Valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga noslēgusi iepirkumu konkursu par tās infrasturktūras attīstības projekta būvuzraudzību. Noskaidrojies, ka to par 1,4 milj. eiro jeb aptuveni 980 tūkst. Ls veiks Latvijas uzņēmums Pro Via.
SIA Pro Via reģistrēta 1997. gadā un Būvkomersantu reģistrā ierakstīta 2006. gadā. Kompānijas galveni darbības virzieni ir autoceļu, ielu, laukumu, lidlauku un ar tiem saistīto inženierkomunikāciju būvprojektu izstrāde sadarbībā ar inženieru birojiem vai atsevišķiem komunikāciju speciālistiem, autoceļu un tiltu būvprojektu ekspertīze, būvdarbu uzraudzība, konsultācijas ar transportbūvju infrastruktūru saistītos jautājumos.
Līdz šim uzņēmums izstrādājis SIA Container Forward Service teritorijas tehnisko projektu Kundziņsalā, veicis vairāku autoceļu un tiltu, piemēram, autoceļa Rīnūži, A10 posma Priedaine – Sloka u.c., rekonstrukcijas projektu un tehniski ekonomisko ziņojumu sagatavošanu. Pašlaik uzņēmums uzrauga Brīvības un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecību Rīgā, A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža ceļa posma Nirza-Ploski būvniecību, Vidzemes, Zemgales, Kurzemes un Latgales reģiona meža autoceļu būvniecību u.c.
Kopumā konkursā pieteikumus iesniedza trīs pretendenti, taču SIA Pro Via tika atzīts par saimnieciski izdevīgāko partneri.
Jau vēstīts, ka lidostas infrastruktūras rekonstrukcijas darbi ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem. VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse iepriekš skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2. perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3. perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.
Projekta gaitā tiks nostiprinātas drošības skrejceļa lidjoslas, kas nozīmē, ka, ja arī lidmašīna noskrien no skrejceļa, tā neiestrēgs zālē, jo pamats zem zāles būs izveidots gandrīz identisks skrejceļa pamatam. Šie darbi izmaksās 5,2 miljonus latu. Precīzas nolaišanās un tuvošanās gaismu sistēmas izbūve izmaksās 6,2 miljonus latu.
A. Luhse iepriekš skaidroja, ka novecojusi esot meliorācijas sistēma un lietus ūdens atvade arī neesot pietiekama, līdz ar to nepieciešams uzstādīt skrejceļa un perona notekūdeņu attīrīšanas iekārtas. Šie darbi izmaksās 6,7 miljonus latu. Projektā paredzēta arī skrejceļa seguma renovācija, to paveikt būšot sarežģīti, jo būvnieki varēšot strādāt tikai naktīs no plkst.1 līdz 4, un pa šo laiku katru nakti būšot jāizbūvē 70 metri skrejceļa. Seguma renovācijai plānoti 3,4 miljoni latu. Nepieciešama esot arī manevrēšanas ceļu izbūve, jo katru gadu lidostā tiekot pieņemti 70 000 lidmašīnu. Pēc rekonstrukcijas lidmašīnas nevajadzēšot gaidīt uz nosēšanos un tās arī ātrāk varēšot piebraukt pie termināļa. Šie darbi izmaksās četrus miljonus latu. Tāpat paredzēta lidlauka un lidostas saimniecības vides aizsardzības pasākumu īstenošana, kas kopumā izmaksās 7,8 miljonus latu.
Eiropas Komisija Kohēzijas fonda projektu par lidostas infrastruktūras attīstību apstiprināja pērnā gada jūlijā.