Zviedrijas mūzikas straumēšanas pakalpojums Spotify sasniedzis 15 miljonus maksas lietotāju.
Pirmdienas vakarā Spotify paziņoja, ka kopš novembra maksas abonementu iegādājušies 2,5 miljoni lietotāju.
Spotify, kas 2011.gadā ienāca ASV tirgū, kļuvis par nozīmīgu spēlētāju mūzikas industrijā, kaut arī vairākkārtīgi ticis kritizēts par nelielo samaksu mūzikas autoriem.
Kompānija ļauj bez maksas piekļūt tā vērienīgajam mūzikas katalogam. Taču, iegādājoties maksas mēneša abonementu par astoņiem līdz 11 eiro, dziesmas tiek atskaņotas bez reklāmas pauzēm.
Viedtālruņu lietotājiem jāiegādājas abonements, lai varētu izvēlēties atskaņojamās dziesmas.
2014.gada beigās Spoify bija 60 miljoni aktīvo lietotāju, no kuriem ceturtā daļa izmantoja maksas pakalpojumu, paziņojusi kompānija.
Spotify iepriekš sacījis, ka patur 30% ienākumu, bet pārējo sadala starp mūziķiem un autortiesību turētājiem.
Amerikāņu popzvaigzne Teilora Svifta izņēma savu mūziku no Spotify neilgi pēc albuma 1989 izdošanas. «Es negribu ziedot savu dzīves darbu eksperimentam, kas, manuprāt, nesniedz godīgu atalgojumu dziesmu sacerētājiem, producentiem, izpildītājiem un radītājiem,» sacīja 24 gadus vecā dziedātāja. «Es neatbalstu uzskatu, ka mūzikai nav vērtības un tai vajadzētu būt pieejamai bez maksas.»
Pakalpojumā Spotify nav pieejama arī grupu The Beatles, AC/DC un The Black Keys mūzika. Britu mūziķis Pols Makartnijs izteicis bažas, ka jaunie mūziķi nebūšot spējīgi nopelnīt, izplatot savas dziesmas straumēšanas pakalpojumos.
Turpretī Spotify vadītājs Dāniels Eks norādījis, ka Spotify esot izmaksājis divus miljardus ASV dolāru (1,6 miljardus eiro) ierakstu studijām un mūzikas izdevējiem. «Teilorai Sviftai ir pilnīga taisnība. Mūzika ir māksla, mākslai ir vērtība, un māksliniekiem vajadzētu saņemt atalgojumu,» Eks raksta blogā. «No pirātisma māksliniekiem neatlec ne penija. Ja jūs paskatītos vietnes Pirate Bay šīs nedēļas visvairāk lejupielādētāko failu sarakstu, jūs redzētu 1989 pirmajā vietā.»