Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» gatavojas četru gadu laikā elektrificēt dzelzceļa līniju Viļņa-Klaipēda, bet nākotnē tiks apsvērta iespēja elektrificēt arī citus dzelzceļa posmus.
Kā pirmdien preses konferencē pastāstījis uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška, šobrīd lēsts, ka elektrifikācijas darbi varētu izmaksāt 250-300 miljonus eiro - krietni lētāk nekā plānots agrāk.
«Svarīgāko nākamā gada infrastruktūras projektu skaitā būs posma Viļņa-Klaipēda elektrifikācija un šo pilsētu savienošana ar elektrovilcienu satiksmi. Elektrovilcieni ir efektīvāki, patērē mazāk enerģijas un nodrošina acīmredzamus ekoloģiskos plusus. Sākumā tika apgalvots, ka šie darbi var izmaksāt aptuveni 400 miljonus eiro, bet šobrīd mēs ceram, ka tas maksās 250-300 miljonus,» viņš norādījis.
Pēc Bartuškas teiktā, elektrifikācijas darbu konkursu paredzēts izsludināt tuvākajā laikā un darbus pabeigt 2021.-2022.gadā
Viņš atgādinājis, ka pašlaik Lietuvā elektrificēti tikai 7% no kopējā dzelceļa līniju garuma, un piebildis, ka nākotnē iecerēts elektrificēto līniju īpatsvaru palielināt līdz 30-40%.
Šobrīd Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam pieder aptuveni desmit pasažieru elektrovilcienu lokomotīvju, bet nākotnē plānots iegādāties arī kravas elektrovilcienu lokomotīves, kādu tam pašlaik vēl nav.
«Galīgās aplēses vēl nav veiktas, bet, lai mainītu kravu plūsmu, sākumā varētu nopirkt 40-50 lokomotīves un vēlāk to skaitu palielināt,» norādījis Bartuška.