Citas ziņas

Lūdz sākt kriminālvajāšanu pret 11 pašreizējiem un bijušajiem Rīgas lidostas darbiniekiem

LETA,24.07.2015

Jaunākais izdevums

Drošības policija (DP) trešdien lūgusi Rīgas rajona prokuratūrai sākt kriminālvajāšanu pret 11 pašreizējām un bijušajām starptautiskās lidostas Rīga amatpersonām un darbiniekiem saistībā ar nesankcionētu telefonsarunu noklausīšanos lidostā, informēja DP.

Kriminālprocess bija sākts 2013.gada 14.decembrī.

Izvērtējot iegūtās liecības, ekspertīžu rezultātus, kā arī kriminālprocesa materiālus kopumā, izmeklētājs uzskata, ka ir savākti pietiekami pierādījumi, lai sāktu kriminālvajāšanu pret trim personām par personas korespondences noslēpuma tīšu pārkāpšanu, četrām personām par nolaidību un vēl četrām personām par valsts amatpersonas pienākumu nepildīšanu.

Sabiedrība par iespējamiem pārkāpumiem lidostā "Rīga" tika informēta 2013.gada 14.decembrī, kad medijiem tika izplatīts paziņojums par lidostas vadības rīcībā nonākušo informāciju, ka, lidostas valdei nezinot, ir veikta vairāku lidostas darbinieku nesankcionēta un prettiesiska telefona sarunu noklausīšanās un ierakstīšana.

Jau ziņots, ka šajā lietā aizdomās turētie ir bijušie Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāji Arnis Luhse un Aldis Mūrnieks. Portāls Pietiek.com iepriekš vēstīja, ka aizdomās turētā statuss oficiāli bija noteikts arī bijušajiem valdes locekļiem Andim Damlicam, Agrim Balodim un Artai Duntavai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot starptautisku konkursu investoru un attīstītāju piesaistei, lidosta “Rīga” uzsāk stratēģiski nozīmīgā RIX Airport City projekta ieviešanu.

Mērķis ir 10 gadu laikā izveidot progresīvu nākotnes lidostas pilsētu, kas sniedz ne tikai tradicionālos aviācijas pakalpojumus, bet rada vidi dažāda veida uzņēmējdarbības attīstībai, piedāvā multimodālus transporta savienojumus un dod pienesumu iedzīvotājiem un reģiona tautsaimniecībai kopumā.

“Mūsdienu lidostas ir vairāk nekā tikai aviosatiksmes pieturvietas. Līdzīgi kā agrāk ostas un dzelzceļa stacijas, mūsdienu lidostas rada ap sevi jaunas kvalitātes biznesa ekosistēmas. Stratēģiskais savienojums ar Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļu, kas savienos Baltijas valstu galvaspilsētas ar dzelzceļa tīkliem Somijā, Polijā un Vācijā, ir lieliska iespēja lidostai “Rīga” kļūt par jaunākās paaudzes Ziemeļeiropas satiksmes, darījumu un tūrisma centru. Mūsu mērķis ir radīt uz cilvēkiem orientētu lidostas pilsētu, kas pati ir galamērķis ar vērtību – uzņēmējdarbībai, jauniem pakalpojumiem un atpūtai,” attīstības vīziju iezīmē lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes dēļ VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" plāno atlaist apmēram 500 darbinieku, informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Viņa norādīja, ka Latvijā noteiktās ārkārtējās situācijas dēļ un gandrīz pilnībā apturētās saimnieciskās darbības dēļ lidosta "Rīga" ir spiesta sākt konsultācijas ar lidostas darbiniekus pārstāvošajām arodbiedrībām par kolektīvās atlaišanas procesa īstenošanu. Kopumā lidostā "Rīga" patlaban strādā 1200 darbinieku.

"Pēc skrupulozas visu izdevumu pārskatīšanas un bezprecedenta taupības pasākumu ieviešanas, samazinot plānoto investīciju apmēru par 85% un saimnieciskos izdevumus par 60%, kā arī analizējot aviācijas nozares pēckrīzes atjaunošanās prognozes, lidosta ir spiesta pieņemt smagu lēmumu par būtisku darbinieku skaita samazinājumu, kas varētu skart apmēram 500 lidostā strādājošo," informēja Karnīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis,10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce pēc gandrīz 10 gadu darba uzņēmumā ir nolēmusi atkāpties no amata. Lidostas "Rīga" ilggadējās vadītājas pēdējā darba diena ir šodien, 15.aprīlī.

"Kopš ārkārtas situācijas izsludināšanas lidostas komanda ar milzīgu atdevi ir strādājusi, ne tikai lai atbalstītu mediķus epidemioloģiskās drošības pasākumu īstenošanā un nodrošinātu lidostas operatīvo darbību repatriācijas un citu atļauto reisu apkalpošanā, bet arī lai optimizētu finanšu resursus krīzes pārvarēšanai un izstrādātu darbiniekiem un uzņēmumam labvēlīgāko pēckrīzes atjaunošanas plānu," pauž uzņēmuma vadītāja.

Lidosta "Rīga" ir izstrādājusi un apstiprinājusi pasākumu kopumu uzņēmuma saimnieciskās darbības nodrošināšanai ārkārtas situācijas apstākļos un darbības atsākšanai ilgtermiņā, un sagatavojusi iesniegšanai valdībā priekšlikumus valsts atbalsta pasākumiem krīzes seku pārvarēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Papildināta - Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Jurjevs atkāpjas no amata

LETA,12.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga oktobra beigās darbu sākušais valdes priekšsēdētājs Armands Jurjevs atkāpjas no amata, pavēstīja uzņēmumā.

Jurjevs šodien iesniedzis paziņojumu par atkāpšanos no amata.

Pārējie lidostas valdes locekļi turpina pildīt pienākumus, nodrošinot lidostas Rīga darbības nepārtrauktību.

Lidostas Rīga padomes priekšsēdētājs Juris Kanels aģentūrai LETA pauda, ka viņam šāds Jurjeva solis bija pārsteigums un nav zināmi iemesli, kāpēc lidostas vadītājs nolēmis tā rīkoties. Rītdien, 13.janvārī, plkst.13 notiks lidostas Rīga padomes ārkārtas sēdē, kurā paredzēts lemt par uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītāju, kā arī par tālāko darbību un jauna konkursa izsludināšanu.

Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece un lidostas kapitāldaļu turētāja Džineta Innusa bija pārsteigti par šādu lēmumu, vienlaikus nezinot tā iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions šonedēļ izsniedzis pirmās speciālās licences kartītes ar zīmolu «Red Cab» strādājošā «Rīgas Taksometru parka» un SIA «Red Cab lidosta» automašīnām pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga», informēja Rīgas plānošanas reģiona pārstāve Inese Ozoliņa.

AS «Rīgas Taksometru parks» un SIA «Red Cab lidosta» darbībai lidostas teritorijā izveidojis pārvadātāju apvienību.

«Speciālās licences kartītes izsniegtas šobrīd vairāk nekā 40 šo abu pārvadātāju automašīnām, bet to skaits līdz svētdienai varētu būt lielāks. Savukārt vēl viens pārvadātājs šobrīd strādā pie viena trūkuma novēršanas, lai pilnībā izpildītu likumā noteiktās prasības un varētu saņemt speciālās licences kartītes,» pauda Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante.

Saskaņā ar jaunajiem Ministru kabineta (MK) noteikumiem no šī gada 15.septembra starptautiskās lidostas «Rīga» teritorijā ar ierobežotu piekļuvi pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru varēs veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi. Šīs kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu aizvien pieaugošo ceļotāju skaitu, lidostas «Rīga» Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību, kas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sāksies 7.oktobrī, bagāžas saņemšanas zālē tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā varēs vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta īsteno kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai. Šovasar tika pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils lidlauka attīstības tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde izmaksās teju 100 000 eiro

LETA,21.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lidlauka attīstības tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde pašvaldībai izmaksās gandrīz 100 000 eiro, liecina pašvaldības noslēgtais iepirkums.

Iepirkumā par tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādi Daugavpils lidlauka un pieguļošās teritorijas attīstībai Daugavpils novada Locikos piedalījās tikai viens pretendents - SIA "Ardenis". Uzņēmums darbus apņemies veikt par 82 500 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa jeb par 99 825 eiro, ieskaitot nodokli.

Iepirkuma dokumentācijā norādīts, ka daļa darbu tiks nodota apakšuzņēmējam. Proti, SIA "Termo AVS" veiks attīstības teritorijas inženiertehnisko izvērtējumu, izstrādās attīstības stratēģiju un aprēķinās orientējošās investīciju izmaksas.

Domē norāda, ka iepirkuma priekšmets ir specifisks. Piegādātāju skaits šādu pakalpojumu veikšanai nav liels, tāpēc, lai arī piedāvājums saņemts tikai no viena pretendenta, iepirkums nebija jāpārtrauc.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta “Rīga” un SIA “RERE Meistari” parakstījuši līgumu par lidostas tehnisko dienestu ēkas rekonstrukciju, kuras gaitā paredzēts siltināt ap 6000 m2 lielu platību, bet 4000 m2 platībā pilnībā pārbūvēs darba telpas lidostas atbalsta dienestu vajadzībām.

“Līdz ar rekonstrukciju mūsu darbinieki iegūs gan mūsdienīgas darba telpas un tiks atrisināti vides pieejamības jautājumi, gan arī tas ļaus optimālāk izmantot mūsu resursus, paaugstināt ēkas energoefektivitātes klasi, kas ir nozīmīgs solis pretim lidostas ilgtspējas stratēģijas mērķiem,” uzsver lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Ģenerāluzņēmēja pārstāvis, AS RERE Grupa valdes loceklis Edgars Vēveris norāda: "Būvniecības projekts ietver ne tikai tehnisko dienestu ēkas pārbūvi, bet arī inženiertīklu izbūvi, vides pieejamības risinājuma sakārtošanu, kā arī teritorijas labiekārtošanas darbus. Projekta ietvaros tiks uzlabota tehnisko dienestu ēkas energoefektivitāte un ergonomika, kas ilgtermiņā samazinās enerģijas patēriņu un sekmēs uzturēšanās izdevumu samazināšanos, kā arī ļaus tehniskajam personālam efektīvāk veikt savu darbu.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā «Rīga» pasažieru rindas uz drošības kontroli veidojas tādēļ, ka pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Šorīt daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicēja fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauda savu neizpratni un sašutumu.

Karnīte skaidroja, ka pasažieru skaits lidostā «Rīga» šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, deviņos mēnešos ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta «Rīga» apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 līdz 1000 pasažieru stundā. Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, norādīja Karnīte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu pasažierus, lidostas «Rīga» ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas, informē lidostā.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību. Plānots, ka tas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sākusies šonedēļ, bagāžas saņemšanas zālē periodiski tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā var vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta plāno veikt kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Streika dēļ Somijā Finnair daļu no tālsatiksmes lidmašīnām uzpilda Rīgas lidostā

LETA,18.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas Transporta darbinieku arodbiedrības rīkotā streika dēļ Somijas nacionālā aviokompānija "Finnair" daļu no tālsatiksmes lidmašīnām uzpilda citās lidostās, tostarp Rīgas lidostā, vēsta sabiedrisko mediju portāls "Lsm.lv".

Somijas Transporta darbinieku arodbiedrības rīkotais divu nedēļu streiks ietekmējis darbu Helsinku starptautiskajā lidostā. Turpinoties streikam, var rasties situācija, ka Helsinku lidostā izveidojas aviācijas degvielas deficīts, un tā nespēs apkalpot visus gaisa kuģus.

Tāpēc lidsabiedrība "Finnair" savas tālsatiksmes lidmašīnas, kas lido, piemēram, uz dažādām Japānas lidostām, ar degvielu uzpilda Rīgas lidostā. Lai taupītu degvielu Helsinkos, vairāk tiek izmantotas galamērķu lidostas, kur gaisa kuģos tiek uzpildīta degviela vairāk nekā nepieciešams lidojumam.

