Mazie uzņēmēji šogad turpina mīt gan tradicionālā biznesa taku un attīsta kafejnīcu, nelielas ražošanas un dzīvesstila biznesu, gan arvien dziļāk brien startup džungļos
2015. gadā dibināti nedaudz vairāk par 13 tūkstošiem uzņēmumu, liecina Lursoft dati. Šogad daudz tika diskutēts par mikrouzņēmuma nodokļa režīma izmaiņām, bet vismaz nākamgad tās nesekos, savukārt 2017. gads gan varētu būt pagrieziena punkts.
Sekojot jauno uzņēmēju gaitām DB lappusēs, secināms, ka šogad arvien lielāku aktivitāti izrāda t.s. startup jeb tehnoloģiju jaunuzņēmumi ar globālu skatījumu – Edurio piedāvā izglītības kvalitātes vadības rīku, ZoomCharts veido interaktīvu datu vizualizācijas programmatūras izstrādes komplektu, Cheeks Up strādā pie spēles, kas domāta bērniem un pieaugušajiem rehabilitācijas procesā, trenējot sejas, runas un rīšanas muskulatūru, mobilā lietotne AstroSecret piedāvā kalendāru sievietēm, kas aprēķina labvēlīgākās dienas bērna ieņemšanai, izmantojot astroloģijas metodi, mobilā lietotne Monea ļauj pārskaitīt naudu jebkuram cilvēkam no viedtālruņa numuru grāmatas, scn.lv piedāvā sludinājumu monitoringa rīku, bet Tactile Eyesight komanda neredzīgo bērnu izglītošanai iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām, kuru failus var nosūtīt uz jebkuru vietu pasaulē un izdrukāt 3D printerī. Arī vietējam tirgum domāti projekti attīsta savu biznesu internetā, piemēram, StartupArt izveidojis platformu, kur iegādāties jauno mākslinieku darbus, bet svaigi.lv ir vietne, kur satikties pircējiem un zemniekiem. Daudzi uzņēmumi piesaistījuši investīcijas turpmākai attīstībai no riska kapitāla fondiem un biznesa eņģeļiem.
Visu rakstu Līdzās startup un dzīvesstila uzņēmumi lasiet 21. decembra laikrakstā Dienas Bizness.