Jaunākais izdevums

„Rīgas domes Mārketinga nodaļas budžets jāoptimizē par 50%”, uzskata Rīga domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks (LPP/LC). Mārketinga nodaļas budžets šogad, sastāda 719 584 latus, savukārt 2009. gadā mārketinga nodaļa plāno tērēt 669 580 latus, kas ir par 7% jeb 50 000 latiem mazāk.

Ludviks: Mārketinga nodaļas budžets jāoptimizēSekojot A. Ludvika jūlijā parakstītajam rīkojumam par budžeta optimizāciju, Ārlietu pārvalde, kuras ietvaros darbojas arī Mārketinga nodaļa, iesniedza savu redzējumu par tēriņu samazinājumu. Vicemērs norāda, ka Mārketinga nodaļas priekšlikums budžeta optimizācijai 7% jeb 50 000 latu apmērā šī brīža apstākļos nav apmierinošs, Db.lv informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

„Mārketingam, protams, ir nozīmīga loma jebkura uzņēmuma vai organizācijas komunikācijā un attīstībā, taču ekonomisko grūtību apstākļos, ja vien mārketings nav organizācijas pamatdarbība, tas vērtējams kā papildus izdevumi jeb ekstra, ko nākas ierobežot,” norāda A. Ludviks.

Raksturojot situāciju, vicemērs norāda: „Šobrīd Latvijā notiek pat uzņēmumu mārketinga funkciju likvidēšana, nemaz nerunājot par ļoti nopietnu mārketinga tēriņu samazināšanu. Rīgas dome nav izņēmums. No pozitīvā viedokļa raugoties – ceru, ka krīzes situācija rosinās arī pašvaldības mārketinga struktūras kļūt profesionālākām un efektīvākām”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinājusi iepirkumu par ikdienas uzturēšanas darbiem valsts autoceļu tīklā saistībā ar gaidāmo tirgus atvēršanu, kura prognozētā līgumcena ir 252,066 miljoni eiro.

Iepirkums sadalīts 19 daļās pēc teritoriālā principa.

Tostarp Rīgas nodaļas teritorija ietver autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus 1023 kilometru garumā, Daugavpils nodaļas - 844 kilometru garumā, Liepājas nodaļas - 920 kilometru, Ogres nodaļas - 741 kilometra, Cēsu nodaļas - 1060 kilometru, Madonas, Gulbenes nodaļas - 1582 kilometru, Smiltenes, Alūksnes nodaļas - 1390 kilometru, Limbažu nodaļas - 808 kilometru, Valmieras nodaļas - 790 kilometru, Aizkraukles nodaļas - 772 kilometru, Jēkabpils nodaļas - 835 kilometru, Balvu, Ludzas nodaļas - 1452 kilometru, Preiļu, Dagdas nodaļas - 1462 kilometru, Rēzeknes nodaļas - 852 kilometru, Talsu, Ventspils nodaļas - 1615 kilometru, Kuldīgas, Saldus nodaļas - 1322 kilometru, Tukuma, Dobeles nodaļas - 1427 kilometru, Bauskas nodaļas - 697 kilometru un Jelgavas nodaļas - 571 kilometra garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas vicemēri nevar vienoties par izdevumu samazināšanu domē

Katrīna Iļjinska, Db,23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes vicemēriem šodien Rīgas mēram Jānim Birkam bija jāiesniedz konkrēti priekšlikumi izdevumu samazināšanai nākamajā gadā, tomēr izskanējušās idejas bija diametrāli atšķirīgas, līdz ar to nekas konkrēts pagaidām nav zināms.

Sākotnēji J. Birks bija uzdevis sagatavot priekšlikumus par to, kā varētu samazināt izdevumus nozaru departamentos. Vicemērs Jānis Dinevičs ierosināja apvienot Vides un Komunālo departamentu, tādējādi atbrīvojot apmēram 30 darbiniekus, varēšot ietaupīt apmēram pusmiljonu latu.

Savukārt Rīgas domes vicemērs Almers Ludviks Db pastāstīja, ka īsti neredz jēgu darbinieku samazināšanai departamentos, bet drīzāk būtu jāatbrīvo administratīvos domes darbiniekus, piemēram, juristus, grāmatvežus un finansistus, jo to skaits visā Rīgas domē esot pārlieku liels. Viņš norādīja, ka, piemēram, Rīgas domes finansistu pienākumus varētu pildīt Finanšu departaments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zem lupas: Grib pasargāt Rīgas vareno ienākumus

Lāsma Vaivare, 67084405,08.01.2009

Mērs Jānis Birks (no kreisās), Vicemērs Andris Ārgalis, Vicemērs Jānis Dinevičs, Vicemērs Almers Ludviks

Kolāža

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat ja tiks atbalstīts opozīcijā esošā Jaunā laika piedāvājums samazināt to Rīgas pašvaldības uzņēmumu skaitu, kuriem būs padomes, neskartas paliks vairākas kompānijas, kuru padomēs šobrīd darbojas domes vadība un tai tuvu stāvošie, raksta laikraksts Dienas bizness.

