Jaunākais izdevums

Uzņēmums Logitech 3. decembrī paziņoja par miljardās datorpeles saražošanu.

picturegallery.56989cca-0e30-4d99-8c16-698d3e1254a1

„Jau kopš pirmā Logitech P4 peles klikšķa 1982. gadā, Logitech pele ir spēlējusi nenovērtējamu lomu personālo datoru attīstībā” – tā Logitech prezidents un izpilddirektors Gerald P. Quindlen. „Pēdējo desmitgažu laikā dramatiski mainījies veids, kādā cilvēki izmanto datorus. Kādreiz tās bija ierīces tikai biznesam, taču mūsdienās dators ir cieši integrēts mūsu privātajā dzīvē. Logitech nepārtraukti meklē jaunus risinājumus, lai ņemtu vērā minētās pārmaiņas. Vien pēdējo piecu gadu laikā firma piedāvājusi pasaules pirmo lāzerpeli, superātru lapu šķirstīšanu, kā arī nano uztvērēju.”

Logitech kļuva par datorpeļu attīstības pionieri pagājušā gadsimta 80.gados, un kopš tā laika kompānija ir entuziastiski piedalījusies gandrīz katrā ievērojamā attīstības procesā, kas saistīts ar pelēm un to tehnoloģijām.

Patlaban pasaulē datorus lieto vairāk nekā miljards cilvēku, un paredzams, ka līdz 2014. gadam šis skaitlis divkāršosies. Tā ziņo analītiķu firma Gartner.

Kompānija Logitech dibināta fermā Apples ciemā Šveicē 1981.gadā, un neilgi pēc tam Logitech veidoja aktīvas saites ar uzņēmumiem tā dēvētajā Silīcija ielejā. Logitech pirmā datorpele mazumtirdzniecībā parādījās 1985. gadā, savukārt 1996.gadā tika pārdota jau simts miljonā pele. Vēl pēc septiņiem gadiem Logitech pārdeva 500. miljono peli. Patlaban Logitech peles pārdod vairāk nekā 100 valstīs visā pasaulē. Katru dienu Logitech vidēji saražo 376 tūkstošus peļu. Tas nozīmē, ka katru mēnesi Logitech ražo 7.8 miljonus peļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Logitech izstrādājusi jaunu tehnoloģiju Darkfield Laser Tracking, kas ļauj peli, izmantot uz caurspīdīga stikla, kā arī uz pulētām virsmām

Pagaidām šī tehnoloģija ir ieviesta divās pelēs Logitech Performance Mouse MX un Logitech Anywhere Mouse MX.

Parastā lāzera sekošanas tehnoloģija paļaujas uz peles sensora spēju uztvert virsmas struktūras detaļas. Jo virsma ir nevienmērīgāka, jo sensoram ir vieglāk noteikt orientierus, ko var izmantot precīzai kustību mērīšanai. Tā kā pulētas virsmas, piemēram, stikls, gandrīz vienmēr ir plakanas, tām nav pietiekami daudz detaļu, kas nepieciešamas parastās lāzera peles uztveršanas sensoram.

Lai sekotu uz stikla (vismaz 4 mm bieza), tehnoloģija Logitech Darkfield izmanto tumšo lauku mikroskopiju, lai uz šādām virsmām uztvertu mikroskopiskas daļiņas un mikroskrāpējumus, nevis sekotu virsmai. Līdzīgi kā mūsu acis redz skaidras nakts debesis, arī peles sensors redz tīros stikla apgabalus kā melnu pamatni ar spilgtiem punktiņiem — putekļiem. Sensors interpretē šo punktiņu kustību, lai sekotu tam, kur tieši ir novietota pele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Logitech par 117 miljoniem dolāru iegādājas latvieša radīto Blue Microphones

Lelde Petrāne,03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices datoru un mobilo ierīču piederumu ražotājs Logitech veic lielu pirkumu. Kompānija paziņojusi, ka iegādājas Blue Microphones par 117 miljoniem ASV dolāru.

Līdz ar to Blue Microphones pievienosies Logitech zīmolu sarakstam.

Jāatgādina, ka Blue Microphones dibinājuši amerikāņu mūziķis Skipper Wise un latviešu ierakstu inženieris Mārtiņš Saulespurēns. Uzņēmuma nosaukums ir akronīms no Baltic Latvian Universal Electronics. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas ASV.

