatīvus dizaina risinājumus.

Sākot ar 2015.gadu, izstādē Design Isle īpaša uzmanība tiks pievērsta kādai noteiktai tēmai, un šī gada lielā tēma ir velosipēds. Šogad izstādē galvenā loma tiks piešķirta velodizainam, un apmeklētājiem būs iespēja novērtēt jaunākos uzņēmumu Ērenpreiss, Hopp, Krupis Vello, Pegeout dizaina velosipēdu modeļus.

Vienlaikus ar dizaina izstādi notiks starptautiskā mēbeļu, interjera un apgaismojuma izstāde Baltic Furniture 2015, kurā nozīmīgākie Baltijas ražotāji un tirgotāji prezentēs jaunākās mājas un biroja mēbeļu kolekcijas, plašu mēbeļu furnitūras klāstu, modernus gaismas ķermeņus un stilīgus interjera priekšmetus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Apbrauc sastrēgumus

Linda Zalāne,18.10.2018

«Pagaidām noteikumos nav definēts, cik lielu ātrumu drīkst sasniegt, braucot pa ietvi tieši ar elektrisko skrejriteni, bet jāievēro tās pašas normas, kā pārvietojoties ar citiem transportlīdzekļiem. Tie visi drīkst braukt pa ietvi, bet galvenais noteikums – nedrīkst traucēt kājāmgājējus, kuriem šajā situācijā ir priekšroka,» skaidro veikala e-ride.lv vadītājs Toms Dzintarnieks.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ielās uzkrītoši strauji parādās jauni satiksmes dalībnieki – elektriskie skrejriteņi un citas elektriskas uzpariktes.

Tirgotāji prognozē, ka interese par tiem saglabāsies arī turpmāk, jo Latvijas iedzīvotāji tikai sākuši iepazīt alternatīvos braukšanas līdzekļus, kas ļauj būt ātrākiem par velosipēdu un gājēju, kā arī sastrēguma stundās nokļūt vēlamajā vietā veiklāk, nekā braucot ar automašīnu vai sabiedrisko transportu.

Pasaulē un Latvijā līdzās elektriskajiem skrejriteņiem ielās manāma virkne citu iepriekš mazāk redzētu ierīču. Vairāk izplatīts no tiem ir elektriskais pašbalansējošais braucamrīks ar diviem riteņiem, tas spēj sasniegt 20 km/h. Šo braucamrīku kā pārvietošanās līdzekli nereti piedāvā tūrisma kompānijas, līdz ar to ārvalstu viesi daudz ātrāk un atraktīvāk spēj izbraukāt pilsētu. Ielās ir manāmi pašbalansējošie vienriteņa skūteri un elektromehāniskie vienriteņa skeiti. Šie braucamrīki spēj attīstīt pieklājīgu ātrumu, lai būtu interesanti satiksmes dalībniekiem. Protams, ir pieejami arī elektriskie velosipēdi, tomēr DB novērojumi liecina, ka to skaits aktīvākajās velosipēdu braukšanas dzīslās nav liels.

Komentāri

Pievienot komentāru