Tiesa, viņu maciņos nākamgad vajadzētu ieripot mazākas summas, jo, lai gan Rīgas dome lēmusi par 15 % samazināt atalgojumu tikai pilsētas vadībai un deputātiem, nevis tās uzņēmumu vadībai, nākamgad stājas spēkā vairāki likumi un likumu grozījumi, kuru mērķis ir «samazināt finansējuma apjoma atlīdzības izmaksai 15 % no kopējā institūcijai», kas attieksies uz visām valsts un pašvaldības iestādēm, aģentūrām, uzņēmumiem. Tas gan automātiski nenozīmē algu samazināšanu, jo atlīdzību veido arī prēmijas, naudas balvas, piemaksas, pabalsti, dodoties atvaļinājumā utt. Vairāki neoficiāli avoti Db gan ir izteikuši aizdomas - nav izslēgts, ka nauda, kas tiks ietaupīta, samazinot atlīdzību, darbiniekiem varētu tikt kompensēta savādāk, piemēram, ar jaunu dienesta auto. Īpaši tas varētu attiekties uz iestādēm un uzņēmumiem, kas netiek tieši finansētas no valsts vai pašvaldības budžeta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūristu apkrāpējiem draud ar "uzņēmējdarbību ierobežojošu mehānismu"

Atis Rozentāls, Db,27.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes un valsts institūciju tikšanās laikā lemts par iespējām apkarot tūristu apkrāpšanas gadījumus Vecrīgā. Apspriestais rīcības plāns paredz izstrādāt "uzņēmējdarbību ierobežojošu mehānismu" tām izklaides vietām, par kurām Valsts policija regulāri saņem iesniegumus par negodīgu rīcību attiecībā pret ārvalstniekiem.

Tāpat atbalstīta ideja izstrādāt vienotu informatīvu materiālu par apkrāpšanas riskiem, kas tiktu izplatīts caur visiem attiecīgajiem valsts un pašvaldības rīcībā esošajiem komunikāciju kanāliem. Ekonomikas ministrijas Ārējo ekonomisko attiecību un tirdzniecības politikas departamenta direktora vietniece Marina Paņkova norādīja, ka pašlaik ministrija izvērtē, kādas izmaiņas būtu nepieciešamas normatīvajā bāzē, lai noteiktu stingrākus ierobežojumus uzņēmējiem, par kuriem Valsts policija saņem sūdzības.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks solījis, ka pašvaldība turpmāk pievērsīs vēl lielāku uzmanību tūristu informēšanai par drošības jautājumiem. Jau šobrīd Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centrs sadarbībā ar Tūrisma attīstības valsts aģentūru izstrādā materiālu, lai ievietotu visās attiecīgajās mājas lapās, izplatītu viesnīcās un caur citiem attiecīgiem informācijas kanāliem. A.Ludviks arī noraidījis pārmetumus par domes bezdarbību krāpšanas gadījumu izskaušanā. "Izskanējušie apgalvojumi, ka Rīgas dome it kā neko nedarot krāpšanas jautājumu risināšanā nav pamatots, drīzāk - absurds. Ja mēs vēlamies vienkāršot problēmu un atrast kādu neizdarīgo, tad apkrāpšanas problēmu risināšana, vai tie būtu vietējie iedzīvotāji, vai tūristi, ir primāri Valsts policijas kompetence, kas ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā. Jo, pirmkārt, pašvaldība nereglamentē krogu un kafejnīcu darbību! Otrkārt, Pašvaldības policija regulāri veic reidus Vecrīgā, seko līdzi kārtībai uz ielas un ziņo Valsts policijai. Tieši Valsts policija ir atbildīga par šādu incidentu risināšanu. Taču novelt problēmu uz Valsts policiju būtu tikpat bezatbildīgi un neloģiski kā uz Rīgas domi. Jo ir skaidrs, ka katra puse godprātīgi un maksimāli savu pilnvaru robežās veic visus pasākumus un rezultātu var panākt tikai sadarbojoties,” tā A. Ludviks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grib panākt praida aizliegumu

,13.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīsdesmit četri Rīgas domes deputāti uzskata, ka gan sabiedrības, gan piketētāju drošība ir apdraudēta atļautā geju praida dēļ, tāpēc pieprasa sasaukt atkārtotu Sapulču, gājienu un piketu rīkošanai iesniegto pieteikumu izskatīšanas komisijas sēdi.

„Uzsveru, vēstulē pieprasīts atkārtoti sasaukt komisiju un atcelt komisijas pieņemto saskaņojumu 16.05.09 pieteiktajam gājienam Rīgas ielās un pulcēšanos Vērmanes dārzā, pamatojoties uz reālu sabiedrības drošības un tikumības apdraudējumu pilsētā”, vēstulē komisijas vadītājam un domes izpilddirektoram Andrim Grīnbergam norāda Rīgas vicemērs Almers Ludviks (LPP/LC).

Vēstulē atgādināts, ka likumā Par pašvaldībām teikts, ka pašvaldībai ir pienākums „piedalīties sabiedriskās kārtības nodrošināšanā, apkarot žūpību un netiklību”. Savukārt Satversmes 110. pantā minēts, ka „Valsts aizsargā un atbalsta laulību — savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, vecāku un bērna tiesības.” Komisijā pieņemtais lēmums ir pretrunā ne tikai ar iepriekšminētajiem normatīvajiem aktiem, bet arī ar rīdzinieku interesēm, kuras tie pauduši iesūtītajās vēstulēs pret praida gājienu un sapulces rīkošanu Rīgā, izteicies A.Ludviks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno stingrāk kontroli tūristu krāpējiem

,25.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plāno sadarbību starp vairākām institūcijām, lai izstrādātu īpašu uzņēmējdarbības kontroles mehānismu tiem bāriem, klubiem un izklaides vietām Rīgā, par kuriem tiek saņemtas sūdzības par apkrāpšanas gadījumiem, informē Rīgas dome.

Par to institūciju pārstāvji vienojās otrdien rīkotajā sanāksmē, kurā piedalījās Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas priekšnieks Ints Ķuzis, Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš, Ekonomikas ministrijas Ārējo ekonomisko attiecību un tirdzniecības politikas departamenta direktora vietniece Marina Paņkova un Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centra vadītājas vietnieks Dainis Bricis.

A. Ludviks uzver, ka Rīga ir ieinteresēta darīt visu, lai maksimāli izskaustu krāpšanas gadījumus. Taču ir skaidrs, ka tikai, kompleksi risinot problēmu sadarbībā ar attiecīgajām valsts institūcijām, var panākt rezultātus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas vicemērs: Rīgas iekļaušana galda spēlē Monopols -mūsu kopīgā uzvara

,20.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks (LPP/LC) uzskata, ka Rīgas iekļaušana galda spēles Monopols pirmajā pasaules versijā ir viena no oriģinālām iespējām veicināt pilsētas atpazīstamību pasaulē.

"Balsojuma rezultāts norāda uz to, ka Rīga ir Baltijas metropole un mums ir pa spēkam atrasties starp tādām lielpilsētām, kā Parīze, Ņujorka, Londona, Roma. Vēlos izteikt lielu pateicību katram Latvijas iedzīvotājam, kā arī tiem, kas atrodas ārpus Latvijas, par atsaucību un ieguldījumu Rīgas vārda popularizēšanā, aktīvi balsojot par Rīgas iekļaušanu populārajā galda spēlē," uzsver A.Ludviks.

Galda spēles Monopols pirmā pasaules versija tiks izdota 50 valstīs un 37 valodās, arī latviešu valodā. Spēli veikalos varēs iegādāties augusta beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saktas puķu tirgus stikloto paviljonu būvniecībā, kura izmaksājusi 2890 latus kvadrātmetrā, līdzekļi no pašvaldības budžeta nav izlietoti, bet gan Rīgas domes struktūra Rīgas nami minēto darbu veikšanai ņēmusi aizņēmumu bankā, intervijā LTV raidījumā Labrīt, Latvija! sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks.

Ameriks stāstīja, ka Rīgas nami šo aizņēmumu ņēmusi komercdarbības veikšanai, jo Saktas puķu tirdziņš ir komercdarbība. «Nauda ņemta bankā un tagad 15 gadu laikā no nomas maksām tā tiks arī atdota,» sacīja Ameriks.

Tomēr uz jautājumu par dārgajām izmaksām vicemērs sacīja, ka paviljonu būvniecībai no vairākām institūcijām tika izvirzīti vairāki nosacījumi, piemēram, no Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, jo Vērmanes dārzam ir valsts kultūras pieminekļa statuss un tā teritorijā izbūves ir sarežģītas.

