Ražošana

Blue Shock Bike vadītājs: Pensijā varēšu iet, kad tikšu līdz elektriskā lidojošā paklāja ražošanai

Žanete Hāka,25.08.2015

Jaunākais izdevums

Elektrovelosipēdu ražošanas uzņēmuma Blue Shock Bike optimisms galvenokārt balstās uz divām lietām, jaunākajā Citadele Index pētījuma prezentācijā sacīja kompānijas vadītājs Neils Kalniņš.

Lai uzņēmējs varētu būt optimistisks, viens no pamatnosacījumiem ir kompetence, bet ne tikai tāda, kas izpaužas velosipēdu ražošanā, bet sapratnē, kādēļ elektrodivritenis ir neatņemama sastāvdaļa modernā pilsētas vidē. «Es pats savu misiju šajā biznesā esmu noteicis: tad, kad es tikšu līdz personīgi lietojamam elektriskajam lidojošajam paklājam, tad es varēšu iet pensijā,» viņš saka.

Ideja ražot elektrovelosipēdus izaugusi no N. Kalniņa līdzšinējās darbības – viņš pēdējos 15 gadus nodarbojies ar pilsētvides konsultācijām – pilsētvides attīstību, transporta problēmām.

Kompānija izmanto absolūtu nišas pieeju un veido specializētus elektrovelosipēdus policijai, pastai un citām iestādēm. «Standarta jautājums, ko man uzdod, vienmēr ir: nu ko tu tur ņemies – Ķīnas riteņus var iegādāties par 500 eiro, bet Blue Shock Bike tie maksā 1500-3000 eiro,» viņš saka. Tomēr uzņēmuma ražotajiem velosipēdiem ir savas priekšrocības, tāpat tiem ir virkne drošības ierīču. Tāpat tas aprīkots ar speciālām ierīcēm - piemēram, velosipēds pa pilsētu braucošam policistam ļauj ātri vien noteikt, vai automašīnas numura zīme ir legāla, vai automašīna nav zagta. Ja velosipēda sistēma redz nederīgu numura zīmi, tas padod signālu policistam.

«Elektrotransports Eiropā ir salīdzinoši nesen ieviesta inovācija. Tāpat mēs strādājam valstī, kas nav populāra ar tehnoloģiju sasniegumiem – ārvalstu partneri skatās uz mums diezgan piesardzīgi,» viņš uzsver. Arī investīciju pieejamība šāda veida biznesam ir ļoti kritiska. Kompānija ir radījusi virkni jauninājumu, ko vēl neviens cits nav izveidojis, bet, lai palaistu preci tirgū, vajadzīgas lielas investīcijas. «Ja tehnoloģiju biznesā esi šodien kaut ko izgudrojis, un jau rīt neesi ar pilnu jaudu tirgū, tad parīt vairs šajā tirgū vairs vari nebūt vispār, jo ķīnieši pirmajā izstādē produktu ieraudzīs, nākamajās 20 minūtēs to izpreparēs, un, iespējams, jau nākamo divu nedēļu laikā prece ar citu nosaukumu, citā izpildījumā, būs pieejama tirgū, protams, jautājums ir par tās kvalitāti,» saka N. Kalniņš.

«Pirms trim gadiem, kad sākām darboties, investori par manu ideju teica dažādas lietas, un izteicieni gandrīz vai robežojās arī ar manas garīgās veselības izvērtējumu,» viņš saka. Līdz ar to sākotnēji dibinātāji ieguldīja savus līdzekļus, pēc tam saņēma AS Citadele banka finansējumu, bet patlaban kompānija ir nākamajā etapā, kad lūkojas pēc 0,5 miljonu eiro privāto investoru naudas. Tiesa gan, kaut arī investīciju klimats Latvijā ir ievērojami mainījies pozitīvā virzienā, tajā pašā laikā investīciju apjoms un nozares specializācija ir tas, kur pēc pirmās sajūtas šaubamies, ka šo naudu savāksim. Praktiski nozīmē, ka ļoti iespējams, nāksies zaudēt ļoti būtisku lietu, lai gan vēlamies to saglabāt – kompāniju, kas ir Latvijas uzņēmums. Tomēr var nākties meklēt finansējumu ārpusē. «Vai mums kaut ko dod tas, ka esam Latvijas uzņēmums? Diemžēl tikai to, ka tas ir emocionāls ieguvums,» viņš atbild. Kompānija izvērtējusi iespējamo dalību finansējuma platformās, piemēram, Kickstarter, taču secināts, ka produkts ir pārāk specifisks, ko pērk uzņēmumi. Blue Shock Bike mērķē uz tādiem tirgiem kā Skandināvija, Šveice, Austrija un pēc tam – Dienvideiropa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Blue Shock Race plāno atdzīvināt tirdzniecības centru Bērnu pasaule

Lelde Petrāne,19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Halle slēgtā pasākumā tiks atklāta 1. jūlijā, bet publiski - 2. jūlijā,» jautāts, kad tirdzniecības centrā Bērnu pasaule tiks atklāta Blue Shock Race jaunā Rīgas elektrokartingu halle, biznesa portālam db.lv pastāstīja Blue Shock Race dibinātājs un valdes loceklis Artis Daugins. Šobrīd projektā ir investēti 200 tūkstoši eiro.

Kārtojot visas formalitātes, halles atklāšana Matīsa ielā 25 nedaudz iekavējusies - sākotnējais mērķis bija to atvērt maija beigās. «Šis ir milzīgs projekts un nav daudzi, kam ir pieredze šajā lauciņā. Līdz ar to mums kā pionieriem jārisina daudz lietas, par ko neviens nezina, bet tas ir normāls pionieru pienākums, atrisināt, tā, lai nākošajiem un pašiem būtu labāk un vieglāk,» sacīja Blue Shock Race dibinātājs.

Pirmā Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu halle atradās modes un izklaides centrā Rīga Plaza, taču tika aizvērta šā gada aprīlī. «Startējot ar šo pilotprojektu, mums telpu līgums bija noslēgts uz vienu gadu, pēc tam šīs telpas bija jāatstāj. Rīga Plaza nāca ar priekšlikumiem pārcelt halli uz blakus telpām, bet, izvērtējot visus piedāvājuma aspektus, iespējas un nākotnes vajadzības, mēs nolēmām veidot lielo kartingu halli un diemžēl tik daudz vietas Rīga Plaza mums nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Elektrokartinga centra izveidē investēs ap 90 000 eiro

LETA,24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas elektrokartingu ražotājas SIA Blue Shock Race elektrokartinga centra izveidē kopumā investēs ap 90 000 eiro, stāsta Blue Shock Race pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Viņš stāsta, ka projekta pirmajā kārtā, kas paredz izbūvēt kartinga trasi iekštelpās, paredzēts investēt aptuveni 50 000 līdz 60 000 eiro. Savukārt saskaņā ar sākotnējām aplēsēm projekta otrā kārta, kas paredz kartinga trasi ārtelpās un virtuālās 3D vides iespējas, varētu izmaksāt ap 30 000 eiro.

Projekta īstenošanā iesaistījušies privāti investori un partneri. Tāpat Blue Shock Race ieguvis arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) eksporta un inovācijas balvu, kā arī Liepājas pašvaldības atbalstu 3500 eiro apmērā, atzīmē Hmieļevskis.

Viņš norāda, ka investīcijas plānots atpelnīt samērā īsā laika posmā, un viena līdz divu gadu laikā elektrokartinga centru paredzēts iedzīvināt pilnā apjomā, kas paredz kombinēto - iekštelpu un āra - trasi, kā arī virtuālās 3D vides izklaides.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Papildināta ar FOTO: Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu hallē gada laikā ieguldīti 100 tūkstoši eiro un mainīta cenu politika

Lelde Petrāne,22.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada tirdzniecības centrā Riga Plaza tika atvērta bērnu elektrokartingu halle Blue Shock Race KidsZone. Finansiālais ieguldījums Rīgas halles izveidē un uzturēšanā gada laikā sasniedzis apmēram 100 tūkstošus eiro, biznesa portālam db.lv stāsta Rīgas halles vadītājs Niks Jansons.

Rīgas halle ir prototips, kurā reālajā dzīvē testētas visas Blue Shock Race komandas idejas. Šobrīd Rīgas hallē strādā 8 darbinieki.

«Joprojām turpinām ieguldīt līdzekļus, lai arvien uzlabotu halles darbību, tomēr lielākais ieguldījums noteikti ir bijis laiks. Ieguldītais laiks halles izveidē un attīstībā ir neaprakstāms. Arī šobrīd joprojām attīstāmies un uzlabojam darbības procesu. Šis gads ir bijis saspringts, tomēr notikumiem bagāts,» skaidro N. Jansons.

Pieprasītākais un līdz ar to arī ienesīgākais pakalpojums ir elektrokartings, tomēr arvien biežāk cilvēki izvēloties arī dzimšanas dienas svinību organizēšanas pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens un ziema nozīmē ne tikai tumsu un aukstumu, bet arī lietu, dubļus un mitrumu, sniegu un sāli. Uzturēt telpās pienācīgu tīrību diendienā var būt īsts izaicinājums, it īpaši vietās, kur ir liela cilvēku plūsma. Gumijas paklājs šajā sezonā ir neaizvietojams palīgs tīru grīdu un patīkamas vides uzturēšanā. Šoreiz īsi pastāstīsim par astoņiem veidiem, kā gumijas paklājs atvieglo un uzlabo tīrības uzturēšanu telpās, un ar kādiem iekštelpu paklājiem to labāk kombinēt.

1.Savāc raupjos un lielākos gružus

Gumijas paklāja rakstā mijas izciļņi ar padziļinājumiem, kuros sakrājas gruži un tie netiek ienesti telpās. Gumijas paklāja raksts izstrādāts tā, lai notīrītu pēc iespējas vairāk netīrumu no apaviem un vienlaikus tos noturētu paklāja iekšpusē un neļautu tos iznēsāt tālāk (paklājs pilda tā saukto skrubja funkciju).

2.Savāc un notur mitrumu paklāja padziļinājumā

Gumijas paklājs arī lieliski savāc mitrumu – pie paklāja ārējām malām ir paaugstinājums, kas neļauj mitrumam aizplūst tālāk, tādējādi paklājs tā padziļinājumā var noturēt pat vairākus litrus ūdens! Jebkādus papildu netīrumus un mitrumu savāks kokvilnas vai mikrošķiedras paklājs, ko var novietot tālāk telpā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā atklāts Blue Shock Race elektrokartingu centrs, kas turpmāk atradīsies kādreizējā ostas spīķerī, Vecajā ostmalā, informē Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Elektrokartinga centrs top vairākās kārtās, un pirmā atklāta aptuveni 150 metru garā iekštelpu trase, kas darbosies visu gadu, neatkarīgi no laikapstākļiem.

«Patlaban braucējiem pieejami četri mazie kartingi, kas piemēroti bērniem vecumā no četriem, pieciem gadiem, kā arī viens lielais kartings, ar kuru elektrisko jaudu piedāvājam izbaudīt pieaugušajiem. Lielo kartingu skaits drīzumā tiks palielināts,» stāsta Blue Shock Race īpašnieks Artis Daugins.

Otrā kārta paredz aptuveni 160-170 metru gara papildinājuma izveide ēkas pagalmā, līdz ar to kopējais trases garums sasniegs 320 metru.

Blue Shock Race šī projekta īstenošanai ieguvusi pašvaldības atbalstu 3500 eiro apjomā. Projektā iesaistījušies arī vairāki privāti investori un partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piedāvā iespēju kļūt par elektrokartingu halles līdzīpašnieku

Lelde Petrāne,23.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrokartingu izklaides pakalpojumu sniedzējs SIA BSR Liepāja 30.jūnijā Liepājā plāno atklāt elektrokartinga halli, un katram piedāvā iespēju kļūt par jaunās elektrokartingu halles līdzīpašnieku, pavēstīja Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Blue Shock Race vietnē Bezrindas.lv sācis iepriekšpārdošanas biļešu tirdzniecību, un starp visiem biļešu pircējiem tiks izvēlēts viens, kurš saņems dāvinājumu no uzņēmuma īpašnieka Arta Daugina - 1% daļu SIA BSR Liepāja.

«Iepriekšpārdošanas jeb PreOrder biļete ir unikāls pirkums pirms Liepājas Blue Shock Race kartingu halles atvēršanas. Tā dod vairākas priekšrocības, kas netiks piemērotas nevienam biļešu īpašniekam pēc kartingu halles atvēršanas, turklāt visi biļešu ieņēmumi tiks novirzīti halles izveidē un attīstībā,» stāsta BSR Liepāja īpašnieks A. Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas sistēmu izstrādātāju SIA "Blue Bridge Technologies" iegādājusies kompānija "Everfield", kas ietilpst Ņujorkā un Londonā bāzētā uzņēmumu grupā "Aquiline Capital Partners".

Darījuma summa un citas detaļas netiek izpaustas. Darījumu konsultēja BDO, Cobalt un Corum Group.

Kompānijā informē, ka jaunais investors aizstāj riska kapitāla fondus "BaltCap" un "Imprimatur Capital", kā arī iegādājies pārējo dalībnieku daļas. Tādējādi "Everfield" iegūst 100% "Blue Bridge Technologies" kapitāldaļu.

"Blue Bridge Technologies" līdzdibinātājs un izpilddirektors Andrejs Strods atzīmē, ka sadarbības sākšana ar "Everfield" ir loģisks solis uzņēmuma tālākajā attīstībā, jo "Everfield" ilgtermiņa apņemšanās ieviest inovācijas un kvalitāti saskan ar "Blue Bridge Technologies" ceļu.

"Savienība ar "Everfield" ir sākums ilgtermiņa sadarbībai, kas sniegs daudz jaunu iespēju gan mūsu klientiem, gan mūsu komandai. Mums ir pieejamas arī "Everfield" zināšanas, iespējas un investīcijas, lai sniegtu pievienoto vērtību mūsu klientiem un darbiniekiem," viņš min.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Blue Shock Race" jau gadiem strādā pie elektrokartingu izveides. Pērnais gads bija pirmais, kad ieņēmumi pārsniedza izdevumus, bet Covid krīzes laikā noslēdzās darbs pie 200 tūkstošus eiro vērta pasūtījuma par elektrokartingu piegādi Meksikas kartingu hallei "Shock Grip".

Uzņēmuma "Blue Shock Race" birojā uz galda krājas pasūtījumi no dažādām pasaules valstīm. Nelielā ražotne Liepājā jāpilnveido, lai spētu reaģēt uz augošo pieprasījumu, tomēr pats interesantākais ir teju desmit gadus ilgais ceļš līdz panākumiem.

"Mēs krīzē esam visu laiku. Mēs nevienu brīdi neesam bijuši ārā no krīzes! Visi projekti par trešdaļu naudas! Šobrīd mēs nejūtamies diskomfortā, drīzāk kā zivis ūdenī. Tas, ko pārējiem varam pateikt, – Ķīna no Covid ir ārā! Mēs nebijām domājuši, ka ķīnieši būs mūsu nākamais lielais klients, bet tagad ir. Viņi grib, un viņi jau strādā!" žurnālam "Dienas Bizness" saka "Blue Shock Race" vadītājs Artis Daugins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Lietuvas IT kompānija Blue Bridge nostiprinās Baltijā

Anda Asere,15.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadu Lietuvas IT kompānija Blue Bridge plāno pabeigt ar nelielu pieaugumu apgrozījumā. Apgrozījums provizoriski paredzams 20 miljonu eiro apmērā

Savukārt 2017. gads gan kompānijai nebija pārāk veiksmīgs, bija neliels kritums apgrozījumā. «Skatoties arī uz mūsu konkurentiem, izskatās, ka samazinājums bija visā tirgū un visiem bija kritums. Viens no iemesliem ir tas, ka bija samazinājums pasūtījumos valsts sektorā. Taču biznesa pusē viss bija ierastajos apjomos,» teic Daļus Butkus (Dalius Butkus), Blue Bridge UAB direktors.

IT kompānijas Blue Bridge pirmsākumi meklējami pirms 26 gadiem, un tolaik uzņēmējdarbība sākās ar datoru tirdzniecību. Uzņēmums dabiski attīstījās un laika gaitā sāka piedāvāt arī dažādus pakalpojumus, risinājumus, pakāpeniski mainījās produktu portfelis, arī darbinieku skaits no viena pieauga līdz teju simt. «Industrija mainījās, un mēs sekojām tās attīstībai. Tagad kompānija nodrošina IT infrastruktūru tādā veidā, kā klientam nepieciešams – kā pakalpojumu, procesu, risinājumu vai tehnoloģiju,» stāsta D. Butkus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saražotais elektroenerģijas daudzums koģenerācijas1 stacijās turpina pieaugt un 2016. gadā bija 3 767,4 gigavatstundas (GWh), kas veido 59 % no kopējā saražotā elektroenerģijas daudzuma Latvijā, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Salīdzinājumā ar 2015. gadu, saražotās elektroenerģijas daudzums koģenerācijas stacijās 2016. gadā palielinājies par 7 %, bet saražotais siltumenerģijas daudzums palielinājies par 14 % un bija 6 023,1 GWh.

Pērn Latvijā darbojās 198 koģenerācijas stacijas ar kopējo uzstādīto elektrisko jaudu 1 292,1 megavati (MW). Kopš 2007. gada koģenerācijas staciju uzstādītā elektriskā jauda ir divkāršojusies un salīdzinājumā ar 2015. gadu pieaugusi par 1 % jeb 17,0 MW.

Latvijā darbojas četras koģenerācijas stacijas ar uzstādīto elektrisko jaudu lielāku par 20 MW, kas veido 81 % no kopējās koģenerācijas staciju uzstādītās elektriskās jaudas. Tās saražoja 63 % no kopējā koģenerācijas stacijās saražotā elektroenerģijas daudzuma. Trīs no tām darbojās Rīgā, viena – Zemgales reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Smalkais muslis ar ogām

Laura Mazbērziņa,12.04.2019

Ieva Biķe (no labās) un Ilze Kalāce-Bērziņa, SIA Smalkais muslis īpašnieces. Ražošanas process skatāms tālāk galerijā!

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties SIA Smalkais muslis ražotnē Olainē, kur tiek ražots muslis ar ogām.

Ieva Biķe un Ilze Kalāce-Bērziņa ir radījušas smalka maluma auzu pārslu, augļu, sēklu un ogu maisījumu Smalkais muslis. Ražošanas process notiek kādreizējā piemājas dārza mājā, kura ir vien septiņus kvadrātmetrus liela. Uzņēmuma vadītājas uzsver, ka Smalkais muslis ir ne tikai klasiskais brokastu produkts, bet ēdams arī vakariņās. Tiešu konkurentu tam neesot, jo neviens Latvijā vēl nepiedāvā musli, kurš ir sasmalcināts. Produktam netiek pievienots cukurs, jo saldumu tam piešķir augļi un ogas. «Mēs gribējām atšķirties un visu samalt. Sākotnēji gan mums salūza vairākas iekārtas, jo samalt dateles vai rozīnes nav tik vienkārši, tomēr esmu atradusi tehniku, kā to izdarīt,» stāsta I. Kalāce-Bērziņa, kura ir atbildīga par ražošanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 15. septembrī, plkst.19 Liepājā, Vecajā ostmalā 22, tiks atklāta Baltijas valstīs pirmā dronu arēna, kurā jebkuram būs iespējams lidot ar maza izmēra lidaparātiem, informē Blue Shock Race Liepājas elektrokartingu halles vadītājs Dzintars Hmieļevskis.

Dragonfli dronu arēna atradīsies Blue Shock Race kartingu halles 2. stāvā, un tajā būs atsevišķi nodalītas zonas iesācējiem pirmo iemaņu apgūšanai, un arī sacīkšu trase ar dažādiem elementiem.

Pasaulē pēdējā gada laikā ir nodibinātas vairākas sacīkšu dronu līgas, un šīs sacīkstes kā sporta veids strauji kļūst arvien populārāks, tomēr slēgtu arēnu lidotājiem pagaidām nav daudz – tikai augusta sākumā lielākais dronu ražotājs pasaulē DJI atvēra pirmo dronu arēnu pasaulē, un mēs būsim otrie pasaulē. Faktiski, esam pionieri šajā jomā, stāsta Dragonfli vadītājs Roberts Grundmanis.

Dragonfli dronu arēna būs vieta, kur pilotēšanas prasmi varēs apgūt gan iesācēji, gan arī pilnveidot iemaņas varēs prasmīgāki piloti, kuri laikapstākļu vai citu iemeslu dēļ nevar lidot citur,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc derībām ar autosportistiem Blue Shock Race dibinātājs Artis Daugins izveido elektrokartingu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Blue Shock Race sācis pirmās elektrokartingu piegādes, un plāno veidot jaunus modeļus. Kompānija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 startē kategorijā Inovatīvākais produkts.

Plāni lieli

Pirmā elektrokartinga prototipa izveide sākta 2014.gada nogalē, ieguldot vairākus desmitus tūkstošus eiro, stāsta SIA Blue Shock Race valdes loceklis Artis Daugins. «Ļoti grūti ir lauzt cilvēku stereotipus, kuri domā, ka degviela ir labākā lieta pasaulē. Šis kartings radās pēc derībām ar Latvijas Auto federācijas direktoru Jāni Krastiņu, kurš apgalvoja, ka elektrība benzīnu nekad neaizstās. Gribēju pierādīt, ka to var, savukārt viņš bija gatavs samaksāt par prototipa izveidi, lai redzētu, vai tas tiešām ir iespējams,» viņš stāsta. Savukārt patlaban jau cilvēki investē, lai uzņēmums tos turpinātu izgatavot. A. Daugins sākotnēji strādājis reklāmas nozarē, taču neilgi pēc krīzes sākuma, kad jomai vēl veicās labi, Nīderlandē viņam piedāvāts strādāt kādā aģentūrā, pelnot aptuveni 6000 eiro algu pirms nodokļu nomaksas. Tajā brīdī viņš sapratis, ka ārpus Latvijas viņu novērtē augstu, taču tas nozīmē arī to, ka viņš var mainīt kaut ko tepat, tādēļ atteicies no dizaina jomas vispār un kā mērķi noteicis mainīt Latvijas transporta un enerģētikas pamatus, jo patlaban, pēc viņa domām, energoresursiem mūsu valstī tiek tērēts daudz lieku līdzekļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā daļa iedzīvotāju pensijā vēlētos doties 55 gadu vecumā

Žanete Hāka,10.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja būtu brīvi no dažādiem finansiāliem ierobežojumiem, lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju pensijā vēlētos doties 55 gadu vecumā, noskaidrots pēc DNB bankas pasūtījuma veiktajā aptaujā.

Tikai katrs piektais Latvijas iedzīvotājs par labāko pensionēšanās vecumu atzīst esošo likumdošanā noteikto laiku – 62 gadi un 9 mēneši.

Situācijā, ja ierobežojošs nebūtu finansiālais aspekts, lielākā daļa jeb 41,8% iedzīvotāju pensijā vēlētos doties 55 gadu vecumā, kas ir 8 gadus agrāk nekā patlaban likumdošanā noteiktais teju 63 gadu vecums. Oficiālais pensionēšanās vecums optimāls šķiet katram piektajam respondentam, bet 18,4% respondentu pensionēties gribētu jau 50 gadu vecumā. 5,5% pensijā gribētu doties 65 gadu vecumā, bet 8,3% aptaujāto atzinuši, ka darbs viņu dzīvei piešķir jēgu, tāpēc pensijā vispār negribētu doties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai esat domājis, kā vēl uzlabot savu darba vietu, kā klientiem jūsu uzņēmumā justies vēl gaidītākiem? Dizaina paklāji ir viens no lieliskiem veidiem, kā to panākt! Šādi paklāji var palīdzēt daudzējādi – šajā rakstā skaidrosim, kādi ir šie veidi un kāpēc uzgaidāmajās telpās ir nepieciešami ieejas paklāji.

Dizaina paklāji jūsu uzņēmuma telpām – kas tie ir?

Dizaina paklājs ir uz klientu vērsts risinājums telpām, ko veido, balstoties uz konkrētām vēlmēm un specifiskām vajadzībām. Paklāji atšķiras gan pēc krāsas, izmēra, formas, gan izstrādātā dizaina. Lielākoties uzņēmumi dizaina paklājus izmanto, lai novietotu uzgaidāmajās telpās vai pie ieejas, kur tie ir redzami ikvienam apmeklētājam.

Mūsdienās paklāji telpās vairs nav tikai praktisku iemeslu dēļ – visbiežāk tie apvieno dizaina un higiēnas elementa funkcijas. Kāpēc dot priekšroku tieši dizaina paklājiem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nīderlandes Pon.Bike plāno Lietuvā ražot līdz 600 000 velosipēdu gadā

LETA--BNS,24.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules velosipēdu tirgus līdere Nīderlandes kompānija "Pon.Bike" 2024.gadā Ķēdaiņu brīvajā ekonomiskajā zonā Lietuvā atvērs jaunu ražotni, kurā gadā plāno izgatavot līdz 600 000 velosipēdu ar tādiem zīmoliem kā "Gazelle", "Kalkhoff", "FOCUS" un "Urban Arrow".

"Pon.Bike" pirmajos trīs darbības gados Lietuvā plāno radīt 300 darbavietu, bet nākotnē to skaits varētu pieaugt līdz 500, informēja Lietuvas ārvalstu investīciju veicināšanas aģentūra "Investuok Lietuvoje".

Kompānijas preses pārstāvis Žaks Geisens norādīja, ka uzņēmums izskatīja vairākas iespējamās rūpnīcas atrašanās vietas Centrālajā un Austrumeiropā, atzīstot Lietuvu par labāko iespēju.

Viņš uzteica Lietuvu par stabilitāti, uzņēmējdarbības procesu vienkāršošanu un motivēto un prasmīgo darbaspēku, kā arī loģistikas iespējam.

Nīderlandes holdinga kompānija "Pon Holdings", kurai ir vairāk nekā simt gadu sena vēsture dažādās nozarēs, 2011.gadā izveidoja "Pon.Bike", kas ar 2400 darbiniekiem visā pasaulē kļuvusi par planētas lielāko velosipēdu ražotāju. Nesen uzņēmums pārņēma starptautiski pazīstamā zīmola "Cannondale" īpašnieci "Dorel Sports", un abu kompāniju kopīgais apgrozījums plānots 2,5 miljardi eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Koģenerācijas stacijās saražoti 63% no kopējā Latvijā ražotā elektroenerģijas daudzuma

Žanete Hāka,20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gadā koģenerācijas stacijās saražotas 3526,8 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, kas ir par 17% vairāk nekā 2014. gadā un kas veido 63% no kopējā Latvijā saražotā elektroenerģijas daudzuma, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Pērn koģenerācijas stacijās saražotas 5540,4 GWh siltumenerģijas – 72% no kopējā saražotā siltumenerģijas daudzuma.

Pērn Latvijā darbojās 183 koģenerācijas stacijas – par 8 koģenerācijas stacijām vairāk nekā 2014. gadā. Koģenerācijas staciju kopējā uzstādītā elektriskā jauda 2015. gadā bija 1 275,1 megavati (MW), kas kopš 2007. gada ir divkāršojusies un salīdzinājumā ar 2014. gadu ir pieaugusi par 9,8 MW.

Latvijā darbojas četras koģenerācijas stacijas ar uzstādīto elektrisko jaudu lielāku par 20 MW, kas veido 82% no kopējās koģenerācijas staciju uzstādītās elektriskās jaudas. Tās saražoja 62% no kopējā koģenerācijas stacijās saražotā elektroenerģijas daudzuma. Trīs no tām darbojās Rīgā, viena – Zemgales reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Logitech par 117 miljoniem dolāru iegādājas latvieša radīto Blue Microphones

Lelde Petrāne,03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices datoru un mobilo ierīču piederumu ražotājs Logitech veic lielu pirkumu. Kompānija paziņojusi, ka iegādājas Blue Microphones par 117 miljoniem ASV dolāru.

Līdz ar to Blue Microphones pievienosies Logitech zīmolu sarakstam.

Jāatgādina, ka Blue Microphones dibinājuši amerikāņu mūziķis Skipper Wise un latviešu ierakstu inženieris Mārtiņš Saulespurēns. Uzņēmuma nosaukums ir akronīms no Baltic Latvian Universal Electronics. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas ASV.

1995. gadā dibinātais Blue Microphones pārdod mikrofonus, kuru cena ir no 60 līdz vairāk nekā 4000 ASV dolāru (par studijas tipa aparatūru). Blue Microphones produkciju izmanto pasaulslaveni mūziķi, piemēram, Bobs Dilans un Imagine Dragons.

Logitech savā blogā norāda: «Mēs iemīlējām Blue Microphones un tā produktus tajā momentā, kad par to uzzinājām. Un mēs esam pārliecināti, ka kopā varam darīt lielas lietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā transformācija, atjaunojamie energoresursi, to ražošanas bāze, izmantošana Latvijas iedzīvotāju labklājības paaugstināšanai, viedās mājas un pilsētas ir tie izaicinājumi, kuri prasīs mainīt ne tikai savu darbību, bet arī attieksmi visiem lēmumu pieņēmējiem, uzņēmējiem un iedzīvotājiem.

Tādi secinājumi skanēja Kurzemes biznesa forumā, kurš šogad norisinājās Ventspilī, koncertzālē “Latvija”. Kurzemes biznesa forumā piedalījās dažādu jomu un nozaru pārstāvji un savu nozaru speciālisti, kopēji diskutējot par straujo pārmaiņu laiku un to, ka būtiska nozīme ir un būs tiem lēmumiem, kuri jau ir un vēl tiks pieņemti, jo no tiem būs atkarīga visas valsts nākotne.

Izaugsmei vajag platformu

«Lai veiktu ekonomisko izaugsmi, kas balstās uz konkurētspēju un produktivitāti, ir nepieciešami cilvēki, finanšu resursi (investīcijas), to pieejamība un produktivitāte jeb visu procesu paātrināšana, tostarp digitalizācija,» uzsvēra ekonomikas ministre Ilze Indriksone. Viņa norādīja, ka labu iespēju nodrošināšana uzņēmējiem ir Ekonomikas ministrijas darba mērķis. Vienlaikus ministrija vēlas mazināt birokrātiju un noņemt šķēršļus. «Sāksim ar sadaļām - īpašumu attīstīšana un nodokļu nomaksas vienkāršošana, jo Latvijā šim nolūkam tiek patērēts trīs reizes vairāk laika nekā Igaunijā,» stāstīja I. Indriksone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā 15.septembrī atklāta Eiropā pirmā slēgtā dronu arēna, kurā jebkuram būs iespējams lidot ar maza izmēra lidaparātiem, informē Blue Shock Race Liepājas elektrokartingu halles vadītājs Dzintars Hmieļevskis.

Dragonfli dronu arēna atradīsies Blue Shock Race kartingu halles 2. stāvā, un tajā būs atsevišķi nodalītas zonas iesācējiem pirmo iemaņu apgūšanai, un arī sacīkšu trase ar dažādiem elementiem. Arēnas platība ir 400 kvadrātmetru, un tās griestu augstums sasniedz četrus metrus. Vienlaikus varēs darboties trīs piloti.

«Sacīkšu droniem tas nav pārāk daudz, taču telpu izmēra lidaparātiem, kuriem attālums pa diagonāli starp propelleriem ir 14 centimetru, ir vairāk kā pietiekami,» stāsta SIA Dragonfli vadītājs Roberts Grundmanis.

«Pasaulē pēdējā gada laikā nodibinātas vairākas sacīkšu dronu līgas, un šis sporta veids strauji kļūst arvien populārāks, tomēr tikai augusta sākumā lielākais dronu ražotājs pasaulē DJI atvēra pirmo dronu arēnu pasaulē, un mēs būsim otrie pasaulē. Faktiski, esam pionieri šajā jomā,» norāda R.Grundmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu halle aizvērta

Lelde Petrāne,02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms nedaudz vairāk nekā gada tirdzniecības centrā Riga Plaza tika atvērta bērnu elektrokartingu halle Blue Shock Race KidsZone. Tagad tā beigusi savu darbību, pārliecinājās biznesa portāls db.lv.

Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu hallē gada laikā tika ieguldīti 100 tūkstoši eiro. Vēl decembra beigās Rīgas hallē tika rīkotas gada jubilejas svinības, kurās labi vārdi tika veltīti arī sadarbībai ar Riga Plaza.

Klientiem, kuru rīcībā ir Rīgas halles dāvanu kartes, uzņēmumā stāsta, ka tās varēs izmantot jaunajā Rīgas hallē. Tiek piedāvāta arī iespēja tās izmantot Liepājā.

Rīgas halles vadītājs Niks Jansons informē, ka jaunā Rīgas halle atradīšoties Matīsa ielā 25 - Bērnu pasaulē. Patlaban sākti izveides darbi. To plānots atklāt maijā. Jaunā halle būšot lielāka, un tajā tiks piedāvāti arī pieaugušajiem piemēroti kartingi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Liepājā tapis Digitālo inovāciju parks

Anda Asere,28.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā mērķis ir apvienot informācijas tehnoloģiju speciālistus un izglītot sabiedrību, ilgtermiņā mērķējot attīstīt uzņēmējdarbību, radīt jaunas darbavietas un samazināt bezdarbu.

Tāpat iecerēts uzlabot sabiedrības digitālās prasmes, palīdzēt IT speciālistiem sākt un turpināt izaugsmi, kā arī rast iespējas attīstīties inovatīviem IT uzņēmumiem Liepājā.

Digitālo inovāciju parku dibinājusi Liepājas pašvaldība, Liepājas speciālā ekonomiskā zona, "UPB" un "Sense Media". Pirms parka izveides pašvaldība veica IT uzņēmumu aptauju, tikās ar tiem. Diskutējot par to, kādi izaicinājumi ir kompānijām, visi norādīja uz speciālistu trūkumu, kas ir šķērslis izaugsmei. "Ja trūks darbinieku, mazi uzņēmumi nekad nekļūs par lieliem. Tāpēc Digitālo inovāciju parka prioritāte ir nodrošināt profesionāļus ar piekļuvi zināšanām, prasmēm, iespējām," tā Agate Ambulte, Digitālo inovāciju parka vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Amazon dibinātājs Bezoss plāno ik gadu pārdot akcijas miljarda dolāru vērtībā, lai finansētu savu kosmosa projektu

LETA,06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības giganta Amazon dibinātājs Džefs Bezoss trešdien paziņojis, ka apņēmies ik gadu pārdot kompānijas akcijas miljarda dolāru vērtībā, lai finansētu savu raķešu kompāniju Blue Origin, kas plāno no nākamā gada nogādāt pasažierus 11 minūšu ilgos lidojumus kosmosā.

Blue Origin bija cerējusi testa lidojumus ar kompānijas pilotu un inženieru dalību sākt jau 2017.gadā, tomēr tas, iespējams, nenotiks līdz nākamajam gadam, Bezoss atklāja reportieriem ASV Kosmosa simpozijā Kolorādospringsā, Kolorādo štatā.

«Mans biznesa modelis šobrīd (..) Blue Origin ir tāds, ka es katru gadu pārdodu Amazon akcijas miljarda dolāru vērtībā, un izmantoju to, lai investētu Blue Origin,» pavēstīja Bezoss, kuram pieder arī laikraksts The Washington Post.

Tiek plānots, ka ar laiku Blue Origin kļūs par ienesīgu un pati sevi uzturēt spējīgu kompāniju. Ilgtermiņa mērķis ir samazināt kosmosa lidojumu izmaksas tik lielā mērā, lai miljoniem cilvēku varētu dzīvot un strādāt ārpus zemes, piebilda Bezoss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra Bērnu pasaule 3. stāvā svētdien durvis vēra Baltijā lielākā elektrokartingu halle Blue Shock Race (BSR), informē halles īpašnieki.

Pēc pirmās halles atklāšanas Liepājā, nākamā tika ierīkota tirdzniecības centrā Rīga Plaza, taču šā gada aprīlī tā tika slēgta. «Pēc vairākiem tehnikas uzlabošanas un piedāvāto pakalpojumu pilnveidošanas gadiem šobrīd viss ir vēl nopietnāk un jaudīgāk, un mūsu plānos ir nest BSR vārdu tālu aiz Latvijas robežām. Jau drīzumā Liepājā ražotie elektrokartingi būs pieejami arī Vācijas un Dubaijas iedzīvotājiem, un mēs ticam, ka elektriskie auto patiešām ir pasaules nākotne,» komentē BSR īpašnieks Artis Daugins.

Db.lv jau rakstīja, ka šobrīd projektā ir investēti 200 tūkstoši eiro, bet plānots, ka līdz 2017. gada beigām investīciju apjoms sasniegs gandrīz 300 tūkstošus eiro. «Tā ir vienlaikus mūsu produktu prezentācijas halle un bizness pats par sevi,» uzsver dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru