Citas ziņas

Luhse: tas ir kā vecos laikos austrumos, kad sievietei pasaka - kas tev mugurā, ar to uz vārtiem

Dienas Bizness,18.10.2012

Jaunākais izdevums

«Tā nebija saruna, tas bija ministra paziņojums publiskajā telpā. Ministrijas publiskajā telpā četrdesmit cilvēku klātbūtnē. Kas te ko domāt. Man ir skaidrs, ka priekšnieks izsaka neuzticību, un tas ir kā vecos laikos austrumos, kad sievietei pasaka - kas tev mugurā, ar to uz vārtiem!»

Tā uz laikraksta Diena jautājumu, vai pēc mutiskas sarunas ar ministru tapis skaidrs, kāpēc izteikta neuzticība ieņemt lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amatu, atbildējis lidostas vadītājs Arnis Luhse.

Jautāts, vai viņam un ministram bijis strīds, Luhse teicis: «Vienu dienu iepriekš nebija. Nē, strīda nebija. Tas man bija pēkšņs paziņojums.»

Savukārt, uz jautājumu: «Vai tad jūs nezinājat, kad mainījās valdība, ka būs jāaiziet, jo esat no citas partijas?» Luhse atbildējis:

«Protams, ka zināju. Bet tas ir kā ar nāvessodu, sāpīgi ir tad, kad tevi nošauj, nevis tad, kad tu to zini. Ja par to visu laiku domātu, strādāt vispār nevarētu. Es par to nedomāju.»

«Varu godīgi teikt, ka taisnoties netaisos. Ja priekšnieks tā ir izlēmis, tad man kā apakšniekam tas ir jāpieņem. Kāda jēga manām versijām, ja tas neko neietekmēs?» laikrakstam sacījis Luhse.

«Lidostas rekonstrukcijas aizkavēšanos nosaka liels būvnieku strīds - par simts miljoniem Eiropas naudas strīdēsies visi lielie būvnieki. Bijušas jau cik tiesas. Un strīds faktiski notiek ārpus lidostas teritorijas - tas notiek Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) teritorijā. Piektdien būs IUB lēmums. Kāds tas būs, tiešām nezinu, tas var būt uz abām pusēm. Tas, ka Kohēzijas projekta realizācija ir iekavējusies par vienu gadu, ir fakts. Bet tur būvnieki apstrīd viens otru, gāž uz galvām virsū. Kā to lidosta var ietekmēt? Būvnieki piedāvā variantus un pēc tam apstrīd otra piedāvātos, manas iespējas to ietekmēt ir absolūti nekādas,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pērn airBaltic pasažieru daļa lidostā Rīga veidoja 67%, tad šogad tas vairs ir tikai 61%, un lidostai labāk, ja sarūk atkarība no vienas lidsabiedrības, norāda lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Viņš skaidro, ka pasažieru skaita kritumu, par ko ziņots iepriekš, lidostā Rīga lielā mērā rada tieši airBaltic, kas vasarā lēmis pārstrukturizēties, kamdēļ samazinājies nacionālās lidsabiedrības tranzītlidojumu skaits. Neliels pasažieru skaita samazinājums ir arī Czech Airlines.

Jau ziņots, ka maijā lidostā Rīga apkalpoto pasažieru skaita kritums bijis vēl lielāks nekā aprīlī – 11%, salīdzinot ar 2011. gadu. Kopumā maijā Rīgas lidostā apkalpoti nedaudz vairāk nekā 424 tūkst. pasažieru. Aprīlī pasažieru skaits Rīgā samazinājās par teju 9%. Tikmēr kaimiņvalstu lidostās, kurās gan apkalpoto pasažieru skaits līdz šim ir bijis krietni mazāks nekā Rīgā, aprīlī un maijā turpinājies pasažieru skaita pieaugums. Viļņā maijā pasažieru skaits audzis par 8,77% līdz 191 tūkst., bet aprīlī – par 39,42%, Tallinā aprīlī pasažieru skaits audzis par 28,3% līdz 192 tūkst., bet Kauņā – par 1,13% līdz 77 tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse saņēmis satiksmes ministra Aivja Roņa mutiski izteiktu neuzticību, un tas gandrīz droši nozīmē to, ka gaidāmajā akcionāra - Satiksmes ministrijas - sapulcē tiks pieņemts lēmums, ka A. Luhsem lidostas valdes priekšsēdētāja amats jāatstāj, vēsta laikraksts Diena.