1995. gadā dibinātais Blue Microphones pārdod mikrofonus, kuru cena ir no 60 līdz vairāk nekā 4000 ASV dolāru (par studijas tipa aparatūru). Blue Microphones produkciju izmanto pasaulslaveni mūziķi, piemēram, Bobs Dilans un Imagine Dragons.

Logitech savā blogā norāda: «Mēs iemīlējām Blue Microphones un tā produktus tajā momentā, kad par to uzzinājām. Un mēs esam pārliecināti, ka kopā varam darīt lielas lietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datorpeles vēsture sākās pagājušā gadsimta 60. gados. Stenfordas Pētniecības institūtā profesors Duglass Engelbārts (Douglas C. Engelbart) izstrādāja pirmo mehānisko rādītājierīci, to mūsdienās plaši uzskata par pašu pirmo peli.

Šī pele apvienojumā ar Engelbārta pārliecību par cilvēces sadarbību ar datoriem bija pirmsākums industrijai, kura šajā laikā uz cilvēku darba galdiem ir izvietojusi simtiem miljonus šo rādītājierīču.

picturegallery.06c0a97e-ea6a-4763-ba83-4b41780b0203

1961. g. Kādā konferencē Stenfordas Pētniecības institūta pārstāvis profesors Duglass Engelbārts no kabatas izvelk bloknotiņu un uz papīra uzzīmē rīku, kurš nodrošinās fizisku mijiedarbību starp cilvēku un CRT ekrānu. Vēlāk, 1962. gadā, profesors kādā zinātniskā rakstā — „Konceptuāla struktūra cilvēka intelekta pilnveidošanai” — šo ierīci nosauks par rādītāju"".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien datoru ierīču ražotājs Logitech laidis klajā mazgājamu klaviatūru Washable Keyboard K310.

Saskaņā ar kompānijas pausto klaviatūra izturēs daudzas mazgāšanas reizes, un to droši var attīrīt, piemēram, liekot izlietnē zem ūdens strūklas. Citādi jaunā Logitech klaviatūra līdzinās jau iepriekš pircējiem piedāvātajām klaviatūrām.

Klaviatūra ir saderīga ar Windows XP, Windows Vista un Windows 7 operētājsitēmām.

Paredzams, ka Logitech jaunums būs pieejams ASV tirgū, sākot no šā gada augusta, un tās ieteicamā mazumtrdzniecības cena būs 39,99 ASV dolāri, bet Eiropas tirgū mazgājamā klaviatūra gaidāma oktobrī.

Jāteic gan, ka zem ūdens strūklas vai bļodā mazgājamas klaviatūras nav jaunums, piemēram, vietnē amazon.com var iegādāties Kensington mazgājamo klaviatūru, kuras cena ir 57 ASV dolāri, tāpat šādas klaviatūras ražo, piemēram, Duraflex, SterileFlat u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais medijs Twitter, kas ļauj lietotājiem pateikt kaut ko, izmantojot līdz 140 rakstzīmēm, reģistrējis 20 miljardo ziņu jeb tā saukto tvītu, vēsta BBC.

Šis tvīts nosūtīts sestdien, un to izdarījis lietotājs GGGGGGo_Lets_Go, Tokijā dzīvojošs grafiskais dizaineris, kurš strādā reklāmas aģentūrā.

Twitter bija nepieciešami četri gadi, lai sasniegtu 10 miljardo tvītu, un tas notika šā gada martā, bet mazāk kā pieci mēneši, lai šo skaitli dubultotu.

GGGGGGo_Lets_Go saņēmis apsveikumus no sociālā medija lietotājiem visā pasaulē saistībā ar šī zīmīgā tvīta uzrakstīšanu. Tas bijis daļa no garākas sarunas ar citu lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Logitech, atsaucoties uz ekonomisko nedrošību, atsakās no mērķiem

Lelde Petrāne,22.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices datoru ierīču ražotājs Logitech ceturtdien samazinājis savus 2012. gada mērķus, skaidrojot to ar nenoteiktību industrializēto valstu ekonomikās, ziņo thelocal.ch.

IT gigants paziņojis - tagad tas cer, ka ieņēmumi finanšu gadā, kas noslēdzas 2012.gada 31. martā, sasniegs 2,4 miljardus ASV dolāru. Iepriekš tas prognozēja 2,5 miljardu ASV dolāru ieņēmumus.

Savukārt saskaņā ar jaunāko prognozi saimnieciskās darbības ienākumi (operating income) varētu samazināties līdz 90 miljoniem ASV dolāru no vismaz 143 miljoniem ASV dolāru atbilstoši iepriekšējai prognozei.

«Jūtos vīlies, ka mūsu pārskatītās fiskālā 2012. gada prognozes nav augstākas,» sacījis Logitech priekšsēdētājs Guerino De Luca, kurš tomēr piebildis, ka kompānijas stratēģija pagaidām nav mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Logitech ieceļ menedžeri Latvijā

,31.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datoru perifērijas ierīču ražotājs Logitech, novērtējot Latvijas tirgus potenciālu, pirmoreiz iecēlis menedžeri Latvijā - Gati Ozoliņu.

G.Ozoliņam (26) ir Rīgas Biznesa skolas MBA grāds. Pirms darba Logitech viņš strādājis uzņēmumā Groupe SEB Baltic, kur bijis mārketinga koordinators sadzīves elektrotehnikas zīmoliem Tefal, Moulinex, Krups.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Logitech ceturkšņa tīrā peļņa gandrīz dubultojusies

Lelde Petrāne,28.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Logitech International SA ceturtdien paziņojusi, ka, pateicoties spēcīgajiem mazumtirdzniecības rādītājiem, kompānijas fiskālā otrā ceturkšņa tīrā peļņa gandrīz dubultojusies, ziņo MarketWatch. Kompānija arī paaugstinājusi apgrozījuma un saimnieciskās darbības ieņēmumu prognozes fiskālajam gadam kopumā, kas noslēgsies 2011.gada martā.

Datoru ierīču ražotājs informējis, ka tā tīrā peļņa otrajā ceturksnī sasniegusi 41 miljonu ASV dolāru jeb 23 centus uz akciju.

Attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā tas nopelnīja 21 miljonu ASV dolāru jeb 11 centus uz akciju.

Apgrozījums pieaudzis par 17%, sasniedzot 582 miljonus ASV dolāru.

Raugoties nākotnē, Logitech prognozē, ka fiskālajā gadā kopumā tās apgrozījums būs no 2,35 miljardiem līdz 2,4 miljardiem ASV dolāru, bet saimnieciskās darbības ieņēmumi - no 170 miljoniem līdz 180 miljoniem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google sadarbībā ar Intel un Sony nolēmuši izmēģināt spēkus televīzijā.

Reuters, atsaucoties uz drošiem avotiem, norāda, ka kompāniju mērķis ir sapludināt televīziju ar interneta biznesu. Jāatzīmē, ka visas trīs kompānijas pagaidām atturas no komentāru sniegšanas publiskajā telpā.

Sadarbībā iesaistītajām pusēm katram ir savs pienesums lielās lietas labā:

Google ir projekta idejas autors un tam dos operētājsistēmu Android. Intel izstrādās elektroniku, bet Sony visus jauninājumus montēs televizoros.

Jāatzīmē, ka šā projekta ietvaros izskan baumas, ka varētu pievienoties arī Logitech, kas ir pasaules līdere tālvadības ierīcēs. Reuters norāda, ka Logitech varētu šādiem Google TV ražot speciālas klaviatūras/vadības pultis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mālpilieti Gundegu Vanagu – Janbergu uz sava uzņēmuma SIA Emily Textil Studio radīšanu mudināja mīlestība uz linu – apģērbā, mājās.

«Visur kur gāju, uzreiz pievērsos linam,» atzīstas Gundega. «Vienkārši gribēju sākt un nodibināju uzņēmumu. Pilnīgi neraksturīgi biznesam – nerakstīju nekādu biznesa plānu – vienkārši sāku,» viņa atceras.

