Šā gada aprīlī lidostā Rīga piedzīvoto pasažieru skaita samazinājumu 8,7% apmērā lidostas vadītājs Arnis Lukse raksturo kā «vētru ūdens glāzē», tikmēr Starptautiskās aviācijas transporta asociācijas (IATA) viceprezidents Rafaels Švarcmans to vērtē kā lielu kritumu.
«9% samazinājums ir liels samazinājums,» LNT raidījumā 900 sekundes norāda Švarcmans, piebilstot, ka tas rada bažas, tomēr ar darbības efektivitātes palielināšanu un ekonomikas attīstību šo problēmu var atrisināt.
Švarcmans norāda, ka viss atkarīgs no tā, kā tālāk attīstīsies ekonomika, turklāt ne tikai Latvijas ekonomika, bet ekonomika kopumā, jo jāņem vērā arī tranzīta pasažieri.
Tajā pat laikā lidostas Rīga vadītājs A. Luhse intervijā Latvijas Radio norādīja, ka pārvadāto pasažieru samazinājumu vajadzētu vērtēt šā gada pirmo četru mēnešu griezumā. Proti, salīdzinot šā gada pirmos četrus mēnešus ar attiecīgo laika periodu pirms gada, pasažieru skaits lidostā Rīgā ir sarucis par aptuveni 20 tūkstošiem, kas ir pasažieru skaits, ko lidosta Rīga vasaras mēnešos apkalpo vienā dienā.
Db jau ziņoja, ka šogad aprīlī lidosta Rīga apkalpojusi par 8,7% pasažieru mazāk nekā pērn šajā mēnesī, turklāt nacionālais aviopārvadātājs airBaltic šogad aprīlī, iespējams, piedzīvojis krasāku pasažieru skaita samazinājumu.
IATA viceprezidents arī atzīst, ka aviobiļešu cenām ir tendence palielināties, kas skaidrojams ar augstajām degvielas cenām. Švarcmans skaidro, ka degviela veido aptuveni 34% no aviokompāniju izmaksām, kas ir ļoti daudz. Tomēr IATA vadītājs arī norāda, ka lidsabiedrības cenšas šo izmaksu pieaugumu kompensēt, palielinot efektivitāti, lai degvielas cenu pieaugums negulstu tikai uz pasažieru pleciem.