Jau vēstīts, ka salīdzinājumā ar vairākām pērn Latvijā uzceltām vai renovētām izcilām ēkām ar rekordlielām būvniecības izmaksām izceļas Saktas puķu tirgus stiklotie paviljoni. To celtniecība izmaksājusi 2890 Ls/m2, kamēr Rīgas biržas restaurācija - 2430 Ls/m2, vai Skrundas pils – 690Ls/m2, ziņo TV3 raidījums Nekā Personīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas dome turpinās sadarbību ar Parex banku

Atis Rozentāls, Db,10.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība neredz pamatu satraukumam un turpinās sadarbību ar AS Parex banka, secināts Rīgas vicemēra Almera Ludvika un domes Finanšu departamenta direktores Ilgas Tiknuses tikšanās reizē. A.Ludviks pilda pilsētas mēra pienākumus Jāņa Birka komandējuma laikā.

A.Ludviks un I.Tiknuse atzinuši, ka valsts iesaiste un kontrolpaketes pārņemšana ir garants stabilitātei un efektīvai bankas funkciju veikšanai, tādēļ Rīgas dome turpinās sadarbību ar Parex banku uz esošā līguma pamata un turpinās veikt visus norēķinus, pavēstīja A.Ludvika preses sekretāre Aiga Nebare. Piemēram, kā katru mēnesi tikuši pārskaitīti domes pabalsti skolotājiem. «Proporcionāli lielākā daļa Rīgas domes norēķinu tiek veikta caur SEB banku, bet Parex banka apkalpo 5% pašvaldības budžeta līdzekļu, gada perspektīvā raugoties. Patlaban pašvaldībai Parex bankā ir aptuveni 36 miljoni latu jeb 28% no pašreizējiem 2008.gada domes līdzekļiem, kas tur arī paliks, tiks pārvaldīti un izlietoti saskaņā ar plānu,» izteicās A.Nebare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas pašvaldības policija protot tikt galā ar tūristu apkrāpējiem

Atis Rozentāls, Db,20.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

19. novembrī Rīgas mēra vietnieks Almers Ludviks tikās ar Pašvaldības policijas priekšnieku Jāni Geduševu un Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centra direktora vietnieku Daini Brici, lai pārliecinātos, vai attiecīgās Rīgas pašvaldības struktūrvienības palīdz tūristiem izvairīties no krāpšanas gadījumiem un iesaistās konfliktsituāciju risināšanā, ja rodas aizdomas par šādiem gadījumiem.

J. Geduševs uzsvēra, ka kārtību Vecrīgā ikdienas veic četras pašvaldības policijas patruļas, nodrošinot pastāvīgu policistu klātbūtni uz ielām. Krāpšanas gadījumu izmeklēšana ir Valsts policijas kompetencē, taču Pašvaldības policijas darbinieki, saprotot problēmu, reaģē uz šādiem ziņojumiem un nekavējoties sazinās ar kolēģiem Valsts policijā, kas veic turpmāko izmeklēšanu. Pašvaldības policijas darbinieki protot sazināties arī angļu valodā un reaģējot atsaucīgi, ja pie viņiem ar sūdzībām vēršas ārzemnieks. Tāpat Pašvaldības policija nekavējoties reaģē uz krāpšanas ziņojumiem uzticības tālrunī, pastāstīja A.Ludvika preses sekretāre Aiga Nebare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ludviks: Bulvāra nosaukumu neīsinās, mainīs noteikumus

,23.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tas jau ir tikai tehniskas dabas jautājums," par nosaukuma Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris neatbilstību Adresācijas noteikumiem laikrakstam Diena sacījis Rīgas vicemērs Almers Ludviks (LPP/LC).

Arī pārējie aptaujātie Rīgas domes deputāti uzskata, ka ievērojama valstsvīra iemūžināšanas dēļ var radīt izņēmumu Adresācijas noteikumos, kas paredz, ka ielu nosaukumos simbolu skaits, ieskaitot atstarpes, nedrīkst pārsniegt 30 zīmes.

Pēc Ārlietu ministrijas un Valsts prezidenta Valda Zatlera aicinājuma pirmdien Rīgas domes deputāti nolēma Basteja bulvāri pārdēvēt Latvijas pirmā ārlietu ministra Z.A.Meierovica vārdā. No 1929.gada līdz 1941.gadam tam jau šāds nosaukums bija. Bulvāra pārdēvēšanu gan neatbalstīja ne pieminekļu padome, ne Rīgas vietvārdu un pilsētvides objektu nosaukumu komisija, ne lielākā daļa aptaujāto rīdzinieku. Jaunajam bulvāra nosaukumam gan ir formāls šķērslis — Adresācijas noteikumi paredz, ka ielas nosaukums nevar pārsniegt 30 zīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. oktobrī starptautiskā konkursā The International. City. People. Light. Award 2008 Rīga saņēma balvu par otro labāko pilsētas izgaismojumu. Dzelzceļa tilta izgaismojums pār Daugavu tika atzīts par vienu no labākajiem pilsētvides gaismas projektiem pasaulē, informē Rīgas dome.

Šo konkursu jau trešo gadu pēc kārtas organizē Starptautiskā pilsētu apgaismojuma asociācija (Lighting Urban Community International Association jeb LUCI) sadarbībā ar kompāniju Philips.

Rīgu svinīgās apbalvošanas ceremonijā San Lui Potosi pilsētā Meksikā pārstāvēja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Almers Ludviks (LPP/LC). Pirmo vietu šogad ieguva Dienvidkorejas galvaspilsēta Seula, savukārt trešo vietu – Šveices pilsēta St. Gallēna.

A. Ludviks atzīmē, ka "starptautiskā balva ir vēl viens nozīmīgs solis, ko esam spēruši Rīgas un Latvijas atpazīstamības veicināšanā starptautiskajā vidē. Tā ir arī lieliska dāvana mūsu valsts 90. jubilejā".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Ko darīt, lai 2024. gada vasarā Rīgas centrs būtu pilns?

Jānis Goldbergs,02.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šāda bija Dienas Biznesa tēma diskusijā par tūrisma industrijas darbību Rīgas centrā un iespējām turpmākajos gados, kuras galvenie secinājumi koncentrējas ap tūrisma uztveri valsti vispār. Proti, tūrisms ir jāvērtē kā eksportējoša nozare, un ir nepieciešama valsts tēla apzināta veidošana.

Dienas Biznesa diskusijā klātienē piedalījās Latvijas Investīciju aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas vadītājs Andris Kalniņš un nacionālās lidsabiedrības airBaltic viceprezidents pārdošanas jautājumos Toms Andersons. Viedokļus par jautājumu iesūtīja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidents Ēriks Lingebērziņš, Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras vadītājs Fredis Bikovs, kā arī uzņēmuma Primex vadītājs Jānis Ošlejs, kurš arī bija šīs diskusijas iedvesmas avots ar savu sociālā tīkla publikāciju, kura noslēdzās ar izsauksmi: “Darām!” Ko īsti varam darīt, lai būtu rezultāts, lai Rīgas centrs šovasar būtu tūristu pilns, arī mēģinājām noskaidrot. Diskusija videoformātā skatāma portālā db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Digitālā mārketinga aģentūra Realweb Latvia kļūst par WHAT Digital Marketing

Sadarbības materiāls,29.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 10 gadiem, 2013. gada oktobrī, Rīgas centrā darbību uzsāka Realweb Latvia – digitālā mārketinga aģentūra, kas viena no pirmajām piedāvāja tobrīd tādus inovatīvus digitālā mārketinga risinājumus kā reklāmu Google un Facebook.

Šodien Realweb Latvia ir viena no lielākajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā ar gada apgrozījumu virs 50 milj. EUR, un tās lielāko partneru vidū ietilpst Google, Meta Facebook, Microsoft, TikTok. Realweb Latvia ir viens no 3 Google Premier partneriem Latvijā vairāk kā 40 reklāmas aģentūru konkurencē un pārvalda digitālās reklāmas Google, Meta Facebook, Microsoft, Linkedin, TikTok ar budžetu virs 3 miljoniem EUR mēnesī. Visi aģentūras speciālisti ir sertificēti, savukārt aģentūras vadītāja Velta Mestere 2020. gadā Forbes Latvijas veiksmīgāko sieviešu reitingā ieņēma augsto 4. vietu. Pēdējo gadu laikā esam strauji auguši eksporta nozarē - to apliecina arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2022. gada nominācija “Eksporta čempions”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidu budžets nozīmē visa iesāktā finansēšanu pērnā gada līmenī ar šīs Saeimas korekcijām, bet netiek skarti nodokļu ieņēmumu apmēri, kuriem, pēc visām prognozēm, 2019. gadā jāaug

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Finanšu ministrijas Budžeta politikas attīstības departamenta direktors Kārlis Ketners. Viņš uzsver, ka apstiprināta budžeta iztrūkums nav traģēdija, šādam gadījumam ir paredzēta noteikta kārtība. Līdzīga kārtība tehniskā budžeta gadījumā, kāda ir Latvijā, ir arī Lietuvā un Igaunijā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. janvāra laikrakstā Dienas Bizness:

Ko īsti nozīmē tehniskais budžets un ar ko tas atšķiras no īstā – Saeimā akceptētā?