Somijas lidsabiedrība pirms katra reisa izvērtē, kurā lidostā veikt uzpildi, piemēram, pirmdien, 11.martā, reiss uz Osaku, Japānā, tika uzpildīts Rīgā, bet piektdien, 15.martā, tas tika pildīts Stokholmā, vēsta "lsm.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amatā apstiprina Armandu Jurjevu

Žanete Hāka,21.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija kā VAS Starptautiskā lidosta Rīga akcionāra pārstāvis ir devusi piekrišanu padomes lēmumam par lidostas valdes priekšsēdētāja un valdes locekļu ievēlēšanu, informē ministrijas pārstāvji.

Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumam un lidostas statūtiem padome virza apstiprināšanai akcionāru sapulcē padomes apstiprinātās kandidatūras lidostas valdē.

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja amatam padome izvirzīja Armandu Jurjevu, bet valdes locekļa amatiem – Ilonu Līci, Laumu Jenču un Irinu Feļdmani.

Padome lidostas valdes priekšsēdētāja un valdes locekļu amatiem nominēja pārstāvjus atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) rekomendācijām, ņemot vērā kandidātu profesionalitāti, kompetenci un pieredzi.

A. Jurjevam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze starptautiskajā biznesa vidē. Sākotnēji starptautisko pieredzi viņš ieguvis, strādājot par Amerikas Savienoto Valstu fonda International Executive Services Corps direktoru. Tāpat bijis IBM Latvijas biroja vadītājs un Telenor Media grupai piederošo uzņēmumu SIA Interinfo Latvija un SIA Baltic Delfi Internet Search direktors. Jurjevs strādājis par Telenor Media grupas projektu vadītāju Maskavā, veicot divu grupas uzņēmumu darbības konsolidāciju. Kopumā uzņēmumā bija nodarbināti apmēram 400 darbinieki. Savukārt Norvēģijā bāzētajā uzņēmumā Telenor Media Holding viņš ieņēma biznesa attīstības menedžera amatu. Šajā uzņēmumā Jurjevs izstrādāja biznesa stratēģiju, ieviešot to septiņos grupas uzņēmumos Baltijas valstīs, Austrumeiropā un NVS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēkšņā lidostas vadītāja atkāpšanās izgaismo nozares pārraudzības problēmas un kaitēs uzņēmumam

Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Armanda Jurjeva negaidītais paziņojums par atkāpšanos no amata pārsteidza ne tikai žurnālistus. Arī tiešais kompānijas īpašnieks Satiksmes ministrija un uzņēmuma padome neizpratnē noplātīja rokas. Tās vadītājs Juris Kanels, kurš iepriekš stāvējā un krita par paša virzītā vadītāja atbilstību amatam, nu aicina respektēt Jurjeva kunga lēmumu, kam pamatā bijuši personiski iemesli. Tā sakot, liecieties mierā, kas tik cilvēkam dzīvē var gadīties. Tieši tā arī būtu jādara, ja vien notiekošais pārlieku neatgādinātu Vienotības deputāta Junkura epopeju. Šis jauneklis savulaik «uzupurējās» nācijas labā, atsakoties no labi apmaksātas nekā nedarīšanas iespējas Saeimā par labu tautas «mīlētajai» un ūjināt mīlošajai partijas vadītājai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaunais biznesa aviācijas centrs Rīgas lidostā radīs 60 jaunas darba vietas

Dienas Bizness,03.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot biznesa aviācijas sektoru starptautiskajā lidostā Rīga un atverot jaunu biznesa aviācijas centru FBO RIGA, aviācijas holdings Flight Consulting Group plāno radīt 60 darba vietas, informē Flight Consulting Group līdzīpašnieks Leonīds Gorodņickis.

Darbības pirmsākumos, 2000.gadā operatīvajā holdingā Flight Consulting Group, kurā iekļaujas arī FBO RIGA, bija tikai divi darbinieki. 2015.gadā uzņēmumu grupā strādā vairāk nekā 70 cilvēku, bet atverot un pilnībā noslogojot jauno centru, uzņēmums plāno trīs gadu laikā nodrošināt ar darbu vēl 60 cilvēkus.