Valdes priekšsēdētāja nomaiņas iemesli būšot skaidri brīdī, kad kļūs zināms, kas turpmāk ieņem šo amatu, uzskata aviācijas nozares un politikas eksperti.

Pašlaik tiek minēti četri iespējamie iemesli, kāpēc A. Luhse nonācis A. Roņa nežēlastībā. Trīs oficiāli paziņojusi Satiksmes ministrija (SM), un tie ir: A. Luhse neesot «spējis panākt konstruktīvu sadarbību ar nacionālo aviokompāniju airBaltic, lidostai nav izdevies piesaistīt jaunus pārvadātājus un galamērķus, kā arī lidostas rekonstrukcijas projekta virzība nenotiek paredzētajā laika grafikā», izklāstījusi SM pārstāve Diāna Ļaha. Šo triju iemeslu pamatotība gan tiekot apšaubīta, norādot, ka minētajās problēmās nevar vainot vienīgi A. Luhsi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse šodien ir saņēmis satiksmes ministra Aiva Roņa mutiski izteiktu neuzticību.

Rakstiska veida informāciju par iespējamo amata zaudēšanu A. Luhse gan neesot saņēmis.

Kā ziņots, jau augusta beigās tika runāts par iespējamo A. Luhses nomaiņu. Toreiz A. Roņa biroja vadītājs Aivis Freidenfelds skaidroja, ka Satiksmes ministrijā netiek apsvērta starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja maiņa un tās ir mediju vidē izplatītas spekulācijas.

Arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols, kurš publikācijā minēts kā potenciālais jaunais lidostas vadītājs, skaidroja, ka piedāvājumu kļūt par Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāju nav saņēmis un negrasās pamest LIAA direktora amatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jā, esam gatavi un priecājamies par šo pasākumu, jo lidostai tas ienes ap 200 tūkstošiem latu, īpaši tas attiecas uz VIP zonas izmantošanu,» intervijā laikrakstam Diena, runājot par konkursu Jaunais vilnis, sacījis lidostas Rīga šefs Arnis Luhse.

«Ir cilvēki, kuri maksā 100 latu par sagaidīšanu pie lidmašīnas un vēl 100 latu par aizvešanu līdz lidmašīnai atpakaļ,» viņš turpinājis.

Jautāts par dzelzceļa līnijas izveidi uz lidostu, A. Luhse stāstījis: «Tas būtu noderīgi, plānots, ka Rail Baltica II piestās lidostā, un tad mums būs savienojums no Tallinas līdz Varšavai. Ja šādu savienojumu nav, pietiek ar tramvaju. Vēl viena liela problēma, ko risinātu dzelzceļa līnija, ir degvielas piegāde, jo šobrīd esam sliktā situācijā - visa degviela no Mažeiķiem šurp jāved ar automašīnām, kas būtiski ceļ degvielas cenu. Jo apjomi ir milzīgi - viens Afganistānas kravas reiss prasa 120 tonnu degvielas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga jaunais terminālis, kura kopējās izmaksas var sasniegt līdz pat 100 miljoniem eiro, nav biznesa projekts, un to nekad nebūs iespējams atpelnīt, to intervijā žurnālam Lietišķā Diena atzīst lidostas vadītājs Arnis Luhse.

Tajā pašā laikā viņš uzsver, ka jauna lidostas termināļa projektu ir nepieciešams realizēt. «Esošais terminālis ir krietni par mazu, tas var apkalpot trīs miljonus cilvēku gadā. Mums ir jārēķinās arī ar tā dēvētajiem pīķiem, pasažieru sastrēgumiem, kas divas reizes ir rītos, bet vienu – vakarā. Tad cilvēki sēž viens otram uz galvas. Pīķa stundās ievērojami par mazu ir arī drošības kontroles līnijas. Tāpat problēma pašreiz ir ar pasažieru bagāžas apstrādi – esam vienīgā lidosta Eiropā, kas apkalpo piecus miljonu pasažieru gadā, un viņu bagāžu komplektē ar rokām – mēs vienkārši nevaram uzstādīt automatisko iekārtu, jo nav, kur to likt,» tā A. Luhse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostas noklausīšanās skandāls jaunā fāzē

Līva Melbārzde,27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības policija lūgusi sākt kriminālvajāšanu pret 11 lidostas Rīga bijušajām un esošajām amatpersonām

Kriminālprocess tā sauktajā starptautiskās lidostas Rīga noklausīšanās lietā tika sākts jau 2013. gada decembrī, bet tagad izmeklētājs uzskata, ka savākti pietiekami pierādījumi, lai sāktu kriminālvajāšanu pret trim personām par personas korespondences noslēpuma tīšu pārkāpšanu, četrām personām par nolaidību un vēl četrām personām par valsts amatpersonas pienākumu nepildīšanu, raksta aģentūra LETA. Publiski zināmā informācija gan par aizdomās turētajām, gan par noklausītajām sarunām ir skopa.

«Ko es varu tur komentēt. Lieta iet savu procesuālo gaitu. Vēlu veiksmi tās atrisināšanā,» DB sacīja A. Mūrnieks, kurš lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amatā atradās no 2012. gada nogales līdz 2014. gada rudenim. Viņš sacīja, ka neesot informēts par to, ka būtu apsūdzēts. «Kādam jau ir jābūt vainīgam. Par noklausīšanos lidostā neko nezināju un, ja kādam man tagad patīk pārmest nolaidību, tad kā es varu būt nolaidīgs pret kaut ko, ja fakts no manis tika slēpts?» vaicā A. Mūrnieks. Intervijā DB (14.11.2014. ) A. Mūrnieks asi kritizēja lielo politisko ietekmi uz valsts kapitālsabiedrībām, arī lidostu Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostas Rīga infrastruktūras būvuzraudzību par 1,4 milj. eiro veiks Pro Via

Gunta Kursiša,17.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga noslēgusi iepirkumu konkursu par tās infrasturktūras attīstības projekta būvuzraudzību. Noskaidrojies, ka to par 1,4 milj. eiro jeb aptuveni 980 tūkst. Ls veiks Latvijas uzņēmums Pro Via.

SIA Pro Via reģistrēta 1997. gadā un Būvkomersantu reģistrā ierakstīta 2006. gadā. Kompānijas galveni darbības virzieni ir autoceļu, ielu, laukumu, lidlauku un ar tiem saistīto inženierkomunikāciju būvprojektu izstrāde sadarbībā ar inženieru birojiem vai atsevišķiem komunikāciju speciālistiem, autoceļu un tiltu būvprojektu ekspertīze, būvdarbu uzraudzība, konsultācijas ar transportbūvju infrastruktūru saistītos jautājumos.

Līdz šim uzņēmums izstrādājis SIA Container Forward Service teritorijas tehnisko projektu Kundziņsalā, veicis vairāku autoceļu un tiltu, piemēram, autoceļa Rīnūži, A10 posma Priedaine – Sloka u.c., rekonstrukcijas projektu un tehniski ekonomisko ziņojumu sagatavošanu. Pašlaik uzņēmums uzrauga Brīvības un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecību Rīgā, A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža ceļa posma Nirza-Ploski būvniecību, Vidzemes, Zemgales, Kurzemes un Latgales reģiona meža autoceļu būvniecību u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lidostu Rīga pārbūvēs par 79 miljoniem eiro

Vēsma Lēvalde,24.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumā par būvdarbu veikšanu VAS Starptautiskā lidosta Rīga uzvarējusi piegādātāju apvienība FCC, Hochtief un ACB, kuru līgumcena ir 79,49 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Uzvarētājs noteikts slēgtā sarunu procedūrā, nepublicējot dalības uzaicinājumu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija. Uzvarētājs noteikts, izvērtējot četru pretendentu saimniecisko izdevīgumu. Rekonstrukcijau līdzfinansē ES Kohēzijas fonds - Kohēzijas fonda projekta Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība aktivitātes Lidostas infrastruktūras attīstība ietvaros.

DB rakstīja, ka Eiropas Komisija Kohēzijas fonda projektu par lidostas infrastruktūras attīstību apstiprināja pērnā gada jūlijā. Jau vēstīts, ka lidostas infrastruktūras rekonstrukcijas darbi ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem. VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse iepriekš skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2. perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3. perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lūdz sākt kriminālvajāšanu pret 11 pašreizējiem un bijušajiem Rīgas lidostas darbiniekiem

LETA,24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības policija (DP) trešdien lūgusi Rīgas rajona prokuratūrai sākt kriminālvajāšanu pret 11 pašreizējām un bijušajām starptautiskās lidostas Rīga amatpersonām un darbiniekiem saistībā ar nesankcionētu telefonsarunu noklausīšanos lidostā, informēja DP.

Kriminālprocess bija sākts 2013.gada 14.decembrī.

Izvērtējot iegūtās liecības, ekspertīžu rezultātus, kā arī kriminālprocesa materiālus kopumā, izmeklētājs uzskata, ka ir savākti pietiekami pierādījumi, lai sāktu kriminālvajāšanu pret trim personām par personas korespondences noslēpuma tīšu pārkāpšanu, četrām personām par nolaidību un vēl četrām personām par valsts amatpersonas pienākumu nepildīšanu.

Sabiedrība par iespējamiem pārkāpumiem lidostā "Rīga" tika informēta 2013.gada 14.decembrī, kad medijiem tika izplatīts paziņojums par lidostas vadības rīcībā nonākušo informāciju, ka, lidostas valdei nezinot, ir veikta vairāku lidostas darbinieku nesankcionēta un prettiesiska telefona sarunu noklausīšanās un ierakstīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iberia Express uzsāk lidojumus no Rīgas uz Madridi

Jānis Rancāns,02.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga no otrdienas darbu uzsāks Spānijas lidsabiedrība Iberia Express, kas veiks lidojumus no Latvijas galvaspilsētas uz Madridi. Reisi notiks divas reizes nedēļā – otrdienās un sestdienās.

«Spānija ir daudzu Latvijas ceļotāju iecienīts galamērķis, īpaši atvaļinājumu laikā. Tagad pasažieriem ceļojuma plānošana būs daudz ērtāka, jo uz Madridi būs iespējams aizlidot ar tiešo reisu,» sacīja starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Pirmā reisa pasažieri tiks īpaši sveikti, informē lidosta Rīga, kas sadarbībā ar Live Riga un Tūrisma attīstības valsts aģentūru (TAVA) sagatavojusi īpašas dāvanas ar Latvijas suvenīriem.

Lidsabiedrība reisu Madride – Rīga – Madride veiks no 3. jūlija līdz 15. septembrim. Informācija lidsabiedrības interneta vietnē liecina, ka biļetes cena lidojumam vienā virzienā ir vairāk nekā 200 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

papildināta (13:40) - Satiksmes ministrs izteicis neuzticību lidostas Rīga valdes priekšsēdētājam Luhsem

,12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga

Nozare.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izstrādā karti, lai samazinātu troksni lidostas apkārtnē

Jānis Rancāns,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga izstrādājusi 2011. gada trokšņa stratēģisko karti, kurā apvienota informācija par lidmašīnu radītā trokšņa skartajām teritorijām, iedzīvotāju skaitu, dažādām sabiedriskām iestādēm un trokšņa robežlielumiem šajās teritorijās.

Kā informēja lidostas Rīga pārstāve Sarmīte Rinmane, šī karte būs pamats rīcības plāna izstrādei trokšņa samazināšanai lidostas apkārtnē. Šāda veida karte lidostā Rīga izstrādāta pirmo reizi.

«Nākamais solis būs sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Latvijas Gaisa satiksmi, aviokompānijām un citām institūcijām izstrādāt rīcības plānu trokšņu samazināšanai, vienlaicīgi nodrošinot lidostas efektīvu darbību. Tad varēsim kontrolēt aviokompānijas attiecībā uz trokšņu līmeņa ievērošanu,» sacīja lidostas priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Trokšņa karte izstrādāta ar nolūku informēt sabiedrību par lidostas apkalpoto gaisa kuģu radīto troksni, iegūt datus lidostas trokšņu samazināšanas rīcības plāna izstrādei, kā arī informēt Eiropas Komisiju par vides troksni Latvijas teritorijā, norāda lidosta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kopš 2010.gada starptautiskajai lidostai Rīga bijuši seši valdes priekšsēdētāji

LETA,16.01.2017

Starptautiskās lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājs Armands Jurjevs (no kreisās) un satiksmes ministrs Uldis Augulis

Foto: Ieva Makare/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2010.gada starptautiskajai lidosta Rīga bijuši seši valdes priekšsēdētāji.

2010.gads lidostai Rīga sākās Krišjāņa Petera vadībā, kurš attiecīgo amata ieņēma no 2007.gada janvāra līdz 2010.gada 16.decembrim. Peteru amatā nomainīja un lidostas vadības grožus savās rokās ņēma Arnis Luhse, kurš šajā desmitgadē bijis ilglaicīgākais uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, amatu ieņemot līdz 2012.gada oktobra beigām.

2013.gada 20.decembrī par lidostas Rīga valdes priekšsēdētāju kļuva Aldis Mūrnieks, kurš šo amatu ieņēma līdz 2014.gada 19.novembrim. Amatā viņu nomainīja Andris Liepiņš, kurš Baltijas lielāko lidostu vadīja līdz pērnā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lidostā Rīga jauns PVD veterinārās robežkontroles punkts

Lelde Petrāne,11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga 12. jūlijā darbu sāks Eiropas Komisijas atzīts Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) robežkontroles punkts, kurā PVD diennakts režīmā veiks veterinārajai robežkontrolei pakļauto importa un tranzīta kravu kontroli.

PVD ģenerāldirektors Māris Balodis norāda: «Eiropas Komisijas atzīta veterinārā robežkontroles punkta izveide lidostā ir ļoti nepieciešama ne tikai Latvijas iedzīvotājiem, kuri varēs būt droši, ka no trešajām valstīm ar gaisa satiksmi sūtītās pārtikas preces ir pārbaudītas un drošas, bet arī Latvijai kopumā, jo veterinārās kontroles nodrošināšana Latvijai un Eiropas Savienībai stratēģiski tik svarīgajā vietā – lidostā, veicinās starptautisko tirdzniecību, vienlaikus stiprinot arī valsts ekonomisko izaugsmi.»

Savukārt Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse uzsver, ka «veterinārā robežkontroles punkta izbūve lidostai paver plašākas kravu apkalpošanas iespējas».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc starptautiskās lidostas Rīga pašreizējā vadītāja Arņa Luhses atbrīvošanas no amata, lidostu kādu laiku vadīs kāds no valdes locekļiem, sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Sarunā ar Latvijas Radio ministrs norādīja, ka pagaidu lidostas vadītājs tiks nozīmēts uz laiku, kamēr tiks izvēlēts jauns lidostas valdes priekšsēdētājs. Ministrs arī pastāstīja, ka jaunu lidostas vadītāju vēlas izraudzīties pats, jo ne īpaši ticot konkursiem.

Kā galvenās prasības lidostas amata kandidātam, A. Ronis nosauca pieredzi lielu uzņēmumu vadīšanā un kaut minimālu izpratni par aviāciju. Atbildot uz jautājumu – vai ir iespējama ārvalstu speciālistu piesaistīšana – A. Ronis norādīja, ka tas neesot iespējams, jo lidostas vadītāja atalgojums nav konkurētspējīgs.

Sarunā ministrs norādīja, ka neuzticība līdzšinējam lidostas vadītājam Arnim Luhsem izteikta tādēļ, ka viņš neesot spējis panākt sadarbību ar nacionālo aviokompāniju airBaltic, lidostai nav izdevies piesaistīt jaunus pārvadātājus un galamērķus, kā arī notiek kavēšanās ar lidostas rekonstrukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostai Rīga rekordliels apkalpoto kravu apjoms

Dienas Bizness,02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga aprīlī apkalpojusi 7 519 tonnu kravu, kas ir līdz šim lidostas vēsturē lielākais apkalpoto kraavu apjoms. Tas ir arī par 657% vairāk nekā pērn aprīlī.

Iepriekš vidēji mēnesī lidosta apkalpoja 1 000 tonnas kravu. Apkalpoto kravu apjoms galvenokārt pieaudzis, jo aprīļa sākumā no Rīgas lidostas kravu pārvadājumus uzsāka divas ASV kompānijas Kalitta Air un National Air Cargo.

«Ņemot vērā, ka ātra kravu apkalpošana un nogādāšana galamērķī ir ļoti būtiska, lidostā Rīga šim nolūkam ir radītas jau 11 jaunas darba vietas. Attīstoties kravu pārvadājumiem, ieguvēja ir ne tikai lidosta, bet Latvijas ekonomika kopumā,» norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs, no kurienes 16 aviokompānijas piedāvā doties uz 78 dažādiem galamērķiem. Šī gada pirmajos četros mēnešos lidostā apkalpoti 1,35 miljoni pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Luhsi atbrīvo no amata; lidostu pagaidām vadīs Mūrnieks

Vēsma Lēvalde,19.10.2012

Satiksmes ministrs Aivis Ronis (no kreisās) un Ministru prezidents Valdis Dombrovskis lidostas Rīga pasažieru terminālī.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais lidostas Rīga vadītājs Arnis Luhse ir atbrīvots no sava amata pienākumiem, tos pagaidām pildīs lidostas valdes loceklis Aldis Mūrnieks. Par šādām izmaiņām nolemts Starptautiskās lidostas Rīga uzņēmuma akcionāra sapulcē.

Rīgas lidostas akcionāru sapulce notika piektdien, 18. oktobrī

Mūrnieks no 1998. līdz 2010.gada bija Liepājas lidostas vadītājs, pusgadu bijis valdes loceklis VAS Latvijas gaisa satiksme, bet Rīgas lidostas valdē strādā kopš 2010.gada decembra.

Viņam pilnībā pieder SIA Kurzemes avio, kas nodarbojas ar aviopārvadājumiem, liecina firmas.lv informācija. Uzņēmums pērn strādājis ar 860 410 latu apgrozījumu un 5 638 latu zaudējumiem, gadu iepriekš apgrozījums bijis 1,24 miljoni latu un peļņa 6 676 lati.

Db.lv rakstīja, ka satiksmes ministrs Aivis Ronis neuzticību A.Luhsem publiski izteica pirms nedēļas, motivējot to ar nepadarītajiem darbiem. Jaunu lidostas priekšnieku A.Ronis apņēmies atrast pats, jo konkursiem neticot. Kandidātiem jābūt pieredzei lielu uzņēmumu vadīšanā un izpratnei par aviāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī lidostā Rīga apkalpoti teju par 9% pasažieru mazāk nekā pērn; airBaltic aprīlī, iespējams, piedzīvojis vēl lielāku pasažieru skaita kritumu.

Ja šī tendence saglabājas, tad gada griezumā tas nozīmētu aptuveni par pusmiljonu mazāk apkalpoto aviopasažieru Rīgā nekā pērn. Tas savukārt rezultējas par 3 milj. eiro mazākā lidostas Rīga gada apgrozījumā (2010. gadā lidostas apgrozījums sasniedza 32,4 milj. eiro) un atsaucas uz 500 darbavietām visās ar šo jomu saistītajās kompānijās. Pie tik masīva pasažieru skaita krituma lidostai, iespējams, tiešām nevajadzēs ne jauno termināli - šis projekts tālāk par runām nevirzās jau vairākus gadus -, ne kādas citas būtiskas investīcijas infrastruktūrā. DB jau rakstīja, ka pērn lidosta Rīga apkalpoto pasažieru skaita ziņā, pārsniedzot 5 milj. robežu, iekļāvās jau nākamajā - vidēja izmēra lidostu kategorijā. Tomēr pēc aviokompāniju prognožu saņemšanas lidosta šogad jau esot rēķinājusies ar nelielu pasažieru skaita kritumu, DB sacīja valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane. «Iespējams, ka pērnais gads bijis visveiksmīgākais lidostas Rīga vēsturē. Pagaidām es neredzu pamatu tam, ka šos rezultātus būtu iespējams tik drīz atkārtot - lielākās aviokompānijas airBaltic un Ryanair samazina savu reisu skaitu. Tirgū gan ienāca jauni spēlētāji, piemēram, Estonian Air, bet viņiem nav tik daudz pasažieru, lai kompensētu kritumu airBaltic,» vērtē aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā Rīga šodien nolaidās septiņmiljonais tranzīta pasažieris, skaitot kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas.

Septiņmiljono pasažieri – Hari Adhikari – no Minhenes uz Rīgu atveda Latvijas nacionālā aviokompānijas airBaltic. Pēc nosēšanās Rīgas lidostā H. Adhikari devās tālāk uz Helsinkiem.

Par godu šim pasākumam lidostas Rīga pasažieri sveica lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse, valdes loceklis Aldis Mūrnieks un lidostas sadarbības partneri.

Jau rakstīts, ka lidosta Rīga pirmajā pusgadā apkalpojusi 2,24 miljonus pasažieru, kas ir par 5,9% mazāk nekā pērn analoģiskā laika periodā. No lidostas par 4,2% samazinājies lidojumus skaits, sasniedzot 33 796 lidojumus.

Kā ziņots, kravu apjomi pirmajā pusgadā pieauguši par 194,7%, sasniedzot 17 416 tonnas. Jūnijā kravu apjomu pieaugums bijis 217,7%, sasniedzot 3378 tonnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mūrnieku apstiprinās lidostas Rīga vadītāja amatā

Jānis Rancāns,03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Aivis Ronis pieņēmis lēmumu par Valsts akciju sabiedrības Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētāja apstiprināšanu un nākamajā pirmdienā, 10. decembrī, uzdevis sasaukt akcionāru sapulci.

Par valdes priekšsēdētaju plānots iecelt līdzšinējo valdes locekli un valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītāju Aldi Mūrnieku, informē Satiksmes ministrija (SM). Ministrija norāda, ka A. Mūrniekam ir administratīvā pieredze lidostas darba organizācijā, kā arī profesionālas zināšanas aviācijas jomā.

Vienlaikus plānots samazināt valsts akciju sabiedrības Starptautiskā lidosta Rīga valdes locekļu skaitu līdz pieciem.

Db.lv jau vēstīja, ka oktobrī no amata pienākumiem tika atbrīvots līdzšinējais lidostas vadītājs Arnis Luhse. Viņa pienākumus pildīja lidostas valdes loceklis Aldis Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Luhse pasažieru skaita kritumu uzskata par niecīgu; IATA to vērtē kā lielu

Ritvars Bīders,10.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī lidostā Rīga piedzīvoto pasažieru skaita samazinājumu 8,7% apmērā lidostas vadītājs Arnis Lukse raksturo kā «vētru ūdens glāzē», tikmēr Starptautiskās aviācijas transporta asociācijas (IATA) viceprezidents Rafaels Švarcmans to vērtē kā lielu kritumu.

«9% samazinājums ir liels samazinājums,» LNT raidījumā 900 sekundes norāda Švarcmans, piebilstot, ka tas rada bažas, tomēr ar darbības efektivitātes palielināšanu un ekonomikas attīstību šo problēmu var atrisināt.

Švarcmans norāda, ka viss atkarīgs no tā, kā tālāk attīstīsies ekonomika, turklāt ne tikai Latvijas ekonomika, bet ekonomika kopumā, jo jāņem vērā arī tranzīta pasažieri.

Tajā pat laikā lidostas Rīga vadītājs A. Luhse intervijā Latvijas Radio norādīja, ka pārvadāto pasažieru samazinājumu vajadzētu vērtēt šā gada pirmo četru mēnešu griezumā. Proti, salīdzinot šā gada pirmos četrus mēnešus ar attiecīgo laika periodu pirms gada, pasažieru skaits lidostā Rīgā ir sarucis par aptuveni 20 tūkstošiem, kas ir pasažieru skaits, ko lidosta Rīga vasaras mēnešos apkalpo vienā dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcionāru sapulcē pirmdien valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētāja amatā apstiprināts Aldis Mūrnieks, Db.lv apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) komunikācijas nodaļā.

Šodien norisinājās lidostas akcionāru sapulce, kurā tika plānots vadītāja amatā apstiprināt A. Mūrnieku, kurš valdes priekšsēdētāja pienākumus pildīja līdz šim.

«Viņam ir ievērojama pieredze lidostas darba organizācijā, kā arī profesionālas zināšanas aviācijas jomā,» pauž ministrijas pārstāvji.

Tāpat lidostas Rīga akcionāru sapulcē nolemts samazināt valdes locekļu skaitu no sešiem uz pieciem, jo, pēc A. Mūrnieka iecelšanas valdes priekšsēdētāja amatā, viņa iepriekšējai valdes locekļa vietai jauns kandidāts netiks meklēts. Tādējādi darbu lidostas valdē turpinās arī visi līdzšinējie valdes locekļi - Andis Damlics, Kaspars Ozoliņš, Ilona Līce un Antra Duntava, informē SM pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 30.05.2011., Rīgas apgabaltiesai jālemj, vai atstāt spēkā flyLAL prasību par lidostas Rīga un airBaltic mantas apķīlāšanu 40 milj. Ls vērtībā, šodien raksta Dienas bizness

Lietuvas bankrotējušās aviosabiedrības flyLAL prasība pret lidostu Rīga un airBaltic savas absurditātes dēļ varētu likt smieties, ja vien Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šī gada 19. janvārī jau nebūtu atzinusi Lietuvas tiesu spriedumu par spēkā esošu. No šī sprieduma izriet, ka flyLAL ir tiesības pēc prasības nodrošinājuma pret Lidostu Rīga un airBaltic vairāk nekā 40 milj. Ls apmērā. Nevar izslēgt, ka arī Rīgas apgabaltiesa, kas ir jau otrā instance šīs lietas izskatīšanai Latvijā, atstās spēkā 2008. gada 31. decembrī pieņemto Viļņas apgabaltiesas spriedumu. Tas iespējams, jo, atbilstoši ES tiesību normām, ES dalībvalstu kompetentās iestādes nolēmums izpildāms arī citās ES dalībvalstīs, to pēc būtības vairāk nepārskatot. Ja šis tiesas lēmums netiktu tālāk pārsūdzēts, tas nozīmētu, ka divi Latvijas aviācijas stūrakmeņi – Starptautiskā lidosta Rīga un nacionālā aviokompānija airBaltic nonāktu lietuviešu kontrolē. Ar apķīlātu kustamo un nekustamo mantu, kas atbilst gandrīz pilnai lidostas Rīga aktīvu vērtībai vai tam finanšu ieguldījumam, ko pērnā gada nogalē no valsts saņēma airBaltic, Lietuvas puse varētu brīvi diktēt lidostas Rīga un airBaltic attīstību. Turklāt, tā kā pēc flyLAL bankrota lēmumus pieņem flyLAL kreditori, no kuriem lielākais ir tagad arī jau maksātnespējīgās Snoras bankas administrators, visas kārtis palēnām būtu viņa rokās. DB jau rakstīja, ka Lietuvas tiesu lēmums tika pieņemts pēc lietuviešu aviokompānijas flyLAL pieteikuma, kurā minēts, ka savulaik – līdz 2009. gadam – lidostā Rīga piemērotā atlaižu politika airBaltic veicinājusi negodīgu konkurenci Baltijas aviācijā un tādējādi arī flyLAL bankrotu, jo, pateicoties pat 80% lielajām atlaidēm lidostā Rīga, airBaltic Lietuvas tirgū varējis startēt ar ievērojami zemākām biļešu cenām nekā konkurenti. Lai segtu savus zaudējumus, ko flyLAL aplēsa 40,7 milj. Ls vērtībā, Lietuvas tiesa kā iespējamās flyLAL tālākās prasības nodrošinājumu pieprasīja arestēt Starptautiskās lidostas Rīga un airBaltic kustamo un nekustamo īpašumu. airBaltic pārstāvji šādu flyLAL argumentāciju sauc par nonsensu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgo lidostas Rīga infrastruktūras rekonstrukcijas projektu veiks ilggadējā lidostas vadītāja Dzintara Pomera pārstāvēts uzņēmums a/s A.C.B.

Par to liecina lidostas Rīga izsūtītais uzaicinājums uz preses konferenci, kurā paredzēts informēt par uzsāktajiem brūvdarbiem lidostā. Ar presi runāšot satiksmes Anrijs Matīss, lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks un a/s A.C.B. tehniskais direktors Dzintars Pomers.

DB jau rakstīja, ka, neskatoties uz pārsūdzībām, veikt teju 80 milj. eiro vērto lidostas rekonstrukcijas projektu pērnā gada rudenī ieguva pilnsabiedrība FCC, Hochtief un A.C.B. «Būtībā A.C.B. vinnēja Hochtief dēļ, kas ir ar ļoti lielu pieredzi šādu darbu veikšanā un varēja sagatavot viennozīmīgi vislabāko piedāvājumu. Savukārt Pomers lidostu arī no tehniskā viedokļa pārzina tik labi, kā reti kurš. Būtībā visa rekonstrukcija, kas lidostā Rīga ir notikusi, tika veikta Pomera laikā,» Db.lv sacīja bijušais lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Komentāri

Pievienot komentāru