Lai gan pēc pasūtījuma drēbniece šuj apģērbus no klienta izvēlētā materiāla, savas kolekcijas viņa veido tikai no dabīgiem materiāliem. Tā radītas divas dizaina līnija – zīmols Emily Textil Studio jeb mājas tekstila lietas – dvieļi, gultas komplekti, spilveni, paklāji un zīmols Natural Design – dabā atrastas lietas – amatnieka Rinalda Dundura dizainētas un darinātas koka lietas – mēbeles un interjera priekšmeti, kā arī Gundegas darinātās biroja lietas – lielie sēžamspilveni ar griķu pildījumu, griķu spilveni biroju krēsliem un roku balsti, ko izmanto strādājot ar datorpeli, - dabīgu materiālu blīves starp biroja darbinieku un sintētiskajiem materiāliem, kas to ieskauj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju ražotājs HP laidis klajā jauno datoru aksesuāru līniju, tajā skaitā jauno Wi-Fi datorpeli.

HP Wi-Fi mobilā datorpele ir pirmā datorpele, kas darbojas bez vadiem un ārējiem USB uztvērējiem – tā ir uzskatāma par tehnoloģisko revolūciju.

Tajā izmantotā Wi-Fi tehnoloģija ne vien ietaupa vietu, bet arī enerģiju - baterijas darbības ilgums ir 9 mēneši, kas ir apmēram divreiz ilgāk, kā analogiem Bluetooth tehnoloģijas modeļiem. Jaunās datorpeles cena būs no 39 latiem un tā būs pieejama no jūnija.

Jaunajā HP aksesuāru kolekcijā tiek piedāvātas arī tīmekļkameras, kā ,piemērām, HP HD-4110, kas ir ne vien ērti lietojama un savienojama ar tādām tērzēšanas aplikācijām kā Skype un Windows Live, bet arī ļauj veikt video zvanus Full HD režīmā. Ar šo 1080p augstas izšķirtspējas kameru ir iespējams ierakstīt video ar ātrumu līdz 30 kadri sekundē, kā arī uzņemt fotoattēlus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā viedtālruņa iPhone 7 saražošana ir dārgāka, salīdzinot ar iepriekšējiem iPhone modeļiem.

Viena iPhone viedtālruņa saražošanai nepieciešamo materiālu rēķins veido līdz 219,80 ASV dolāriem, vēsta izpētes uzņēmums IHS Markit. Tas lēš, ka viena iPhone 7 salikšana Apple izmaksā 5 ASV dolārus, kopējās ražošanas izmaksas palielinot līdz 224,80 ASV dolāriem.

Cenas aprēķins attiecas tikai uz iPhone 7 32 GB un ir balstīts uz sākotnējiem secinājumiem, kas nozīmē, ka IHS šos datus varētu mainīt, veicot papildu izpēti.

Šobrīd var secināt, ka iPhone 7 saražošanas izmaksas, kas veido gandrīz 225 ASV dolārus, ir samērā lielas. Iepriekš tika ziņots, ka viena iPhone 6s saražošana izmaksā par 36,89 ASV dolāriem mazāk jeb 187,91 ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lejupielāžu skaits no Apple interneta veikala pārsniedzis 10 miljardu robežu

Ritvars Bīders,24.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No kompānijas Apple izveidotā lietojumprogrammu interneta veikala App Store, kurā iespējams iegādāties dažādas lietojumprogrammas, kas paredzētas izmantošanai Apple produktos, piemēram, iPhone, veikto lejupielāžu skaits pārsniedzis 10 miljardus, ziņo Associated Press.

Kopš iPhone pirmo reizi nonāca tirdzniecībā 2007. gadā Apple izdevies pārdot vairākus desmitus miljonu šo ierīču, kuru lietotāji palīdz audzēt pieprasījumu pēc kompānijas interneta veikalā pieejamajām lietojumprogrammām.

Patlaban Apple interneta veikalā pieejami vairāk nekā 350 tūkstoši dažādu lietojumprogrammu, kas paredzētas lietošanai iPhone viedtālruņos, iPod un iPod Touch mūzikas atskaņotājos.

Cilvēks, kurš veica 10 miljardo lejupielādi no App Store no kompānijas Apple saņēma dāvanu karti 10 tūkstošu ASV apmērā. Dāvanu karti iespējams tērēt tikai Apple interneta veikalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas Finiera eksporta apgrozījums sasniedz miljardu latu

Māris Ķirsons,16.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērza saplākšņa izstrādājumu ražotājs Latvijas Finieris, eksportējot 100 m3 saplākšņa uz Japānu, būs apgrozījis eksporta miljardo latu kopš uzņēmuma dibināšanas 1992. gadā.

Tā norādīts uzņēmuma sniegtajā informācijā.

«Tieši šo saplāksni vairāk nekā 30 tūkstošu latu vērtībā Latvijas Finieris ir nolēmis ziedot traģēdijas skartajai Japānai,» norāda a/s Latvijas Finieris valdes priekšsēdētājs Uldis Biķis.

Db jau rakstīja, ka pēc 2010. gada neauditētajiem datiem, a/s Latvijas Finieris ir pārdevis 196 tūkstošu kubikmetru produkcijas, apgrozījis 98,5 miljonus latu un nopelnījis 8 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen parakstītais sapratnes memorands starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify liek domāt, ka drīzumā tiks sakārtots kopbraukšanas tiesiskais regulējums un tā tiks iekļauta Latvijas transporta pakalpojumu tirgus piedāvājumā

Uber pērnā gada decembrī izpildīja savu miljardo braucienu platformā. Šobrīd vidēji dienā notiek vairāk nekā pieci miljoni Uber braucienu. 20% no tiem tiek veikti uberPOOL ietvaros – cilvēkiem kopīgi dodoties uz darbu un daloties izmaksās par ceļu. Katru mēnesi platformai pievienojas simtiem tūkstoši vadītāju un šobrīd kopumā ir vairāk nekā miljons aktīvo vadītāju. Vairāk par Uber pieredzi un plāniem Latvijā stāsta tā vadītājs Baltijā Enns Metsars (Enn Metsar).

Fragments no intervijas:

Jūs parakstījāt sapratnes memorandu starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify. Ko tas nozīmē – kādi ir Uber mērķi Latvijā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pētījums: Elektroniskie grāmatu lasītāji ar katru jaunu lejupielādi kļūst smagāki

Dienas Bizness,31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē savu nišu izcīnījušie elektroniskie grāmatu lasītāji ir paredzēti, lai literatūras cienītāji varētu savas elektroniskās bibliotēkās vienmēr nēsāt sev līdzi bez papildu smaguma, taču izrādās, ka šīs ierīces kļūst smagākas katru reizi, kad tiek lejupielādēts jauns teksts, vēsta Telegraph.

Protams, ierīces svara izmaiņas ir niecīgas, un to lietotājiem diez vai gadīsies situācijas, kad, piemēram, lidostā nododot savu bagāžu, par pārsteigumu nāksies secināt, ka koferis ir par smagu, jo smagāks kļuvis tajā esošais elektronisko grāmatu lasītājs.

Kalifornijas Universitātes profesors Džons Kubjatovičs (John Kubiatowicz) skaidro, ka ikreiz, kad ierīcē tiek saglabāta jauna informācija, kādā fiksētā vietā ierīcē tiek turēti elektroni.

Lai arī elektroni jau ierīcē atrodas tāpat, to noturēšana vienā vietā prasa papildu enerģiju – aptuveni vienu miljardo daļu no mikrodžoula uz katru bitu informācijas.

Izmantojot Einšetaina relativitātes vienādojumu E-mc2, kas nosaka, ka enerģija un masa ir savstarpēji tieši saistīti lielumi, Dž. Kubjatovičs secinājis, ka, piemēram, piepildot četru gigabaitu Amazon Kindle atmiņu, šīs ierīces svars palielinātos par 0,000000000000000001 gramu. Ekvivalents daudzums grāmatu gan tajā pat laikā svērtu divas tonnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zinātnieki: Viss internets sver tik, cik viena liela zemene

LETA,08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viss internets sver tikpat daudz, cik viena liela zemene, aprēķinājuši YouTube zinātnes kanāla Vsauce veidotāji.

Tomēr tik smags internets ir tikai tad, ja uzskaita tajā uzkrātos datus un ņem vērā arī elektrību, kas nepieciešama tīmekļa darbināšanai.

Vsouce veidotāji savos aprēķinos balstījušies uz amerikāņu zinātnieku lietoto metodi, lai aprēķinātu elektroniskās tekstu lasīšanas ierīču svara izmaiņas.

Jau ziņots, ka Kalifornijas universitātes datorzinātnieks profesors Džons Kubjatovics nesen aprēķināja, ka elektroniskās lasīšanas ierīces ar katru lejupielādēto tekstu kļūst smagākas, jo jaunu datu saglabāšana saistīta ar elektronu turēšanu noteiktā vietā ierīces atmiņā.

Kaut arī elektroni jau atrodas ierīcē, datu saglabāšana nozīmē elektronu noturēšanu nekustīgi, kas patērē papildu enerģiju - aptuveni miljardo daļu no mikrodžaula uz vienu bitu datu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija mežsaimniecībai ir piemērota vieta, jo mežs, rūpīgi kopts un auklēts, te aug kā reti kur uz zemeslodes, savukārt biznesam ir jāspēj tikt galā ar šķērēm, kad prognozētais ienākumu pieaugums ir divas reizes mazāks par izmaksu kāpumu

Šādas specifiskas nozares nianses DB Uzņēmēju kluba biedriem rādīja valsts mežu apsaimniekošanas AS Latvijas valsts meži (LVM) valdes priekšsēdētājs Roberts Strīpnieks.

Viņš atzina, ka katrā laikā ir bijuši izaicinājumi, jo tādi bija visai meža nozarei, ne tikai pirms oficiālās ekonomiskās recesijas, bet tādi bija arī 2017. gadā, un ir skaidrs, ka tādi arī būs perspektīvā. Vienlaikus LVM vadītājs atzina, ka uzņēmumu var vērtēt atsevišķi gan pēc apgrozījuma, gan peļņas rādītājiem, tomēr visi šie rādītāji ir atkarīgi ne tikai no tā, kas un kā notiek Latvijā kokapstrādes nozarē un kas notiek tās produktu noieta tirgos ārzemēs, bet arī no tā, kā strādā un kādus lēmumus pieņem konkurentvalstu uzņēmumi un politiķi. Latvijas valstij valsts mežu apsaimniekotājs tuvākajā laikā budžetā ieskaitīs miljardo eiro, taču kopējais meža nozares devums ir daudzas reizes lielāks, jo tie nav tikai simti miljoni eiro, kas ir samaksāti nodokļos, bet tās ir arī darba vietas šeit pat Latvijā, jo īpaši reģionos, kur jau tā iedzīvotāju skaits ir pamatīgi izkusis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Medvedevs un Švarcenegers apmainījušies ar tvītiem

Lelde Petrāne,11.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas prezidents Dmitrijs Medvedevs un Kalifornijas gubernators Arnolds Švarcenegers sākuši tvītot viens ar otru interneta vietnē Twiiter, ziņo RIA Novosti.

10.oktobrī slavenais aktieris un politiķis A. Švarcenegers ieradies vizītē Maskavā.

«Tikko nosēdos Maskavā. Skaista diena. Nevaru sagaidīt, kad satikšu prezidentu Medvedevu,» ASV amatpersona rakstījusi savā Twitter kontā.

«@Schwarzenegger, sveicināts Maskavā. Gaidu tikšanos ar Jums un jūsu delegāciju,» D. Medvedevs atbildējis A. Švarcenegeram mikroblogošanas vietnē.

A. Švarcenegers vada ASV delegāciju.

Kā vēstīts, Twitter pēdējos gados ir ievērojami augusi, lietotāju skaitam tagad pārsniedzot 160 miljonus. Vēl pirms diviem gadiem interneta vietni lietoja trīs miljoni cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visas trīs Baltijas valstis vienmēr neoficiāli ir sacentušās dažādās jomās – sportā, kultūra, ekonomiskajos un politiskajos sasniegumus u.c. Konkurence, protams, ir novērojama arī alus nozarē – kura valsts saražo vairāk alus, kur ir visvairāk alus darītāju u. tml. Latvija sevi pieskaita ja ne gluži pie alus lielvalstīm, tad pie alus mīļotāju valstīm noteikti. Bet vai tā ir, un kura ir Baltijas alus lielvalsts?

Eiropas Aldaru savienības pētījums rāda, ka 2009. gadā visvairāk alus tika saražots Lietuvā – 2 900 000 hektolitru, kamēr Latvijā tiek saražoti 1 307 000, bet Igaunijā – 1 280 000 hektolitru. Arī alus patēriņš vislielākais ir Lietuvā, aiz kuras seko Latvija un Igaunija. Tas atspoguļojas arī naudas summās, kuras iedzīvotāji ir tērējuši par alu. Tā Igaunijā iedzīvotāji gada laikā alum iztērējuši 26,7 milj. eiro, Latvijā 37,2 milj. eiro, bet Lietuvā 70 milj. eiro. Ir gan jāatzīmē, ka Igaunijā lielu daļu alus patēriņa veido somu tūristi, kas lielā vairumā, atbraucot uz Igauniju, patērē un iegādājas vietējo alu, jo tas ir lētāks nekā Somijā. Savukārt Lietuvā ir daudz plašāks tirgus nekā Latvijā un Igaunijā – lielāks iedzīvotāju skaits, kas patērē alu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja var ticēt reklāmas klipiem, tad gandrīz katru vakaru televīzijas vakaros var ieraudzīt Matīsu Ansviesuli, kurš stāsta, cik forši aizņemties «ātros kredītus». Tas pats cilvēks, kurš ļoti apvainojies uz mani par rakstu «Latvijas avīzē» ar nosaukumu «Valsts pienākums ir aizsargāt vājāko», ka uzrakstījis atbildes rakstu «Visus besī ātrie kredīti». No tā uzzināju, ka esmu dezinformators. Tikai nevarēju saprast, par ko cilvēks tā uzvilcies - vai viņam kādu meiteni aizvīlis, vai kā citādi nepatīku vai arī vienkārši patiesība kož acīs.

Sāksim ar pārmetumiem, ka valsts lielākā problēma ir «ātrie kredīti», kas padarīts par kādas partijas vēlēšanu kampaņas faktiski centrālo elementu. Nezinu, kur autors radis šādu domu, vismaz manā rakstā nekas tāds nav minēts. Bez tam manā skatījumā vislielākā problēma valstī ir ceļu stāvoklis, jo pat valsts amatpersonas atzīst, ka gandrīz puse valsts ceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī.

Par eksportspējīgas un nodokļus maksājošas nozares iznīdēšanu. Lai Matīss Ansviesulis pats parēķina, cik daudz PVN nesamaksā «ātro kredītu» atkarībā nonākušie aizņēmēji, cik lieli ieņēmumi iet garām maizes ražotājiem, piena pārstādes komersantiem vai gaļas izstrādājumu ražotājiem; arī šie uzņēmumi maksā nodokļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pabeidz Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils un Versus Grey apvienošanos

Gunta Kursiša,17.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot uzņēmumu SIA Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils un SIA Versus Grey apvienošanos, ir izveidots sabiedrisko attiecību un komunikācijas konsultāciju uzņēmums LEAD. Korporatīvā komunikācija, informē jaunizveidotā uzņēmuma pārstāvji.

Abi uzņēmumi uzsāka apvienošanās procesu 2012. gadā, un šobrīd tas ir pilnībā pabeigts. Apvienošanās mērķis ir uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšana vietējā un starptautiskā tirgū.

Kopš 2012. gada janvāra uzņēmums darbojās apvienojot abu aģentūru nosaukumus PR Stils/Versus Grey.

Aģentūras klientu portfelī ietilpst tādi uzņēmumi kā Sony, Logitech, MasterCard, Itella, Renault u.c. Tāpat 2013. gada maijā uzņēmums konkursa kārtībā ir ieguva tiesības realizēt Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esošo projektu Godīgs eiro ieviesējs.

SIA Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils darbojās kopš 1995. gada, ietilpstot starptautiskajā Eurocom Worldwide tīklā. Savukārt SIA Versus Grey sniedza sabiedrisko attiecību un mārketinga pakalpojumus kopš 2006. gada, ietilpstot Euracsis starptautiskajā tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sponsorēšanai ir nozīmīga loma biznesa attīstībā – šādu secinājumu varam izdarīt noklausoties Latvijas Dzelzceļa (LDz) amatpersonu skaidrojumu raidījuma De Facto žurnālistiem. Žurnālistu interesi radīja LDz Cargo ziedojums basketbola klubam VEF, kura Padomes priekšsēdētājs ir politiķis Edgars Jaunups (Vienotība).

Arī nozares ministrs Aivis Ronis, kurš devis atļauju šim ziedojumam, raidījumam apstiprinājis, ka «uzņēmuma vadība sniegusi pamatojumu, bet iemeslus sīkāk komentēt nevar, jo tā ir komercinformācija».

Grūti gan saprast kā Latvijas dzelzceļa kravu monopolpārvadātāja LDz Cargo konkurenti varētu savā labā izmantot informāciju par sponsorēšanai atvēlētajām summām un kādu skādi nodarītu uzņēmumam šīs informācijas publiskošana. Turklāt uzņēmuma īpašnieks ir valsts, tātad visi nodokļu maksātāji, kam ir tiesības zināt kā tiek tērēta uzņēmumā nopelnītā nauda.

Manuprāt, lietas būtība slēpjas dziļāk – nesakārtotajā sponsorēšanas mārketingā jeb attiecībās starp naudas devēju un saņēmēju. Pieredze liecina, ka Latvijā reti kura atbalstu prasošā organizācija ir spējīga sagatavot precīzu un pamatotu sponsorēšanas plānu, kas ietvertu arī skaidrojumu par gaidāmo atdevi no ieguldītā. Naudas prasītājs nespēj pamatot naudas devējam, ka, piemēram, par summu A saņemtā iespēja izvietot savu logo uz komandas spēles formas piedurknes, to redzēs B līdzjutēji, no kuriem C% atbilst sponsora mērķa auditorijai, no kuriem visticamāk D% apsvērs lēmumu pirkt sponsora preci vai pakalpojumu, bet E% to arī izdarīs. Un tieši tādu pat pamatojumu, ja sponsors būtu gatavs pirkt reklāmas laukumu spēles un treniņu krekla centrā, uz biksēm, spēles arēnas malās utt. Ja šāda informācija būtu b/k VEF arsenālā (tā būtu publiska, jo savādāk tai nav jēgas), tad De facto žurnālisti ietaupītu laiku sižeta veidošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Igauņi sāk karu pret Latvenergo

Dienas Bizness,18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošā Eesti Energia un pārvades sistēmas operators Elering pieteicis karu Latvenergo. Saskaņā ar igauņu uzņēmumu pausto, Latvenergo izmanto negodīgas tirdzniecības praksi, citējot laikrakstu Postimees, raksta BBN.

Saskaņā ar Igaunijas uzņēmumu pausto, Latvenergo importē lētu subsidēto enerģiju Igaunijā un pārdod to klientiem tā vietā, lai pārdotu to elektroenerģijas biržā.

Eesti Energi un Elering pārstāvji norāda, ka Latvenergo saražo mazāk enerģijas nekā nodod tālāk klientiem, savukārt Igaunijas uzņēmums, gluži pretēji, saražo vairāk enerģijas nekā nepieciešams. Tādējādi, importējot lētāku enerģiju Igaunijā, Latverngo bloķē daļu no pārvades jaudas, ko varētu izlietot, lai segtu nepieciešamību pēc elektroenerģijas Latvijā.

Igauņi norāda, ka, negodīgi tirgojoties, Latvenergo meitas uzņēmums Igaunijā Elektrum ir ievērojami uzaudzējis savu tirgus daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien notikušās zemestrīces un tai sekojošā cunami dēļ savas rūpnīcas Japānā slēgusi kompānija Honda, tādējādi visas savas ražotnes valstī slēguši jau divi no pasaules lielajiem automašīnu ražotājiem – pirmdienas rītā par šādu lēmumu paziņoja arī kompānija Toyota.

Reuters vēsta, ka Honda visas savas rūpnīcas Japānā slēgusi līdz vismaz 20. martam. Pirmdien Japānā vēl darbojās Honda motociklu ražotne, taču, kā norādījusi pati kompānija, arī šī ražotne no otrdienas tiks slēgta.

Honda šā gada janvārī Japānā saražoja 69,17 tūkstošus automašīnu. Kopumā Honda Japānā saražo 22% no visām savām automašīnām.

Jau ziņots, ka arī Toyota uz nenoteiktu laiku pārtraukusi transportlīdzekļu ražošanu visās savās Japānas rūpnīcās. Toyota savās Japānas rūpnīcās saražo 45% no visām savām automašīnām.

Arī Mitsubishi Motors svētdien paziņoja, ka līdz otrdienai apturēs ražošanu trijās savās rūpnīcas. Līdzīgu lēmumu ir pieņēmusi arī kompānija Nissan Motor.

Komentāri

Pievienot komentāru