Veikalu tīkla Marks and Spencer’s pārdošanas apjoms nesamazinājās pēdējo trīs mēnešu laikā, kā tas tika paredzēts – pieaugušais pārdotās pārtikas apjoms izlīdzināja pārdošanas apjoma kritumu citās sfērās.
Vispārējo preču pārdošanas apjomi pēdējo trīs mēnešu laikā kritās par 3,9%, taču šo samazinājumu kompensēja pārtikas preču pārdošanas kāpums par 3,4%. «Lai gan pārdošanas apjomi drēbēm ir kritušies, kopumā mazumtirdzniecības apjomos ir vērojams pieaugums,» stāsta Marks Bolands (Marc Bolland), jaunais Marks and Spencer’s izpilddirektors.
Tika paredzēts, ka uzņēmuma pārdošanas rezultāti ievērojami kritīsies – HMV, Next and Dixons Retail, kuriem pieder tehnoloģiju veikalu tīkls Curry norādīja, ka kopš gada sākuma tirgū veicas slikti.
Marks and Spencer’s ļoti uzmanīgi izsaka prognozes par pārdošanas rezultātiem nākamajā gadā. «Klientu budžeta samazinājums un pieaugošās preču cenas padara uzņēmuma darbību par arvien grūtāku,» sarežģīto tirgus situāciju raksturo M.Bolands.
Neskatoties uz pieaugošajām cenām, Marks and Spencer’s paredz, ka peļņa no katras mārciņas pieaugs par 0,25%, salīdzonot ar pagājušogadu. Tomēr uzņēmums nenorāda, kādā veidā tas plāno samazināt nepieciešamos izdevumus, vēsta BBC.
Kompānija plāno paplašināt veikalu platību par 2% Lielbritānijā un par 10% ārzemēs, norāda Marks and Spencer’s vadība. Pagājušonedēļ, 10 gadus pēc savu veikalu slēgšanas Rietumeiropā, uzņēmums paziņoja par plāniem atgriezties Francijas tirgū.