«Biznesa aviācijai ir milzīga nozīme Eiropā, jo tā spēj efektīvi savienot industriālos un komerciālos centrus. Proti, mērķis ir nodrošināt komfortablu uzņēmējdarbības vidi konkrētajā reģionā. Ja Latvija vēlas, lai tās ekonomika ir eksportorientēta, ir svarīgi, lai te veidotos starptautiskajam biznesam piemērota vide, tostarp būtu pieejami kvalitatīvi privātās aviācijas pakalpojumi,» skaidro otrs Flight Consulting Group līdzīpašnieks Romāns Starkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pasažieru plūsmas palielināšanos lidosta "Rīga" pieņem atpakaļ darbā arvien vairāk pērn Covid-19 pandēmijas ietekmē atlaisto darbinieku, intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" sacīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Patlaban lidosta nodarbina 965 darbiniekus, tostarp 40 no tiem ir darbinieki, kurus lidosta bija spiesta atbrīvot no darba pagājušajā gadā līdz ar Covid-19 pandēmijas radītājām grūtībām. Turklāt šīs skaitlis strauji kāpj, jo pieaug pasažieru skats. "Līdz ar to darbiniekus aicinām atpakaļ. Patlaban ir 40 vakances, ko ceram drīzumā aizpildīt, un būs vēl vakances," sacīja Odiņa.

Viņa arī apliecināja, ka lidojumu skaits un pasažieru skaits lidostā "Rīga" "kāpj katru dienu".

Lidostas vadītāja atgādināja, ka 2019.gadā lidosta bija 7,8 miljoni pasažieru, 2020.gadā - 2,01 miljons. Savukārt šī gada pirmā pusgada laikā apkalpoti 406 000 pasažieru, kas ir 14% no šajā pašā laika posmā 2019.gadā apkalpoto pasažieru skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga ir pilnībā atjaunojusi savu darbību un atgriežas normālā darba režīmā, informē VAS Starptautiskā lidosta «Rīga» Sabiedrisko attiecību speciāliste Karīna Kaufelde.

Saistībā ar iespējamām izmaiņām lidojumu sarakstā, pasažieri tiek aicināti izturēties ar sapratni un sekot līdzi aktuālajai informācijai lidostas mājaslapā, savā izvēlētajā aviokompānijā, vai, zvanot uz lidostas uzziņu dienestu 1817 (maksas zvans). Tā kā saistībā ar lielo noslodzi lidostas Rīga mājaslapai iespējami tehniski traucējumi, informācijai iespējams sekot līdzi arī lidostas Facebook un Twitter kontos.

Ārkārtas situācija bija izsludināta un termināļa evakuācija veikta pēc anonīma zvana saņemšanas par lidostā ievietotu sprādzienbīstamu priekšmetu.

Saņemtā draudu zvana dēļ tika ietekmēti 20 reisi - gan ielidojošie, gan izlidojošie. Draudu zvans tika saņemts šorīt ap plkst.7.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saistībā ar bagāžas krāvēju streiku piektdien dienas pirmajā pusē atcelti reisi starp Briseli un Rīgu

LETA,26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Briseles lidostas virszemes apkalpošanas uzņēmuma «Aviapartner» darbinieku streiku piektdien dienas pirmajā pusē atcelti reisi starp Briseli un Rīgu, aģentūrai LETA apstiprināja starptautiskās lidostas «Rīga» pārstāve Laura Karnīte.

«Pašlaik mums nav informācijas par citu reisu atcelšanu, bet tāda var ienākt dienas laikā,» pauda Karnīte.

Lidosta «Rīga» aicina pasažierus sekot līdzi informācijai lidostas mājaslapā, kā arī interesēties pie aviokompānijām.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka ceturtdienas, 25.oktobra, pēcpusdienā Briseles lidostā streiku pieteica bagāžas krāvēji, liekot atcelt vairākus desmitus reisu. Darbu pārtraukuši Briseles lidostu apkalpojošā uzņēmuma «Aviapartner» darbinieki, kurus neapmierina personāla trūkums.

«Tas bija spontāns darbinieku streiks,» pavēstīja arodbiedrības pārstāvis, norādot, ka nav skaidrs, cik ilgs būs streiks.

Streiks ietekmējis visus ielidojušos un izlidojušos reisus, jo nav iespējams piekraut un izkraut lidmašīnas. Pasažieri ir spiesti doties prom no lidostas vai izlidot tikai ar rokas bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga plāno drīzumā iznīcināt mantas, ko pasažieri pirms izlidošanas izšķīrušies atstāt, jo tās neatbilda rokas bagāžas izmēram un svaram, ceturtdien ziņoja LNT raidījums 900 sekundes.

Lai ietaupītu uz biļešu cenas un bagāžas izmaksu rēķina, ik dienu pie iekāpšanas sektoriem pasažieri atstāj visdažādākā apjoma un satura mantas. Līdz ar to apmēram 15 kvadrātmetrus lielā lidostas palīgtelpa ar pasažieru atstātajām mantām piepildījusies dažu mēnešu laikā. Galvenokārt tur atrodami bērnu ratiņi un koferi, kas nereti nav tukši.

«Ir bijuši gadījumi, kad ir pārtikas produkti atstāti, piemēram, zivis lielā daudzumā, vai kādi citi produkti - gaļas produkti. Jāņem vērā, ka šos produktus diemžēl sanitārie apstākļi neļauj mums uzglabāt,» norādīja lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane.

Patlaban nekādi noteikumi neregulē to, ka lidostai šīs pasažieru atstātās mantas būtu jāuzglabā. Lidostā darbojas arī mantu glabātuve, taču tā šajos gadījumos no pasažieru puses tiek ignorēta. Pagaidām tas esot sirdsapziņas jautājums - saglabāt atstātās mantas vai nē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

airBaltic veiksmīga restartēšana palīdzētu atveseļoties visai ekonomikai

Guntars Krols, EY partneris Baltijas valstīs,29.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Covid-19 krīzes ekonomikas atgūšanās ātrums būs jauns valstu salīdzinošās konkurētspējas faktors.

Vīruss ir izmainījis starptautisko ekonomikas konjuktūru, un Latvijas atbildes reakcija un ieviestie pasākumi uz vīrusa krīzes pārvarēšanu jau tiek vērtēti pozitīvi. Mums ir iespējas no krīzes iziet ar salīdzinoši spēcīgākām pozīcijām un Eiropas vidējo labklājības līmeni sasniegt ātrāk nekā tas bija iespējams pirms krīzes.

Taču, lai to paveiktu, ekonomikas restartēšanai būs vajadzīgi visi ražīguma faktori – uzņēmumi, kapitāls, darbinieki, infrastruktūra, tehnoloģija. Ja krīzes laikā kaut ko no šiem elementiem (balstiem) pazaudēsim, ekonomikas restartēšana automātiski kļūs lēnāka, bet mūsu konkurētspēja sliktāka.

Latvijai ir svarīgs katrs uzņēmums, kas rada vērtību – darba vietas, nodokļus, investīcijas, peļņu. It sevišķi svarīgi tas ir krīzes laikā un uzreiz pēc tās. Bet ne visi uzņēmumi ir vienādi. Ir uzņēmumi, kas kalpo kā ekonomikas iespējotāji vai katalizatori, proti, rada tālākus attīstības efektus – dod darbu citām nozarēm, nodrošina piegādes ķēdi citiem, rada piekļuvi jauniem ieņēmumiem, atved klientus un biznesa partnerus, rada jaunus biznesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Latvijā bāzētā aviokompānija Primera Air bankrotēja, jo auga par ātru

Egons Mudulis/Zane Atlāce - Bistere,02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nozares eksperti kā iemeslu Latvijā bāzētās zemo cenu aviokompānijas Primera Air bankrotam min ilgtspējas trūkumu izvēlētajā attīstības modelī.

«Par daudz izaugsmes, ko nespēja pacelt. Īstermiņā zaudējums Latvijas ekonomikai, bet pieredze rāda, ka vieta tukša nepaliek,» par kārtējo upuri gaisa pārvadājumu jomā, kur valda asa konkurence, norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits. Viņš arī atzīmējis, ka pērn Latvijā bazētajā kompānijā bija 113 darbinieki, 95 milj. eiro apgrozījums, bet 1,5 milj. eiro samaksāti nodokļos.

Par lēmumu uzsākt bankrota procedūru Primera Air paziņoja jau pirmdien.1.oktobrī pilotiem un stjuartiem adresētajā kompānijas lidojumu vadītāja izsūtītajā epastā. Tajā kā viens no iemesliem šādam iznākumam minētas augstās izmaksas. Proti, jauno Airbus lidmašīnu piegāžu aizkavēšanās likusi lidaparātus nomāt, izmaksām kļūstot pārāk augstām. Savukār Airbus piegāžu kavēšanās saistīta ar problēmām dzinēju ražošanā, vēstīja Bloomberg. Primera vairāku mēnešu ilgie centieni sameklēt ilgtermiņa finansējumu nevainagojās panākumiem, līdz ar ko tai nav bijusi cita izvēle, kā vien uzsākt bankrota procedūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgu drošības pasākumu dēļ Austrumu partnerības samita laikā Rīgā 21. un 22. maijā arī starptautiskajā lidostā Rīga paredzēti būtiski ierobežojumi. Tādēļ pasažieriem lidostā jāierodas vismaz trīs stundas pirms reisa, informē lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane.

21. un 22.maijā lidostas Rīga terminālī varēs iekļūt tikai pasažieri un darbinieki. Pasažieru sagaidītāji un pavadītāji terminālī nevarēs iekļūt.

Ņemot vērā, ka šajās dienās būtiskas izmaiņas paredzētas satiksmes organizācijā, kas skars piebraukšanas ceļus un lidostas autostāvvietas, aicinām pasažierus uz lidostu doties ar sabiedrisko transportu. Automašīnu īstermiņa un ilgtermiņa novietošana būs iespējama tikai autostāvvietā P3.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Swisscom tuvāko trīs gadu laikā plāno Latvijā investēt aptuveni 20 miljonus eiro un nodarbināt 300 augsti kvalificētus speciālistus.

Tā intervijai DB norāda Swisscom Progammatūras attīstības departamenta direktors un Swisscom DevOps Center Latvia padomes loceklis Džons de Keizers (John de Keijzer). Viņš uzsver, ka biznesa vide mūsu valstī ir ļoti profesionāla, tāpēc Rīga ir laba vieta, kur attīstīt savu biznesu. Attīstības centra atvēršana Latvijā bija ļoti izsvērts un pārdomāts lēmums, kas noteikti nav saistīts tikai ar zemākām izmaksām, – Rīga ir ļoti jauka un dinamiska, mums patīk latviešu kultūra un cilvēki, tāpēc sapratām, ka šajā vietā ir vērts ieguldīt, teic Džons de Keizers.

Fragments no intervijas

Kāpēc pieņemts lēmums attīstīt biznesu Latvijā – biroju telpas un darbaspēks noteikti šeit ir lētāks?

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Par nepieciešamību glābt aviācijas nozari

Latvijas Republikas Lidostu Darbinieku Arodbiedrības valdes priekšsēdētājs Juris Štekelis,27.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Republikas Lidostu darbinieku arodbiedrības un VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" darbinieku vārdā atkārtoti aicinām uz nekavējošu rīcību - darīt visu iespējamo Latvijas aviācijas nozares saglabāšanai.

"Covid 19" izraisītā krīze turpina graujoši ietekmēt aviācijas nozari.

Šobrīd vairāk nekā 1200 lidostas darbinieki ir neziņā par savām darba vietām un uzņēmuma nākotni kopumā. Lidosta jau šobrīd ir publiski paziņojusi par 40% personāla samazinājumu, līdz ar to tiks radīts ievērojams slogs valsts budžetam, šiem darbiniekiem kļūstot par bezdarbniekiem.

Savukārt valsts nodokļu budžetā par atlaistajiem darbiniekiem vairs netiks veiktas iemaksas no uzņēmuma un darbinieku puses, tādējādi samazinoties valsts nodokļu ieņēmumiem.

Atkārtoti atgādinām, ka ir ieguldīts gadiem ilgs, nepārtraukts darbs, lai padarītu lidostu par vienu no visstraujāk augošajām lidostām Eiropā. Ja netiks izveidots atbalsta mehānisms lidostai un netiks pieņemti steidzami lēmumi, kā uzlabot šobrīd esošo situāciju, aviācijas nozare tiks iznīcināta un Rīga neatgriezeniski zaudēs savas gadiem ilgi izcīnītās līderpozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru