Veikalos tiek ieviestas pašapkalpošanās kases, pie kurām cilvēki pamazām pierod, taču pašapkalpošanās termināļu Tapbox.eu veidotāji uzskata, ka iespējas ir vēl krietni plašākas par pašreizējām
Tapbox.eu darbību sāka 2015. gada rudenī, kad Tomam Pilikseram un Jēkabam Endziņam radās ideja, ka pašapkalpošanās tehnoloģijas būtu vairāk jāizmanto pakalpojumu sfērā, bet trūkst uzņēmumu, kas spētu nodrošināt pilnu servisu – gan iekārtas, gan programmatūru. «Uzņēmumi specializējas atsevišķi uz iekārtu ražošanu, komplektāciju vai programmatūras izstrādi, un tas savā ziņā ir loģiski, bet klientam bez spēcīgas IT komandas būs ļoti grūti kvalitatīvi novadīt šādu projektu, ja pretī nebūs pilna servisa aģentūra. Tāpēc uzskatām, ka aizpildām būtisku plaisu esošajā tirgū» saka Jēkabs. Viņa skatījumā pašapkalpošanās risinājumi palīdz ietaupīt darbaspēka izmaksas, pārdot vairāk, turklāt cilvēkiem patīk modernas tehnoloģijas. Tāpat šādi risinājumi ļauj nodrošināt ātrāku un kvalitatīvāku apkalpošanu. Jau tagad tie ir pieejami gan lielveikalos, gan degvielas uzpildes stacijās, un Jēkabs uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums, līdz šie risinājumi tiks pielietoti daudz plašāk. Toms domā, ka būtiskākais aspekts, kāpēc uzņēmumiem pašapkalpošanās termināļi ir pievilcīgi, ir darbaspēka trūkums. «Lieli uzņēmumi ir izmisuši – viņi labprāt palielinātu biznesa apjomus, bet nav cilvēku, kas strādā. Pašapkalpošanas termināļi šo problēmu risina. Nav tā, ka gribam atņemt darbu cilvēkiem, bet esam pārliecināti, ka cilvēks kā inteliģenta būtne var darīt lietas ar augstāku pievienoto vērtību,» spriež Toms.
Visu rakstu Aizstājot kasieri, ļauj ietaupīt lasiet 1. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.