Tehniskais budžets ir iespēja – mehānisms – nodrošināt valsts funkcionēšanu bez Saeimā apstiprināta budžeta likuma. Tas dod pilvaras finanšu ministrei veikt konkrētus valsts naudas maksājumus – izdevumus. Ir noteikti limiti – ierobežojumi – attiecībā uz valsts budžeta izdevumiem, kuri ir noteikti tieši tādā pašā apmērā, kādi tie bija 2018. gadā. Vienlaikus jaunā Saeima veica grozījumus un paredzēja, ka pašreizējā tehniskā – pagaidu – budžeta izdevumi ir atbilstoši Latvijas apstiprinātajam vidējā termiņa 2018.–2020. gada budžeta ietvaram, turklāt ir atļauti visi izdevumi, kas saistīti ar ES struktūrfondu programmu apguvi, par to realizāciju pienākošajām atlīdzībām, ir papildu līdzekļi algām, pensijām un pabalstiem, kā arī nauda pašvaldībām, to funkciju nodrošināšanai un arī Satversmes tiesas lēmumu izpildei attiecībā par tiesnešu un prokuroru algām, kā arī mediķu virsstundu darba apmaksai. Minēto iemeslu dēļ faktiski var uzskatīt, ka pērnais gads turpinās šogad. Savukārt īstajā – Saeimas akceptētajā – 2019. gada valsts budžetā būs ietvertas jaunās valdības izveidotāju iniciatīvas. Protams, šo jauno iniciatīvu rezultātā lielākoties ir gan ieguvēji, gan arī zaudētāji, taču tas ir politiskās vienošanās rezultāts. Vienlaikus, veidojot jauno 2019. gada budžetu, jārēķinās, ka daļa līdzekļu, kas ir budžeta 2018. gada bāzē, būs jau iztērēti. Protams, 2018. gada budžetā bija arī tādi pasākumi, kuri vairs netika finansēti 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Valdībai un sociālajiem partneriem nav vienprātības par 2020.gada budžetu, tomēr tas tiks virzīts uz Saeimu

LETA,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī valdībai un sociālajiem partneriem nav vienprātības par 2020.gada budžetu, tomēr piektdien notikušajā sanāksmē puses atbalstīja budžeta virzīšanu izskatīšanai Saeimā.

Piektdien valdības un sociālo partneru veidojošajā Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) sēdē tika skatīts 2020.gada budžets. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) valde jau ceturtdien atzina, ka tā neatbalsta 2020.gada budžetu, uzskatot, ka tajā valdība nav ieklausījusies sociālajos partneros, kā arī valdība ignorējusi likumus, kas paredz finansējuma pieaugumu veselības aprūpei un izglītībai.

Tiesa, NTSP sēdē arodbiedrību savienības vadītājs Egils Baldzēns gan piebilda, ka viņa vadītā organizācija nav pret 2020.gada budžetu, bet gan LBAS iestājas par uzlabojumiem budžetā, kurus organizācija cer panākt, kamēr 2020.gada budžets tiks skatīts Saeimas komisijās. «Mūsu mērķis nav valdības krīze. Tomēr ceram, ka budžets tiks pieņemts ar nelieliem uzlabojumiem, ietverot to, kas minēts valdības deklarācijā,» piebilda LBAS vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs,14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sekmētu mārketinga izpētes pakalpojumu kvalitāti un nodrošinātu uzņēmējiem informāciju datos balstītu lēmumu pieņemšanai, darbu Latvijā uzsāk specializēts tirgus izpētes uzņēmums “KOG mārketinga un komunikācijas zinātnes pētījumu institūts”, piedāvājot klientiem pētījumus, kā arī mācības šajās jomās.

““KOG Institūts” izveidots pirms sešiem gadiem Lietuvā, kur trūka zinātniski pamatotu un praktiski izmantojamu patērētāju pētījumu, savukārt pašreiz kaimiņvalstī uzņēmums jau ir vispāratzīts, tāpēc pieņemts lēmums paplašināt savu darbību, piedāvājot līdzīgus pakalpojumus arī Latvijā. Redzam, ka līdzīga situācija tirgus izpētes jomā ir arī Latvijā, lai gan šeit darbojas vairāki jomas uzņēmumi, taču trūkst praktiski izmantojamu pētījumu piedāvājumu ar augstu pievienoto vērtību,” saka “KOG Institūta” direktore Dr. Eleonora Šeimienė, piebilstot, ka abās valstīs darbojas tie paši vai līdzīgi zīmoli, kur mārketinga nodaļas bieži strādā kopā un vēlas plašāku skatījumu uz zīmolu vadību un attīstību. Patlaban Lietuvā “KOG Institūts” veic pētījumus virknei vadošo dažādu nozaru zīmolu, kā piemēram, “Swedbank”, “If” un “Telia”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Talsos apstiprina 2009. gada budžetu

Vēsma Lēvalde, Db,08.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talsu pilsētas dome apstiprinājusi 2009.gada pašvaldības budžetu, kas bez dotācijām ir par piekto daļu mazāks nekā 2008.gada budžets.

Šogad budžets plānots 5 251 104 latu apmērā, db informēja Talsu domē.

2009. gada budžets ir par 56 % mazāks nekā 2008. gada Talsu pašvaldības budžets. Tomēr 2008. gadā lielu daļu pašvaldības budžeta veidoja valsts mērķdotācijas dažādu objektu celtniecībai, infrastruktūras sakārtošanai un citiem mērķiem. Rēķinot bez dotācijām, 2009. gada budžets ir par 20.6 % mazāks nekā budžets 2008. gadā.

Budžeta ieņēmumu daļā visvairāk samazināti ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa - par gandrīz 20%. Krietni samazinājies valsts finansējums pašvaldībai. Liels zaudējums pašvaldības budžetam ir tas, ka valsts vairs nepiešķir līdzekļus pirmsskolas izglītības iestāžu (PII) pedagogu algu paaugstinājumam, un tagad šie līdzekļi bija jāatrod pašvaldības budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Restorāniem izdzīvošanas laiks

Madara Laicāne, Db,14.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī brīža ekonomiskās krīzes apstākļos restorānus apmeklē daudz mazāk cilvēku, arī nauda tiek tērēta mazāk kā līdz šim.Čili Pica mārketinga nodaļas vadītāja Inese Visocka

Tā norādījuši visi Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) aptaujātie restorānu vadītāji, Db pastāstīja LVRA restorānu nodaļas vadītāja Dace Dēnava. «Daži pat minēja, ka vidējam pirkumam tiek tērēts uz pusi mazāk līdzekļu,» norāda D. Dēnava. Arī Centrālās statistikas pārvaldes dati par restorānu un bāru apgrozījumu rāda negatīvu tendenci. Pērnā gada novembrī kritums salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo mēnesi bija jau 24%. Pēdējā laikā uzkrītoši mazāk tiekot organizēti arī banketi un dažādi semināri - tādējādi samazināta ir peļņa no šī papildus ienākuma.

Pēc LVRA informācijas, visdramatiskāk situāciju izjūtot restorāni ārpus Rīgas. Tieši šeit esot visvairāk atlaisto darbinieku un prognozes par iespējamo restorānu slēgšanu tuvākajā nākotnē, ja situācija nemainīsies, uzsver LVRA pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Klientu plūsmas regulēšanas sistēmu plānots ieviest vēl 35 pasta nodaļās

Žanete Hāka,15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot klientu apkalpošanas servisu, kopumā 32 Latvijas Pasta nodaļās pakalpojumu saņemšanai iespējams pieteikties attālināti, tālrunī izmantojot Latvijas Pasta mobilo lietotni, informē Latvijas Pasts.

Attālinātā pieteikšanās iespējama pasta nodaļās, kur darbojas In-Out daudzfunkcionālās klientu plūsmas regulēšanas sistēmas rindu mašīnas: 16 no šīm nodaļām atrodas Rīgā, bet 16 – Latvijas reģionu pasta nodaļās.

2017.gadā klientu plūsmas regulēšanas sistēmu plānots ieviest vēl 35 pasta nodaļās visā Latvijā un turpināt šo procesu arī turpmākajos gados.

Attālinātā pieteikšanās pakalpojumu saņemšanai kādā no 32 pasta nodaļām pieejama gan iOS, gan Android ierīcēs. Lai pieteiktos pakalpojumu saņemšanai, jālieto Latvijas Pasta mobilā lietotne, izvēloties sadaļu Pasta nodaļas – tās nodaļas, kurās pieejama attiecīgā funkcija, ir atzīmētas ar biļetes simbolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Interneta mārketinga kongresā Best Internet Rīgā dalību apstiprinājuši Google pārstāvji

,17.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16. un 17. septembrī Rīgā norisināsies interneta mārketinga kongress Best Internet, kurā dalību apstiprinājuši arī ASV kompānijas Google pārstāvji.

Tā divu norises dienu laikā paredzēti semināri un darba grupas, kuras vadīs nozares profesionāļi. Kongresa otrajā dienā ar interneta mārketinga kompānijas Progression atbalstu notiks darba grupas seminārs par mārketinga stratēģiju specifiku interneta vidē.

Šogad dalību Best Internet apstiprinājuši tādi pieredzējuši interneta mārketinga profesionāļi kā Dmitrijs Šolomko (Dmitry Sholomko), Google reģionālais mārketinga vadītājs Ukrainā un Baltijas valstīs; Erki Izara (Erkki Izarra), Cannes Lions 2009 žūrijas loceklis un Somijas reklāmas aģentūras 358 līdzīpašnieks; Stefens Ehrhardts (Steffen Ehrhardt), Google Germany GmbH produktu speciālists un projektu vadītājs Centrālās un Austrumeiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas tirgos; Elors Pruvli (Elor Pruvli), Google AdWords izpilddirektors Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Uz Kualalumpuru pretim nezināmajam

Linda Zalāne,26.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pārbaudītu savu varēšanu starptautiska mēroga uzņēmumā, Jānis Polis devās uz Malaiziju, ņemot līdzi savu pieredzes bagāžu digitālā mārketinga jomā .

Pēdējos desmit gadus Jānis Latvijā bija darbojies mediju un mārketinga nozarē, un, atskatoties uz noieto karjeras ceļu, viņš DB atzīst, ka bija viens no spēcīgākajiem digitālās komunikācijas speciālistiem Latvijā. Tomēr pirms trīs gadiem viņam radās sajūta, ka kaut kas dzīvē jāmaina, jo bija sasniegti profesionālo izaicinājumu un atalgojuma griesti.

Jānis atminas karjeras pirmsākumus 2008. gadā, kad popularitāti iemantoja draugiem.lv un facebook.com, bet mārketinga jomā nebija tādu speciālistu, kas prastu šos rīkus izmantot. Digitālais mārketings aprobežojās ar reklāmas laukuma jeb banera izvietošanu interneta portālā. Bija skaidrs, ka digitālais mārketings būs neizbēgamas sāpes visiem reklāmas devējiem un klientiem. Mediju aģentūra Inspired Communications tolaik bija vēl jauna un bija pirmā Latvijā, kas pieņēma darbā cilvēku, kura darbs tika saistīts tikai ar interneta medijiem, digitālā mārketinga stratēģiju izveidi. «Sociālie tīkli plauka un zēla, un ļoti daudzi zīmoli vēlējās tur izpausties, bet nevienam nebija ne jausmas, kā to izdarīt. Arī man tādu zināšanu nebija, jo to nevienā skolā Latvijā nemācīja. Es darbojos sabiedrisko attiecību jomā, bet paralēli biju aktīvs interneta blogu rakstītājs. Mani pamanīja un uzaicināja aprunāties,» stāsta Jānis. Darbu viņš ieguva. Uzņēmums Jānim deva brīvas rokas attīstīt līdz šim Latvijā nezināmu jomu. Zināšanas par interneta kā rīka izmantošanu Jānis smēlās starptautiskās konferencēs, semināros. Brīdī, kad SIA Inspired Communications guva pirmos panākumus interneta mārketinga jomā, to pamanīja arī konkurenti. «Mani pārvilināja holdings, kurā ietilpst trīs mediju aģentūras. Darbs trīs aģentūrās uzreiz piedāvāja atkal jaunus izaicinājumus un arī atalgojumam bija grūti atteikt,» atzīst Jānis. Viņa pārziņā bija izdomāt digitālā mārketinga pakalpojumus, kurus aģentūras varētu piedāvā saviem klientiem, kā arī pieņemt darbā cilvēkus, kuri tos varētu pārdot un īstenot. Šobrīd sociālā tīkla konta uzturēšana, mobilās aplikācijas, spēles un konkursi virtuālā vidē šķiet pašsaprotami, bet tolaik tas bija kādam jāizdomā vai jāadaptē no ārvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Norisināsies mārketinga un reklāmas nedēļa Wazzup 2009

,20.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas apjomīgākais mārketinga pasākums Latvijā: ikgadējā mārketinga un reklāmas nedēļa Wazzap? 2009

Jau piekto reizi Latvijā norisināsies mārketinga un reklāmas nedēļa Wazzap? 2009, kas šogad norisināsies četras dienas ar septiņām atsevišķām tēmām veltītām sesijām. Pasākums notiks no 4. līdz 7. novembrim viesnīcā Radisson SAS Daugava.

Pirmā pasākuma diena tiks veltīta mārketingam, kas uzrunā krievu mentalitātes cilvēkus. Otro dienu atklās sponsorēšanas mārketinga sesija. Trešajā pasākuma dienā notiks netradicionālā mārketinga un mediju tendenču sesijas. Arī tajās savā pieredzē dalīsies Eiropā un pasaulē pazīstami mārketinga eksperti.

Savukārt pēdējā pasākuma diena paredzēta mārketinga efektivitātei un tiešajam mārketingam B2B (business to business) sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru