Pasaulē

MySpace nāk klajā ar Facebook stila mājalapu

Lelde Petrāne,13.08.2010

Jaunākais izdevums

Savulaik populārais sociālais medijs MySpace ieguvis jaunu izskatu, kas tomēr šķiet jau pazīstams, vēsta ārvalstu mediji.

Daži lietotāji atjaunināto vietni var apskatīt jau šodien, bet pilnībā tā tiks ieviesta nākamnedēļ.

Saskaņā ar vietnes sniegto informāciju medijiem tā ir tikai daļa no vērienīgākas atjaunošanas, kuru tā sola šā gada rudenī.

ComScore dati liecina, ka MySpace lietotāju skaits pagājušajā gadā samazinājies par 49%, sarūkot no 6,5 miljoniem lietotāju 2009.gada maijā līdz tikai 3,3 miljoniem šā gada maijā.

Savukārt vietnes galvenais konkurents Facebook nesen paziņoja, ka reģistrējis 500 miljono reģistrēto lietotāju.

MySpace, kas dibināta 2003.gadā, «ziedu laikos» bija vairāk nekā 100 miljoni reģistrētu lietotāju, bet lietotāju skaits samazinājies kopš Facebook parādīšanās 2008.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Grimstošais MySpace centīsies atdzimt ar dizaina uzlabojumiem

Gunta Kursiša,26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls MySpace, kura popularitāte pēdējo gadu laikā ir ievērojami samazinājusies un turpina kristies, cer atgūt aizgājušos lietotājus, pārveidojot lapas dizainu, vēsta BBC.

Sociālais tīkls, kurš daļēji pieder mūziķim Džastinam Timberleikam (Justin Timberlake), turpmāk sola vairāk fokusēties uz mūziku un ciešāk integrēties ar tādiem sociālajiem tīkliem kā Facebook un Twitter.

Patlaban MySpace «auditorija» ir 54 miljoni cilvēku, liecina comScore dati. Salīdzinot ar MySpace ziedu laikiem 2005. gadā, tas ir simtiem miljonu kritums, raksta medijs.

«Jaunais MySpace būs jau pavisam drīz. Tas tiek būvēts pilnīgi no jauna,» liecina informācija MySpace galvenajā lapā.

Pirmo «pārbūvi» MySpace piedzīvoja 2010. gadā, kad tas tika pārdēvēts par sociālu izklaides tīklu. 2011. gadā Rūperta Mērdoka News Corp, kas MySpace iegādājās 2005. gadā par 580 milj. ASV dolāru, pārdeva savas daļas reklāmas kompānijai Specific Media. 2011. gadā uzņēmums jau cieta ievērojamus zaudējumus, jo liela lietotāju daļa tā vietā izmanto tādus tīklus kā Facebook un Twitter.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Meklē 50 miljonus dolāru MySpace reinkarnācijai

Dienas Bizness,20.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MySpace mātes kompānija Interactive Media Holdings patlaban aktīvi meklē finansējumu 50 miljonu dolāru apmērā, lai jau nākamgad laistu klajā sociālā tīkla MySpace reinkarnāciju Spotify un Pandora slepkavas izskatā.

Dokumentos, kas nonākuši Business Insider rīcībā, Interactive Media Holdings norāda, ka meklē investorus, kas būtu gatavi ieguldīt kompānijā kopumā 50 miljonus dolāru, no kuriem lielākā daļa tiks novirzīti MySpace pārveidē par tiešsaistes mūzikas servisu Pandora un Spotify konkurentu.

No 50 miljoniem aptuveni piektdaļa tiks tērēta marketinga aktivitātēm, 15 – 25 miljonus dolāru paredzēts tērēt licenču iegādei no ierakstu kompānijām, bet vēl tikpat lielu summu - atlikt operatīvajām izmaksām.

Interactive norāda, ka lielākais MySpace trumpis ir tas, ka portāls ierakstu kompānijām maksā zemāku maksu par mūzikas atskaņošanu. Tāpat MySpace pieejami aptuveni 27 miljoni ieraksti no mūziķiem, kuri nav noslēguši līgumus ar ierakstu kompānijām. Tā ir aptuveni puse no portālā atskaņotās mūzikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

LinkedIn apsteidz MySpace, kļūstot par otru lielāko sociālo tīklu ASV

Lelde Petrāne,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz īpašnieku maiņu, sliktas ziņas par sociālo portālu MySpace turpinās, vēsta CNN.

LinkedIn, tiešsaistes tīkls, kas vērsts uz profesionāļiem, apsteidzis nīkuļojošo Myspace, kļūstot par otru populārāko tiešsaistes sociālo tīklu ASV aiz Facebook.

LinkedIn jūnijā bija 33,9 miljoni unikālo apmeklētāju, liecina uzņēmuma comScore jaunākie dati. Turpretī pagājušajā mēnesī Myspace apmeklējuši mazāk nekā 33,5 miljoni amerikāņu.

MySpace joprojām ir aptuveni 130 miljoni aktīvo lietotāju, salīdzinot ar aptuveni 115 miljoniem, kas ir LinkedIn, bet šis ir vēl viens simbolisks trieciens reiz dominējošajam sociālajam tīklam.

Myspace joprojām apsteidz Twitter, bet, iespējams, tas ir tikai dažu mēnešu jautājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju gigants News Corp. patlaban izskata tam piederošā sociālā tīkla MySpace stratēģiskās iespējas nākotnē; tiek apsvērta arī MySpace pārdošana vai apvienošana, ziņo Reuters.

News Corp., kas 2005. gadā iegādājās MySpace par 580 miljoniem ASV dolāru, norāda, ka, visticamākais, solis būtu populārā sociālā tīkla īpašnieku bāzes daļēja maiņa, tādējādi paverot ceļu jaunām investīcijām. Tiek paredzēta arī privātā kapitāla piesaiste.

News Corp. pārstāve Džūlija Hendersone (Julie Henderson) darbinieku sapulcē paziņoja, ka iespējama arī MySpace apvienošana ar kādu citu kompāniju.

Šonedēļ tika arī paziņots, ka MySpace par 47% samazina kompānijā strādājošo skaitu, tādējādi bez darba paliks aptuveni 500 cilvēki.

Reiz pasaulē populārāko sociālo tīklu MySpace patlaban aizēno konkurents Facebook, kuru izmanto vairāk nekā 500 miljoni cilvēku visā pasaulē. Facebook nesen tika novērtēts par 50 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

News Corp zūd pacietība attiecībā uz MySpace

Lelde Petrāne,04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MySpace, kas savulaik bija vadošais sociālais tīkls tiešsaistē, saņēmusi brīdinājumu no mātes kompānijas News Corp. Viens no kompānijas vadošajiem darbiniekiem izteicies, ka MySpace zaudējumi nav ne pieņemami, ne ilgtspējīgi, ziņo guardian.co.uk.

Čeiss Karejs (Chase Carey), News Corp prezidents, sacījis, ka kompānijai ir skaidrs - MySpace ir problēma.

MySpace, kuru tagad popularitātes ziņā krietni pārspējusi Facebook, ir atjaunota kā mūzikas un izklaides tīkls, bet Karejs akcentējis, ka statistika joprojām nevirzās pareizajā virzienā. Viņš brīdinājis, ka vietnes sniegums tiks izvērtēts ceturkšņu, nevis gadu laikā.

News Corp vietni MySpace 2005.gadā iegādājās par 580 miljoniem ASV dolāru, un sākotnēji tā tika uzskatīta par mazu cenu, jo vietne strauji auga. Taču panākumi izrādījās īslaicīgi.

Tomēr MySpace neefektīvā darbība nav aizkavējusi News Corp peļņas pieaugumu. Tīrā peļņa kompānijas pirmajā ceturksnī - līdz 30.septembrim - uzlabojusies par 36% līdz 775 miljoniem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

News Corporation ir pārdevis neveiksmīgo sociālo portālu MySpace tiešsaistes reklāmaģentūrai Specific Media, vēsta BBC.

2005. gadā News Corporation iegādājās MySpace par 580 miljoniem ASV dolāru, taču tagad, lai arī darījuma vērtība netiek atklāta, tiek lēsts, ka uzņēmumam izdevies pārdot sociālo portālu tikai par 35 miljoniem ASV dolāru.

Kad Rupertam Mērdokam piederošais News Corporation iegādājās MySpace, tas bija pasaules vadošais sociālais portāls. Tomēr laika gaitā to pārspēja Twitter un Facebook, bet mēģinājumi atjaunot MySpace lomu nebija īpaši veiksmīgi.

Aizvadītā gada novembrī News Corporation amatpersonas bija jau paziņojušas, ka MySpace zaudējumi ir «neilgtspējīgi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mērdoka nīkuļojošā MySpace, iespējams, atlaidīs pusi darbinieku

Lelde Petrāne,04.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MySpace pārstrukturēšanās ietvaros gatavojas pamatīgai darbinieku atlaišanai, kas notiks jau drīzumā, vēsta Wall Street Journal.

Sociālā tīkla vietnei esot apmēram 1100 darbinieki, bet pagaidām nav zināms, cik no viņiem tiks atlaisti.

CNBC vēsta, ka varētu tikt atlaisti pat 50% strādājošo.

Gan MySpace, gan Wall Street Journal pieder Ruperta Mērdoka News Corp.

Kā vēstīts, MySpace nesen veica izmaiņas, liekot uzsvaru uz izklaides saturu - mūziku, komēdijām un spēlēm.

Pagājušā gada novembra sākumā MySpace, kas savulaik bija vadošais sociālais tīkls tiešsaistē, saņēma brīdinājumu no News Corp. - tās zaudējumi neesot ne pieņemami, ne ilgtspējīgi.

Čeiss Karejs (Chase Carey), News Corp prezidents, sacīja, ka kompānijai ir skaidrs - MySpace ir problēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

News Corp atdzīvinās savulaik populāro MySpace

Lelde Petrāne,08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV mediju magnātam Rupertam Mērdokam piederošā starptautiskā koncerna News Corporation (News Corp) pārstāvis Džonatans Millers (Jonathan Miller) paziņojis, ka - pretēji baumām - kompānija neizskata iespēju pārdot tās savulaik populāro sociālo mediju MySpace, ziņo Reuters.

Dž. Millers stāstījis, ka News Corp tā vietā plāno «atdzīvināt» grūtībās nonākušo vietni, un izmaiņas būs vērojamas jau šogad. Pirms gada News Corp vadītāji runāja par vietnes atdzīvināšanu, koncentrējoties uz izklaidi.

Reuters norāda, ka, lai gan MySpace ir vairāk koncentrējusies uz izklaidi, piemēram, mūziku, tās apmeklētāju skaits pastāvīgi samazinās. Tā arī zaudējusi vairākus vadošos darbiniekus.

News Corp vadītājam R. Mērdokam 2005.gadā izdevās pārspēt konkurējošās mediju kompānijas un iegādāties MySpace par 580 miljoniem ASV dolāru.

Tolaik MySpace bija viena no visstraujāk augošajām interneta vietnēm, kurai dažu mēnešu laikā pievienojās miljoniem lietotāju. Taču pēdējos divos gados to ir apsteiguši strauji augošie konkurenti, piemēram, Facebook un Twitter.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs,04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook, MySpace un vairāki citi sociālie mediji tika sūtījuši reklāmas kompānijām datus, kas varēja tikt izmantoti patērētāju vārdu un citu personas datu iegūšanai, lai gan tika solīts, ka šie sociālie portāli neatklāj šādu informāciju bez patērētāju piekrišanas.

Sociālie portāli piekopa praksi, kurā reklāmdevējiem tika nosūtīti lietotāju vārdi un personas kodi kopā ar personīgo profila informāciju ikreiz, kad lietotājs atvēra kādu reklāmas logu. Pēc The Wall Street Journal aktualizētajiem jautājumiem Facebook un MySpace nolēma veikt izmaiņas savās darbībās. «Mēs izlabojām problēmu tiklīdz par to dzirdējām,» atklāj Facebook pārstāvis.

Reklāmas kompānijas saņem informāciju, kura var tikt izmantota, lai sameklētu individuālos profilus, kurus atkarībā no lapas informācijas lietotājs ir padarījis publiski pieejamu un kuros ietverta tāda informācija kā personas īstais vārds, vecums, dzīvesvieta un nodarbošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google+ sasniedzis 25 miljonus apmeklētāju

Gunta Kursiša,03.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena mēneša laikā pēc tā atklāšanas sociālā tīkla Google+ apmeklētāju skaits ir sasniedzis 25 miljonus, un ir palielinājies arī lietotāju pavadītais laiks sociālajā tīklā, vēsta mashable.com.

Google+, kas tika atklāts 28. jūnijā, pēc pirmā darbības mēneša ir sasniedzis 25 miljonu unikālo apmeklējumu, neskaitot tos, kuri sociālo tīklu ir apmeklējuši no mobilajiem tālruņiem.

Tīkla augšanas temps ir daudz straujāks nekā tā konkurentiem Facebook, Twitter un MySpace tādā pašā laika periodā, norādīja Endrjū Lipsmans (Andrew Lipsman), comScore analītiķis.

Experian Hitwise sagatavotajā atskaitē norādīts, ka Google+ apmeklējumu skaits nedēļā līdz 23. jūlijam ir samazinājies par 3%, salīdzinot ar nedēļu iepriekš, turklāt vidējais pavadītais laiks sociālajā tīklā ir samazinājies par 10%. Savukārt citas pētījumu kompānijas – comScore, apkopotie dati liecina, ka apmeklētāji Google+ pavadījuši par 50% ilgāku laiku nedēļā, kas beidzās 24. jūlijā nekā nedēļā no 4. līdz 10. jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv,11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti,14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa,29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook pirmais publiskais akciju piedāvājums (IPO) padarīs kompānijas vadību un investorus par miljonāriem un miljardieriem, vēsta businessinsider.com.

Jau vēstīts, ka līdz ar sociālā medija Facebook pirmo publisko akciju piedāvājumu, tā vērtība palielināsies līdz 75 - 100 miljardiem ASV dolāru.

Tā piemēram, viena no Facebook vadītāja Teodora Ulliota (Theodore Ulliot), kuram pieder 0,1% uzņēmuma jeb 1 863 656 akciju, daļa uzņēmumā būs 86,8 miljonus vērta. Savukārt Facebook dibinātāja Marka Cukerberga «labās rokas» Šerilas Sandbergas (Sheryl Sandberg) piederošo akciju vērtība varētu pieaugt līdz vairāk nekā 88 miljoniem ASV dolāru. Facebook inženiera Maika Šroepfera (Mike Schroepfer) daļa lēsta ap 100 miljonu ASV dolāru vērtībā, bet Deivida Ebersmana (David Ebersman), Facebook finanšu vadītāja, daļa – 101 miljona ASV dolāru vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls «24/7 Wall St.» nosaucis desmit zīmolus, kas 2012. gadā izzudīs, to skaitā ir tādi pazīstami vārdi kā Sears, Sony Pictures, American Apparel, Nokia, Saab, A&W All-American Foods Restaurants, Soap Opera Digest, Sony Ericsson, MySpace un Kellogg’s Corn Pops.

Šogad jautājumam pieiets vairāk metodiski, svarīgākie kritēriji bija ievērojams apgrozījuma kritums un zaudējumi; mātes kompānijas paziņojumi par zīmola aiziešanu no tirgus; strauji augošas izmaksas, kuras cenu pieaugums nespēj segt; kompānijas, kuras izliktas pārdošanai; kompānijas, kuras bankrotē; uzņēmumi, kas zaudējuši lielāko klientu daļu; darbības, kas samazinājušas tirgus daļu. Visiem saraksta zīmoli ir saskārušies ar vismaz vienu no šīm problēmām, un portāls prognozē, ka nākamo 18 mēnešu laikā šo zīmolu vairāk nebūs pasaules tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

News Corp peļņa palielinājusies par 150%

Ritvars Bīders,03.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpertam Mērdokam (Rupert Merdoch) mediju grupa News Corp pērn pēdējo trīs mēnešu laikā nopelnīja 642 miljonus ASV dolāru, kas ir par 150% jeb 388 miljoniem dolāru vairāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, ziņo BBC.

News Corp apgrozījums gada griezumā pērn pēdējā ceturksnī palielinājies par 1% līdz 8,76 miljardiem dolāru.

Kompānija norāda, ka peļņas pieaugums skaidrojams ar veiksmīgo gada nogali News Corp televīziju biznesā, kurā ietilpst tādi TV kanāli kā Fox, National Geographic u.c.

News Corp patlaban izstrādā nākotnes stratēģiju saistībā ar kompānijai piederošo sociālo portālu MySpace, kurš pēdējā laikā nesis ievērojamus zaudējumus. Iepriekš izskanēja informācija, ka MySpace varētu tikt pārdots. Pati kompānija News Corp šādu informāciju nedz apstiprina, nedz noliedz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša,28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijas Facebook akciju cena pirmo reizi nokritusies zem 29 ASV dolāru atzīmes, kas ir zemākais rādītājs kopš Facebook pirmā publiskā akciju piedāvājuma (IPO), kad viena akcija tika pārdota par 38 ASV dolāriem.

Pēc Facebook IPO kompānijas vērtība palielinājās līdz 104 miljardiem ASV dolāriem. DB jau rakstīja, ka Facebook skeptiķi norāda, ka pašreizējā kompānijas vērtība ir daudz par lielu tādam uzņēmumam, kura peļņa 2011. gadā bijusi viens miljards ASV dolāru, bet apgrozījums - 3,7 miljardi ASV dolāru (apgrozījums gada laikā audzis par 88%).

Kopš pirmā akciju publiskā piedāvājuma Facebook akciju cena ir samazinājusies teju par ceturto daļu no tās sāktonējās vērtības.

Facebook akcijas cenas samazināšanās ietekmē Krievijas lielākais sociālais tīkls VKontakte patlaban ir atcēlis savu pirmo akciju publisko piedāvājumu, baidoties atkārtot Facebook bēdīgo scenāriju, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru