Pasaulē

Meklē 50 miljonus dolāru MySpace reinkarnācijai

Dienas Bizness,20.11.2012

Jaunākais izdevums

MySpace mātes kompānija Interactive Media Holdings patlaban aktīvi meklē finansējumu 50 miljonu dolāru apmērā, lai jau nākamgad laistu klajā sociālā tīkla MySpace reinkarnāciju Spotify un Pandora slepkavas izskatā.

Dokumentos, kas nonākuši Business Insider rīcībā, Interactive Media Holdings norāda, ka meklē investorus, kas būtu gatavi ieguldīt kompānijā kopumā 50 miljonus dolāru, no kuriem lielākā daļa tiks novirzīti MySpace pārveidē par tiešsaistes mūzikas servisu Pandora un Spotify konkurentu.

No 50 miljoniem aptuveni piektdaļa tiks tērēta marketinga aktivitātēm, 15 – 25 miljonus dolāru paredzēts tērēt licenču iegādei no ierakstu kompānijām, bet vēl tikpat lielu summu - atlikt operatīvajām izmaksām.

Interactive norāda, ka lielākais MySpace trumpis ir tas, ka portāls ierakstu kompānijām maksā zemāku maksu par mūzikas atskaņošanu. Tāpat MySpace pieejami aptuveni 27 miljoni ieraksti no mūziķiem, kuri nav noslēguši līgumus ar ierakstu kompānijām. Tā ir aptuveni puse no portālā atskaņotās mūzikas.

Spotify un Pandora ir mūzikas straumēšanas pakalpojumi tiešsaistē.

Līdz šim portālam MySpace finansiāli nav klājies pārāk labi, neskatoties uz ievērojamo aktīvo lietotāju skaita palielināšanos – kopš 2011. gada decembra MySpace apmeklējums audzis par 36%.

Tajā pat laikā Business Insider rīcībā esošajos dokumentos teikts, ka MySpace apgrozījums 2012. gadā būs vien 15 miljoni ASV dolāru, salīdzinot ar 9 miljoniem 2011. gadā. Tikmēr par peļņu kompānija «nesapņo» ne šogad, ne nākamgad – Interactive paredz, ka šogad portāls nesīs 40 miljonu dolāru zaudējumus, bet nākamgad – 25.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Grimstošais MySpace centīsies atdzimt ar dizaina uzlabojumiem

Gunta Kursiša,26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls MySpace, kura popularitāte pēdējo gadu laikā ir ievērojami samazinājusies un turpina kristies, cer atgūt aizgājušos lietotājus, pārveidojot lapas dizainu, vēsta BBC.

Sociālais tīkls, kurš daļēji pieder mūziķim Džastinam Timberleikam (Justin Timberlake), turpmāk sola vairāk fokusēties uz mūziku un ciešāk integrēties ar tādiem sociālajiem tīkliem kā Facebook un Twitter.

Patlaban MySpace «auditorija» ir 54 miljoni cilvēku, liecina comScore dati. Salīdzinot ar MySpace ziedu laikiem 2005. gadā, tas ir simtiem miljonu kritums, raksta medijs.

«Jaunais MySpace būs jau pavisam drīz. Tas tiek būvēts pilnīgi no jauna,» liecina informācija MySpace galvenajā lapā.

Pirmo «pārbūvi» MySpace piedzīvoja 2010. gadā, kad tas tika pārdēvēts par sociālu izklaides tīklu. 2011. gadā Rūperta Mērdoka News Corp, kas MySpace iegādājās 2005. gadā par 580 milj. ASV dolāru, pārdeva savas daļas reklāmas kompānijai Specific Media. 2011. gadā uzņēmums jau cieta ievērojamus zaudējumus, jo liela lietotāju daļa tā vietā izmanto tādus tīklus kā Facebook un Twitter.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas straumēšanas platforma "Spotify" paziņojusi, ka pievienos brīdinājumu visiem podkāstiem, kuros tiek apspriests Covid-19.

"Spotify" vadītājs Daniels Eks paziņoja, ja jaunais brīdinājums novirzīs lietotājus uz koronavīrusa faktu datu centru.

"Spotify" arī publicēja esošos noteikumus, kas aizliedz dalīties platformā ar nepatiesu informāciju, kas var nodarīt kaitējumu.

Eks "Spotify" mājaslapā paziņoja, ka viņam "kļuvis skaidrs, ka mūsu pienākums ir darīt vairāk, lai nodrošinātu līdzsvaru un piekļuvi plaši pieņemtai informācijai no medicīnas un zinātnes aprindām, kas mūs vada šajā bezprecedenta laikā".

Eks paziņoja, ka "Spotify" svētdien ir publicējis savas vadlīnijas veidotājiem par to, kāds saturs tiek uzskatīts par nepieņemamu. Šos noteikumus "Spotify" izstrādāja kopā ekspertiem un tie tiek regulāri atjaunoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mūzikas straumēšanas serviss Spotify pieejams arī Latvijā

Jānis Rancāns,16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas straumēšanas serviss Spotify no otrdienas pieejams arī Latvijā. Pakalpojums piedāvā legālā veidā un bez maksas klausīties vairāk nekā 20 miljonus dziesmu, kuras nav jālejupielādē vai jāpērk.

Ar šī servisa starpniecību mūziku ir iespējams klausīties datorā, mobilajā tālrunī, planšetdatorā un mājas izklaides sistēmā. Tāpat Spotify lietotāji var aplūkot un klausīties arī citu lietotāju apkopotās dziesmu kolekcijas.

Spotify pazīstams kā lietotājiem bez maksas (ar laika ierobežojumu) pieejams mūzikas klausīšanās serviss, kas balstīts uz ienākumiem no reklāmas. Lai klausītos mūziku arī ar mobilajām ierīcēm, ir pieejams maksas Spotify Premium serviss.

Pakalpojums piedāvā trīs mūzikas klausīšanās veidos - Spotify Free, kas balstās uz reklāmām, Spotify Unlimited – abonēšanas maksa 3,49 eiro mēnesī un Spotify Premium – abonēšanas maksa 6,99 eiro mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google dosies cīņā ar Spotify

Jānis Rancāns,16.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google nākusi klajā ar mūzikas straumēšanas servisu, kuram būs jākonkurē ar tādiem ilglaicīgiem nozares spēlētājiem kā Spotify, Xbox Music, Rdio un Pandora.

Google pakalpojums Play Music All Access lietotājiem piedāvā klausīties miljoniem dažāda stila dziesmu. Pati kompānija savu jauno pakalpojumu nodēvējusi par «radio bez robežām».

Interneta gigants savu produktu piedāvā lietot pirmās 30 dienas bez maksas, taču pēc tam tas pieejams, maksājot 9,99 ASV dolārus mēnesī. Pakalpojumu iespējams izmantot, lietojot Android ierīces – viedtālruņus un planšetdatorus, vai arī interneta pārlūku. Tādējādi Google izvēlējusies atšķirīgu pieeju salīdzinot, piemēram, ar Spotify, kas mūziku ļauj klausīties arī bez maksas, balstoties uz ienākumiem no reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas pakalpojums Spotify sasniedzis 15 miljonus maksas lietotāju.

Pirmdienas vakarā Spotify paziņoja, ka kopš novembra maksas abonementu iegādājušies 2,5 miljoni lietotāju.

Spotify, kas 2011.gadā ienāca ASV tirgū, kļuvis par nozīmīgu spēlētāju mūzikas industrijā, kaut arī vairākkārtīgi ticis kritizēts par nelielo samaksu mūzikas autoriem.

Kompānija ļauj bez maksas piekļūt tā vērienīgajam mūzikas katalogam. Taču, iegādājoties maksas mēneša abonementu par astoņiem līdz 11 eiro, dziesmas tiek atskaņotas bez reklāmas pauzēm.

Viedtālruņu lietotājiem jāiegādājas abonements, lai varētu izvēlēties atskaņojamās dziesmas.

2014.gada beigās Spoify bija 60 miljoni aktīvo lietotāju, no kuriem ceturtā daļa izmantoja maksas pakalpojumu, paziņojusi kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

AKKA/LAA: līgums ar Spotify par darbību Latvijā ir noslēgts

Sanita Igaune,18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AKKA/LAA ir noslēgusi līgumu ar mūzikas straumēšanas pakalpojumu sniedzēju Spotify, izsniedzot tam licenci par darbību Latvijā. Tādējādi šobrīd arī Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja likumīgi izmantot Spotify pakalpojumus, Db informē AKKA/LAA preses sekretārs Reinis Briģis.

Līgumu par autoru muzikālo darbu izmantošanu interneta vietnē Spotify noslēdza ar četrām autortiesību organizācijām no Lietuvas, Igaunijas, Islandes un Latvijas. Šīs autoru biedrības sarunās ar Spotify pārstāvēja autortiesību organizācija NCB, ar kuru AKKA/LAA ir kopīga nodaļa, skaidroja R. Briģis.

Spotify Latvijas iedzīvotājiem nodrošinās likumīgu pieeju straumēšanas režīmā ap 20 miljoniem dziesmu, tai skaitā gan neatkarīgu izdevēju, gan lielo ierakstu kompāniju, gan atsevišķu latviešu mākslinieku darbiem, kas jau šobrīd atrodami Spotify.

Saskaņā ar līguma noteikumiem Spotify Latvijā piedāvā vairākus mūzikas izmantošanas plānus, tai skaitā mūzikas straumēšanu tiešsaistē bez maksas, kā arī maksas Unlimited un Premium versijas, kurās, nesaskaroties ar reklāmu, mūziku iespējams straumēt ar labāku skaņas kvalitāti un neierobežotu piekļuvi katalogam arī ārvalstīs un mobilajos telefonos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielās ierakstu kompānijas mudina mūzikas straumēšanas vietni Spotify mainīt darbības modeli un neļaut klausīties mūziku par brīvu.

Patlaban Spotify lietotāji var atvērt bezmaksas kontu ar ierobežotām funkcijām un regulāriem reklāmas paziņojumiem vai arī abonēt pakalpojumu un izmantot to bez reklāmām.

Taču biznesa laikraksts Financial Times vēsta, ka lielās ierakstu kompānijas mudinot Spotify mainīt darbības modeli, lai visi pakalpojuma lietotāji maksātu par mūzikas klausīšanos.

Mūzikas ierakstu kompānijas Universal vadītājs Lucians Greindžs kritizējis tā dēvētos freemium modeļus. «Ar reklāmas ieņēmumiem vien nevar uzturēt mūzikas autoru un investoru ekosistēmu,» viņš norādījis agrākā intervijā.

Taču Spotify nevēlas atteikties no bezmaksas lietotājiem, jo tas ievērojami mazinātu kopējo pakalpojuma lietotāju skaitu. «Maksas saturs nekad nav bijis veiksmīgs, ja kaut kas netiek piedāvāts bez maksas,» teica Džonatans Fosters. «Mēs esam viena no tām mūzikas industrijas kompānijām, kas piedzīvojusi visstraujāko izaugsmi. Mēs nevēlamies destabilizēt izveidojušos situāciju. Mēs uzskatām, ka šis modelis darbojas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ziņām par to, ka Zviedrijā bāzētā mūzikas straumēšanas vietne Spotify vēlas darbā pieņemt ASV finanšu pārskatu ekspertu, pastiprinājušās spekulācijas, ka mūzikas vietne gatavojas sākotnējam publiskajam piedāvājumam (IPO), vēsta Reuters.

Nesen Spotify izsludinājusi vakanci ārējo finanšu pārskatu sagatavošanas speciālista amatam (External Reporting Specialist), kurš varētu nodrošināt, ka kompānija ievēro ASV Vērtspapīru un biržas komisijas (Securities and Exchange Commission, SEC) noteiktās prasības.

«Izskatās, ka viņi gatavojas IPO,» ziņu aģentūrai Reuters pavēstījis kāds korporatīvo finanšu advokāts, kurš sniedz padomus uzņēmumam.

Digitālās mūzikas pakalpojumu vietne varētu tikt novērtēta astoņu miljardu ASV dolāru vērtībā, pieļāva kāds baņķieris.

Tiesa gan, iepriekš Spotify izpilddirektors Daniels Eks (Daniel Ek) pauda vēlmi kompāniju saglabāt privātu, un uzņēmuma runasvīrs atteicās komentēt iespējamos Spotify IPO plānus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ideja par mazu tumbiņu pāraug biznesā ar lielu potenciālu

Anda Asere,18.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Babbit and Friends piedāvā mūzikas atskaņošanas iekārtu, kuras vadībai tiek izmantotas kartītes vai rotaļlietas, kurās ir iestrādāts čips.

Babbit ir mūzikas atskaņotājs, kas iecerēts kā centrālā ierīce bērnu istabā, no kuras skan mūzika. «Tai esam radījuši saturu. Bērns klausās kvalitatīvu mūziku. Kopā ar profesionāļiem esam izveidojuši mūzikas sarakstu, kas kā varavīksne sadalīts pa tematiem un krāsām. Mūzika ir sagrupēta plašā spektrā sistematizētā un saprotamā veidā,» saka Aleksandrs Roga, SIA Babbit and Friends īpašnieks.

Mūzikas iekārta vadāma ar kartiņām. Komplektā ir septiņas reiz septiņas kartiņas – 49 mūzikas saraksti un aptuveni 1200 dziesmu. Bērns var izvēlēties noskaņojumam atbilstošu karti, uzlikt uz iekārtas, un tā atskaņos atbilstošā saraksta mūziku no straumēšanas platformas Spotify. Papildus jāmaksā par Spotify abonementu. «Skaidrs, ka tad, ja gribam plašu mūzikas spektru, nav iespējams sapirkt tik daudz disku. Mūzikas straumēšana ir vienīgais mūsdienīgais risinājums,» spriež Aleksandrs. Uzņēmumam ir noslēgts izstrādātāja līgums ar Spotify. Process ir bijis diezgan sarežģīts, jo Spotify ir liela kompānija ar sarežģītu, ilgu lēmumu pieņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Spotify savā īpašumā iegūst mūzikas «ierosinājumu pakalpojumu»

Lelde Petrāne,07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas gigants Spotify paziņojis, ka savā īpašumā ieguvis The Echo Nest, ASV kompāniju, kas nodrošina

dziesmu ierosinājumus mūzikas klausītājiem, vēsta thelocal.se.

Zviedrijā bāzētais Spotify nav atklājis, cik lielu summu tas samaksājis par ASV kompāniju.

«Šeit Spotify mēs vēlamies panākt, lai cilvēki vairāk klausītos mūziku,» norāda dibinātājs un vadītājs Daniels Eks. Viņš slavējis

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Spotify tirgus vērtība akciju biržas debijā pārsniegusi 26 miljardus dolāru

LETA,04.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas giganta «Spotify» tirgus vērtība otrdien sasniedza vairāk nekā 26 miljardus dolāru (21,1 miljardu eiro), uzņēmumam Ņujorkas fondu biržā īstenojot ilgi gaidīto akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).

Vienā no visu laiku lielākajiem tehnoloģiju nozares IPO «Spotify» pirmajā akciju tirdzniecības dienā pārsniedza citu nesen akciju biržā nonākušu kompāniju, tostarp «Twitter», «Snap» un «Dropbox» tirgus kapitalizāciju.

Tirdzniecības sesijas sākumā «Spotify» akcijas cena veidoja 165,9 dolārus, uzņēmumam sniedzot tirgus vērtību 29,5 miljardu dolāru apmērā. Tirdzniecības sesijas noslēgumā kompānijas akcijas cena nokritās līdz 149,01 dolāram, noslēdzot dienu ar 26,5 miljardu dolāru vērtību.

«Spotify» Ņujorkas fondu biržā kotējis jau esošas akcijas, nevis emitējis jaunas, ļaujot kompānijas dibinātājiem un investoriem saglabāt kontroli.

Uzņēmums iepriekš vēstīja, ka tam ir 159 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 71 miljons abonentu, kas ir divreiz vairāk salīdzinājumā ar tuvāko konkurentu «Apple Music».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Google pagājušajā gadā mēģinājis iegādāties Zviedrijā bāzēto mūzikas straumēšanas servisu Spotify, taču piedzīvojis neveiksmi vairāku iemeslu, tostarp augstās cenas, dēļ, vēsta laikraksts Wall Street Journal.

Atsaucoties uz anonīmiem informācijas avotiem, laikraksts norāda, ka Spotify prasījis vairāk nekā desmit miljardus dolāru, lai arī pēdējā kapitāla palielinājumā uzņēmums tika novērtēts aptuveni četru miljardu dolāru apmērā.

Spotify ir pasaulē vadošais mūzikas straumēšanas serviss, uz maija beigām tā lietotāju skaitam 56 valstīs sasniedzot 40 miljonus.

Lai arī vairums Spotify lietotāju izvēlas izmantot reklāmu atbalstītu servisa versiju, uzņēmums vēsta, ka desmit miljoni abonentu izmanto versiju bez reklāmām.

Pērnā gada nogalē ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai (SEC) iesniegtajā vēstulē Google norādīja, ka plāno tērēt 20-30 miljardus dolāru, lai ārvalstīs iegādātos uzņēmumus vai tehnoloģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien sāk darboties tehnoloģiju giganta Apple jaunais mūzikas straumēšanas pakalpojums, kas konkurēs ar pagaidām lielāko tāda veida pakalpojumu Spotify.

«Mūsu lielākā kaislība ir mūzika,» teikts kompānijas mājaslapā. «Tāpēc mēs vēlamies to padarīt labāku.»

Apple Music ļaus piekļūt apmēram 30 miljoniem dziesmu, kā arī radioraidījumiem un mūzikas sociālajam tīklam.

Apple Music lietošana pirmos trīs mēnešus būs par brīvu. Sākotnēji bija domāts, ka mūziķi nesaņems atlīdzību par dziesmu atskaņošanu pirmajos trijos darbības mēnešos, taču pēc amerikāņu dziedātājas Teiloras Sviftas iebildumiem lēmums tika mainīts.

Pakalpojuma abonentiem būs pieejams sociālais tīkls, kurā izpildītāji publicēs savas pārdomas un jaunāko veikumu, bet fani varēs tiešā veidā sazināties ar saviem elkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Spotify vadošs darbinieks gājis bojā Stokholmas uzbrukumā

Lelde Petrāne,10.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta mūzikas vietnes Spotify darbinieks Kriss Bevingtons (Chris Bevington) ir viens no četriem piektdien Zviedrijā notikušā uzbrukuma upuriem, vēsta ārvalstu mediji.

Četri cilvēki gāja bojā, kad kravas automašīna tika ietriekta Stokholmas universālveikalā. 41 gadu vecais Bevingtons bija divu bērnu tēvs un strādāja par Spotify globālās partnerības un uzņēmējdarbības attīstības direktoru.

Spotify vadītājs Daniels Eks apstiprinājis darbinieka nāvi: «Šokēts un ar smagumu sirdī es varu apstiprināt, ka Kriss Bevingtons no mūsu Spotify komandas zaudējis dzīvību piektdien notikušajā bezjēdzīgajā uzbrukumā Stokholmā. Kriss bijis mūsu komandas loceklis vairāk nekā piecus gadus. Viņš būtiski ietekmējis ne vien biznesu, bet ikvienu, kuram bijusi privilēģija viņu pazīt un kopā ar viņu strādāt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" pirmdien paziņoja, ka likvidēs aptuveni 17% no kopējā darbavietu skaita, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus laikā, kad strauji palēninās ekonomikas izaugsme.

"Spotify" oktobrī pavēstīja, ka šogad trešajā ceturksnī strādājis ar 32 miljonu eiro pamatdarbības peļņu, salīdzinot ar 228 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn.

Platformas ikmēneša aktīvo lietotāju skaits gada griezumā pieauga par 26% un kopumā sasniedza 574 miljonus.

"Saprotu, ka daudziem tik vērienīga darbavietu likvidēšana varētu būt pārsteigums, ņemot vērā neseno ziņojumu par mūsu pozitīvajiem finanšu un darbības rādītājiem," vēstulē darbiniekiem norāda "Spotify" vadītājs Daniels Eks.

Viņš skaidro, ka šobrīd novērojama ļoti sarežģīta darbības vide, un neskatoties uz pūliņiem pēdējā gada laikā, uzņēmuma izmaksu struktūra joprojām esot parāk liela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Spotify viceprezidents un korporatīvo finanšu vadītājs Johans Bergkvists (Johan Bergqvist) kļuvis par Eiropas kopbraukšanas platformas Bolt finanšu direktoru, informē uzņēmumā.

Jaunajā amatā Johans Bergkvists būs atbildīgs par visiem Bolt izaugsmes aspektiem, tostarp finansēm, juridiskajiem un regulatīvajiem jautājumiem, darbiniekiem, uzņēmuma kultūru, kā arī finanšu piesaisti.

Kā informē uzņēmumā, iepriekš 6 gadus strādājot Spotify, Johans Bergkvists palīdzēja uzņēmumam izaugt no dažiem simtiem līdz vairāk nekā 4000 darbiniekiem. Viņš bija daļa no galvenās komandas, kas vadīja Zviedrijas uzņēmuma publisko akciju piedāvājumu (IPO) Ņujorkas Fondu biržā 30 miljardu ASV dolāru vērtībā, padarot to par vērtīgāko Eiropas jaunuzņēmumu. Johans Bergkvists ir studējis jurisprudenci Stokholmas Universitātē un finanšu zinātni Karaliskajā tehnoloģiju institūtā (KTH).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" trešdien paziņoja, ka slēdzis biroju Krievijā un no platformas izņēmis Krievijas valsts sponsorētu saturu.

"Spotify" skaidro, ka šāds lēmums pieņemts saistībā ar Maskavas īstenoto agresiju pret Ukrainu.

"Mēs esam slēguši mūsu biroju Krievijā," norāda uzņēmums.

Tāpat kompānija kopš kara sākuma izvērtējusi tūkstošiem raidierakstu un ierobežojusi lietotāju iespēju atrast raidierakstus, kas pieder vai kurus pārvalda Krievijas valstij pietuvināti mediji.

"Spotify" piebilst, ka turpinās sniegt savus pakalpojumus Krievijas lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Zviedrijas mūzikas straumēšanas giganta "Spotify" iesniegtajām sūdzībām, Eiropas Komisija (EK) piemērojusi ASV tehnoloģiju kompānijai "Apple" 1,8 miljardu eiro naudassodu par negodīgas konkurences prakses īstenošanu attiecībā uz mūzikas straumēšanas pakalpojumu "Apple Music".

""Apple" ierīču lietotāji Eiropas Savienībā (ES) nevarēēja brīvi izvēlēties, kur, kā un par kādu cenu iegādāties mūzikas straumēšanas abonementus," norādīja ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Piemērotais naudassods ir saistīts ar "Apple" praksi iekasēt no uzņēmumiem 30% maksu par pārdošanu, kas veikta caur lietotnēm, kas darbojas operētājsistēmā "iOS" viedtelefonos "iPhone" un planšetdatoros "iPad".

Uzņēmumiem, kas vēlas izvairīties no šīs maksas un tādējādi samazināt cenas, bija jāveic pārdošana ārpus lietotnes.

Taču "Apple" arī aizliedz uzņēmumiem izmantot "iOS", lai informētu lietotājus par cenām vai sniegtu saiti uz reģistrēšanās lapu, skaidro EK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais mūzikas straumēšanas pakalpojuma sniedzējs Spotify paziņojis, ka tā ieņēmumi 2013. gadā palielinājušies par 74 procentiem, bet neto zaudējumi samazinājušies, vēsta thelocal.se.

Ieņēmumi sasnieguši 746,9 miljonus eiro, no tiem 91 procents nācis no maksājošajiem lietotājiem un deviņi procenti - no reklāmas,

Spotify Technology informē gada finanšu pārskatā, kas publicēts Luksemburgā, kur Zviedrijas uzņēmums ir reģistrēts. Maksājošo lietotāju daļa augusi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kad tā veidoja 86 procentus no ienākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV eksprezidenta Baraka Obamas un bijušās pirmās lēdijas Mišelas Obamas producēšanas uzņēmums «Higher Ground» parakstījis vienošanos ar mūzikas straumēšanas uzņēmumu «Spotify» par podkāsta formāta pārraižu gatavošanu šai kompānijai, kas cenšas panākt lielāku satura dažādību.

«Mēs esam saviļņoti, jo podkāsti rada īpašu iespēju sekmēt produktīvu dialogu, likt cilvēkiem smaidīt, likt cilvēkiem domāt un, cerams, pulcināt mūsu visus nedaudz ciešāk kopā,» paziņojumā, ko izplatījis «Spotify» un «Higher Ground», norādīja eksprezidents.

Arī bijusī pirmā lēdija atzina, ka ir «iepriecināta par iespēju spēcīgākas padarīt balsis, kas pārāk bieži tikušas ignorētas vai arī apklusinātas pavisam».

Obamu pāra producēšanas uzņēmums tika izveidots 2018.gadā, un tas jau ir parakstījis ekskluzīvu vienošanos ar straumēšanas uzņēmumu «Netflix» par filmu, televīzijas seriālu un dokumentālo pārraižu ražošanu šim straumēšanas lieluzņēmumam.

Aizvadītā gada laikā «Spotify», kas pamatā ir pazīstams kā mūzikas straumēšanas uzņēmums, izrādījis arvien lielāku interesi par podkāstu biznesu. Februārī tas samaksāja 230 miljonus dolāru atzītajam ASV podkāstu producēšanas uzņēmumam «Gimlet Media».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmums varētu tikt novērtēts līdz pat 23,4 miljardu dolāru (19,2 miljardu eiro) apmērā.

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants «Spotify» trešdien paziņoja par ilgi gaidīto akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kurā uzņēmums varētu tikt novērtēts līdz pat 23,4 miljardu dolāru (19,2 miljardu eiro) apmērā.

ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajā pieteikumā «Spotify» norāda, ka Ņujorkas fondu biržā kotēs jau esošas akcijas, nevis emitēs jaunas, ļaujot kompānijas dibinātājiem un investoriem saglabāt kontroli un izvairīties no Volstrītas galvotāju algošanas izmaksām.

Uzņēmums vēsta, ka tam ir 159 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 71 miljons abonentu, kas ir divreiz vairāk salīdzinājumā ar tuvāko konkurentu «Apple Music».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" šogad otrajā ceturksnī strādājis ar pmatdarbības peļņu 266 miljonu eiro apmērā, salīdzinot ar 247 miljonu eiro zaudējumiem attiecīgajā laika periodā pērn, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

"Spotify" norāda, ka maksas abonentu skaits pieaudzis par 12% un sasniedzis 246 miljonus, bet ikmēneša aktīvo lietotāju skaits kopumā veido 626 miljonus.

"Spotify" vēl nekad nav strādājis ar gada peļņu.

Uzņēmums decembrī paziņoja, ka likvidēs aptuveni 17% no kopējā darbavietu skaita, tādējādi cenšoties samazināt izdevumus laikā, kad strauji palēninās ekonomikas izaugsme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti sīvajai konkurencei, Spotify ir sasniedzis jau 50 miljonus maksājošu abonentu. Šo paziņojumu Spotify šodien izplatīja savā oficiālajā Twitter kontā.

Tas nozīmē, ka Spotify ir ieguvis jau aptuveni 50% no straumētās mūzikas abonēšanas tirgus.

Otrajā vietā ir Apple Music ar 20 miljoniem abonentu, bet pārējie servisi (Tidal, SoundCloud, YouTube Red un Amazon Music Unlimited) vēl tikai cīnās par iespējām palielīties ar savu abonentu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas uzņēmums «Spotify» trešdien paziņoja, ka iesniedzis sūdzību Eiropas Komisijā (EK) par ASV informācijas tehnoloģiju gigantu «Apple Inc.», apsūdzot to konkurences ietekmēšanā tiešsaistes mūzikas tirgū.

«Pēdējos gados »Apple« ieviesis noteikumus [lietotņu veikalā] App Store, kas apzināti ierobežo izvēli un inovācijas uz lietotāju pieredzes rēķina, principā tam darbojoties gan kā spēlētajam, gan tiesnesim, lai tīši citus lietotņu izstrādātājus nostādītu neizdevīgā stāvoklī,» skaidro «Spotify».

Uzņēmums norāda, ka tas neveiksmīgi centies atrisināt šo situāciju tieši ar «Apple», un tagad lūdz EK rīkoties, lai nodrošinātu godīgu konkurenci.

«Spotify» ir 207 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 96 miljoni abonentu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki ir zaudējuši uzticību bankām un lielām kompānijām, tāpēc vajadzīga holistiski jauna pieeja finanšu pakalpojumiem, sniedzot cilvēkiem jauna veida lietotāja pieredzi.

Tā šodien Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" izteicās digitālās bankas "N26" vadītājs 18 valstīs Šarūns Legecks (Šarūnas Legeckas).

Viņš uzskata, ka tehnoloģijas maina dažādas nozares un kā ievērojamākos piemērus min "Spotify", "Uber", "Airbnb" un "Netflix". Līdzīga mēroga ietekme tehnoloģijām būšot pār finanšu pakalpojumiem. Septiņi no desmit jaunākās paaudzes pārstāvjiem – tā dēvētās tūkstošgades paaudzes – drīzāk būšot ar mieru iet pie zobārsta nekā uz bankas filiāli, norāda Š. Legecks, atsaucoties uz kādu ASV pētījumu. Viņam nešķiet pieņemami, ka ir bankas, kas prasa trīs eiro par PIN koda maiņu vai 50 centus par konta atlikuma apskati. Tāpēc Š. Legecks lepojas, ka cilvēkiem patīk izmantot "N26" pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru